Happy Hardcore

Voor alle andere bands
HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr jan 07, 2005 11:01 pm

The Reckoning schreef:[..]

Ja, beetje jammer. Ik gok dat 75% van de mensen die hier posten nog geen volle minuut góeie happy hardcore (of tenminste hardcore) geluistert hebben.
Die wansmaken van jou beginnen me steeds meer braakneigingen te bezorgen.

Argarath

Bericht door Argarath » vr jan 07, 2005 11:47 pm

Wat een kansloos topic voor een nog kanslozer muziekstroming.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Took
Contacteer:

Bericht door Took » za jan 08, 2005 12:05 am

grfaherie echt wat een ktumuziek
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

feestneus

Bericht door feestneus » za jan 08, 2005 1:49 am

Ik heb een broer. Jah ik heb veel familie hoe ze het bij me uithouden is een vraag. En die vent is opgegroeid in het happy-hardcore tijdperk. Dus wat heeft die vent. Ontzettend veel happy hardcore nog. Hij luistert tegenwoordig gelukkig wel wat anders. Het is gelukkig allemaal alternatief, en neej hij is geen goth, die vindt die ook dom.
[quote="Elessar"]Je was voor mijn tijd. Ben je vrienden met Arnibes buiten het cyberleven?[/quote]

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » za jan 08, 2005 12:27 pm

HellcommandeR schreef:[..]

Die wansmaken van jou beginnen me steeds meer braakneigingen te bezorgen.

Goed teken.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

verwoesting

Bericht door verwoesting » za jan 08, 2005 1:14 pm

Metal is toch zeker al het toppunt van wansmaak?

Poggwyd
Contacteer:

Re: Happy Hardcore

Bericht door Poggwyd » za jan 08, 2005 1:27 pm

MindlessMayo schreef:[..]

Ik dacht meer aan nog wat eerder, rond 1990 enzo toen het nog stoer en underground was haha. Maar goed, jij hebt natuurlijk vanaf je geboorte alleen maar stoere mannen mettul geluisterd en niks anders. Je mams of paps zong je natuurlijk slaapliederen in de Iron Maiden stijl of wellicht Metallica.

Ahja liever een open minded muziek liefhebster dan een spijkerjasjes dragende met spikes en patches behangen kortzichtige mettul liefhebber. :finger:
Open minded? Open minded?
Pardon? Nou gaat dus, als ik het goed begrijp, iemand die happy hardcore een warm hart toedraagt mij vertellen dat ik niet open minded ben? Ik val van mijn stoel van het lachen!

Ik zie mensen die een muzieksoort als metal waarderen als superieur aan hen die de populaire eenheidsworst graag beluisteren, mensen die bijv. de top40-, bzb-boeren- en ook deze blije house-muziek beluisteren hebben blijkbaar geen enkel besef van waar muziek over gaat. De definitie van muziek mag het misschien hebben, maar met compositie en sfeer heeft het geen drol te maken.*

In metal is het nog altijd zo dat er muzikanten een kunstje spelen en dat gedurende hun leven steeds verbeteren, groeiende muzikanten en groeiende muziek. Wanneer iemand de ware essentie doorziet en beseft dat deze muzieksoort superieur is aan de meeste andere, kan men ook andere muziek soorten met eenzelfde opbouw waarderen. Mensen die er prat opgaan de rommel die de naam happy hardcore mag dragen snappen er blijkbaar geen enkele drol van.

Over het algemeen, met nogal wat uitzonderingen, vind ik ook dus dat metalliefhebbers qua denkvermogen een x-aantal klasses boven de gemiddelde R&B'er, gabber, boer of trancer staan. Vaak is men meerbelezen, heeft meer algemene kennis en is in staat een situatie makkelijker in te schatten. Daarbij is het vrij logisch dat ik ertoe kom dat mensen die zich aansluiten bij de eenheidsworst door het happy hardcore gebeuren te kunnen waarderen, in mijn ogen toch net weer een stapje terug doen. Wat je van thuis uit meekrijgt maakt daarbij dus geen zak uit. Mijn ouders hebben nooit een enkel nummer van rock of metal gedraaid en dat zullen ze ook nooit doen. Mijn punt is: mensen die muziek waarderen om wat het is, niet om de simpele klank** komen sneller/makkelijker op metal uit. Want is het niet zo dat men ook langs 'muziek' af kan kijken? Vergeet even de 'kankerherrie' in de eerste plaats en je merkt een goede gitaarlijn op met een fijne melodie eronder, hetzelfde kan je bij klassieke muziek zijn, wanneer je het ontleed naar de melodie-lijnen alleen zie je in dat het niet zoveel afwijkt in wat men in metal eigenlijk doet.

* even vast een open deur weer dicht doen: ja, sommige grindcore en blackmetal bands vallen voor mij ook zeer onder die categorie

** hierbij zie je ook snel het populaire aspect erin, wat nu populair is zal over vier maanden totaal afgedaan zijn. Eenieder die er vier maanden mee wegliep zal nu roepen dat het zwaar klote is, en vooral "uit". Daarna moeten ze weer nieuwe kledij aanschaffen want die broek "die kan echt niet meer"

Wat zei je ook al weer? Open minded?
Haha!
Hoegaarden or die!

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jan 08, 2005 1:38 pm

Ik dacht meer aan nog wat eerder, rond 1990 enzo toen het nog stoer en underground was haha. Maar goed, jij hebt natuurlijk vanaf je geboorte alleen maar stoere mannen mettul geluisterd en niks anders. Je mams of paps zong je natuurlijk slaapliederen in de Iron Maiden stijl of wellicht Metallica.

Ahja liever een open minded muziek liefhebster dan een spijkerjasjes dragende met spikes en patches behangen kortzichtige mettul liefhebber. :finger:
volgens mij begon de gabber pas zo rond 1992
en de happy hardcore pas rond 94/95

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » za jan 08, 2005 1:45 pm

Poggwyd schreef:

Wat zei je ook al weer? Open minded?
Haha!
Weetje beste man, het leven zo zoveel simpeler zijn als je gewoon ieders muziek keuze in hun waarde laat. Jij true mettul, prima.. een ander houdt er diverse muziekstijlen op na. Er bestaat ook nog zoiets als herinneringen aan bepaalde tijden gekoppelt aan bepaalde muziek, als je kijkt naar de muziek is happy hardcore nu niet echt een hoogstandje. Maar goed, dat hoeft ook niet. Ik vind het grappig voor af en toe en dat is mijn mening, als dat in jou ogen niet true genoeg is.. nouja dan niet. Wat mij betreft blijf jij fijn posten hoe kut en zielig je de muziek wel niet vind, maar je zou ook een ander topic kunnen zoeken die je wel aan staat.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » za jan 08, 2005 1:46 pm

natassja schreef:[..]

volgens mij begon de gabber pas zo rond 1992
en de happy hardcore pas rond 94/95
Nee je hebt nog van die underground gezeik wat al veel eerder begon, kwam na de house muziek ofzoiets.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 08, 2005 1:46 pm

Wat zijn we toch allemaal ongelovelijk metal in dit topic zeg.
Het gekke is alleen dat dit topic sinds de eerste post een hot topic is geweest en niet naar beneden te slepen is.
Terwijl de topics over Ion Dissonance, Face down, Everon, DoomSword, Katafalk, Nightingale, Deinonychus, Augury, Yob, The Chasm, Flesh made sin, Panzerchrist, etc. etc. allemaal zakken als een baksteen.

Ik zou zeggen, probeer allemaal eens wat positiefs bij te dragen in plaats van dit topic helemaal vol te zeiken. Dan zakt dit topic binnen de korste keren naar de MF-bodem en hoeven we er niet meer bij na te denken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jan 08, 2005 2:10 pm

Nee je hebt nog van die underground gezeik wat al veel eerder begon, kwam na de house muziek ofzoiets.
ja maar dat is geen happy hardcore
want er was eerst hardcore en toen werd het happy

en negatiefje zeik neit zo

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » za jan 08, 2005 2:11 pm

ja maar dat is geen happy hardcore
want er was eerst hardcore en toen werd het happy

en negatiefje zeik neit zo
Ja okee maar ik dacht dat je opmerking ging over het gabber tijdperk, dat happy gebeuren kwam later inderdaad.

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jan 08, 2005 2:14 pm

ik weet alleen dat de gasten die nu nog draaien zo rond 92 zijn begonnen
maar ja ik was 12 dus tja

feestneus

Bericht door feestneus » za jan 08, 2005 2:36 pm

In 92 toen was ik 13 jaar jonger.
[quote="Elessar"]Je was voor mijn tijd. Ben je vrienden met Arnibes buiten het cyberleven?[/quote]

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » za jan 08, 2005 2:45 pm

natassja schreef:ik weet alleen dat de gasten die nu nog draaien zo rond 92 zijn begonnen
maar ja ik was 12 dus tja
Paul Elstak, Mental Theo enzovoorts bedoel je? Ik heb geen idee wie er nu nog draaien. Ohja vorig jaar de party animals nog zien optreden..

Jesper

Bericht door Jesper » za jan 08, 2005 3:06 pm

De Party Animals heb ik in 2004 nog gezien, en in 2002. Maar die gasten die toen op stonden te treden, daarvan was er een groot aantal nog niet bij toen de Party Animals 'in' waren. Daar zijn ze te jong voor.
Heus.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » za jan 08, 2005 3:48 pm

Weetje beste man, het leven zo zoveel simpeler zijn als je gewoon ieders muziek keuze in hun waarde laat. Jij true mettul, prima.. een ander houdt er diverse muziekstijlen op na. Er bestaat ook nog zoiets als herinneringen aan bepaalde tijden gekoppelt aan bepaalde muziek, als je kijkt naar de muziek is happy hardcore nu niet echt een hoogstandje. Maar goed, dat hoeft ook niet. Ik vind het grappig voor af en toe en dat is mijn mening, als dat in jou ogen niet true genoeg is.. nouja dan niet. Wat mij betreft blijf jij fijn posten hoe kut en zielig je de muziek wel niet vind, maar je zou ook een ander topic kunnen zoeken die je wel aan staat.
Je begrijpt mijn punt niet, het hele happy hardcore gebeuren heeft in mijn mening niets met true of zielig of wat dan ook te maken. Ik kan gewoonweg niet begrijpen hoedat iemand die zich metalliefhebber noemt dit soort 'halfbakken hapklare brokken muziek' durft te noemen tussen non-metal artiesten als een Joy Division, Tori Amos, U2 of Björk. Want zij maken muziek rechtstreek afkomstig uit hun hart, fatsoenlijke degelijke muziek.

Daar heb ik helemaal geen problemen mee, prima muziek waarvan er af en toe wel eentje tot mijn collectie door weet te dringen. Maar het jat werk met een beat eronder wat men happy hardcore noemt... GADVERDAMME!

Gelijk zo erg als de gouwe ouwe nummers die hedendage massaal verneukt worden door R&B-collectieven.
Ik begrijp niet dat muziekverkrachting gesteund kan worden door muziekliefhebbers! En dat heeft niks te maken met true zijn, zielig doen, bekrompen zijn of niet al dan niet open minded genoeg zijn.
Hoegaarden or die!

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jan 08, 2005 5:29 pm

Paul Elstak, Mental Theo enzovoorts bedoel je? Ik heb geen idee wie er nu nog draaien. Ohja vorig jaar de party animals nog zien optreden..

nee gasten hier uit de buurt die nu nog steeds op gabber feesten draaien
en paul elstak is geloof ik weer hardcore aan het maken

maar ik bedoel dat het rond die tijd zon beetje is begonnen met de muziek

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za jan 08, 2005 6:06 pm

80% van m'n vrienden beginnen opeens hardcore te luisteren, daarom hoor ik elke dag wel een paar nummers... maar ik snap nou niet hoe je die shit kunt verheerlijken, sommige stukjes zijn wel gaaf, en als 't echt gaaf begint te worden, dan zwakt 't weer af! en die hoge stemmetjes zijn echt te gay, dan is de grens bij mij bereikt. Maar ik zal jullie alleen laten in jullie donkere happy hardcore hoekje :P
Vigilance is, the order of the day.

feestneus

Bericht door feestneus » za jan 08, 2005 6:13 pm

Happy hardcore is wel grappig, maar na 1 nummer gaat het vervelen

Fusion

Bericht door Fusion » za jan 08, 2005 6:17 pm

Poggwyd schreef:[..]

Je begrijpt mijn punt niet, het hele happy hardcore gebeuren heeft in mijn mening niets met true of zielig of wat dan ook te maken. Ik kan gewoonweg niet begrijpen hoedat iemand die zich metalliefhebber noemt dit soort 'halfbakken hapklare brokken muziek' durft te noemen tussen non-metal artiesten als een Joy Division, Tori Amos, U2 of Björk. Want zij maken muziek rechtstreek afkomstig uit hun hart, fatsoenlijke degelijke muziek.

Daar heb ik helemaal geen problemen mee, prima muziek waarvan er af en toe wel eentje tot mijn collectie door weet te dringen. Maar het jat werk met een beat eronder wat men happy hardcore noemt... GADVERDAMME!

Gelijk zo erg als de gouwe ouwe nummers die hedendage massaal verneukt worden door R&B-collectieven.
Ik begrijp niet dat muziekverkrachting gesteund kan worden door muziekliefhebbers! En dat heeft niks te maken met true zijn, zielig doen, bekrompen zijn of niet al dan niet open minded genoeg zijn.
Doe toch niet zo neerbuigend over andere muzieksoorten. Metal is ook niet alles.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » zo jan 09, 2005 7:57 pm

maar happy hardcore is nog minder
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » zo jan 09, 2005 8:38 pm

nee gasten hier uit de buurt die nu nog steeds op gabber feesten draaien
en paul elstak is geloof ik weer hardcore aan het maken

maar ik bedoel dat het rond die tijd zon beetje is begonnen met de muziek
Heb laatst een hele bekende hardcore dj zien optreden, neophyte ofzoiets? Wat een herrie was dat haha

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo jan 09, 2005 9:12 pm

Heb laatst een hele bekende hardcore dj zien optreden, neophyte ofzoiets? Wat een herrie was dat haha

er zijn nog elke week wel hardcore feesten met bekende optreden
naja bekend in die kringen dan

Tallriksis

Bericht door Tallriksis » zo jan 09, 2005 10:19 pm

happy hardcore aah nostalgie :P
hoorde laast weer is een nummer dacht van de party animals ofzo
t blijft gewoon gaaf

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » zo jan 09, 2005 10:37 pm

er zijn nog elke week wel hardcore feesten met bekende optreden
naja bekend in die kringen dan
Ja hier in Zwolle heb je een maandelijks feest, basskickers. Is in Hedon en ik was toen uitgenodigd om eens te komen kijken. Gratiez dus ach, waarom niet he. Vond het publiek niet zo geweldig maar de muziek was erg komisch voor even.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jan 10, 2005 10:25 am

ja zijn ook niet de slimste mensen die nu nog echt gabber zijn

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » ma jan 10, 2005 10:53 am

natassja schreef:ja zijn ook niet de slimste mensen die nu nog echt gabber zijn
Klopt, zag er laatst een paar lopen.. gewoon alleen dat loopje al, zag er niet uit. Mijn huisgenoot is nog een rasechte gabber en allang puber af, als je hem met zn vriendjes zit dan zou je inderdaad denken dat het niet de slimste mensen zijn.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 10, 2005 11:45 am

Gabbers :roll: breek me de bek niet open
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma jan 10, 2005 11:53 am

Tallriksis schreef:happy hardcore aah nostalgie :P
hoorde laast weer is een nummer dacht van de party animals ofzo
t blijft gewoon gaaf

zodan. de Achterhoek word steeds meer vertegenwoordigd hier :)
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Dark Angel

Bericht door Dark Angel » ma jan 10, 2005 3:01 pm

happy hardcore blijft inderdaad altijd leuk!!!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Nocturnuz

Bericht door Nocturnuz » ma jan 10, 2005 3:56 pm

The_Horseman schreef:[..]

zodan. de Achterhoek word steeds meer vertegenwoordigd hier :)
Wel jammer dat Aalten een groot inteelt probleem heeft.

On-topic dan maar: ik zat op de middelbare school toen die troep populair werd en je hoorde het dan ook bijna overal. Zeer irritante troep, behoorlijk hardnekkig en het probleem is dat als je zo'n nummer 2 keer hoort je het niet meer uit je bakkes krijgt.
"Buy land. They've stopped making it!"

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 10, 2005 5:08 pm

Ik hou van melodie, en heb absoluut een schijthekel aan happy hardcore. Kmoest vroeger al die verdomde Thunderdome stront al aanhoren op de basisschool en ben blij dat ik ervanaf ben
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma jan 10, 2005 6:36 pm

Ik moet hier geen zak van hebben.
Het gehele dance-genre trouwens niet.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jan 10, 2005 6:42 pm

die dj paul elstak en dj darkraver kraam heb ik nooit leuk gevonden....alleen de klubbheads met dat ene nummer i wanna be a hippy of zoiets vond ik wel lollig.
oja die mosselman mochten ze van mij meteen ophangen. Charlie Lownoise en Mental Theo is eigenlijk gewoon lollig om nu eens te luisteren, vooral just can't get enough en rainbow high in the sky :lol:
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Sater

Bericht door Sater » ma jan 10, 2005 6:51 pm

Technohead, niet Klubbheads.
Dictius Te Necare

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jan 10, 2005 7:09 pm

Sater schreef:Technohead, niet Klubbheads.
oh excuse me all the hell..... evengoed bedankt :wink:
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Nevyn

Bericht door Nevyn » ma jan 10, 2005 8:40 pm

flamman en abraxis :P
vd week nog bijna een ouwe cd van ze gekocht, staat een nummer op wat ik echt geweldig blijf vinden in the end/i'll be your ony friend

peen

Bericht door peen » ma jan 10, 2005 9:27 pm

happy is voor homoos
you are entering a world of peen!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 10, 2005 9:29 pm

powermetal is gaaf
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Tallriksis

Bericht door Tallriksis » wo jan 12, 2005 12:38 pm

Nocturnuz schreef:[..]

Wel jammer dat Aalten een groot inteelt probleem heeft.
aha :roll:

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » wo jan 12, 2005 12:41 pm

Sater schreef:Technohead, niet Klubbheads.
Dat is toch een forse belediging voor Technohead zeg! :o

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo jan 12, 2005 5:24 pm

The Reckoning schreef:Ooit was Scooter hartstikke evil en underground, en produceerden ze nog keiharde hardcore.

De meesten zullen wel weten wat er nu van over is gebleven.
Ooit vond ik Scooter gaaf, maar toen wist ik nog niet dat het zulke flikker waren die mainstream lekker nummers gingen coveren van toch wel legendarische DJ's (Technohead, Marshall Masters)
Niet dat mij het wat boeit, maar ik vind het maar belachelijk, dat Scooter.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

verwoesting

Bericht door verwoesting » wo jan 12, 2005 5:32 pm

peen schreef:happy is voor homoos
Inderdaad, dunkelheit ten ende.

Michozz

Bericht door Michozz » wo jan 12, 2005 5:56 pm

happy hardcore of hardcore allebei kut....ik kan zelf ook zown beat maken...gwoon me hoofd tege de muur rossen(6)

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » wo jan 12, 2005 6:31 pm

Michozz schreef:happy hardcore of hardcore allebei kut....ik kan zelf ook zown beat maken...gwoon me hoofd tege de muur rossen(6)
Ja doe maar en hard ook, fakking kut breezah!

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » wo jan 12, 2005 8:22 pm

Ja doe maar en hard ook, fakking kut breezah!
Inderdaad.

Bambix

Bericht door Bambix » do jan 13, 2005 5:25 pm

klopt
Natural Born Negative

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do jan 13, 2005 5:33 pm

Happy Hardcore, das pas BrEeZaAhH.
Vigilance is, the order of the day.

Plaats reactie