Grave & God Dethroned

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
ReapeR
Contacteer:

Bericht door ReapeR » ma jan 10, 2005 7:25 am

poepoe!

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma jan 10, 2005 10:30 am

terug naar de muziek

baroeg gister was weer zeer vermakelijk
bij katafalk moest het publiek nog eventjes een beetje het roest van de afgelopen feestdagen van zich afwerpen, maar bij god dethroned kwam er wat meer beweging in. Muzikaal uiteraard zeer in orde, alleen kwam het qua podium presentatie een beetje over als een verplicht nummertje.

grave was voor mij toch wel hoogtepunt van de avond waar het pitje zich omvormde tot een lading rondzwiepende haren.

replica

Bericht door replica » ma jan 10, 2005 10:45 am

Ik heb me zaterdag wel vermaakt in de goudvishal. Het was er behoorlijk druk, maar God Dethroned speelde weer erg goed. Van Grave heb ik helaas maar een paar nummers van gezien.
Sometimes, just sometimes.......Silence says more than words

Nocturnuz

Bericht door Nocturnuz » ma jan 10, 2005 10:48 am

fetuskiller schreef:Jezus de tering!!!! wat een avond!!!!
Ja het was zeker een zeer goede avond in de Goudvishal.

The Embodiment: bijna volledig gemist, vanwege het feit dat we te laat waren. :)

Pulverizer: die zanger is de leraar van een vriend van me (die ook mee was) en ik had niet gedacht dat die live zo bruut zo zijn. Goede band, goede set, uitstekend optreden!

God Dethroned: daar kwam ik voor. Geluid was beter dan in het Musis bij de Arnhem Metal Meeting en de set zat goed in elkaar. De beste nummers van het nieuwe album en een paar gouwe ouwe erbij. Klasse.

Grave: tijdens de eerste 3 nummers had de zanger last van de microfoon (stond ie te laag of wat was het?) waardoor de zanger van Pulverizer veelal de zang op zich nam. En ik moet zeggen, had ie dat bij alle nummers maar gedaan, want zijn stem was veel bruter en beter dan die van de eigenlijke zanger van Grave, die naar mijn mening vrij slecht was (in vergelijking met de CD's vooral). Verder wel een goede set, maar kon me niet echt overtuigen.
"Buy land. They've stopped making it!"

Nocturnuz

Bericht door Nocturnuz » ma jan 10, 2005 10:52 am

En wat betreft de bierhalen discussie. Er waren er inderdaad een paar die echt in een rechte lijn naar de bar gingen en nergens voor van hun pad afweken. Vrij irritant, maar die bar zit daar ook zo klote in het hoekje achter de geluids-/lichtman.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jan 10, 2005 10:57 am

Gr. Dracula schreef:Ook effe een flinke duit in de zak van de irritatie-discussie doen:

Ik erger mij over het algemeen zelden aan iets of iemand. Op concerten is dat niet anders. Lege zalen, volle zalen, mij een zorg...

Ik wil bij deze echter wel een kanttekening plaatsen. Misschien ben ik te idealistisch, maar ik wil het wel even gezegd hebben:

Ik ga naar een concert om mij ( op welke manier dan ook) te vermaken. Er van uitgaand overigens dat alle aanwezigen mijn reden van komst delen. Echter vind ik wel dat MIJN vermaak niet ten koste hoeft te gaan van iemand anders z`n vermaak. En eveneens vind ik dat ik mijn vermaak niet hoor in te leveren ten gunste van iemand z`n pleziertjes.
Als ik in de pit sta beperk ik mij tot de pit en trek ik geen onwillige omstanders de pit in. Als ik niet in de pit sta, wil ik er ook niet in getrokken worden.
Als ik drinken tijdens een band ga halen ( wat natuurlijk ook wel eens voorkomt) ram ik mij niet met gespreide ellebogen door de mensenmassa heen, maar geef ik aan dat ik er langs wil en mensen laten mij altijd passeren, hoe druk het ook is. Als ik drinken gehaald heb en op de terugweg mij een weg door de ruggen moet zien te werken, tik ik mensen aan zodat ze merken dat er iemand aankomt, en een stap opzij kunnen doen, zonder mij bovenop ze te storten en daarbij de helft van de comsupties over de knar van de buurman leeg te gieten.
En als ik zie dat mensen aan het headbangen zijn probeer ik mijn aanwezigheid eerst zodanig kenbaar te maken zodat men de tijd heeft om het hoofd van de vloer te rapen en mij een weg vrij te maken.
En als ik het idee heb dat ik veel ga moeten lopen kijk ik of ik ergens tactisch kan staan zonder dat ik zelf elke keer door een mensenmassa moet zwemmen voor wat vocht, daarbij komt het voordeel voor de rest dat ik niet elke keer mensen opzij moet werken. Maar dit is natuurlijk een optionele keuze.

En mensen, geloof me, al dit bovenstaande kost me geen enkele moeite. Dat gaat vanzelf. Gewoon een klein beetje respect voor je mede-metalganger. En doorgaans hoop ik die ook een beetje te krijgen.

To the point:
Van een beetje oplettendheid kon je gisteren nauwelijks spreken. Men liep je omver ( zowel van voren als van achteren) terwijl je net relaxt geinstalleerd de muziekjes tot je liet galmen. Was je aan het bangen, leek het jachtseizoen z`n hoogtepunt te bereiken want dan roste men het liefst zo hard tegen je aan dat je met je kop tussen je knieen vast kwam te zitten.
En dit allemaal niet 1 keer, maar aan de lopende band door.

Op zo`n moment vraag ik me af hoe moeilijk het nou werkelijk is om op z`n minst een klein beetje rekening met elkaar te houden? Dat iemand van z`n drankje wil genieten, prima. Maar daar hoeft een ander nog niet voor omver gemaaid te worden.

Einde relaas.
tja dat krijg je bij death metal he, lompe boeren bij elkaar

maar ik vind ook dat als ik uitga ik voor mijn eigen plezier ga, of iemand anders plezier heeft zal me een rotzorg zijn

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 10, 2005 11:05 am

natassja schreef:[..]

tja dat krijg je bij death metal he, lompe boeren bij elkaar

maar ik vind ook dat als ik uitga ik voor mijn eigen plezier ga, of iemand anders plezier heeft zal me een rotzorg zijn
Nee, dat is dus lulkoek. Doorgaans zijn mijn ervaringen op een DM-concert alleen maar heel positief.

En ja, als ik ergens ben ben ik daar ook voor mijn eigen plezier. Wat de rest daar doet zal me een worst wezen. Maar dat betekent niet dat ik iedereen PER SE moet gaan hinderen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Nocturnuz

Bericht door Nocturnuz » ma jan 10, 2005 11:08 am

Gr. Dracula schreef:[..]

Nee, dat is dus lulkoek. Doorgaans zijn mijn ervaringen op een DM-concert alleen maar heel positief.

En ja, als ik ergens ben ben ik daar ook voor mijn eigen plezier. Wat de rest daar doet zal me een worst wezen. Maar dat betekent niet dat ik iedereen PER SE moet gaan hinderen.
Ach sommige aanwezigen hadden nu eenmaal de motoriek van een gehandicapte koe. Tja en dan stoot je al gauw mensen aan bij het halen van bier. Maar op een enkele buffel na (jezus er moest wel 3 man aan de kant om hem er langs te laten) had ik er niet zo'n last van.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jan 10, 2005 11:09 am

Gr. Dracula schreef:[..]

mijne niet echt
de concerten waar ik ben geweest was het altijd lomp doen, bier gooien en mensen omver duwen

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 10, 2005 12:53 pm

natassja schreef:[..]

mijne niet echt
de concerten waar ik ben geweest was het altijd lomp doen, bier gooien en mensen omver duwen
Wanneer kom jij nou op death metal concerten?
Niet die gene waar ik aanwezig ben in ieder geval.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bambix

Bericht door Bambix » ma jan 10, 2005 5:23 pm

Auw. :lol:
Natural Born Negative

Svenson

Bericht door Svenson » ma jan 10, 2005 6:07 pm

Ik vind gewoon dat je niet moet zeiken over lomp gedrag van mensen op metalconcerten. Het gebeurt nou eenmaal dat sommige mensen wat minder sociaal zijn als ze hebben gedronken, en dan heb je je alleen maar aan te passen. Wat schiet je er nou mee op als je je eraan gaat ergeren? Ik ben zelf altijd superrustig bij concerten (er zijn uitzonderingen) maar ik ga me ook niet zitten ergeren aan mensen die wel lol hebben door lomp doen, laat ze lekker, de enige die je er mee hebt als je gaat zeuren is jezelf.
En deathmetal concerten zijn wat mij betreft vaak wat leuker dan blackmetal concerten, met name omdat niet iedereen heel erg gaaf probeert te zijn, elkaar niet eerst van top tot teen bekijkt voordat er gecommuniceerd wordt, en tja, laten we eerlijk zijn, deathmetal is live nou eenmaal veel beter dan het gros van de blackmetal live optredens.

Waarop ik deze reactie geef? Geen idee, er is bier over van oud en nieuw.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jan 10, 2005 6:08 pm

XnegativeX schreef:[..]

Wanneer kom jij nou op death metal concerten?
Niet die gene waar ik aanwezig ben in ieder geval.
sinds ik bijna geen geld meer heb moet ik keuzes maken
eerst ging ik naar grind,death en blackconcerten in de goudvishal nu alleen de black nog maar

Death
Contacteer:

Bericht door Death » ma jan 10, 2005 6:36 pm

was erg gaaf gister in Baroeg
Katafalk-gaaf optreden,alleen het geluid was minder

God Dethroned-veel beter geluid dan Katafalk,erg gaaf optreden

Grave-gaaf optreden,allleen de zanger mag dood van mij,bij old school death metal hoor je te grunten,niet te krijsen en in die nieuwe nummers word er geblast met de drums,da vond ik jammer van Grave

maar t was een gezellige middag/avond :evil:

en wat is die Rachel Kloosterwaard klein zeg,damn
http://www.facebook.com/pages/Sepiroth/180198742018859?ref=ts&fref=ts

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 10, 2005 6:51 pm

Svenson schreef:...en dan heb je je alleen maar aan te passen...
Grapjas.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

apoptose

Bericht door apoptose » ma jan 10, 2005 7:21 pm

Leuk middagje,gelyuid bij Katafalk was niet geweldig, maar het klonk allemaal ok. Geluid bij de andere bands ok en het publiek was ook wel wat enthousiaster, zeker de moeite waard.

ouwe

Bericht door ouwe » ma jan 10, 2005 7:22 pm

Blablalbala

Gister was gaaf, alleen jammer van mijn verrotte knie van de rotterdooooooomse roltrap, hehe. Katafalk was in het begin best ok, maar begon me later mateloos te vervelen. GD geeneens gezien, en Grave was toppie... Eindelijk eens geen trein gemist en netjes op tiet thuis, leuke dag!

Placenta

dsaf

Bericht door Placenta » ma jan 10, 2005 9:16 pm

ben in de goudvishal wezen kijken zaterdag.En het heerste enorm
moederkoek met een glaasje vruchtwater

xeper

Re: dsaf

Bericht door xeper » ma jan 10, 2005 9:21 pm

Placenta schreef:ben in de goudvishal wezen kijken zaterdag.En het heerste enorm
ben jij dat in die avatar?
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » di jan 11, 2005 6:18 pm

Zo te lezen was half metalfan in de GVH, en ook nog vooraan?
Grappig...ik stond nl ook vooraan maar ken nouwelijks smoelen van hier hahaha.

:h
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

ReapeR
Contacteer:

Bericht door ReapeR » di jan 11, 2005 7:03 pm

Iemand foto's van GD @ metropool???

nightwing

Bericht door nightwing » di jan 11, 2005 7:04 pm

www.last.fm/user/robenroll

ReapeR
Contacteer:

Bericht door ReapeR » di jan 11, 2005 7:51 pm