Death metal II
En Dominus Xul dan? Lekkere lage gorgeldeath uit Chili met een demo, een ep en een full-length uit. De laatste, The primigeni xul (I condemned my enemies) uit 2000 ken ik en doet me hier en daar denken aan Incantation's Diabolical Conquest.
De band is helaas uit elkaar, de vocalist is dood.
Om nou te zeggen dat het qua originaliteit een groot gemis is, nee, maar het ademt een duisternis die je ziet als je een putdeksel optilt. Of zoiets.
De band is helaas uit elkaar, de vocalist is dood.
Om nou te zeggen dat het qua originaliteit een groot gemis is, nee, maar het ademt een duisternis die je ziet als je een putdeksel optilt. Of zoiets.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een zeer grote fan van snelle blastbeat death metal. Maar de kunst is om er een beetje afwisseling in te brouwen. En er geen chaotische brei van te maken. En vooral dat eerste lukt Brodequin (en andere bands in die lijn) niet echt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Soulcollector
- Contacteer:
je hebt weer eens gelijk. hehe
afwisseling is inderdaad belangrijk. het liefst om de paar seconden. op bijvoorbeeld festival of death werkt het ook niet mee dat het snare-geluid op irritante wijze erg aanwezig is en de gitaren veel te zacht staan.
ik zet de band meestal aan als ik niet naar muziek wil luisteren, maar toch m'n oren aan gort wil helpen.
afwisseling is inderdaad belangrijk. het liefst om de paar seconden. op bijvoorbeeld festival of death werkt het ook niet mee dat het snare-geluid op irritante wijze erg aanwezig is en de gitaren veel te zacht staan.
ik zet de band meestal aan als ik niet naar muziek wil luisteren, maar toch m'n oren aan gort wil helpen.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
De nieuwe Exmortem klinkt erg lekker!
Hun vorige vond ik niet zo geweldig. Het geluid was te kil voor me en de songs te chaotisch. Veel bruut geweld en techniek maar geen echte songstructuren.
Beide problemen lijken op deze nieuwe cd uit de weg geruimd te zijn.
http://www.exmortem.com
Hun vorige vond ik niet zo geweldig. Het geluid was te kil voor me en de songs te chaotisch. Veel bruut geweld en techniek maar geen echte songstructuren.
Beide problemen lijken op deze nieuwe cd uit de weg geruimd te zijn.
http://www.exmortem.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- ruben somewhere online
- fetuskiller
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- fetuskiller
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Oh, wat jammer nou dat wij simpele zielen onderdoen aan jouw vermogen en metalkennis om ELKE cd van ELKE band direct na de release te checken.fetuskiller schreef:[..]
DUS: is hij er een beetje laat mee
De tering...beetje veel grootspraak voor een uk met pijpenkrulletjes.
En ja, Dies Irae is oud nieuws voor mij.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
uk met pijpenkrulletjes?? waar haal je dat vandaanGr. Dracula schreef:[..]
Oh, wat jammer nou dat wij simpele zielen onderdoen aan jouw vermogen en metalkennis om ELKE cd van ELKE band direct na de release te checken.
De tering...beetje veel grootspraak voor een uk met pijpenkrulletjes.
En ja, Dies Irae is oud nieuws voor mij.
-
Ja man negative! Dat album is al ruim anderhalf jaar oud, dus je mag het helemaal niet tippen aan mensen die het niet kennen!

Laatst gewijzigd door verwoesting op zo jan 09, 2005 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- fetuskiller
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik denk niet dat ik een bril nodig heb nee.
Ik denk echter wel dat jij een beetje moet dimmen met je loze uitspraken. Uberhaupt, en vooral naar mensen toe die al ruim de helft van jouw levensjaren naar metal luisteren.
Ik denk echter wel dat jij een beetje moet dimmen met je loze uitspraken. Uberhaupt, en vooral naar mensen toe die al ruim de helft van jouw levensjaren naar metal luisteren.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik kreeg aanvankelijk de grap dat als ik op een mp3tje klikte er geen reactie loskwam.XnegativeX schreef:Lost soul (PL) - Chaostream
Luisteren allemaal! NU!!!
http://www.lostsoul.metal.pl
Erg fijn, maar na 100 keer op verschillende linkjes geklikt te hebben kwam de geluidsdrager alsnog in beweging.
Bruut geluidje, zonder meer. Je hoort trouwens wel vrij goed waar deze band haar roots heeft liggen. Op een positieve manier.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zijn er mensen bekend met het Finse Funebre? Een van Finlands eerdere (als het niet eerste) deathmetal bands. De full-length (enige trouwens) Children of the Scorn is zeker de moeite waard om te bekijken! Goeie ouwe death, maar op een manier toch al hun tijd vooruit.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
Nieuwe Exmortem ja?
goed dat je het zegt, maar eens achteraan als ik tijd heb.
even terzijde, weet nog steeds niemand waar ik Dejected In Obscurity kan vangen?
die cd hoort in m'n discman, maar die is qua verkrijgbaarheid een beetje dood.
En geen ruzie maken over de 'versheid' van cd's hiero, dat doen jullie maar in het heavy metal topic
goed dat je het zegt, maar eens achteraan als ik tijd heb.
even terzijde, weet nog steeds niemand waar ik Dejected In Obscurity kan vangen?
die cd hoort in m'n discman, maar die is qua verkrijgbaarheid een beetje dood.
En geen ruzie maken over de 'versheid' van cd's hiero, dat doen jullie maar in het heavy metal topic

Under The Banner Of Death
Ik denk dat hij de vorige plaat, Ubermensch (Death Of God) bedoelde. Die is inderdaad al een tijdje uit en daar zijn de mp3's van. In ieder geval is Lost Soul een lekker loze, politiek incorrecte beukband met het Hate Eternal-syndroom (HARD, SNEL, HARD, SNEL) en voldoende interessante songs.XnegativeX schreef:[..]
In jou wereld misschien wel...
February 22nd 2005 - Lost Soul - Chaostream [Wicked World]
En ja, Exmortem... Valt weinig extra's nog over te zeggen. Één van de betere bands in het Death Metal genre en gewoon de beste band die in Denemarken te vinden is.
Makkers staakt uw wild geraas
- XnegativeX
- Contacteer:
Eh, nee. Ubermensch is al een aantal jaar geleden uitgekomen.Rascul schreef:[..]
Ik denk dat hij de vorige plaat, Ubermensch (Death Of God) bedoelde. Die is inderdaad al een tijdje uit en daar zijn de mp3's van. In ieder geval is Lost Soul een lekker loze, politiek incorrecte beukband met het Hate Eternal-syndroom (HARD, SNEL, HARD, SNEL) en voldoende interessante songs.
En ik snap jou punt ten opzichte van Ubermensch inderdaad. Daarom heb ik dat album een tijd geleden ook weg gedaan. Maar luister de MP3's van het nieuwe album maar eens. Die zijn duidelijk beter en tonen ook meer een eigen smoel.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ja, Gave band! Maar er zijn nog veel meer van die oude Finse death metal bands in die stijl. Maar die hebben enkel demo's en ep's uitgebracht.Svenson schreef:Zijn er mensen bekend met het Finse Funebre? Een van Finlands eerdere (als het niet eerste) deathmetal bands. De full-length (enige trouwens) Children of the Scorn is zeker de moeite waard om te bekijken! Goeie ouwe death, maar op een manier toch al hun tijd vooruit.
Natural Born Negative
Juist. Zie http://www.timetombs.net/abhorrence/Bambix schreef:[..]
Ja, Gave band! Maar er zijn nog veel meer van die oude Finse death metal bands in die stijl. Maar die hebben enkel demo's en ep's uitgebracht.
Kop dicht, Thorko
- ruben somewhere online
Hahahaha. Alles van The Chasm is aan te raden. Ik ben persoonlijk totaal verslaafd aan Conjuration of The Spectral Empire en Deathcult for Eternity - The Triumph. Toch is het andere kost dan de laatste. The Spell.. is een prima plaat om ze te leren kennen. Hij is het meest "toegankelijk" van allemaal. Heeft vooral te maken met de productie ervan.ruben somewhere online schreef:Plaag, übergroupie van The Chasm, welke albums van The Chasm zijn nog meer aan te raden? Ik ben redelijk verslingerd aan The Spell...
Kop dicht, Thorko
- ruben somewhere online
Hartelijk dank, zal ze eens checken.Plaag schreef:[..]
Hahahaha. Alles van The Chasm is aan te raden. Ik ben persoonlijk totaal verslaafd aan Conjuration of The Spectral Empire en Deathcult for Eternity - The Triumph. Toch is het andere kost dan de laatste. The Spell.. is een prima plaat om ze te leren kennen. Hij is het meest "toegankelijk" van allemaal. Heeft vooral te maken met de productie ervan.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Ik vond Übermensch ook al een aardige plaat hoor. Die nieuwe zal ik dan ook zeker gaan beluisteren.XnegativeX schreef:[..]
Eh, nee. Ubermensch is al een aantal jaar geleden uitgekomen.
En ik snap jou punt ten opzichte van Ubermensch inderdaad. Daarom heb ik dat album een tijd geleden ook weg gedaan. Maar luister de MP3's van het nieuwe album maar eens. Die zijn duidelijk beter en tonen ook meer een eigen smoel.
Makkers staakt uw wild geraas
- ruben somewhere online
Kan ik me voorstellen. Ik heb me eigenlijk nooit echt beziggehouden met Aborted, maar het timmert lekker. Ik heb ze een keer gezien, met Cryptopsy, maar ook toen liet ik Aborted verder links liggen. Toch maar wat van in huis halen. Engineering the Dead op vinyl bijvoorbeeld.Rascul schreef:[..]
Aborted is altijd goed. Binnen niet al te lange tijd kunnen we ook een nieuwe cd van hen verwachten, The Archaic Abbatoir. Als ik ergens naar uitzie...
Kop dicht, Thorko