Dark suns

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Dark suns

Bericht door XnegativeX » zo feb 06, 2005 5:40 pm

Nog zo'n bandje waar ik maar weinig over weet te vertellen, maar die wel een zeer sterke indruk op me heeft gemaakt. Ik schijn trouwens niet de enige te zijn want dit gezeldschap uit Leipzig wist, naar verluid, Mikael Akerfeldt van Opeth ook al te beroeren.

Dat is ook direkt een indikatie van de muziek die deze heren maken. Melancholieke, zweverige muziek in het straatje van Porcupine tree, Katatonia, Anathema en Opeth.

http://www.darksuns.de/
http://www.prophecy.cd/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo feb 06, 2005 5:41 pm

Ik las eerst in de gauwigheid Dark nuns.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 06, 2005 5:43 pm

Ah, ik vroeg me ook al af wat jij in dit topic deed. :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » zo feb 06, 2005 5:44 pm

Gaan we weer.

Binnenkort review op de frontpage.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo feb 06, 2005 5:48 pm

XnegativeX schreef:Ah, ik vroeg me ook al af wat jij in dit topic deed. :wink:
Ik check alles wat je aan onderwerpen post in de hoop met een allesverwoestend brok beton verblijdt te worden.

Wordt het niet eens tijd om weer eens ouderwets Carcass te draaien?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo feb 06, 2005 6:27 pm

"The Euphoric Sense" klinkt lekker!!!!!! Wel erg geprocessed die gitaarpartijen volgens mij, maar boeie. Klinkt gek maar t is een nummer dat ik had kunnen schrijven, ik snap compositorisch waar ze naar toe gaan, klinkt vaag maar ik 'dig' de opbouw nogal. Jammer dat er geen grunt in komt!

Wat? Oh het is een XNega topic? Eh, klinkt goedredelijk deze Opeth-kloon. :evil:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 06, 2005 7:02 pm

"t is een nummer dat ik had kunnen schrijven"
*zucht* Patser :wink:

Maar je hebt gelijk, qua opbouw zit dit erg goed in elkaar.
Dit is een goed voorbeeld van het feit dat technische, solide muziek niet altijd enorm freaky en nerveus hoeft te klinken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Greet
Berichten: 383
Lid geworden op: do mei 13, 2004 9:59 pm

Bericht door Greet » zo feb 06, 2005 7:08 pm

Klinkt zeker niet slecht!
Bij gelegenheid eens meer van beluisteren.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo feb 06, 2005 7:17 pm

Euh, een oudje, maar dan hoef ik tenminste m'n mening niet opnieuw te typen :)
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... =dark+suns

Nieuwe album is btw wel gaaf!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 01, 2005 9:13 pm

Ik heb Existence ondertussen een stuk of 3x kunnen beluisteren maar het is een knap lastig album. Het blijft zo 1-2-3 nog niet echt hangen.

Hopelijk groeit dat na nog wat meer luisterbeurten.
Bij nummers als The Euphoric sense, Patterns of oblivion en One endless childish day weet ik dat wel zeker maar bij een paar andere nummers, waaronder A slumbering portrait en Anemone weet ik het zo net nog niet. Die kabbelen me nog net iets te kalmpjes voort.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 01, 2005 9:23 pm

XnegativeX schreef:Dit is een goed voorbeeld van het feit dat technische, solide muziek niet altijd enorm freaky en nerveus hoeft te klinken.
dat klinkt het nooit, tenzij de muzikanten dat expres willen.

de eerste tonen van de ene mp3 klinken al goed. hier ga ik meer van luisteren.
de muziek is krachtig genoeg voor grunts, maar die zitten er dus blijkbaar niet in. misschien ook niet nodig.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 01, 2005 9:28 pm

Soulcollector schreef:[..]


dat klinkt het nooit,...
Onzin, bands als Cryptopsy, Dillinger escape plan, Converge...whatever. Allemaal erg nerveuse muziek. Zelfs een band als Dream theater kan soms redelijk freaky uit de hoek komen. Niet minder gaaf, maar wel erg hyper. Bij bandjes als Dark suns valt de technische kant van de muziek gewoon niet zo op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 01, 2005 9:29 pm

dat komt omdat deze band ook gewoon rustige muziek speelt en de technische kant valt mij wel degelijk op.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 01, 2005 9:33 pm

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je zelf een instrument speelt. Gewone mensen zoals ik (:wink:), moeten daar iets meer moeite voor doen. Nou vind ik het altijd heerlijk om me helemaal te verdiepen in muziek maar als je alleen oppervlakkig naar de muziek van Dark suns luistert dan zou een "leek" zeggen dat ze niet technisch zijn en een band als Dillinger.

Ben ik trouwens de enige die Dark suns, op dit album, af en toe dezelfde aanpak vind hebben als Anathema op The Silent enigma? Ik bedoel, de muziek lijkt er niet op maar soms heeft het dezelfde feel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di mar 01, 2005 11:16 pm

Ik luister nu voor de vijfde keer achter elkaar het nummer The Euphoric Sense van deze band. :silly:

Die cleane zang, prachtig gewoon! De muziek had me ook vanaf de eerste tonen te pakken. Heerlijk meeslepend, het zit technisch goed in elkaar. Ik wil meer horen!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 08, 2005 1:39 pm

XnegativeX schreef:Ben ik trouwens de enige die Dark suns, op dit album, af en toe dezelfde aanpak vind hebben als Anathema op The Silent enigma? Ik bedoel, de muziek lijkt er niet op maar soms heeft het dezelfde feel.
nu ik het album vaker geluisterd heb, kan ik zeggen dat ik het met je eens ben. sommige passages doen er inderdaad aan denken. qua sfeer, soms ff iets wat op de gitaar gespeeld wordt, de zang.
een voorbeeld vind ik Patterns of Oblivion, waarin vooral de zang in het midden van het nummer erg aan anathema doet denken.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 08, 2005 1:56 pm

klinkt leuk
weer zo'n typisch xneg bandje :P
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo mar 23, 2005 12:33 pm

Ik heb inmiddels nu een paar weken het album Existence van deze fantastische band. Een aanrader! De band is door de voormalige gitarist van Dark Suns, Toby Vera, opgestart in 1997. Oorspronkelijk was het slechts een project. Zanger Nico Knappe, broer van gitarist Mike, draagt eveneens zorg voor de drumpartijen.

Existence begint met korte stukjes muziek, als soort intro op de rest van het album. Naarmate de speelduur vordert, worden de tracks echter steeds langer en ingewikkelder. In nummers als The Euphoric Sense, Her And The Element en Anemone komt de zang uitstekend naar voren. Bij tracks als Daydream en Gently Bleeding wordt vooral meer de nadruk gelegd op het instrumentale gedeelte. Het is een mooi geheel waarin op het eind naar een soort climax wordt toegewerkt, hoewel de zang na een tijd kan gaan vervelen. Doch, absoluut de moeite van het luisteren waard!

Dark Suns staat overigens in het voorprogramma tijdens de concerten van Pain Of Salvation (20 april in de Boerderij te Zoetermeer en 22 april in de Plato te Helmond). 8)

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » wo mar 23, 2005 12:41 pm

Oei, dat wist ik nog niet dat ze in het voorprogramma gaan staan van Pain of Salvation. Ik ga dit zeker eens beluisteren, nu helemaal!
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo mar 23, 2005 12:44 pm

Oei, dat herinnert mij...

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 23, 2005 12:46 pm

Het past er in ieder geval goed bij.
De muziek doet me op sommige stukken sterk denken aan Pain of salvation.
Maar ook aan Anathema en Porcupine tree. Maar het is geen moment onorigineel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » wo mar 23, 2005 1:59 pm

Leuk bandje!

Plaats reactie