Ik zag een topic over deze band op een ander forum, waar mijn interesse meteen werd gewekt door het zinnetje 'Original Motion Picture Soundtrack.' Maar dit bleek slechts een instinker te zijn die de 2 leden van deze band hadden bedacht. En die 2 leden zijn niet zomaar de eerste de beste, namelijk Blakkheim van oa Katatonia, Bloodbath en Bewitched en Dan Swanö (must ring a bell!).
Het album dat mij toen ten gehore kwam, was Death's Design, het laatste wapenfeit van deze band, bestaande uit maar liefst 61 nummers. En nee, nu moet je zeker niet denken dat dit één of andere grindcoreband is

Het album bestaat eigenlijk uit 20 liederen, ieder weer verdeeld in sub-nummers, vandaar. Om verder te gaan over de muziek, Melodic Black Metal. En denk daarbij niet aan Dimmu of Cradle, nee, ik zou dit album liever willen vergelijken met iets van Devil Doll, bijna exact dezelfde sfeer. Majestueus en eng. Dus ook erg doordacht en een excellent gebruik van orchestrale klanken.
Wel erg jammer is dat ze er in september van dit jaar de brui aan hebben gegeven.

Zie
http://www.diabolicalmasquerade.com voor het officiële bericht.
Erg jammer, maar gelukkig is er een mooi nalatenschap achtergebleven waarvan we nog wel een heel aantal uurtjes kunnen smullen!