Death metal III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo feb 23, 2005 9:44 pm

Ik luister ook weer een klassieker

Eogart van Altar

blijft lekker, goede productie, lekkere groove
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo feb 23, 2005 10:13 pm

Necrophagist schreef:[..]

Hahaha, dat 'HATE MAIL' gedeelte op de site is gaaf.
"hey, i dont like you and your musicx, you are brutal, sick, homophobic and racists, i spit on you you are only sick beasts"
from loul boulabi gayblack202002@yahoo.com

Haha dat email-adres :lol:
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Metallist

Bericht door Metallist » wo feb 23, 2005 10:14 pm

Soulcollector schreef:omdat het gave technische, groovende deathmetal is en ik het je ook al aangeraden heb.

Zal ik eens doen dan.
www.myspace.com/thenewdominion

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 24, 2005 11:45 am

Er is een voorproefje te horen van de nieuwe Cryptopsy, waar ik nogal naar uitkijk: http://cryptopsy.net/lost/mp3s/Cryptops ... od2005.mp3

Nogal weinig over te zeggen, maar het is mij wel duidelijk dat Lord Worm de meest geschikte zanger is voor Cryptopsy. Dit klinkt als terug naar de tijden van Blasphemy Made Flesh en None So Vile.
Kop dicht, Thorko

Rascul

Bericht door Rascul » do feb 24, 2005 12:11 pm

Hmm. Met deze kankerproductie is er inderdaad niet veel over te zeggen. Ze hebben in ieder geval geen gas terug genomen, da's duidelijk. Ik vind wel de diepere grunt van LW beter dan zijn schorre gebral.
Makkers staakt uw wild geraas

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do feb 24, 2005 1:04 pm

Nieuwe Cryptopsy? met Lord Worm? dan ben ik toch benieuwd naar de rest van het schijfje...

Waneer komt dat ding uit eigenlijk?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 24, 2005 1:09 pm

fetuskiller schreef:Nieuwe Cryptopsy? met Lord Worm? dan ben ik toch benieuwd naar de rest van het schijfje...

Waneer komt dat ding uit eigenlijk?
Later dit jaar, uit mijn hoofd in de herfst.
Kop dicht, Thorko

Rascul

Bericht door Rascul » do feb 24, 2005 1:14 pm

Van de nieuwe Cephalic Carnage wordt ik overigens ook zeer vrolijk. Hoewel die plaat misschien meer in het grind/experimentele grind topic thuishoort.

nuberus

Bericht door nuberus » do feb 24, 2005 1:18 pm

Rascul schreef:Van de nieuwe Cephalic Carnage wordt ik overigens ook zeer vrolijk. Hoewel die plaat misschien meer in het grind/experimentele grind topic thuishoort.
is het een voortzetting van Lucid Interval?
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 24, 2005 1:19 pm

Rascul schreef:Van de nieuwe Cephalic Carnage wordt ik overigens ook zeer vrolijk. Hoewel die plaat misschien meer in het grind/experimentele grind topic thuishoort.
Cephalic Carnage houdt zich naar mijn smaak teveel bezig met geintjes, gimmicks. Hoe goed de riffs enzo ook in elkaar zitten, het wordt te flauw, vind ik. Ik hoef niet te horen hoe andere artiesten en stromingen op de hak worden genomen.

Exploiting Dysfunction vind ik zelf nog een zeer behoorlijke plaat, Lucid Interval verveelt. En de nieuwe boeit me niet meer.
Kop dicht, Thorko

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do feb 24, 2005 1:26 pm

Ik ben nog altijd gek op Cephalic carnage... al heb ik die nieuwe schijf nog niet gehoord.

wel heb ik horen zeggen dat er clean vocalen worden gebruikt en dat bevalt me niet zo
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Rascul

Bericht door Rascul » do feb 24, 2005 1:50 pm

Plaag schreef:[..]
Cephalic Carnage houdt zich naar mijn smaak teveel bezig met geintjes, gimmicks. Hoe goed de riffs enzo ook in elkaar zitten, het wordt te flauw, vind ik. Ik hoef niet te horen hoe andere artiesten en stromingen op de hak worden genomen.

Exploiting Dysfunction vind ik zelf nog een zeer behoorlijke plaat, Lucid Interval verveelt. En de nieuwe boeit me niet meer.
Nou, da's nou juist wat de nieuwe niet doet. Lucid Interval zat vol met onzin en rare dingetjes, de nieuwe is veel minder chaotisch, veel gerichter. Zonder overigens hun muzikale intensiteit en complexiteit te verliezen. Het is echter allemaal wat duidelijker omlijnd, kortere, bondiger songs. Agressiever ook. Ik vind em stukken beter dan Lucid Interval.

Rascul

Bericht door Rascul » do feb 24, 2005 1:52 pm

fetuskiller schreef:Ik ben nog altijd gek op Cephalic carnage... al heb ik die nieuwe schijf nog niet gehoord.

wel heb ik horen zeggen dat er clean vocalen worden gebruikt en dat bevalt me niet zo
Da's niet helemaal juist. Ja, er wordt niet alleen maar op gegrunt. Maar de "cleane" vocalen zijn ten eerste megabruut en ten tweede gewoon over en onder de grunts geplakt, overgedubd.

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 24, 2005 1:53 pm

Rascul schreef:
Plaag schreef:[..]

Nou, da's nou juist wat de nieuwe niet doet. Lucid Interval zat vol met onzin en rare dingetjes, de nieuwe is veel minder chaotisch, veel gerichter. Zonder overigens hun muzikale intensiteit en complexiteit te verliezen. Het is echter allemaal wat duidelijker omlijnd, kortere, bondiger songs. Agressiever ook. Ik vind em stukken beter dan Lucid Interval.
Hm.

Wat ik heb gehoord is dat ze idd bondiger zijn, maar dat ze zich op de nieuwe wel bezig houden met geintjes, met nadoen.
Kop dicht, Thorko

Rascul

Bericht door Rascul » do feb 24, 2005 1:55 pm

Ik heb em nu zo'n 3 keer volledig gehoord en ik heb nergens een flauw geintje gehoord eigenlijk. Ja, er wordt een hoop door elkaar gemixt en af en toe met een vette knipoog, maar enkel om de muzikale omlijsting te verbeteren. Luister bv eens naar de 2 samplenummers op de Relapse-site, die geven een heel aardig beeld. Vooral Sleeprace, wat mijns inziens het sterkste nummer van de plaat is.

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 24, 2005 1:57 pm

Roger that.
Kop dicht, Thorko

Rascul

Bericht door Rascul » do feb 24, 2005 1:59 pm

Tsja, en als je het dan nog steeds niet leuk vind is het gewoon weer een kwestie van smaak, lijkt me.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do feb 24, 2005 4:12 pm

Cephalic Carnage vind ik maar kut met peren. Irritante teringherrie. Ergens diep van binnen zit de muziek opzich niet onaardig in elkaar maar diegenen die de goede aanzet geven verpesten het vervolgens wederom eigenhandig voor mij.
Ik ben niet vies van experimentele muziek maar op 1 of andere manier kan ik ab-so-luut niet zonder ergernis naar Cephalic luisteren. Het is mij echt te rommelig allemaal.

Over de nieuwe van Cryptosy lever ik geen commentaar. Ik haat voorproefjes, ik blijf daarbij! Vooral als ze van niet noemenswaardige kwaliteit zijn. Maargoed, het is leuk om te weten dat er onderhand een nieuwe in de maak is. Ben benieuwd.

Voor de rest wil ik nog even de nieuwe van Impiety, Paramount Evil onder de aandacht brengen. Lieve mensen, ik heb in tijden geen duivelsere plaat meer gehoord. Impiety is met Paramount Evil de Ballrog van de deathmetal. Vurig, boosaardig, kwaad en ontzetend sterk.
Checken die handel!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » do feb 24, 2005 4:29 pm

Plaag schreef:Nogal weinig over te zeggen, maar het is mij wel duidelijk dat Lord Worm de meest geschikte zanger is voor Cryptopsy. Dit klinkt als terug naar de tijden van Blasphemy Made Flesh en None So Vile.
Ik heb And then You'll beg ooit blind aangeschaft en vervolgens 2 keer gerdraaid sinds dat ik hem heb (toen ie uitkwam dus)

Als het weer oude kant op gaat ben ik blij :)
Wordt weer meelezen in boekje om te kijken wat ie uberhaupt zingt dus :wink:

en Impiety was ik compleet vergeten, heb die volgens mij 4/5 jaar geleden eens in baroeg gezien dacht ik, maar pin me daar niet op vast. Dacht dat die al lang niet meer bestonden.
Under The Banner Of Death

puist

Bericht door puist » do feb 24, 2005 4:30 pm

Gr. Dracula schreef:Voor de rest wil ik nog even de nieuwe van Impiety, Paramount Evil onder de aandacht brengen. Lieve mensen, ik heb in tijden geen duivelsere plaat meer gehoord. Impiety is met Paramount Evil de Ballrog van de deathmetal. Vurig, boosaardig, kwaad en ontzetend sterk.
Checken die handel!
Gave band. Ben er fan van sinds hun 2de album Skullfucking Armageddon. Torment in Fire!!!!
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do feb 24, 2005 8:32 pm

puist schreef:[..]
Torment in Fire!!!!
Blessed by sin!!!

Hell yeah!

En in vorm van hartmassage voor dit topic wil ik Insision ook wederom even onder de lamp schuiven. Het is verdomme al te lang geleden dat deze geniale band aan bod is gekomen.

Zweedse brute death waar je u tegen zegt. Insision is voor mij absoluut 1 van de betere deathmetalbands en is daarom ook regelmatig in mijn buurt te vinden. Zowel het debuut Beneath The Folds Of Flesh als de opvolger Revealed And Worshipped zijn platen van formaat. Hoewel ik Beneath... toch wel lichtenlijk prefereer...

Ik heb een tijdje terug een uitgebreide topic over deze band aangemaakt. Voor de geinteresseerden: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... t=insision
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do feb 24, 2005 8:45 pm

Gr. Dracula schreef:Voor de rest wil ik nog even de nieuwe van Impiety, Paramount Evil onder de aandacht brengen. Lieve mensen, ik heb in tijden geen duivelsere plaat meer gehoord. Impiety is met Paramount Evil de Ballrog van de deathmetal. Vurig, boosaardig, kwaad en ontzetend sterk.
Checken die handel!
dan zal ik de menschen maar attenderen op je uitgebreidere mening:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1642
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 24, 2005 10:11 pm

Soms dan ken je een band al tijden lang van naam maar geef je het nooit eens de kans. En dan hoor je toevallig eens een nummertje en sla je stijl achterover van verbazing.

Dit overkwam mij met Kaamos. Verdomme mensen, wat een heerlijke old school death metal is dit. Het ramt, beukt en rolt (erg belangrijk) als een bezetene. Het klinkt rauw en gemeen en toch zo strak als een V-snaar. Doet soms zelfs een beetje aan Sadistic intent denken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

ed Gein

Bericht door ed Gein » vr feb 25, 2005 6:26 am

de meest originele death metal bands die ik ken zijn gorguts, human remains, kataklysm (alleen mystical gate), exuviate. demilich

tofste bands zijn gorguts,human remains,king crimson,morbid angel, godspeed you black emperor, devil doll.

BALZAK
Contacteer:

Bericht door BALZAK » vr feb 25, 2005 12:50 pm

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 25, 2005 12:50 pm

King Crimson is geen Death Metal, zelfs geen metal. En leer spaties tupen na komma's, dimwit.

Kataklysm origineel? Gaaf en bruut, zeker, maar origineel mn reet.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 25, 2005 12:53 pm

Rascul schreef:King Crimson is geen Death Metal, zelfs geen metal. En leer spaties tupen na komma's, dimwit.

tupen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

xeper

Bericht door xeper » vr feb 25, 2005 2:02 pm

King Crimson als death metal zien is zeer apart.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 25, 2005 2:09 pm

Rascul schreef:King Crimson is geen Death Metal, zelfs geen metal. En leer spaties typen na komma's, dimwit.

Pardon, typen

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » vr feb 25, 2005 2:16 pm

xeper schreef:King Crimson als death metal zien is zeer apart.
Godspeed you Black Emperor toch ook?
Terug van weg geweest

xeper

Bericht door xeper » vr feb 25, 2005 2:18 pm

Knevelaer schreef:[..]

Godspeed you Black Emperor toch ook?
Daar heb ik dan nog nooit van gehoord.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 25, 2005 2:39 pm

Heffie mettul

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr feb 25, 2005 2:53 pm

ed Gein schreef:de meest originele death metal bands die ik ken zijn gorguts, human remains, kataklysm (alleen mystical gate), exuviate. demilich

tofste bands zijn gorguts,human remains,king crimson,morbid angel, godspeed you black emperor, devil doll.
Devil Doll is ook geen death metal.

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » vr feb 25, 2005 3:34 pm

Die zegt toch ook niet dat het DM is, alleen dat ie dat de tofste bands vind.

Kataklysm heb ik genegeerd omdat ik ooit 'victims of this fallen world' heb gekocht en ik dat een enorme KUTCD vind.

Maar dan zal ik nu mystical gate eens checken dan.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr feb 25, 2005 3:35 pm

Godverdomme man, hij post toch in het deathmetal topic.

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » vr feb 25, 2005 3:45 pm

en? de post is 50% DM georienteerd.
Dat hij zijn muzieksmaak even toelicht vind ik goed kunnen.

het blijft iig beter dan random commentaar geven in en topic wat nergens mee te maken heeft zoals ik met deze post aan het doen ben.

Verder draai ik merauder en eet ik puntjes met knakworst en drink ik koffie.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr feb 25, 2005 3:48 pm

Jij blij.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 25, 2005 5:18 pm

Gisteren zijn er weer 2 nieuwe death metal releases gearriveerd in huize negative.

All shall perish - Hate.Malice.Revenge
Een waanzinnig lompe, brute mix tussen pure death metal en metalcore. Elke fan van bands als Dying fetus en Skinless moeten dit zeker eens gaan luisteren.

The Monolith Deathcult - The White crematorium
Neerlands eigen panzerdivisie. Dit nieuwe album klinkt bruut, strak, sterk geproduceerd en de teksten zijn om je vingers bij af te likken. Erg gaaf ook zijn de nummers The Haunted ravines of Babi Yar en The White crematorium die bijna naar funeral doom neigen. Het grootste probleem wat ik met TMDC heb ik dat ze, door hun massiefe productie, hun typische grunts en het gebruik van keyboards, nogsteeds teveel op Nile lijken. Nou is daar opzich nog niet zoveel op tegen maar ik vind Nile zelf ook te massaal en te druk om lang naar te luisteren.
TMDC is een erg goede band die veel baat zou hebben bij een open productie.

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 25, 2005 6:33 pm

Ja, de nieuwe TMDC hakt ook de nodige bomen om. Wat de productie betreft ben ik het totaal oneens met Neg: ik vind het een van de vetste DM-producties die ik de laatste tijd heb gehoord, perfect voor TMDC. Luister eens naar hoe de keys en riffs bij bv 1562: Under The Bloodcampaign er uit komen, geniaal! Review (van mijn hand) komt, maar zonder M. D.'s kont te willen kussen, ik vind het echt een megaplaat.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 25, 2005 6:52 pm

Maar jij bent dan ook een grote fan van Nile.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » vr feb 25, 2005 7:04 pm

XnegativeX schreef:Maar jij bent dan ook een grote fan van Nile.
Over Nile gesproken, ben zeer content met het nieuws dat 'Annihilation of the Wicked' alleen nog gemastered dient te worden. Hij ligt waarschijnlijk maart/april in de schappen.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 25, 2005 7:16 pm

Oleeeeeeeeeeeee

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr feb 25, 2005 7:18 pm

Necrophagist schreef:[..]

Over Nile gesproken, ben zeer content met het nieuws dat 'Annihilation of the Wicked' alleen nog gemastered dient te worden. Hij ligt waarschijnlijk maart/april in de schappen.
Prettig nieuws !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 26, 2005 1:06 pm

Hoeveel mensen hebben hun oor ondertussen al ten luister kunnen leggen aan de nieuwe Blood red throne?

Metallist

Bericht door Metallist » za feb 26, 2005 1:17 pm

XnegativeX: Ik heb dat album eens beluisterd dat jij me aanraadde toen ik zei dat ik necrophagist vet vond. En ik vind Necrophagist er nog steeds met kop en schouders bovenuit steken. Ik heb hem nog niet zo veel geluisterd, maar tot nu toe zie ik niet echt het verband tussen die twee bands.
www.myspace.com/thenewdominion

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 26, 2005 1:26 pm

Ik heb ook nooit gezegd dat er een verband was tussen die 2 bands. En als jij alle bands die je luistert met elkaar gaat vergelijken zul je nooit een band op eigen waarde weten te schatten.

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » za feb 26, 2005 2:57 pm

XnegativeX schreef:Hoeveel mensen hebben hun oor ondertussen al ten luister kunnen leggen aan de nieuwe Blood red throne?
Had die in januari (zonder e) ergens vandaan gesnaaid en ik kan er zeer goed mee leven.
Ik hou zowiezo wel van dat soort intro's btw
De buren iets minder geloof ik.

Op het moment heb ik zin om OSDM te draaien EN thrash tegelijk, geef es een tip iemand...?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 26, 2005 3:12 pm

Cadaver - Necrosis.
Thrash en old school death metal in een.

phobia4
Contacteer:

Bericht door phobia4 » za feb 26, 2005 3:42 pm

XnegativeX schreef:Hoeveel mensen hebben hun oor ondertussen al ten luister kunnen leggen aan de nieuwe Blood red throne?
jahoor, best vette plaat maar niet helemaal mijn ding

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » za feb 26, 2005 5:02 pm

XnegativeX schreef:Cadaver - Necrosis.
Thrash en old school death metal in een.
Je wil niet weten hoevaak ik die cd draai.

Jammer dat ze niet meer bestaan.

AHH TAKE YOUR CORPSE AWAY!!!!! ofzoiets.

vooral de 1e 2 nummers zijn erg vet.

Nog meer suggesties?

Gesloten