Wat mij trouwens ook vaak aan het vroege werk van Death doet denken is Massacre. Gave band.
Death
Ik was wel op Dynamo '98 en heb ook de DVD ervan (die VEEL beter is dan die Live in L.A. 'bootleg')
.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Qua geluids- en beeldkwaliteit in ieder geval VEEL beter.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- The Horseman
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
-
Kriestof
- Commander Kansloos
- Contacteer:
vind live in la stukken beter, ook al klinkt zijn stem daar nergens naar, ze spelen daar wel stukken beter als op dynamoMadTinus schreef:Ik was wel op Dynamo '98 en heb ook de DVD ervan (die VEEL beter is dan die Live in L.A. 'bootleg').
overigens ligt zero tolerance 2 nu in de winkel
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Ik heb laatst de cd The Sound Of Perseverance aangeschaft. Ik kon ze eerst alleen van naam
en toen ik daar in de winkel kwam en een cd van Massacra en Deicide ging kopen zei de verkoper: "als je van die muziek houd moet je deze eens luisteren" dus ik even lusiteren en ik werd gelijk omvergeblazen. Na 1 nummer gehoord te hebben heb ik die cd ook gekocht en daar heb ik geen spijt van.
Super band![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Super band
- Blackmetal
- Contacteer:
Kende! Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.Orklord schreef:Ik kon ze eerst alleen van naam..
@ Blackmetal, hoogste tijd om Symbolic aan te schaffen, Death's "Master Of Puppets".
Last.fm
Last.fm
- Soulcollector
- Contacteer:
- Blackmetal
- Contacteer:
IK heb ook Individual Thought Patterns, maar dan alleen op mp3, maar ITP en Symbolic ga ik ook zeker anschaffenMadTinus schreef:[..]
Kende! Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
@ Blackmetal, hoogste tijd om Symbolic aan te schaffen, Death's "Master Of Puppets".
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- ruben somewhere online
- The Horseman
Kristof schreef:[..]
ja leprosy zijn teksten niet geweldig
maar spritual healing zitten een paar boeiende idees in verweven
Teksten op Leprosy zijn in ieder geval beter dan die van Scream Bloody Gore.
Over nummers zoals Open Casket en Choke On It is wel zeker over nagedacht.
De teksten zijn trouwens wel steeds met het album beter geworden.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Sturmblast
- ruben somewhere online
Hoezo grappig? Dat nummer knuppelt alles omver.Sturmblast schreef:Ik kies duidelijk Sound Of Perseverance, ten eerste al om ,t geniale openingsnumer Scavenger Of Human Sorrow, en die Priest cover op ,t eind is gewoon grappig.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
-
Hoofdbanger
Alsnog vind ik het jammer dat ie erop staat. Past totaal niet op het album, had hem liever als B-side ofzo gezien.ruben somewhere online schreef:[..]
Hoezo grappig? Dat nummer knuppelt alles omver.
Maar inderdaad wel één van de vetste Death nummers en daardoor dus automatisch één van de vetste nummers ooit.
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
Aan eBay doe ik niet, zal ook weer idiote prijzen worden gevraagd voor zo iets.Dominion schreef:Als ie niet op de site van Nuclear Blast staat denk ik dat er van TSOP geen LP-versie is uitgebracht. Die hebben dat album tenslotte uitgebracht toendertijd.
Of hij is al uitverkocht, op Ebay al gekeken?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Sturmblast
ruben somewhere online schreef:[..]
Hoezo grappig? Dat nummer knuppelt alles omver.
Nou, afgezien van idd de heersch factor.
Chuck,s normale stem en dan ineens overgaand tijdens ,t refrein in zijn versie van de ubergaye painkiller gil was ff grappig.
Maar ,t nummer rost wel ja.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
Het materiaal voor Human ben ik niet zo bekend mee, zullen ongetwijfeld legendarisch zijn, maar staan in schril contrast met de albums daarna. Human is wat eentonig qua riffs, maar super wanneer je de composities en tellingen beluisterd. ITP is wel OK, maar al minder geflipt, jazzy en groovend dan Human (mede doordat Gene nog niet zo goed was). Symbolic daarentegen is wel weer een plaat waarvan geen van de nummers gaan vervelen en wel weer grooved, hoewel minder complex dan Human. SOP is wat houterig en hakkerig en is qua telling en moeilijkheidsgraad niet bijster ingewikkeld. Dessalniettemin zijn de albums van Death allemaal wel van een bijzonder hoog niveau, wat vaak bij lange na niet gehaald werd/wordt door death(jazz)metalbands.
The Glorious Dead!
- The Horseman
Wat zit je/jullie zou te mekkeren over fakking 'tellingen'??! Typisch weer van dat muzikanten geneuzel..Fusion schreef:Ik vind juist de albums na "Human" steeds minder worden. De tellingen storen me erg, ze zijn niet intuitief, ze zijn 'lelijk'.
Last.fm
Last.fm
Nog niet zo goed was? Die gast was op z'n 18de al geweldig bezig.DuBwah schreef:Het materiaal voor Human ben ik niet zo bekend mee, zullen ongetwijfeld legendarisch zijn, maar staan in schril contrast met de albums daarna. Human is wat eentonig qua riffs, maar super wanneer je de composities en tellingen beluisterd. ITP is wel OK, maar al minder geflipt, jazzy en groovend dan Human (mede doordat Gene nog niet zo goed was). Symbolic daarentegen is wel weer een plaat waarvan geen van de nummers gaan vervelen en wel weer grooved, hoewel minder complex dan Human. SOP is wat houterig en hakkerig en is qua telling en moeilijkheidsgraad niet bijster ingewikkeld. Dessalniettemin zijn de albums van Death allemaal wel van een bijzonder hoog niveau, wat vaak bij lange na niet gehaald werd/wordt door death(jazz)metalbands.
Lijkt me erg stug voor misschien wel het album met een van de gaafste drumwerken die ooit uitgebracht is.
Wat vind jij verder nog z'n hoogtepunten dan, op Symbolic na.
- ruben somewhere online
Ik vindt Human, ITP en Symbolic de drie beste.
Human zelf klinkt gewoon bruut. Hij walst over je heen als een denderende trein, mede dankzij het bombastische double-basswerk van Sean.
Bij Symbolic kun je duidelijk horen dat er een andere drummer achter het stuur zit. De nummers vind ik zelf iets minder bruut, maar dat doet niets af aan het totaalplaatje van Symbolic.
ITP vindt ik er het meest uitspringen, grotendeels vanwege de technische geluidsafstellingen. Ik moest echt even wennen, maar ik kon hem al snel weer in het plaatje "Death" passen. Hier kon ik duidelijk horen dat Gene Hoglan vooruitgang heeft gboekt. Ook vind ik de basgitaarpartijen van Steve DiGiorgio geweldig klinken. Hij gebruikt zijn basgitaar tenminste!
TSOP klinkt ook goed hoor, maar ik heb een beetje het gevoel (ook al ben ik zelf drummer) dat Richard Christie wel heer erg z'n best doet om de plaat mooi te krijgen. (Zijn drumwerk bij Iced Earth, vooral bij Horror Show heerscht!) Voor de rest klinkt ie goed.
Trouwens, Death is tussen ITP en TSOP even uit elkaar gegaan, en Chuck heeft met Sean Reinert en nog een paar andere gasten Control Denied opgericht. Op het enige album wat ze hebben uitgebracht laat ie de zanger van Pharaoh zingen. Echt tof! Namelijk een power-metal zanger. Moeite van het luisteren zeker waard!
Human zelf klinkt gewoon bruut. Hij walst over je heen als een denderende trein, mede dankzij het bombastische double-basswerk van Sean.
Bij Symbolic kun je duidelijk horen dat er een andere drummer achter het stuur zit. De nummers vind ik zelf iets minder bruut, maar dat doet niets af aan het totaalplaatje van Symbolic.
ITP vindt ik er het meest uitspringen, grotendeels vanwege de technische geluidsafstellingen. Ik moest echt even wennen, maar ik kon hem al snel weer in het plaatje "Death" passen. Hier kon ik duidelijk horen dat Gene Hoglan vooruitgang heeft gboekt. Ook vind ik de basgitaarpartijen van Steve DiGiorgio geweldig klinken. Hij gebruikt zijn basgitaar tenminste!
TSOP klinkt ook goed hoor, maar ik heb een beetje het gevoel (ook al ben ik zelf drummer) dat Richard Christie wel heer erg z'n best doet om de plaat mooi te krijgen. (Zijn drumwerk bij Iced Earth, vooral bij Horror Show heerscht!) Voor de rest klinkt ie goed.
Trouwens, Death is tussen ITP en TSOP even uit elkaar gegaan, en Chuck heeft met Sean Reinert en nog een paar andere gasten Control Denied opgericht. Op het enige album wat ze hebben uitgebracht laat ie de zanger van Pharaoh zingen. Echt tof! Namelijk een power-metal zanger. Moeite van het luisteren zeker waard!
www.myspace.com/thenewdominion
- Sandr
- Contacteer:
je bedoelt tussen Symbolic en TSOP?Metallist schreef:
voor de rest heb je wel gelijk qua Control Denied, al is het me eigenlijk iets te technisch om me 100% te boeien
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Blackmetal
- Contacteer:
BoeiendFusion schreef:Ik vind juist de albums na "Human" steeds minder worden. De tellingen storen me erg, ze zijn niet intuitief, ze zijn 'lelijk'.
In circles of dominance, emotional deeps unite
Ik ben het deels met je eens, snap alleen niet wat je dan zo ubergeilFusion schreef:Ik vind juist de albums na "Human" steeds minder worden. De tellingen storen me erg, ze zijn niet intuitief, ze zijn 'lelijk'.
vind aan Meshuggah...
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...
[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]
[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]
O, is het tussen Symbolic en TSOP? Maar ITP is toch in 1999 uitgekomen? Nou ja, ik weet het niet meer.Sandr schreef:[..]
je bedoelt tussen Symbolic en TSOP?
voor de rest heb je wel gelijk qua Control Denied, al is het me eigenlijk iets te technisch om me 100% te boeien
Wat Control Denied betreft gelijk, ik vindt het ook niet optimaal afgemixt, maar een leuke afwisseling, mocht dat al nodig zijn bij Death.
- ruben somewhere online
Aha! Ik dacht al, het geluid van Symbolic vond ik al veel beter dan ITP. Maar op e achterkant van de CD Symbolic staat 1995, terwijl op die van ITP 1999 staat. Vandaar dus mijn verwarring.ruben somewhere online schreef:[..]
Nee man, ITP kwam uit in 1993, Symbolic uit 1995 en TSOP uit 1998, als het goed is.