Erg aangenaam ja! The Oncoming Storm is een zeer fijn album.AmnesJAn schreef:Een maat van me heeft me laatst Unearth gestuurd. Dat kan me wel erg bekoren moet ik zeggen.
Hardcore/punk/metalcore II
-
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Every Time I Die, is wel gaaf om weer te zien, live vind ik ze erg goed.
Lamb of God ga ik voor natuurlijk
Atreyu ken ik maar een paar mp3's van, klinkt wel gaaf.
18 Visions, Unearth en Norma Jean heb ik niet zo veel mee.
Dit word ook wel leuk:
Instil · 100 Demons · Nuclear Assault · Outburst
Saturday, 9 July 2005
at
013 Popcentrum
Lamb of God ga ik voor natuurlijk
Atreyu ken ik maar een paar mp3's van, klinkt wel gaaf.
18 Visions, Unearth en Norma Jean heb ik niet zo veel mee.
Dit word ook wel leuk:
Instil · 100 Demons · Nuclear Assault · Outburst
Saturday, 9 July 2005
at
013 Popcentrum
We Make You Begging On The Streets Of London!
- XnegativeX
- Contacteer:
Yeah baby! Nieuw SLAPSHOT nummer te downloaden hierrrr:
http://www.thorprecords.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Miss-Freaky
- Miss-Freaky
- XnegativeX
- Contacteer:
Maar je komt toch ook wel in 013? Zo'n line-up...dat is wel erg vet!Miss-Freaky schreef:[..]
21 April komt Atreyu ook in Amsterdam samen met Norma Jean en He is legend...
Over vet gesproken, er komt ook weer een nieuwe Kill your idols aan! Old school en punk, zoals het bedoelt is.
Only dicks don't like Black flag!!!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Miss-Freaky
Hahaha dat zien wel dan wel weer... of misschien ga ik wel alleen naar tilburg... is dichter bij...XnegativeX schreef:Maar je komt toch ook wel in 013? Zo'n line-up...dat is wel erg vet!Miss-Freaky schreef:[..]
21 April komt Atreyu ook in Amsterdam samen met Norma Jean en He is legend...
Over vet gesproken, er komt ook weer een nieuwe Kill your idols aan! Old school en punk, zoals het bedoelt is.
Only dicks don't like Black flag!!!
oh well... duurt nog wel ff voordat t april of juni is...

-
- Contacteer:
Hehehe...klinkt wel gaaf..! Vond het concert toe ook zo gaaf...zat de drummer van Slapshot te ramm'n op ene trommel..!XnegativeX schreef:Yeah baby! Nieuw SLAPSHOT nummer te downloaden hierrrr:

DamnZ...weet ik veel wat ik hier moet neerschrijven...!
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind het ook niet direkt het beste Slapshot nummer dat ik ooit gehoord heb. Dit nummer is een beetje punky. Geen mijn hun rete snelle old school werk maar. Zoals op 16 Valve hate en Old tyme hardcore.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Klopt. Slapshot is pure old school en speelt 80% van de tijd alleen op lichtsnelheid. En als ze dan wat langzamer spelen dan gaan ze meer de punk kant op. Nieuwerwetse, NYHC-achtige breaks enzo zijn niet hun ding.
-
-
-
-
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Hahaha, die gasten zijn al jaaaaaaaaren uit elkaar en zijn nu toevallig net bezig met een reunie tour. Verder wel vette youthcrew maar ik vind het geluid nogal kut.apoptose schreef:Hij is al een tijdje uit (..), maar Insted - Bonds Of Friendship heb ik altijd wel kunnen waarderen. Bestaan die gasten niet meer ofzo?
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Bij deze wil ik Bars - Introducing aanraden.
Met leden van Give Up The Ghost, The Suicide File en Hope Conspiracy. Tis rauwe rock n roll met punk en hardcore invloeden. Mja tis gewoon Bars. Zeker de moeite waard om te checken
Met leden van Give Up The Ghost, The Suicide File en Hope Conspiracy. Tis rauwe rock n roll met punk en hardcore invloeden. Mja tis gewoon Bars. Zeker de moeite waard om te checken

I want to get a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.
http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist
http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist
-
hardcore zoals Floorpunch. Lekker swingende en dansbare stukken, veel breaks. Lekkere old school die jij zeker goed vind.XnegativeX schreef:Yeah baby yeah!!! Eindelijk iemand die het snapt!
Vooral Chain of strength is helemaal te gek.
@Ringworm: Wat moet ik me voorstellen bij Rightious jams?
@Ill Monco, is dat ook met breaks enzo? Floorpunch, dat soort hardcore mag ik graag
- fetuskiller
- Contacteer:
- Miss-Freaky
-
- XnegativeX
- Contacteer:
HORRORSHOW!!!
Verdomme wat is die band hard!
I GUESS I'LL TRY TO FORGET YOU!!!
BUT I NEVER...FUCKING...WILL!!!!!
http://www.phillyhorrorshow.com/
uiteraard, meeste youthcrewbands hebben wel die typische breaks waar je je kamer op kunt slopen.RingWorm schreef:[..]
hardcore zoals Floorpunch. Lekker swingende en dansbare stukken, veel breaks. Lekkere old school die jij zeker goed vind.
@Ill Monco, is dat ook met breaks enzo? Floorpunch, dat soort hardcore mag ik graag
maar waarom niet eens wat NYHC proberen ala life's blood, sick of it all, killing time en breakdown ofzo..daar zitten ook vette breaks in.
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
Wat een kutzangerXnegativeX schreef:HORRORSHOW!!!

Terug van weg geweest
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Killing Time en Sick of it All ken ik wel. Komop,Il_M0nc0 schreef:[..]
uiteraard, meeste youthcrewbands hebben wel die typische breaks waar je je kamer op kunt slopen.
maar waarom niet eens wat NYHC proberen ala life's blood, sick of it all, killing time en breakdown ofzo..daar zitten ook vette breaks in.

Vooral FOOLS DIE van Killing Time. Echt meesterlijk nummer.
tumtumtumtum FOOLS DIE!
No Turning Back coverde eerst ook dat nummer
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
DxH is fucking geniaal... en live helemaal. 3 keer gezien in 1 zomer (2x belgie en 1x denemarken) hehe.. gaaf gaaf gaaf was datfetuskiller schreef:Darkest Hour is ook lekkere metalcore moet ik zeggen... die zanger is ff wennen maar daarna is het beuken

mja metalcore zou ik 't niet noemen. kom op zeg, mensen van Soilwork, At The Gates en The Haunted doen mee op die laatste plaat van hun...
METALLLL!!!

sweet graveyard here we come
- XnegativeX
- Contacteer:
Laat die gasten toch joh.
Practisch alles wat hier in dit topic voorbij komt heeft meer met metal dan met hardcore te maken. En als je dan een keer een bandje als Horrorshow opnoemt dan vinden ze de zang kut.
Practisch alles wat hier in dit topic voorbij komt heeft meer met metal dan met hardcore te maken. En als je dan een keer een bandje als Horrorshow opnoemt dan vinden ze de zang kut.

Tsja Negative, ik kan me voorstellen dat je niet zomaar in de hardcore rolt.
Muzikaal gezien zal een diehard metalhead misschien niet eens de moeite nemen om zich erin te verdiepen, metal is namelijk veel diverser en dat kan ik alleen maar beamen.
Terwijl voor veel goede HC bands geldt hoe rammeliger de productie en hoe korter de schijf hoe vetter het is.
Het hele technisch goed kunnen spelen aspect doet niet ter zake binnen HC, jij weet net als ik dat je HC alleen snapt als je bij die bepaalde band het gevoel krijgt dat je je kamer moet afbreken en neem daarbij nog het hele circus dat eromheen hangt (scene, friendship, lifestyle, blabla).
Ik moet wel zeggen dat ik me aardig kan vinden in het vooroordeel "METALCORE wordt gemaakt door gasten die eigenlijk metal willen spelen maar dat technisch gezien niet aankunnen en daarom dus maar metalcore gaan spelen". Ik verdiep me dan ook alleen maar in de oldschool en hier en daar wat aanverwante genres.
Muzikaal gezien zal een diehard metalhead misschien niet eens de moeite nemen om zich erin te verdiepen, metal is namelijk veel diverser en dat kan ik alleen maar beamen.
Terwijl voor veel goede HC bands geldt hoe rammeliger de productie en hoe korter de schijf hoe vetter het is.
Het hele technisch goed kunnen spelen aspect doet niet ter zake binnen HC, jij weet net als ik dat je HC alleen snapt als je bij die bepaalde band het gevoel krijgt dat je je kamer moet afbreken en neem daarbij nog het hele circus dat eromheen hangt (scene, friendship, lifestyle, blabla).
Ik moet wel zeggen dat ik me aardig kan vinden in het vooroordeel "METALCORE wordt gemaakt door gasten die eigenlijk metal willen spelen maar dat technisch gezien niet aankunnen en daarom dus maar metalcore gaan spelen". Ik verdiep me dan ook alleen maar in de oldschool en hier en daar wat aanverwante genres.
"Any trouble boy?" "No old man. Thought I was having trouble with my adding, it's all right now."
- XnegativeX
- Contacteer:
Hey, begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een erg uitgebreide muzieksmaak. Het probleem is alleen dat veel mensen al een mening hebben over hardcore voordat ze zelfs ook maar weten wat hardcore precies is. Kijk, zelfs de muzikanten van Darkest hour zelf vinden niet dat ze een hardcore band zijn. Die vinden ook dat ze pure metal maken.
En de scene etc. kan me ook redelijk gestolen worden.
Het idee van een hardcore scene is heel gaaf maar in de praktijk werkt het vaak heel anders. Ik ben vooral een grote fan van old school hardcore door de pure energie en agressie die het uitademt. En de teksten niet te vergeten.
And if I let you down, it might not be the last time.
Cheer up, it will hurt much less tomorrow.
We're all tired of fucking up and that's not just being sorry.
It means brush the dirt off, get up and try again.
When you're sick of trying, how can you expect to succeed?
I can't recall my first failure and I'll forget this one too over time.
(Even wat hardcore kennis testen
)
En de scene etc. kan me ook redelijk gestolen worden.
Het idee van een hardcore scene is heel gaaf maar in de praktijk werkt het vaak heel anders. Ik ben vooral een grote fan van old school hardcore door de pure energie en agressie die het uitademt. En de teksten niet te vergeten.
And if I let you down, it might not be the last time.
Cheer up, it will hurt much less tomorrow.
We're all tired of fucking up and that's not just being sorry.
It means brush the dirt off, get up and try again.
When you're sick of trying, how can you expect to succeed?
I can't recall my first failure and I'll forget this one too over time.
(Even wat hardcore kennis testen

- XnegativeX
- Contacteer: