OKW vind ik als The Haunted fan ook ssaai!slayer! schreef:[..]
Ik vind persoonlijk bij the haunted dat het (one kill wonder) zeer snel gaat vervelen. De eerste 2 keer dat ik het luisterde vond ik het goed. Maar nu echt saai om naar te luisteren.
Geef mij maar bay area thrash! Dit verkies ik ook boven duitse thrash.
thrashmetal
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
O kreator en Dark angel vind ik ook zeer gaaf hoor. De zang past goed bij Kreator's stijl vind ik, maar de vocalen van Dark Angel vind ik een heel stuk minder. Sowieso is Darkness Descends een klasse apart, dat andere werk va n hun gaat een stuk sneller vervelen.XnegativeX schreef:[..]
Dat is het dan waarschijnlijk. Ik heb helemaal niks met bay area thrash. Melodieuse bandjes als Exodus, Testament, etc. Geef mij de hondsdolle thrash van Sadus, Razor, Dark angel, Slayer (Reign in blood), Kreator, etc etc maar.
En daar past The Haunted wat mij betreft perfect tussen.
- Blackmetal
- Contacteer:
XnegativeX schreef:Ik heb helemaal niks met bay area thrash
Is bay area thrash.XnegativeX schreef:Slayer
Ik vind bay area en NY thrash het gaafst. Weet niet waar Sepultura ondervalt, maar heerschen... ja!
Hier in Alphen zijn we al bezigxeper schreef:Ja oke, maar vanwege de NY Hardcore, leek het mij zo lastig allemaal. Dan moet ik toch maar eens een Hoogvliet Thrash metal band beginnen

In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- XnegativeX
- Contacteer:
Misschien qua geografische ligging maar op Reign in blood lijken ze totaal niet op bands als Testament, Death angel, Exodus, Antrhax, etc. etc.Blackmetal schreef:[..]
Is bay area thrash.
Ze zijn daar veel agressiever en sneller waar die andere bands meer nadruk leggen op melodie.
Verder wil ik niet in detail treden wat betreft verschillende stijlen van thrash omdat ik er te weinig verstand van heb. Maar mij gaat het er om dat mijn smaak uitgaat naar de snelle, agressieve thrash. De meer melodieuse bands doen me vaak niet zoveel. Exodus en Testament weten mij bijvoorbeeld amper te raken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Dat blijkt, dat je er geen verstand van hebt. Anthrax komt mijns wetens nog altijd uit New York.XnegativeX schreef:[..]
Misschien qua geografische ligging maar op Reign in blood lijken ze totaal niet op bands als Testament, Death angel, Exodus, Antrhax, etc. etc.
Ze zijn daar veel agressiever en sneller waar die andere bands meer nadruk leggen op melodie.
Verder wil ik niet in detail treden wat betreft verschillende stijlen van thrash omdat ik er te weinig verstand van heb. Maar mij gaat het er om dat mijn smaak uitgaat naar de snelle, agressieve thrash. De meer melodieuse bands doen me vaak niet zoveel. Exodus en Testament weten mij bijvoorbeeld amper te raken.
En tja, je houdt misschien meer van aggressieve thrash, maar niemand kan om Forbidden evil heen

- XnegativeX
- Contacteer:
Nogmaals, ik houd me totaal niet bezig met de geografische ligging van bands. Dat is totaal niet relevant. (lul ik me er zo een beetje uit?
)
En kan ik niet om Forbidden evil heen?
Moet jij eens opletten. Ik weet niet eens wat het is!

En kan ik niet om Forbidden evil heen?
Moet jij eens opletten. Ik weet niet eens wat het is!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Forbidden past wel in het straatje van de door jou niet zo gewaardeerde melodieuzere thrash doch klinkt het niet zo recht door zee als bijvoorbeeld Testament. Forbidden Evil (het debuut) bevat naar mijn smaak veelal standaard thrashdeuntjes die toch wel erg vet uit je speakers knallen. Twisted Into Form herbergt daarentegen meer volwassen tracks die hier en daar wel wat minder toegankelijk zijn dan die op het debuut. Ook tekstueel vindt er een verschuiving plaats in de vorm van maatshappij kritische teksten i.p.v. de death destruction & blood verhaaltjes op Forbidden Evil.XnegativeX schreef:We gaan het eens proberen. Forbidden ken ik eigenlijk alleen van naam.
Proberen is zeker de moeite waard. Ooit waren ze een grote belofte.
Detail: Paul Bostaph (ex? Slayer) drumde in deze band.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
Ik vind met name Forbidden Evil tof die tweede is al een beetje overgeproduceerd, maar ook zeker niet slecht....
Maar is allemaal al meer technothrash,l net als REALM, TOXIK of ANNIHILATOR....hou toch meer van bijv. het Duitse werk..
Bay Area vind ik ook geweldig...eigenlijk bijna alles wat daar vandaan komt, maar ook de super agressieve thrash vind ik te gek (vind dat meer Duitse stijl eigenlijk, die bands hebban alijd rauwer en kwader geklonken misschien ook wel oort het duitse accent LOL!)
Maar denk dan aal SACRIFICE, RAZOR, DARK ANGEL, MOBID SAINT, HOLY MOSES, MASSACRE of SADUS maar zit toch een duidelijke link naar Death Metal in...
Maar is allemaal al meer technothrash,l net als REALM, TOXIK of ANNIHILATOR....hou toch meer van bijv. het Duitse werk..
Bay Area vind ik ook geweldig...eigenlijk bijna alles wat daar vandaan komt, maar ook de super agressieve thrash vind ik te gek (vind dat meer Duitse stijl eigenlijk, die bands hebban alijd rauwer en kwader geklonken misschien ook wel oort het duitse accent LOL!)
Maar denk dan aal SACRIFICE, RAZOR, DARK ANGEL, MOBID SAINT, HOLY MOSES, MASSACRE of SADUS maar zit toch een duidelijke link naar Death Metal in...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Ik vind het niet echt deathmetal, volgens mij is het zo'n beetje het zelfde verhaal als met Venom.Rattlehead schreef:Ben ik het zeker wel mee eens ja. Wat vind je overigens van Possessed? Dat wordt door sommigen ook gezien als death metal, maar het is zo thrashy dat ik het nog zie als een kruising.....Seven Churches is ronduit geweldig!
Venom was de eerste die met de term 'Black Metal' aankwam, maar speelden ze blackmetal? Nee, niet echt.
Possessed kwam als eerste met 'Deathmetal' aansjouwen, maar ze spelen absoluut geen pure deathmetal, meer thrash dan death zelfs.
Volgens mij is Possessed als band nooit groot geworden, ze hebben wel de naamsbekendheid. Of vergis ik me nu?
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
In tegenstelling tot veel andere bands heeft Possessed een ware cult-status onder de meeste thrash, death en black metal fans. Daarbij is Seven Churches volgens mij redelijk belangrijk geweest voor de evolutie van de extremere metalstromingen. Desondanks waren ze in hun tijd inderdaad niet zo heel groot.CoenV schreef:[..]
Ik vind het niet echt deathmetal, volgens mij is het zo'n beetje het zelfde verhaal als met Venom.
Venom was de eerste die met de term 'Black Metal' aankwam, maar speelden ze blackmetal? Nee, niet echt.
Possessed kwam als eerste met 'Deathmetal' aansjouwen, maar ze spelen absoluut geen pure deathmetal, meer thrash dan death zelfs.
Volgens mij is Possessed als band nooit groot geworden, ze hebben wel de naamsbekendheid. Of vergis ik me nu?
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
Seven Churches is één van de meest legendarische metalcd's ooit. Nu is dat misschien moeilijk te begrijpen, maar reken maar dat Seven Churches in 1985 behoorlijk heftig was. De gitarist, Harry Lalonde, rot trouwens al een aantal jaartjes weg in Primus.Edwynn schreef:[..]
In tegenstelling tot veel andere bands heeft Possessed een ware cult-status onder de meeste thrash, death en black metal fans. Daarbij is Seven Churches volgens mij redelijk belangrijk geweest voor de evolutie van de extremere metalstromingen. Desondanks waren ze in hun tijd inderdaad niet zo heel groot.
Kop dicht, Thorko
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
twisted into form is een beetje te netjes, zeker niet slecht hoor!slayer! schreef:Forbidden evil! Super cd. Hoort bij mijn top 10 albums.
Overigens vind ik twisted into form ook wel ok... maar niet heel bijzonder.
distortion slaat nergens op, wat een kut cd.
maar forbidden evil blijft dé cd
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Dan vind je Coma of Souls ook wel wat..fetuskiller schreef:Extreem aggression gekocht, Ik kende die schijf nog helemaal niet behalve het titel nummer en Betrayer, maar nu ik hem eindelijk voor een mooi prijsje heb aangeschaft is hij voorlopig nog niet uit m'n cd speler verdwenen...
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- zwarte krijser
Coma of Souls is idd een iets ander soort plaet dan Extreme Agression. Als iemand laatstgenoemde goed vind, zou ik eerder concluderen dat Pleasure to Kill dan ook wel in zijn/haar straatje zou passen.
Coma of Souls vind ik net iets beter omdat ik me bij Extreme Agression een tikje erger aan het nummer "love us or hate us", maar voor de rest zijn het allebei meesterlijke schijven uiteraard.
Coma of Souls vind ik net iets beter omdat ik me bij Extreme Agression een tikje erger aan het nummer "love us or hate us", maar voor de rest zijn het allebei meesterlijke schijven uiteraard.
Ik vind Coma of Souls en Extreme Aggression zelfs op elkaar lijken. Of komt dat doordat ik ze vijf jaar geleden voor het laatst heb gehoord?zwarte krijser schreef:Coma of Souls is idd een iets ander soort plaet dan Extreme Agression. Als iemand laatstgenoemde goed vind, zou ik eerder concluderen dat Pleasure to Kill dan ook wel in zijn/haar straatje zou passen.
Kop dicht, Thorko
- ruben somewhere online
Ik zie persoonlijk Possessed's Seven Churches als de link tussen Slayer's Hell Awaits en Death's Scream Bloody Gore.CoenV schreef:[..]
Ik vind het niet echt deathmetal, volgens mij is het zo'n beetje het zelfde verhaal als met Venom.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
binnenkort interview en cd bespreking online met
http://www.chainsaw.nl
Die cd Smell The Saw is toch al een half jaar uit ofzo? Of komt er een nieuwe cd? Erg gave cd, die Smell The Saw, in elk geval. Ik geloof dat ze weer gaan optreden, deze band wil ik zeker live zien.Kristof schreef:binnenkort interview en cd bespreking online met
Beetje heavy/thrashmetalachtig, erg goed in elk geval.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
de heren hebben nu maar een cd opgestuurd naar metalfan, dus bespreking komt er nu samen met interviewCoenV schreef:[..]
Die cd Smell The Saw is toch al een half jaar uit ofzo? Of komt er een nieuwe cd? Erg gave cd, die Smell The Saw, in elk geval. Ik geloof dat ze weer gaan optreden, deze band wil ik zeker live zien.
Beetje heavy/thrashmetalachtig, erg goed in elk geval.
beter laat dan nooit

- HellcommandeR
- HellcommandeR
Thrash, was vroegah mijn favo ding en bands als Megadeth, Kreator, Forbidden, Destruction, Holy Moses ("Finished With The Dogs"!!!!!!), Exodus, Metallica draai ik nog regelmatig, maar mijn favo all-time uit die periode blijft denk ik toch Megadeth. Vooral "Peace Sells..." en "So Far..." wereld albums!!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
- ruben somewhere online
Dan snap ik niet waarom jij van metal houdt. Platen als "Peace Sells..." zijn precies de belichaming van wat metal moet zijn: sfeer, agressie, techniek en hardheid.HellcommandeR schreef:Ik heb Megadeth altijd maar een beetje slappe poep gevonden.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
- Ktulu
- Contacteer:
Amen.Fusion schreef:[..]
Dan snap ik niet waarom jij van metal houdt. Platen als "Peace Sells..." zijn precies de belichaming van wat metal moet zijn: sfeer, agressie, techniek en hardheid.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]