Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
The Horseman
Bericht
door The Horseman » za feb 26, 2005 6:58 pm
CoenV schreef:Flikker op met dat Exodusgezeik, die band heeft vast wel een eigen topic.
het is het
THRASH metaltopic
je hoeft perse niet de heltijd over obscure jaren 80 Thrash te lullen
is CoenV trouwens bekend met Deathrow ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
-
CoenV
Bericht
door CoenV » za feb 26, 2005 7:01 pm
De enige Death Row die ik ken, is de Death Row die later Pentagram geworden is, maar dat is een doommetalband die tijdens hun demo's Death Row heetten.
De thrash Deathrow ken ik niet, maar heb er wel eens wat over gehoord.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » za feb 26, 2005 8:20 pm
Ik wil de persoon die mij laatst Pleasure to kill van Kreator aanrade graag even bedanken. Ik heb hem vandaag binnen gekregen en de adrenaline rush heeft me vandaag nog niet verlaten.
Ik kende Kreator al langer en Coma of souls en Cause for conflict waren ook al jaren in mijn bezit maar veel meer had ik nog niet van ze gehoord. Behalve dan hun 2 laatste releases maar die miste agressie.
Ik zit er nu ook nog aan te denken om Extreme agression aan te schaffen. Is dat aan te raden?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » za feb 26, 2005 8:40 pm
XnegativeX schreef:Ik wil de persoon die mij laatst Pleasure to kill van Kreator aanrade graag even bedanken. Ik heb hem vandaag binnen gekregen en de adrenaline rush heeft me vandaag nog niet verlaten.
Ik kende Kreator al langer en Coma of souls en Cause for conflict waren ook al jaren in mijn bezit maar veel meer had ik nog niet van ze gehoord. Behalve dan hun 2 laatste releases maar die miste agressie.
Ik zit er nu ook nog aan te denken om Extreme agression aan te schaffen. Is dat aan te raden?
Extreme agression is zeker aan te raden. Hij is wel minder goed als pleasure to kill en Coma of souls. Als je Pleasure to Kill zo goed vind moet je toch ook eens Endless Pain en Terrible Certainty luisteren.
-
HellcommandeR
Bericht
door HellcommandeR » za feb 26, 2005 11:24 pm
Ik moet zeggen dat ik "Roorback" van Sepultura toch een geweldig album vind!
-
Edwynn
Bericht
door Edwynn » zo feb 27, 2005 11:44 am
XnegativeX schreef:Ik wil de persoon die mij laatst Pleasure to kill van Kreator aanrade graag even bedanken. Ik heb hem vandaag binnen gekregen en de adrenaline rush heeft me vandaag nog niet verlaten.
Als je Coma Of Souls kan waarderen, zal Extreme Aggression je ook wel gaan bevallen. Deze albums liggen in dezelfde lijn. Persoonlijk vind ik Extreme Aggression het beste wat Kreator ooit voortgebracht heeft. De agressie van de eerste albums gecombineerd met een grotere instrumentenbeheersing en een beter geluid.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » zo feb 27, 2005 11:52 am
Edwynn schreef:[..]
Als je Coma Of Souls kan waarderen, zal Extreme Aggression je ook wel gaan bevallen. Deze albums liggen in dezelfde lijn. Persoonlijk vind ik Extreme Aggression het beste wat Kreator ooit voortgebracht heeft. De agressie van de eerste albums gecombineerd met een grotere instrumentenbeheersing en een beter geluid.
Ik zal em nog eens extra gaan luisteren, maar tot nu toe vind ik Coma of Souls toch beter als Extreme Agression.
-
Plaag
Bericht
door Plaag » zo feb 27, 2005 11:52 am
Ik heb Pleasure to Kill altijd een vrij aparte Kreator-plaat gevonden, omdat hij imo niet makkelijk te vergelijken is met andere releases van ze. Behoudens het feit dat het thrash is, en afkomstig van dezelfde band, uiteraard. Pleasure to Kill heb ik altijd de minst "typische" thrash plaat gevonden. Iedereen kent de karakteristieke riffjes waarmee ze bekend zijn geworden, die door menige band zijn "geleend". Ze zijn op Pleasure to Kill minder prominent aanwezig, ik heb zelfs de neiging te roepen dat er over Pleasure to Kill een vroeg black sausje zit.
Maar wie ben ik?
Kop dicht, Thorko
-
Edwynn
Bericht
door Edwynn » zo feb 27, 2005 11:53 am
Het blijft natuurlijk ook een beetje een kwestie van persoonlijke smaak hè. Extreme Aggression heeft bovendien voor mij ook een nostalgische waarde.
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » zo feb 27, 2005 11:55 am
Plaag schreef:[..]
Ik heb Pleasure to Kill altijd een vrij aparte Kreator-plaat gevonden, omdat hij imo niet makkelijk te vergelijken is met andere releases van ze. Behoudens het feit dat het thrash is, en afkomstig van dezelfde band, uiteraard. Pleasure to Kill heb ik altijd de minst "typische" thrash plaat gevonden. Iedereen kent de karakteristieke riffjes waarmee ze bekend zijn geworden, die door menige band zijn "geleend". Ze zijn op Pleasure to Kill minder prominent aanwezig, ik heb zelfs de neiging te roepen dat er over Pleasure to Kill een vroeg black sausje zit.
Maar wie ben ik?
Pleasure to Kill heeft inderdaad een Black Metal sfeertje. Alleen die intro al en die gitaar pingeltjes
-
Edwynn
Bericht
door Edwynn » zo feb 27, 2005 11:57 am
Maar wie ben ik?
Oh, maar da's helemaal niet zo gek gedacht. Black metal is in wezen ontsproten uit de oude extremere thrashlegendes.
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » zo feb 27, 2005 12:03 pm
Ik denk dat ik toch Terrible Certainty Het beste Kreator album vind. Vooal dat nummer toxic trace. Die riffjes in dat nummer zijn geweldig.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » zo feb 27, 2005 12:29 pm
WhiplashWimpie schreef:Ik denk dat ik toch Terrible Certainty Het beste Kreator album vind. Vooal dat nummer toxic trace. Die riffjes in dat nummer zijn geweldig.
Geweldig nummer ja!
Voor het beste Kreator album kies ik toch voor Pleasure to kill, anders Coma of souls...
-
Plaag
Bericht
door Plaag » zo feb 27, 2005 12:32 pm
De Flag of Hate EP ligt mooi in de lijn van Pleasure to Kill. Die twee releases zijn mijn persoonlijke favorieten.
Kop dicht, Thorko
-
Ernst
Bericht
door Ernst » zo feb 27, 2005 1:02 pm
Plaag schreef:De Flag of Hate EP ligt mooi in de lijn van Pleasure to Kill. Die twee releases zijn mijn persoonlijke favorieten.
Mooi duo ja. Een goede zet om deze bij de re-release op 1 cd te zetten!

-
ruben somewhere online
Bericht
door ruben somewhere online » zo feb 27, 2005 1:37 pm
Maar wie ben ik?
Vind de vocalen op Pleasure meer naar death metal neigen dan naar thrash metal.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo feb 27, 2005 1:50 pm
De zang vind ik wel een beetje een nadeel van Pleasure to kill. De zang van Ventor vind ik niet zo heel sterk en de maniakale uithalen van Mille komen hier nog niet echt lekker uit de verf.
Maar verder is het een dijk van een plaat. Ik denk dat ik gewoon alle oude Kreator shit eens ga beluisteren. Extreme agression komt gewoon als eerste voorbij.
Waarom wordt er tegenwoordig trouwens zo weinig van dit soort hyper-actieve, super snelle thrash gespeelt? Dit is toch geweldige muziek man!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » zo feb 27, 2005 2:00 pm
Tja, het is denk ik ook niet eenvoudig zulke thrash te maken. Zo heel veel bands hebben in het verleden nou ook weer niet van die hyperactieve thrash gemaakt hoor.....Kreator's Pleasure to kill en alles van Sadus schieten me direct te binnen.....maar verder? Dat zou overigens ook snel erg eentonig worden denk ik, als er veel van dat soort bands/albums zouden zijn.

-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » zo feb 27, 2005 2:12 pm
Rattlehead schreef:Tja, het is denk ik ook niet eenvoudig zulke thrash te maken. Zo heel veel bands hebben in het verleden nou ook weer niet van die hyperactieve thrash gemaakt hoor.....Kreator's Pleasure to kill en alles van Sadus schieten me direct te binnen.....maar verder? Dat zou overigens ook snel erg eentonig worden denk ik, als er veel van dat soort bands/albums zouden zijn.

Het is inderdaad best moeilijk om een goede snelle thrash plaat te maken. Je moet echt sterke riffs en voor al een goeie thrash zanger hebben anders krijg je een of ander wazig death black aftreksel zoals veel bands die thrash proberen te maken.
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo feb 27, 2005 2:16 pm
Rattlehead schreef:Tja, het is denk ik ook niet eenvoudig zulke thrash te maken. Zo heel veel bands hebben in het verleden nou ook weer niet van die hyperactieve thrash gemaakt hoor.....Kreator's Pleasure to kill en alles van Sadus schieten me direct te binnen.....maar verder? Dat zou overigens ook snel erg eentonig worden denk ik, als er veel van dat soort bands/albums zouden zijn.

Mwoah:
Razor - Violent restitution
Dark angel - Darkness descends
The Haunted - The Haunted
Slayer - Reign in blood
Morbid saint - Spektrum of death
Dat zijn zo al wat CD´s die ik ken die toch ook een behoorlijke pot agressieve, snelle thrash bevatten.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » zo feb 27, 2005 2:19 pm
XnegativeX schreef:[..]
Mwoah:
Razor - Violent restitution
Dark angel - Darkness descends
The Haunted - The Haunted
Slayer - Reign in blood
Morbid saint - Spektrum of death
Dat zijn zo al wat CD´s die ik ken die toch ook een behoorlijke pot agressieve, snelle thrash bevatten.
Razor en Spektrum of death ok....
Maar Slayer en Dark Angel hebben niet die schelle zang die ik kenmerken vind voor hyperactieve thrash. Dark Angel en Slayer gebruik ik zelf eerder het woord heavy voor, erg zware thrash. Wat The Haunted in die lijst doet is mij overigens een raadsel
-
ruben somewhere online
Bericht
door ruben somewhere online » zo feb 27, 2005 2:24 pm
Rattlehead schreef:Wat The Haunted in die lijst doet is mij overigens een raadsel
Is een verkapte vorm om The Haunted aan de man te brengen.
En ja, The Haunted is eenmaal het troetelkindje van negatieveling.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo feb 27, 2005 2:24 pm
Het kan me geen ruk schelen of jij de zang lekker vind, het gitaar geluid heavy of dat je de muziek uberhaupt goed vindt. Ik houd van snelle thrash. Wat dus wil zeggen dat bandjes als Testament en Exodus me niet zo veel doen. (Megadeth is een grote uitzondering op de regel)
En de bands/cd´s die ik net opnoemde zijn snelle thrash cd´s die bij mij in de smaak vallen. En de langzame vorm van thrash is op dit moment nog springlevend (of opnieuw weer opgeleeft), Teutonische, Destruction achtige black/thrash is er ook nogsteeds, maar lekker snelle, opgefokte thrash hoor ik maar weinig meer.
Dat is eigenlijk de grootste reden dat ik maar weinig naar thrash luister.
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » zo feb 27, 2005 3:32 pm
Dead head kende ik al van naam. Ik heb ze vorige jaar op Stonehenge live gezien maar daar wisten ze me niet te overtuigen.
Maar deze nummers klinken inderdaad erg lekker.
-
nightwing
Bericht
door nightwing » zo feb 27, 2005 5:59 pm
op Stonehenge vond ik ze erg gaaf! verder nog nooit live gezien, gebeurt zeker nog 2 keer dit jaar aan me concertlijst te zien hehe
www.last.fm/user/robenroll
-
el Brujo
Bericht
door el Brujo » zo feb 27, 2005 7:31 pm
hm, dit blaast idd een aardig deuntje mee. De zang lijkt zelfs op die van Mille
Matando Güeros!
-
caelin
Bericht
door caelin » zo feb 27, 2005 8:17 pm
http://www.irmin.tk
-
Riptor
Bericht
door Riptor » ma feb 28, 2005 10:58 am
WhiplashWimpie schreef:Ik heb laatst Fabulous Disaster van Exodus gekocht!
Hij valt een beetje tegen! Alleen het nummer Corruption is echt kei vet, op nog een paar uitzonderingen na voor de rest een beetje aankwakkelen. Ik blijf Bonded by Blood en Tempo of the Damned tot nu toe het beste vinden!
WTF!!!!
FABULOUS DISASTER is een wereldplaat , en mag samen met Bonded By Blood DE exodus plaat worden genoemd!
Die hele plaat beukt vanaf het begin tot het eind met GEEN enkel zwakke song ertussen !
Persoonlijke favorieten : Fabulous Disaster Toxic Waltz en Corruption!
Heerlijke plaat zet hem meteen even op!!!!
ll the bands I used to like are going down the drain
What the hell has happened here, have they gone insane?
I used to think that heavy bands ignored the current trends!!!
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » ma feb 28, 2005 11:32 am
Riptor schreef:[..]
WTF!!!!
FABULOUS DISASTER is een wereldplaat , en mag samen met Bonded By Blood DE exodus plaat worden genoemd!
Die hele plaat beukt vanaf het begin tot het eind met GEEN enkel zwakke song ertussen !

Jij bent er wel een stuk enthousiaster over dan ik. Ik zal hem ook nog goed gaan luisteren.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » ma feb 28, 2005 12:33 pm
Riptor schreef:[..]
WTF!!!!
Nou nou je kan het ook overdrijven. Ik vind Pleasures of the flesh en Bonded by blood een stuk beter!
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » ma feb 28, 2005 2:46 pm
Rattlehead schreef:[..]
Nou nou je kan het ook overdrijven. Ik vind Pleasures of the flesh en Bonded by blood een stuk beter!
Ik heb Fabulous Disaster nog een keer geluisterd. Er staan inderdaad wel goeie nummers op(Corruption, Fabulous Disaster, Like Father like Son Toxic Waltz. Maar ook saaie nummers al cajun hell en Low rider.
-
Daeminion
Bericht
door Daeminion » ma feb 28, 2005 5:29 pm
Rattlehead schreef:[..]
Pleasures Of The Flesh vind ik meer een tegenvaller na Bonded By Blood. Fabulous Disaster ging wat meer de goeie kant op, maar het storte uiteindelijk weer helemaal in met Impact Is Imminent
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » ma feb 28, 2005 10:01 pm
pleasure vind ik ook tegenvallen,te lange nummers, te weinig thrashers
FB blijft super
trouwens, ik ben nu aan het genieten van de klassieker surf nicaragua van .....
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
CoenV
Bericht
door CoenV » ma feb 28, 2005 10:02 pm
Kristof schreef:
trouwens, ik ben nu aan het genieten van de klassieker surf nicaragua van .....
SACRED REICH!
Heb er drie cd's van, en de rest op mp3. Fucking gaaf!
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » ma feb 28, 2005 10:03 pm
goed zo coen!
-
XnegativeX
-
Contacteer:
Bericht
door XnegativeX » ma feb 28, 2005 10:04 pm
Ik heb Heal. En dat is opzich best een gave cd.
Maar waarschijnlijk niet de favoriet van de hardcore thrash fan.
-
Fusion
Bericht
door Fusion » ma feb 28, 2005 10:04 pm
CoenV schreef:[..]
SACRED REICH!
Heb er drie cd's van, en de rest op mp3. Fucking gaaf!
Duh.
"Or you can surf.... NICARAGUAAAAAAAAA!"
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
-
Thrash-Till-Death
Bericht
door Thrash-Till-Death » ma feb 28, 2005 11:21 pm
Die laatste Infernal majesty is ook erg goed te pruimen.
goeie rauwe thrash

[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]
-
Riptor
Bericht
door Riptor » di mar 01, 2005 8:44 am
XnegativeX schreef:Ik heb Heal. En dat is opzich best een gave cd.
Nope dat zijn natuurlijk Ignorance & The American Way
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Maar tis zeker geen slecht plaatje , vind al het werk van Sacred Reich wel te pruimen
-
Riptor
Bericht
door Riptor » di mar 01, 2005 9:07 am
Een aanrader voor de agressieve thrash fanaten :
Soothsayer (wel bekend denk ik ) met hun demo : To Be A Real Terrorist .
Demotje beukt vanaf het begin tot het eind met een stevige Punk/HC attitude erg gaaf!
Zeker eens luisteren!!!
Jammer alleen dat hun debut plaat: Have a good time wat minder is
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » di mar 01, 2005 10:15 am
Riptor schreef:Een aanrader voor de agressieve thrash fanaten :
Soothsayer (wel bekend denk ik ) met hun demo : To Be A Real Terrorist .
Demotje beukt vanaf het begin tot het eind met een stevige Punk/HC attitude erg gaaf!
Zeker eens luisteren!!!
Jammer alleen dat hun debut plaat: Have a good time wat minder is
Ik ken die naam van een t-shirt dat een van de bandleden van Kreator draagt. Tenminste da denk ik. Zal het eens gaan luisteren.
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » di mar 01, 2005 8:18 pm
XnegativeX schreef:Ik heb Heal. En dat is opzich best een gave cd.
neen!
Independent!!!
-
Stillborn
-
Contacteer:
Bericht
door Stillborn » di mar 01, 2005 9:29 pm
Kennen jullie hier Hobbs Angel of Death? Vooral het self-titled album rost als een tiet!
"Maya subjects you..."
-
Ernst
Bericht
door Ernst » di mar 01, 2005 10:07 pm
Ja van naam ken ik ze wel, ben er nog niet aan toegekomen het een en ander van ze te checken. Wat voor soort thrash is het?
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » di mar 01, 2005 10:08 pm
Zo ik luister nu Possessed - 7 Churches en dat rosst zeg. Hier moet ik maar eens wat van gaan aanschaffen.
-
The Horseman
Bericht
door The Horseman » di mar 01, 2005 10:11 pm
Orklord schreef:Zo ik luister nu Possessed - 7 Churches en dat rosst zeg. Hier moet ik maar eens wat van gaan aanschaffen.
Word het eerste Death Metal album genoemd, maar zit wel een flinke slag Thrash in.
Moet er wel bij zeggen dat ik dit waarneem via MP3tjes dus het album heb ik nog niet.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
-
Ernst
Bericht
door Ernst » di mar 01, 2005 10:13 pm
Orklord schreef:Zo ik luister nu Possessed - 7 Churches en dat rosst zeg. Hier moet ik maar eens wat van gaan aanschaffen.
Zou ik rustig mee wachten. Dat eerste album van ze is veeeeeeel beter dan de rest.....eerst downloaden die andere zooi, dan mogelijkerwijs aanschaffen, is het devies!
-
Ernst
Bericht
door Ernst » di mar 01, 2005 10:14 pm
The Horseman schreef:[..]
Word het eerste Death Metal album genoemd, maar zit wel een flinke slag Thrash in.
Moet er wel bij zeggen dat ik dit waarneem via MP3tjes dus het album heb ik nog niet.
Je kan hem zonder twijfel aanschaffen, erg rauw, idd erg tegen death metal aanhangend thrash album. Geweldig!