De band bestaat overigens maar uit 3 leden: Jens Maluscka, de drummer; Vurtox, vocalist en gitarist en Rajk Barthel, de andere gitarist (ik weet niet zeker wie de bas voor zijn rekening heeft genomen, volgens mij is dat werk onderling verdeeld tussen de twee gitaristen; voor hun debuutalbum immers, ze hebben al wat leden hiervóór versleten).
Hiervoor hebben ze namelijk al een single, een EP en een demo uitgebracht:
Red (Demo), 1997
Three Neuron Kings (EP), 2001
The Porter (Single), 2002
Hun debuutalbum heet Back to Times of Splendor en dit heb ik dus beluisterd. Slechts 6 nummers, maar wel een speeltijd van bijna 57 minuten, dit mede dankzij het titelnummer en het nummer The Sleep of Restless Hours, die beiden om en nabij een kwartier duren. Maar toch wordt het geheel niet saai zoals ik al zei, er is zoveel innovatie in dit album gestoken, ik vind dit een regelrechte aanrader, iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in de bands die als eerste genoemd werden, zou hier eens naar moeten luisteren, op de bandsite kun je heel wat nummers oppikken (evenals de complete 'Three Neuron Kings' Demo, die ik overigens nog moet beluisteren), dus niks let je om eens flink te genieten van deze uitstekende band!