Grave & God Dethroned

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo jan 09, 2005 1:53 am

Jezus de tering!!!! wat een avond!!!!

The embodiment: klonk alleemaal wat rommelig, verder prima optreden
Pulverizer: te gek!! 3 jaar niet gespeeld, 1 keer geoefend en dan zo'n dijk van een show neer zetten... complimenten!
God dethroned: zoals altijd weer te gek...
Grave: lekker old school raggen prima show en de set list dito!

oftewel ik heb weer genoten in de gouvis... het was alleen wel belachelijk druk, maar ja wel gezellig iig
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Bambix

Bericht door Bambix » zo jan 09, 2005 1:58 am

Je gaat me toch niet vertellen dat ik wat gemist heb?
Natural Born Negative

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » zo jan 09, 2005 2:13 am

Dat heb je zeker Bambix...

Als ik jou was zou ik morge maar naar 010 gaan om te kijken :shock:

De tering wat een avond....
Dat was niet een trein wat over me heen donderde, maar het hele station :o

Voor omschrijving zie Fetuskiller...Ik ga bijna 100% met hem mee.

:h :h
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

Bambix

Bericht door Bambix » zo jan 09, 2005 2:15 am

Ach, ik heb hoogstens Grave gemist.
Natural Born Negative

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jan 09, 2005 3:46 am

Tering, wat een gekut weer met de nachtbussen in Rotterdam. Haal je voor de verandering es een keer alle treinverbindingen ( weliswaar op het nippertje) gaat het ter plekke NOG goed fout.

Nouja, ik ben alsnog thuisgeraakt.

Het was wat mij betreft een iets te korte avond. Alle bands hadden nog wel even kunnen spelen, en zowiezo, als alles krieg is, dan vliegen de uurtjes om voor je `t weet.

Embodiment: vrij oke, maar wat mij betreft werden ze pas halverwege hun set echt goed. Hadden de smaak blijkbaar goed te pakken plots want de laaste nummers hakten flinke hutten neer.

Pulverizer: de energiekste band van de avond. Leuk om weer eens zoveel enthousiasme op de planken te zien. Fijne liveact, zonder meer.

GD: zoals ik van ze gewend ben. Strak, toegewijd en nog altijd aan de top van de Nederlandse live deathmetal.

Grave: slechts een handvol nummers gezien ivm de treinheid. Na GD overviel mij aanvankelijk een "hmm-gevoel", omdat Grave hun muzikale energie middels andere wegen verspreidt. Maar na de eerste paar nummers kwamen ze er goed in en ik baalde dan ook stevig toen de biezen gepakt moesten worden.

Maargoed, al met al is het weer een bijzonder enerverende en een gemutliche avond geweest.

HA! Ik zie een bed :).
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 3:52 am

Heh en dan ga je OOK nog naar de baroeg zeker??? :D

ik stamp je kapot
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » zo jan 09, 2005 11:48 am

pulverizer was de shit ja!

godver, wat heerste het weer om pulverizer te zien knallen op het podium!!!

de rest was bijzaak...
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

Death
Contacteer:

Bericht door Death » zo jan 09, 2005 11:59 am

vanmiddag maar eens naar Baroeg :evil:
Laatst gewijzigd door Death op zo jan 09, 2005 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.facebook.com/pages/Sepiroth/180198742018859?ref=ts&fref=ts

puist

Bericht door puist » zo jan 09, 2005 12:16 pm

Embodiement: niet alles van gezien maar erg vond ik dat niet. Een aardige band. Niets meer niets minder.
Pulverizer: DE band van de avond.
God Dethroned: speelden goed maar niet echt mijn ding
Grave: was ok.

Conclusie: PULVERIZER!!!!!!!
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » zo jan 09, 2005 12:35 pm

Bambix schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat ik wat gemist heb?
Ben je uiteindelijk toch niet gegaan? Mietjuhhh :P
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 12:46 pm

Fuck! Ik heb je de hele avond lopen zoeken. :cry:
Maar je hebt zeker wat gemist ja.

The Embodiment blijft een gave band. Ik had ze al een keer eerder gezien maar hun super snelle thrash met een snufje At the gates komt doet het altijd erg goed bij mij. Binnenkort ook maar eens op CD checken.

Pulverizer is niet een band waar ik een cd van aan zou schaffen maar live wisten ze in ieder geval een hele lading energie neer te zetten. Zeker erg gaaf.

Toen was het tijd voor God dethroned en Grave, bands die wel muziek kunnen maken.

God dethroned is weer zo'n band die me op CD niet veel doet maar me live telkens weer omver blaast. Erg vet optreden!

Grave heb ik nog half mee kunnen pakken. Ik was om heel eerlijk te zijn niet echt onder de indruk. Ik bedoel, het klonk erg lekker maar op CD komen ze een stuk krachtiger over.

Nog 1 ding. Een oproep aan alle concert-gangers:
Als jullie een beetje vooraan staan, BLIJF DAAR DAN STAAN!!!
Als je toch van plan bent het hele concert bier te gaan halen, blijf dan lekker bij de bar staan. Ik kon gisteren niet eens fatsoenlijk headbangen omdat er telkens een of andere mentaal gehandicapte voor me langs moest om naar de bar te lopen. En je zult zien dat het altijd van die vatsige gasten zijn waar mindstens 3 mensen voor aan de kanten moeten.

Eigenlijk mijn enige domper op gister avond.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo jan 09, 2005 12:50 pm

XnegativeX schreef:

Nog 1 ding. Een oproep aan alle concert-gangers:
Als jullie een beetje vooraan staan, BLIJF DAAR DAN STAAN!!!
Als je toch van plan bent het hele concert bier te gaan halen, blijf dan lekker bij de bar staan. Ik kon gisteren niet eens fatsoenlijk headbangen omdat er telkens een of andere mentaal gehandicapte voor me langs moest om naar de bar te lopen. En je zult zien dat het altijd van die vatsige gasten zijn waar mindstens 3 mensen voor aan de kanten moeten.

Eigenlijk mijn enige domper op gister avond.
zeg dan wordt het veel te druk aan de bar

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 12:55 pm

So be it. Ik mag toch aan nemen dat je naar een concert gaat voor de muziek. Zo niet...ga dan lekker aan de bar hangen. En niet non-stop pendelen tussen de bar de het podium. Dat is namelijk SCHIJT irritant.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

puist

Bericht door puist » zo jan 09, 2005 1:00 pm

Irritanter is als een zatlap met zijn handen vol met bier langs zijn zatte vrienden loopt die hem beginnen te duwen waardoor de inhoud van de glazen op jou belandt.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Rascul

Bericht door Rascul » zo jan 09, 2005 1:00 pm

Zeg Neggie, waar was jij ergens? Heb je niet gezien danwel herkend...

Mijn oordeel:

Embodiment: Door Grave-interview te weinig van gezien, de eerste nummers vond ik matig, de laatste paar best oke
Pulverizer: Simpel, niet zo snel, maar gewoon vet. Erg vet. Humor.
God Dethroned: Volgens mij had Henri Sattler ietwat te veel geblowd, maar ze zetten wel een leuke set neer. Leuk ook dat ze weer eens The Somberness of Winter speelden
Grave: DEFOOOOOOOOOOORMED! Megabrute en zompige death metal grooves, hier was ik wel voor gekomen. Nekspieren los, hersens op stand nul en meebrullen! YEAH!
Makkers staakt uw wild geraas

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 1:02 pm

Ik had een Pig destroyer shirt aan.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 1:11 pm

Rondlopende mensen zijn altijd irritant en overal aanwezig, als je er niet tegen kan moet je niet naar een concert gaan en al helemaal niet naar een een beetje popi kroeg.

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo jan 09, 2005 1:15 pm

XnegativeX schreef:So be it. Ik mag toch aan nemen dat je naar een concert gaat voor de muziek. Zo niet...ga dan lekker aan de bar hangen. En niet non-stop pendelen tussen de bar de het podium. Dat is namelijk SCHIJT irritant.
ik blijf altijd aan de bar
heel soms ff kijkje nemen

maar ik vind bier vaak erg belangrijk want anders krijg ik zon dorst

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jan 09, 2005 1:39 pm

zwarte krijser schreef:Heh en dan ga je OOK nog naar de baroeg zeker??? :D
Nee, ik ga niet meer naar Baroeg, ik ga strax weg.
Daarom ben ik gister ook gegaan...

Trouwens, had jij mij daarstrax nog gebeld om te vragen of ik nog naar baroeg ging? Ik werd om kwart voor 1 uit m`n nest gebeld namelijk met die vraag, maar de verbinding was slecht en ik sliep nog zodanig dat ik niet doorhad wie het was voor de rest.
Wel iemand uit omgeving EHV...

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 3:12 pm

Haha nee, ik ging toch sowieso niet omdat ik God Dethroned pas nog gezien heb en dacht mwa, Grave ook niet zoveel zin in, maar bovenal ging ik niet omdat ik het te vroeg vond.
Dat was Arjen, die wilde wel maar niet in z'n eentje, hij gaat dus niet meer.

Svenson

Bericht door Svenson » zo jan 09, 2005 3:20 pm

Leuke avond, waren stuk voor stuk gave bands, al kwam ik te laat voor Embodiment (maar die heb ik al te vaak gezien).

Pulverizer roste hard, gave nummers, gave presentatie, geen bullshit gewoon spelen.

God Dethroned, alweer, wel leuk maar ik wordt er niet meer warm of koud van, oude materiaal blijft leuk.

Grave, erg gaaf, loei en loeihard, wat mij betreft het gaafst van de avond.

Op naar Impaled Nazarene dan!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 3:21 pm

Ik vond Grave juist een beetje ongeinspireerd overkomen. En vooral in het eerste nummer totaal niet strak. Voor mijn gevoel komt die band op CD een stuk beter/krachtiger over dan live.

Svenson

Bericht door Svenson » zo jan 09, 2005 3:24 pm

Ohnee ik vond ze juist enorm hard beuken, elk nummer dat weer begon was een enorm harde muur van geluid.

Svenson

Bericht door Svenson » zo jan 09, 2005 3:34 pm

XnegativeX schreef:So be it. Ik mag toch aan nemen dat je naar een concert gaat voor de muziek. Zo niet...ga dan lekker aan de bar hangen. En niet non-stop pendelen tussen de bar de het podium. Dat is namelijk SCHIJT irritant.
Moet je maar niet zo straightedge zijn, het is gewoon fijn om een optreden aan te kijken met een biertje in je hand, en tja, die komen niet naar je toevliegen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 3:37 pm

Svenson schreef:[..]

Moet je maar niet zo straightedge zijn, het is gewoon fijn om een optreden aan te kijken met een biertje in je hand, en tja, die komen niet naar je toevliegen.
Ach gut, zou het daar aan liggen. Flikker toch op man.
Als je bier wilt zuipen terwijl je de band kijkt ga je toch iets naar achteren staan en niet pal voor het podium. Daar wil men nou eenmaal een beetje een pit bouwen en een beetje headbangen.

Svenson

Bericht door Svenson » zo jan 09, 2005 3:41 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ach gut, zou het daar aan liggen. Flikker toch op man.
Als je bier wilt zuipen terwijl je de band kijkt ga je toch iets naar achteren staan en niet pal voor het podium. Daar wil men nou eenmaal een beetje een pit bouwen en een beetje headbangen.
Rustig maar, het is allemaal niet zo serieus als je denkt. Ik vind niet dat je regeltjes moet willen toepassen in een overvolle concertzaal. Als er een zooi mensen in een hok gegooid wordt kan niet iedereen zich gaan gedragen zoals jij dat wilt. Als je indelingen wilt ga je maar lekker naar de Ahoy ofzo.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 4:20 pm

Dude, ik mag jou niet serieus nemen maar jij gaat wel bloed serieus in op mij. Ik mag me toch wel helemaal te tering ergeren of niet? Of is dat verboden?

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 4:48 pm

Je moet daarin wel consequent zijn op z'n minst, als je geen probleem hebt met het gebeuk van een pit en wel met mensen die erlangs moeten om bier te halen, die dat doorgaans toch wel met iets minder beukwerk doen, moet je jezelf eens achter je oren krabben.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo jan 09, 2005 4:49 pm

oh jah, bitchfight!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 4:58 pm

zwarte krijser schreef:Je moet daarin wel consequent zijn op z'n minst, als je geen probleem hebt met het gebeuk van een pit en wel met mensen die erlangs moeten om bier te halen, die dat doorgaans toch wel met iets minder beukwerk doen, moet je jezelf eens achter je oren krabben.
Hahaha, leuke vergelijking. Hij slaat nergens op...maar wel amusant.

Bambix

Bericht door Bambix » zo jan 09, 2005 5:01 pm

Ondanks dat ik een zuiplap ben, kan ik me daar ook aan ergeren. Bijna net zo erg als mensen die hun bier in de lucht werpen.
Natural Born Negative

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 5:09 pm

Hahaha, leuke vergelijking. Hij slaat nergens op...maar wel amusant.
Dank je, maar het was eigenlijk serieus bedoeld. Ik bedoel, in beide gevallen moet je ongewenst in beweging komen, of je nu opzij gebeukt wordt of er iemand langs moet laten. Het effect is hetzelfde, mensen maken zich te druk vind ik. Bovendien is er voor jou een simpele oplossing en dat is verder vooraan gaan staan. Het lijkt me sterk dat als je tegen het hek staat er iemand langs wil.

Bambix

Bericht door Bambix » zo jan 09, 2005 5:14 pm

Sinds wanneer staan er hekken in de Goudvishal? 8)
Natural Born Negative

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 5:18 pm

zwarte krijser schreef:[..]

Dank je, maar het was eigenlijk serieus bedoeld. Ik bedoel, in beide gevallen moet je ongewenst in beweging komen, of je nu opzij gebeukt wordt of er iemand langs moet laten. Het effect is hetzelfde, mensen maken zich te druk vind ik. Bovendien is er voor jou een simpele oplossing en dat is verder vooraan gaan staan. Het lijkt me sterk dat als je tegen het hek staat er iemand langs wil.
Ah, kijk...nu komen we bij het hart van de zaak.
Ten eerste: Als ik in de pit sta dan kies ik daar zelf voor. Als ik niet wil hebben dat er iemand tegen me aanbeukt dan ga ik niet in de buurt van de pit staan.
Ten tweede: Ik stond vooraan. Als ik nog verder naar voren was gegaan dan stond ik naast de zanger.
Daarom zei ik ook dat mensen die graag een biertje willen drinken (waar ik totaal geen probleem mee heb) misschien beter iets naar achteren kunnen gaan zodat de mensen vooraan lekker kunnen headbangen. En als je gewoon een keertje een biertje gaat halen is dat ook best. Maar gisteren liepen er een paar gasten gewoon 5/6 keer per band op en neer van voor aan bij het podium naar de bar en terug.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 5:19 pm

Bambix schreef:Sinds wanneer staan er hekken in de Goudvishal? 8)
Weet hij veel.
Waar was je trouwens gisteren?! Ik heb me helemaal blauw naar je gezocht (voor zover dat mogelijk is in de GVH).

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 5:19 pm

Geen idee, ik ben er nog nooit geweest. Anders kan je het lezen als "tegen het podium aan staan" om maar eens overdreven ernstig te blijven.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 5:23 pm

Niet zo denigrerend doen Xnegative, ik ben echt geen concert-leek ofzo, en daarnaast doe ik niet een poging jou persoonlijk aan te vallen. Daarnaast ligt de oorzaak van het probleem mijns inziens ook bij jou, je moet die lui er gewoon niet langs laten op de terugweg. Als er mensen voorin weg gaan is het gebruikelijk dat de rest van het publiek wat opschuift naar voren.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 5:26 pm

Hmm, het was niet denergerend bedoelt (tenminste...niet erg :wink:). Maar denk je nou werkelijk dat ik dat niet geprobeert had? Ik ben namelijk ook geen concert leek. Ik ben gisteren zelfs aan de kant gesmeten toen ik stond te bangen. Vraag Lana maar, die stond er naast. Die heeft zich ook de tering geergerd.

Bambix

Bericht door Bambix » zo jan 09, 2005 5:39 pm

Weet hij veel.
Waar was je trouwens gisteren?! Ik heb me helemaal blauw naar je gezocht (voor zover dat mogelijk is in de GVH).
Ik had uiteindelijk toch maar besloten om niet te gaan. En zo te lezen is dat maar goed ook.
Natural Born Negative

Dennus

Bericht door Dennus » zo jan 09, 2005 5:43 pm

Het was weer een gaaf avondje. Wel even wennen zo'n mega drukke goudvishal. Stortebeker was ook gaaf alleen een beetje jammer dat die al dicht ging toen het net gezellig begon te worden.

Svenson

Bericht door Svenson » zo jan 09, 2005 6:10 pm

Ah, kijk...nu komen we bij het hart van de zaak.
Ten eerste: Als ik in de pit sta dan kies ik daar zelf voor. Als ik niet wil hebben dat er iemand tegen me aanbeukt dan ga ik niet in de buurt van de pit staan.
Ten tweede: Ik stond vooraan. Als ik nog verder naar voren was gegaan dan stond ik naast de zanger.
Daarom zei ik ook dat mensen die graag een biertje willen drinken (waar ik totaal geen probleem mee heb) misschien beter iets naar achteren kunnen gaan zodat de mensen vooraan lekker kunnen headbangen. En als je gewoon een keertje een biertje gaat halen is dat ook best. Maar gisteren liepen er een paar gasten gewoon 5/6 keer per band op en neer van voor aan bij het podium naar de bar en terug.
\

Dude ik snap het echt niet, het was gewoon een drukke avond in een klein zaaltje, dan wordt er gedronken en dan worden mensen wat rumoeriger en dan krijg je inderdaad dat je soms aan de kant moet voor mensen. Ik heb zelf de hele tijd rondom de pit/vooraan gestaan en ik heb nergens last van gehad. Je moet je gewoon een beetje aanpassen aan elkaar als het zo druk is, kom op, waar maak je je druk om.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 6:26 pm

Ik maakte me nog nergens druk om. Totdat een lading mensen 1 opmerking van mij totaal uit proporties gingen blazen.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » zo jan 09, 2005 9:43 pm

daar geef ik dus geen flikker om, want ik doe het zelf ook, als ik ooit in de pit sta. en als ik dan dorst heb, ja, dan ga ik drank halen.
alcohol in my veins...

nightwing

Bericht door nightwing » zo jan 09, 2005 9:45 pm

jij staat zoiezo alleen maar aan de bar hehe
www.last.fm/user/robenroll

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » zo jan 09, 2005 9:47 pm

er zijn uitzonderingen.
alcohol in my veins...

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » ma jan 10, 2005 12:44 am

Ik sta ook vaak vooraan en ik loop me meestal een marathon naar de bar.

Ieder z'n eigen feest hoor.

Dat mensen daar last van hebben: pech.
Under The Banner Of Death

Dennus

Bericht door Dennus » ma jan 10, 2005 12:49 am

Svenson schreef:[..]

Dude ik snap het echt niet, het was gewoon een drukke avond in een klein zaaltje, dan wordt er gedronken en dan worden mensen wat rumoeriger en dan krijg je inderdaad dat je soms aan de kant moet voor mensen. Ik heb zelf de hele tijd rondom de pit/vooraan gestaan en ik heb nergens last van gehad. Je moet je gewoon een beetje aanpassen aan elkaar als het zo druk is, kom op, waar maak je je druk om.
Inderdaad, ik stond daar ook en heb nergens last van gehad. Wat dat op en neer lopen naar de bar betreft: als ik dorst heb, ga ik bier halen! Hoewel ik zelf nooit in de pit ga staan, vind ik het altijd wel vermakelijk om te zien. Ik stond dan ook met een grijns van oor tot oor.

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » ma jan 10, 2005 12:56 am

Bambix schreef:Bijna net zo erg als mensen die hun bier in de lucht werpen.
Neggie heeft trouwens harstikke gelijk, dat is ook donders irritant..

Oh enne, inderdaad dat bier gooien. Ooit voor de wraakgein es naar zo'n gast toegelopen nadat ik de volle lading over me heen kreeg, mijn biertje recht in zn gezicht gesmeten met de woorden 'zo, fijn he zo'n bier douche'. Moet je eens kijken hoe kwaad ze dan worden..
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma jan 10, 2005 1:00 am

Dat bier weggooien heb ik ook nooit begrepen, ik bedoel, waarom? Zo leuk is naar de bar lopen en Xnegative uit de weg rossen nou ook weer niet ;)

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 10, 2005 1:11 am

Ook effe een flinke duit in de zak van de irritatie-discussie doen:

Ik erger mij over het algemeen zelden aan iets of iemand. Op concerten is dat niet anders. Lege zalen, volle zalen, mij een zorg...

Ik wil bij deze echter wel een kanttekening plaatsen. Misschien ben ik te idealistisch, maar ik wil het wel even gezegd hebben:

Ik ga naar een concert om mij ( op welke manier dan ook) te vermaken. Er van uitgaand overigens dat alle aanwezigen mijn reden van komst delen. Echter vind ik wel dat MIJN vermaak niet ten koste hoeft te gaan van iemand anders z`n vermaak. En eveneens vind ik dat ik mijn vermaak niet hoor in te leveren ten gunste van iemand z`n pleziertjes.
Als ik in de pit sta beperk ik mij tot de pit en trek ik geen onwillige omstanders de pit in. Als ik niet in de pit sta, wil ik er ook niet in getrokken worden.
Als ik drinken tijdens een band ga halen ( wat natuurlijk ook wel eens voorkomt) ram ik mij niet met gespreide ellebogen door de mensenmassa heen, maar geef ik aan dat ik er langs wil en mensen laten mij altijd passeren, hoe druk het ook is. Als ik drinken gehaald heb en op de terugweg mij een weg door de ruggen moet zien te werken, tik ik mensen aan zodat ze merken dat er iemand aankomt, en een stap opzij kunnen doen, zonder mij bovenop ze te storten en daarbij de helft van de comsupties over de knar van de buurman leeg te gieten.
En als ik zie dat mensen aan het headbangen zijn probeer ik mijn aanwezigheid eerst zodanig kenbaar te maken zodat men de tijd heeft om het hoofd van de vloer te rapen en mij een weg vrij te maken.
En als ik het idee heb dat ik veel ga moeten lopen kijk ik of ik ergens tactisch kan staan zonder dat ik zelf elke keer door een mensenmassa moet zwemmen voor wat vocht, daarbij komt het voordeel voor de rest dat ik niet elke keer mensen opzij moet werken. Maar dit is natuurlijk een optionele keuze.

En mensen, geloof me, al dit bovenstaande kost me geen enkele moeite. Dat gaat vanzelf. Gewoon een klein beetje respect voor je mede-metalganger. En doorgaans hoop ik die ook een beetje te krijgen.

To the point:
Van een beetje oplettendheid kon je gisteren nauwelijks spreken. Men liep je omver ( zowel van voren als van achteren) terwijl je net relaxt geinstalleerd de muziekjes tot je liet galmen. Was je aan het bangen, leek het jachtseizoen z`n hoogtepunt te bereiken want dan roste men het liefst zo hard tegen je aan dat je met je kop tussen je knieen vast kwam te zitten.
En dit allemaal niet 1 keer, maar aan de lopende band door.

Op zo`n moment vraag ik me af hoe moeilijk het nou werkelijk is om op z`n minst een klein beetje rekening met elkaar te houden? Dat iemand van z`n drankje wil genieten, prima. Maar daar hoeft een ander nog niet voor omver gemaaid te worden.

Einde relaas.

Plaats reactie