Opeth
-
- Contacteer:
- Hieronimus
- Hieronimus
Hey! Wie is die gitaarleraar... Begint zijn achternaam toevallig met een C en eindigt met een N?? Gezien waar je vandaan komt opgeteld bij dat soort contacten, moet dat wel haast!!Knevelaer schreef:Ik hoorde net van mijn gitaar leraar (hij heeft vaker contact met Mikael) dat het nieuwe album lijkt op Stil Life maar dan nog net iets extremer. Hij had een paar samples gehoord.
www.contradefused.com
www.myspace.com/ariseoutofleftfield
- Hieronimus
Heel logisch, laat maar gewoon hangen man, we horen 't wel later!Knevelaer schreef:Ik had het aan hem kunnen vragen. Maar ik weet niet of Mikael dat zou leuk zou vinden als een vriend van hem nummers doorstuurt naar anderen, die dat weer naar anderen doorstuurt waardoor het uiteindelijk al veel te vroeg online komt te staan.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Still Life en dan iets extremer.... hmm klinkt interessant
t zou ook een concept worden toch? Still Life is het laatste Opeth-conceptalbum tot nu toe, zou leuk zijn.
Van MAYH is het bekend dat het laatste woord van elk nummer de titel is van het volgende. Ook bij SL is iets dergelijks te horen, volgens mij begint elk nummer in de toonsoort waarin het vorige eindigt. Is dit iemand al opgevallen, is dit toeval of is dit zelfs ook algemeen bekend?
(alleen van de overgang SPD-WC weet ik niet zeker of het zo is..... SPD eindigt zo vaag...)
t zou ook een concept worden toch? Still Life is het laatste Opeth-conceptalbum tot nu toe, zou leuk zijn.
Van MAYH is het bekend dat het laatste woord van elk nummer de titel is van het volgende. Ook bij SL is iets dergelijks te horen, volgens mij begint elk nummer in de toonsoort waarin het vorige eindigt. Is dit iemand al opgevallen, is dit toeval of is dit zelfs ook algemeen bekend?
(alleen van de overgang SPD-WC weet ik niet zeker of het zo is..... SPD eindigt zo vaag...)
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal
progressive death metal
- toffe_ellende
Heeeej! dat van die woorden aan het einde van elk lied wist ik niet. Dat is grappig. Hun albumtitels schijnen ze ook overal van te rippen. Still Life schijnt van Iron Maiden te zijn. Blackwater Park van een of andere vage Duitse seventies band.Equinox schreef:Still Life en dan iets extremer.... hmm klinkt interessant
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
het leuke is dat ook de instrumentale nummers een tekst hebbentoffe_ellende schreef:[..]
Heeeej! dat van die woorden aan het einde van elk lied wist ik niet. Dat is grappig. Hun albumtitels schijnen ze ook overal van te rippen. Still Life schijnt van Iron Maiden te zijn. Blackwater Park van een of andere vage Duitse seventies band.
en het laatste woord van epilogue is dus ook prologue (cirkel is rond)
en dat van die toonsoorten op SL, iemand opgevallen?
The Moor eindigt in Gm, Godheads lament begint in Gm
GL eindigt in Em, Benighted begint in Em
B eindigt ook in Em, Moonlapse Vertigo begint in Em
MV eindigt in Em, Face of Melinda begint in Em
FoM eindigt in Dm, Serenity Painted Death begint in Dm
SPD eindigt in Fism, White Cluster begint in Fism
of is dat toeval?
progressive death metal
progressive death metal
- Soulcollector
- Contacteer:
Oh ja, waar heb je dat gelezen?Metallist schreef:Ben erg benieuwd, zeker omdat die toetsenist er nu ook bij zit...
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Zijn de overige letters o,e,n en nog een e??? HAHAHKnevelaer schreef:[..]
Goed gezien. Je gaat door voor de koelkast
Super gitarist! Ken hem persoonlijk ook wel vaag. Wist wel dat ie contact had met Evergrey, maar dat zijn 'hand' zo ver reikt tot aan Opeth vind ik wel vet!!
www.contradefused.com
Laten we het eens over die site hebben; ik vind em maar irritant. Met name omdat hij full screen opent. Maarja, als de muziek maar goed is dat is de hoofdzaak, wilde dit alleen ff braken. Misschien zijn er nog meer fans die zich hieraan irriteren?Equinox schreef:wat haal je door elkaar? die toetsenist?
op de officiele site staat nog steeds geen 5e bandmember iig
www.contradefused.com
- Soulcollector
- Contacteer:
Hieraan ergeren, en nee, want er staat gewoon een linkje waarmee je de site in je browser window kunt openen.NothinG schreef:[..]
Laten we het eens over die site hebben; ik vind em maar irritant. Met name omdat hij full screen opent. Maarja, als de muziek maar goed is dat is de hoofdzaak, wilde dit alleen ff braken. Misschien zijn er nog meer fans die zich hieraan irriteren?
Zie rode pijl.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Last.fm
Last.fm
- Hieronimus
Ja! Hij vindt het erg gaaf dat zij zoveel elementen in hun muziek verwerken. Van death metal tot Jazz en Blues.NothinG schreef:[..]
Zijn de overige letters o,e,n en nog een e??? HAHAH
Super gitarist! Ken hem persoonlijk ook wel vaag. Wist wel dat ie contact had met Evergrey, maar dat zijn 'hand' zo ver reikt tot aan Opeth vind ik wel vet!!
Terug van weg geweest
- Samoht Slegov
Heb gisteren de documentaire op "Lamentations" nog eens gekeken. Laten we wel stellen dat ze met het opnemen van "DELIVERANCE" en "DAMNATION" enorme strubbelingen hebben gehad qua studio. Dat die studio waar ze de eerste poging gedaan hadden bijna het einde van de band betekende volgens Mikael.. Totdat uber-producer Steven Wilson opdook in het verhaal, en Opeth kanten van hun eigen opgenomen muziek liet horen die ze zelf niet eens door hadden. Simpelweg door keyboards en kopstemmen toe te voegen. Ik denk ook dat het zeker voor 20% aan hem te danken is dat het 2 van zulke juweeltjes van albums zijn geworden. 20% omdat Opeth voor 80% de tracks al klaar had toen Wilson zich erbij voegde.
www.contradefused.com
Ja, ben 'k wel met je eens... Ik heb zelf ook gemerkt hoe kut het is als je gewoon niet verder komt omdat je technische problemen hebt.
En als dan ineens iemand om het hoekje komt kijken en met een paar tips en aanwijzingen je weer motiveert.... Ja, dat is dan heel lekker. En 't resultaat mag er zijn. Al blijf ik er bij dat ik Damnation niet zo vind.
En als dan ineens iemand om het hoekje komt kijken en met een paar tips en aanwijzingen je weer motiveert.... Ja, dat is dan heel lekker. En 't resultaat mag er zijn. Al blijf ik er bij dat ik Damnation niet zo vind.
- The Horseman
flight???Narrative schreef:
(Flight of the) Equinox, ik had toch wel meer van je verwacht. Aangezien jij gerust uit gaat zoeken wat waarop einigt, en begint... En hoe, en waarom...
hehe, dat van die site was voordat ik zo scherp werd
progressive death metal
progressive death metal
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Echt wel ja.The_Horseman schreef:Wat blijft dat Piano outro van The Leper Affinity toch gaaf.
Kippenvel nummer
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]