:SSoulcollector schreef:still life hoef ik niet perse te hebben. heb het altijd al een beetje een slappe plaat gevonden, Godheads Lament uitgezonderd.
rare jongen ben jij...

The Moor heeft een verrekte sfeer, dat is instant relaxen en genieten!Soulcollector schreef:still life hoef ik niet perse te hebben. heb het altijd al een beetje een slappe plaat gevonden, Godheads Lament uitgezonderd.
ik durf zelfs te zeggen: 1 van de beste Opeth albums! Samen met BWP.....Hieronimus schreef:[..]
The Moor heeft een verrekte sfeer, dat is instant relaxen en genieten!
Godhead's Lament is ruig.
Benighted is lekker chillen.
Moonlapse Vertigo vind ik de beste van 't album, erg catchy en wederom erg sfeervol.
Face of Melinda slaat zo heerlijk om in de 5e minuut, als de elektrische gitaren inkomen!
Serenity Painted Death heeft een geinig riffje, wel een bruut nummer voor de rest.
White Cluster is een waardige afsluiter van zeker niet één van de minste Opeth-albums!
Kijk, om dat verschil te beschrijven moet je dus een beetje het snaarwerk vatten. Ik hoorde een groot verschil, kon het alleen nooit beschrijven. Maargoed, je hebt gelijk.Soulcollector schreef:oud en nieuw is er zeker. eerst gebruikten ze veel dual leads. zoals akerfeldt ook op de dvd zegt deed na morningrise bijna elke zweedse band dat en kreeg hij er genoeg van. nu gebruiken ze vooral de combinatie van slag- en leadgitaar.
Precies. Je zegt het al. Jij bent opgegroeid met de oude albums, "je wist niet beter". Positief bedoeld.MadTinus schreef:[..]
Ik ben begonnen met die eerste albums en ben Opeth fan geworden door die albums, dus nee, ik heb geen last van het mindere geluid op die albums. Vind de productie van Deliverance iets te klinisch, weer die typische Andy Sneap drumsound. Vind het wel een goed album, vooral het titelnummer en Master's Apprentice, maar het is niet mijn favoriet.
MAYH is een op zich staand album (enige album met relatief korte en bondige nummers) en in mijn ogen hun minste, kan me nog altijd niet boeien, hoeveel kansen ik het ook geef.Amibor schreef:Na lang wikken en wegen is My arms your hearse toch in mijn ogen de beste plaat. Het heeft het beste van de oude en nieuwe Opeth, als die er al is.
De kracht van opeth ligt in lange opbouwende nummers.MadTinus schreef:[..]
MAYH is een op zich staand album (enige album met relatief korte en bondige nummers) en in mijn ogen hun minste, kan me nog altijd niet boeien, hoeveel kansen ik het ook geef.
Damn right!feestneus schreef:[..]
De kracht van opeth ligt in lange opbouwende nummers.
idd... Black Rose Immortal kun je opdelen in 4 a 5 nummers van rond de 5 minuten, dus is dat eigenlijk niet de langste track van ze, pas vanaf MAYH is elke track een echt samenhangende compositie, vandaar dat ik de eerste twee albums minder vaak luister. Het langste Opeth nummer is imo dan ook Deliverance (13:36)....... (ook by the pain... duurt maar een minuut of 10, geen 13:50,het laatste stuk is eigenlijk outro van het album)Amibor schreef:Onzin, de kracht van Opeth ligt in de melancholische melodieen en de sfeer, en de sterke afwisseling van agressieve grunt naar gevoelige zang. Dat kun je 6 min of 12 min volhouden, dat maakt geen ruk uit. Veel nummers uit Orchid en Morningrise zijn zelfs opgebouwd uit een paar veel kortere nummers. Die hebben ze simpelweg aan elkaar geplakt, om een beetje te show-offen met lange tijden.
zeer mee eens...Ktulu schreef:MAYH is een krachtig geheel dat blijft boeien van begin tot eind. Op Morningrise bij bijvoorbeeld The Night and the silent water blijf ik niet altijd even geboeid, om nog maar van de plaat Orchid te zwijgen.
Daar ben ik het dus helemaal NIET mee eensKtulu schreef:MAYH is een krachtig geheel dat blijft boeien van begin tot eind. Op Morningrise bij bijvoorbeeld The Night and the silent water blijf ik niet altijd even geboeid, om nog maar van de plaat Orchid te zwijgen.
Dat heb ik ook. Ik weet niet hoe vaak in Morningrise zou luisteren als ik hem op cd zou hebben. Ik heb die vreemd genoeg alleen op Lp.MadTinus schreef:[..]
MAYH is een op zich staand album (enige album met relatief korte en bondige nummers) en in mijn ogen hun minste, kan me nog altijd niet boeien, hoeveel kansen ik het ook geef.
Morningrise is het album dat waarschijnlijk wel de meeste rondjes heeft gedraaid bij mij, lange tijd onaantastbaar geweest, nu weet ik eigenlijk niet welke mijn favoriet is... Weet in ieder geval dat MAYH het nooit zal worden..toffe_ellende schreef:[..]
Dat heb ik ook. Ik weet niet hoe vaak in Morningrise zou luisteren als ik hem op cd zou hebben. Ik heb die vreemd genoeg alleen op Lp.
In een interview recent heeft Mikael al aangegeven dat die opmerkingen gebaseerd waren op enkele riffs die hij geschreven had, en dat het werk wat ie nu aan het doen is toch weer oude Opeth is...dus veel cleane zang, akoestische dingetjes etc....dus geen black metal, was puur bedoeld om mensen er over te laten ouwehoeren...Equinox schreef:[..]
The most Extreme Opeth record to date, Occult, Concept, "Bordering to Black Metal"...........
zeker benieuwd!!!!
dacht ik ook jaHieronimus schreef:Hehe, dat zit idd ook nog steeds in m'n kop
Ben wel benieuwd of 't niet gewoon een geintje is van Mikael
Dat dacht ik wel, de vertrouwde Opeth-stijl met wat harder spul erin verweven, en ik weet niet of ie tekstueel het occulte concept nog handhaaft, dat zou geinig zijn iigFrituurmaster schreef:[..]
In een interview recent heeft Mikael al aangegeven dat die opmerkingen gebaseerd waren op enkele riffs die hij geschreven had, en dat het werk wat ie nu aan het doen is toch weer oude Opeth is...dus veel cleane zang, akoestische dingetjes etc....dus geen black metal, was puur bedoeld om mensen er over te laten ouwehoeren...
dat zei ie jaSoulcollector schreef:[..]
jij hebt niet opgelet. niet gezien in z'n interview op de dvd dat hij die stijl zat is?
Laat mij lekker dromen man.Soulcollector schreef:jij hebt niet opgelet. niet gezien in z'n interview op de dvd dat hij die stijl zat is?
Mikael heeft 't een keer gezegd, weet al niet meer waar, maar 't is wel zo, kijk ook maar op Metal-Archives.comSoulcollector schreef:dat heb ik gemist. hoezo permanent? hij heeft meegeholpen met de tour, maar op de site heb ik er niks over gelezen. er wordt nog steeds gesproken over de sessie toetsenist.
Misschien eens een keer van dat principe afstappen?Soulcollector schreef:ik ga gewoon uit van de officiële site en daar staat nog niks op.