Mithotyn

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Jeroen.S

Mithotyn

Bericht door Jeroen.S » zo feb 13, 2005 12:30 pm

Nou weet ik niet zeker of hier al een topic over was, ik kon zelf niks vinden. Achja nieuw topic kan geen kwaad. :)

Als je die zangkoren van Turisas, en het melodieuze gitaarspel van Falconer combineert, dan kom je uit op Mithotyn. Die beide bands hebben duidelijk hun inspiratie bij Mithotyn weggehaald. (oke, die gitarist van Mithotyn zit nu bij Falconer)

Wie luistert hier nog meer na? Zelf vind King Of The Distant Forest de beste plaat van hun. Maar In The Sign Of The Ravens en Gathered Around The Oaken Table zijn ook erg gaaf.

Zelf heb ik de Re-releases van Karmageddon Media. Dat Artwork is erg lelijk trouwens als je het vergelijkt met de vorige.

Discography:

In The Sign Of The Ravens

origineel:
Afbeelding

Re-release:
Afbeelding

King Of The Distant Forest

origineel:
Afbeelding

Re-release:
Afbeelding

Gathered Around The Oaken Table

origineel:
Afbeelding

Re-release:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeroen.S op zo feb 13, 2005 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » zo feb 13, 2005 12:38 pm

De coverart ziet er niet powermetal achtig uit, maar als je er een apart topic voor opent dan zal het wel een gode band zijn. We zullen er eens wat van kopen (lees van het internet af rukken)
Heerlijk Helder Taalloeder

apoptose

Bericht door apoptose » zo feb 13, 2005 12:42 pm

Het is ook geen powermetal en zoals al gezegd het vorige artwork is beter en past er meer bij.

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » zo feb 13, 2005 12:43 pm

Het is dan ook geen Power Metal :) Ook niet echt black trouwens. Eerste plaat is nog echt Viking volgens mij.

Edit: OP even aangepast.

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » zo feb 13, 2005 3:02 pm

Beste viking band die ik ken. Zo moet het nou klinken!
Terug van weg geweest

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo feb 13, 2005 3:16 pm

Ik heb Gathered Around The Oaken Table maar op de een of andere manier pakt het mij niet helemaal. Na een paar nummers heb ik het toch wel gehad.

De oude hoesjes vind ik veel mooier trouwens.
Allemaal even normaal doen tegen djent

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 13, 2005 3:18 pm

Ha, het artwork op het origineel en op de re-release is beide onogelijk.

Ik heb In The Sign Of The Ravens en King Of The Distant Forest beide gehad. In het begin was ik verrast door hun manier van vicking/black metal spelen. Opzich was het ook een erg goede band alleen vond ik de geluidskwaliteit van beide albums zodanig slecht dat het de pret bij mij gewoon serieus drukte.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » zo feb 13, 2005 3:21 pm

De productie op In The Sign of Ravens is niet geweldig nee, maar het klinkt allemaal wel stukken beter op KOTDF. Naar mijn mening dan :)

GATOT heeft trouwens een leuk Folk nummer op het einde, the old rover.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 13, 2005 3:27 pm

Klopt, maar op KotDF klinkt alles nogsteeds behoorlijk schel. Alles ligt hard in de mix en vooral de drums staan teveel op de voorgrond. Mythotyn had veel beter voor de dag kunnen komen als ze hun muziek goed lieten produceren en mixen.

Dat is gewoon een gemiste kans geweest.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CoenV

Bericht door CoenV » zo feb 13, 2005 3:29 pm

jeffrey schreef:Ik heb Gathered Around The Oaken Table maar op de een of andere manier pakt het mij niet helemaal. Na een paar nummers heb ik het toch wel gehad.
Het enige album wat ik van deze band ken, en ik vind het best ok eigenlijk, niet helemaal mijn genre, maar muzikaal vooral goed te doen.
Vocaal vind ik het wat magertjes, maar niet slecht.
Dit is niet echt een band waar ik me nog eens in ga verdiepen ofzo.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Pluto

Bericht door Pluto » zo feb 13, 2005 8:20 pm

Ik heb ze allemaal en ook nog de cd-single/demo "Meadow In Silence" uit 1994:
  • 1. Wisdom
    2. Meadow in Silence
    3. As Brothers now Bonded
    4. In the Bower of Shadows
Af en toe heb ik weer een bepaalde stemming en draai ze dan vaak. Vervolgens kan het weer een half jaar duren voor ik er weer aan toe ben.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo feb 13, 2005 8:22 pm

ik heb King of the Distant Forest..gave plaat en met de productie valt best wel te leven

ik kan sowieso deze sound evenals bij een band als Suidakra best wel goed verteren.

Gaaf!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wim

Bericht door Wim » zo feb 13, 2005 8:28 pm

Idd zeer gave Viking metal.
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/965809.html][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222598068-110.png[/img][/url]

www.myspace.com/AsphyxiateOnline

Pluto

Bericht door Pluto » zo feb 13, 2005 8:36 pm

Er moet ook nog een Promo uit 1996 (heb ik dus niet) zijn met de nummers:
  • 1 Upon Raging Waves
    2 Bland Vargars YI
    3 Where My Spirit Shall Forever Be
    4 The Guardian
    5 Freezing Storms Of Snow
    6 Upon Mighty Winds
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo feb 13, 2005 9:38 pm

Jeroen schreef:
ik kan sowieso deze sound evenals bij een band als Suidakra best wel goed verteren.
Suidakra doet mij meer, misschien moet nog maar eens een keer goed naar GATOT luisteren.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma feb 14, 2005 11:00 pm

Ik heb alle 3 de albums op mp3. Het is geen wereldband maar zeker vermakelijk om zo nu en dan eens op te zetten. Ik vind het niet zo hoempa als dat veel van de folkbands hedendaags klinken, maar het is ook minder rauw dan een band als Korpiklaani, om maar eens wat te noemen.

Desontdanks een leuke borrelhap!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma feb 14, 2005 11:17 pm

Ik heb alleen King of the distant forest en mede dankzij de eerder genoemde schelle productie en het uitbundige op de voorgrond geplaatste gekrijs vind ik het dan weer wel 1 van de wat rauwere bands in het genre.

Dat gezegd hebbende, had Mithotyn door hun pakkende nummers 1 van de beste bands in het viking/black genre kunnen zijn, ware het niet dat King of the ... na een nummer of 3 behoorlijk inzakt qua kwaliteit.
Op het eind staan nog wel wat leuke nummers maar de kwaliteit van de 1e drie wordt bij lange na niet gehaald, wat het geheel toch weer een middelmatig randje weet te geven. Zonde.

Richard

Bericht door Richard » ma feb 14, 2005 11:20 pm

Gathered.. is een enorm gaaf album.
HAHA neen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma feb 14, 2005 11:22 pm

zwarte krijser schreef:Ik heb alleen King of the distant forest en mede dankzij de eerder genoemde schelle productie en het uitbundige op de voorgrond geplaatste gekrijs vind ik het dan weer wel 1 van de wat rauwere bands in het genre.
Agreed! Toch vind ik Korpiklaani rauwer omdat die band qua sound lekker simpel ( en toch pakkend) aandoet en de cleane vocals vergezeld worden door een diepe roggel in de keel.
Op 1 of andere manier vind ik deze band meer to the basic.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Plaats reactie