Afkomstig uit Zwitserland hebben we hier Meridian.
Een band die op hoog niveau stevige Industrial Black maakt.
De band heeft tot op dit moment twee releases uitgebracht.
Eerst kwam er de EP Daydream in the Postdementia Millenium uit waarop de band ons vergezelde met Symfonische black metal omdat men wegens tijdsgebrek geen Industrial stukken kon componeren.
Deze EP resulteerde in het winnen van de Metallian demo wedstrijd waarbij de winnende band een contract kreeg bij Season Of Mist.
En dan ligt hier nu hun eerste full-length "The Seventh Sun" voor mij.
Een Industrial Black CD die het meest gemeen heeft met Satyricon - Rebel Extravaganza maar om het nu als een kloon af te doen doet Meridian tekort.
Deze CD zou meer gebruikt kunnen worden als het antwoord op de vraag: hoe zou Satyricon klinken als men verderging in de stijl van RE?
Vocaal is de overeenkomst dan weer niet te vergelijk.
Aangezien zanger Paris de CD niet kon inzingen wegens tijdsgebrek werd er een beroep gedaan op niemand minder dan Jack D. Ripper van Morgul !!!
Discografie:
Daydream in the Postdementia Millenium EP (uit het jaar 2000)
The Seventh Sun (uit het jaar 2002)
Heeft iemand trouwens enig idee als men nog bestaat?
Ik hoor er niets meer over en hun site is ook down.
Meridian
- Hieronimus
The Seventh Sun heb ik een keertje 'gehaald' omdat je er zo positief over was. Een ernstig gave Black Metal release, je had wederom gelijk! Ik zal 'm binnenkort nog eens een draaibeurt geven om weer in de mood te komen voor een goede mening over hen!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb die cd ook. Het klinkt zeker goed maar toch luister ik het bijna nooit. En dat is vooral omdat ze geen enkel echt pakkend nummer hebben. Dat is jammer. Hun songwriting had wel wat beter gemogen want niks blijft echt hangen.
Trouwens, Jack D. Ripper had van mij wel weer eens een cd in de lijn van The Horror grandeur af mogen leveren.
[offtopic]
Hey Heiro, check het topic van S.U.P. eens.
Trouwens, Jack D. Ripper had van mij wel weer eens een cd in de lijn van The Horror grandeur af mogen leveren.
[offtopic]
Hey Heiro, check het topic van S.U.P. eens.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.