muzikale opvoeding: AC/DC

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » di mar 15, 2005 5:31 pm

Ik heb let there be rock. Geweldige CD!
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 15, 2005 5:47 pm

In australie had ik ook eens een keertje TNT gekocht, beter bekent als High Voltage. Ook gaaf, met nr's als It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock & Roll), Rock 'n Roll Singer, Can I Sit Next To You Girl (goede tekst!) en natuurlijk TNT en The Jack.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo mar 20, 2005 4:50 pm

Hmm ik sluit me toch aan bij Nochfoal.
Ik vind het best leuk maar de goede snaar heeft het bij mij nooit kunnen raken.
Paar nummers zijn leuk maar dan moet ik iets anders.
Alhoewel nummers als Thunderstruck en Whole Lotta Rosie natuurlijk heerschen op mening feest.
Ik ga eens opzoek naar spul met Bon Scott want daar ken ik weinig van in tegenstelling tot periode "scheermachine" Johnson.
Laatst gewijzigd door The Horseman op zo mar 20, 2005 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
metal_rose
Berichten: 3892
Lid geworden op: wo dec 31, 2003 6:11 pm
Locatie: een gat bij Rotterdam

Bericht door metal_rose » zo mar 20, 2005 4:53 pm

Dit is wel heel voor de hand liggend natuurlijk.

AC/DC is meesterlijk!!!! Geweldige band!!! Back in black blijft een vet album. (draai hem de laatste tijd heel erg vaak)
[url=http://www.imageshack.us][img]http://img76.imageshack.us/img76/295/ledzeppelinbanner8wn.jpg[/img][/url]

"we are two lost souls swimming in a fish bowl"

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » zo mar 20, 2005 10:27 pm

ja ik luister nu best of album.

heeerlijk.


alhoewel dit bericht geen toegevoegde waarde heeft.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo mar 20, 2005 10:46 pm

Aminjar schreef:ja ik luister nu best of album.

heeerlijk.


alhoewel dit bericht geen toegevoegde waarde heeft.
Daar heb je wel vaker last van, is het niet?

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » ma mar 21, 2005 5:13 am

el Brujo schreef:Quote: "dit is echt een band wat je goed móet vinden wil je metal goed vinden! "

Echt niet! Heb 't altijd achterlijke boerenmetal gevonden...en maar meezingen..'tunder, tunder, ahaahaahaaa, tunderstruk' Jesusgrist, i hate 'em!
meezingers zijn niet altijd slecht toch? De band is meesterlijk goed wanneer het op catchy riffs aankomt
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » ma mar 21, 2005 5:16 am

el Brujo schreef:Quote: "dit is echt een band wat je goed móet vinden wil je metal goed vinden! "

Echt niet! Heb 't altijd achterlijke boerenmetal gevonden...en maar meezingen..'tunder, tunder, ahaahaahaaa, tunderstruk' Jesusgrist, i hate 'em!
meezingers zijn niet altijd slecht toch? De band is meesterlijk goed wanneer het op catchy riffs aankomt
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Old Motorheadbanger
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 2:30 am
Locatie: Lokeren Belgie

Bericht door Old Motorheadbanger » ma mar 21, 2005 7:56 am

If you want blood blijft 1 van mijn favo liveplaten. Absoluut dieptepunt is voor mij For those about to rock. Live vind ik Johnson niks waard en Scott schreef ook van die heerlijk dubbelzinnige teksten zoals Big Balls.
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » ma mar 21, 2005 10:32 am

Old Motorheadbanger schreef:If you want blood blijft 1 van mijn favo liveplaten. Absoluut dieptepunt is voor mij For those about to rock. Live vind ik Johnson niks waard en Scott schreef ook van die heerlijk dubbelzinnige teksten zoals Big Balls.
joa! ik had met zo'n titel als voor those about to rock wel een statement vabn jewelste verwacht voor de hele rockwereld voor jaren lang. Maar het is een kwalitatief uitermate teleurstellend album.
High voltage en dirty deeds done dirt cheap zijn mijn favo's, ook omdat er maraca's op worden gebruikt. Er zouden ook maraca's in de metal gebruikt worden.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za apr 23, 2005 10:57 pm

Rock 'N fakking Roll!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » za apr 23, 2005 11:12 pm

arnibes schreef:AC/DC is simpele overdonderende hard rock van de bovenste planken.
Kon het niet beter zeggen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Ingrid
Berichten: 113
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 10:00 pm
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Ingrid » za apr 23, 2005 11:54 pm

AC/DC hoorde bij mijn muzikale opvoeding, maar het enige nummer dat ik echt leuk vind van ze is Thunderstruck. Het is allemaal iets te simpel en lijkt te veel op elkaar.
Ik zou het niet zelf aanzetten maar in een kroeg ofzo vind ik het wel oke om te horen. Voor 1 of 2 nummers.
If today would be perfect, there wouldn't be need for tomorrow

Gebruikersavatar
metal-willem
Berichten: 4058
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:41 pm

Bericht door metal-willem » zo apr 24, 2005 11:01 am

Rene schreef:In australie had ik ook eens een keertje TNT gekocht, beter bekent als High Voltage. Ook gaaf, met nr's als It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock & Roll), Rock 'n Roll Singer, Can I Sit Next To You Girl (goede tekst!) en natuurlijk TNT en The Jack.
Zijn die cds precies hetzelfde? Wist ik niet. Ik heb high voltage iig. en je bent het nummer she got balls vertegen :wink:

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » zo apr 24, 2005 11:34 am

Ik ben vader nog altijd dankbaar dat hij me van jongs af aan hiernaar liet luisteren.
Een van de meest heersende bands op aarde.
From their torment springs its delight.

Dennus
Berichten: 3195
Lid geworden op: di jun 29, 2004 5:11 pm

Bericht door Dennus » zo apr 24, 2005 9:13 pm

NochdFaol schreef:[..]
En blijf erbij dat het zwaar overgewaardeerd is.
:roll:

Heerlijke muziek, met een biertje in de hand lekker meebléren. Bon Scott wordt uiteraard geprefereerd boven Brian Johnson en If You Want Blood is hun beste live album.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo apr 24, 2005 9:23 pm

Ik heb alleen Who Made Who en die vind ik toch geweldig. Ik moet me maar eens wat meer in deze band gaan verdiepen.

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » zo apr 24, 2005 9:30 pm

NochdFaol schreef:[..]


Muziek hoeft niet van de bovenste plank te zijn, maar mag wel beter klinken dan AC/DC. Maar ja dat is mijn persoonlijke smaak.
Helemaal mee eens. Ik heb het na 20 sec. alweer gehoord, tenzij de intro langer dan 20 sec. duurt... :P
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
N.E.
Berichten: 693
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 3:07 pm
Contacteer:

Bericht door N.E. » zo apr 24, 2005 9:32 pm

AC/DC roeleert de pan uit. :!:

Manowar is gewoonweg gay...
http://www.forum-europae.com - Forum Europae
http://www.blazing.ws - Blazing Productions
http://www.blazing.ws/shop - Mailorder
http://www.blazing.ws/melita/melita_black_metal_webzine.htm - Melita Black Metal Web-Zine

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo apr 24, 2005 9:33 pm

metal-willem schreef:[..]
Zijn die cds precies hetzelfde? Wist ik niet. Ik heb high voltage iig. en je bent het nummer she got balls vertegen :wink:
She Got Balls staat niet op TNT --> cd's zijn dus niet hetzelde :wink:

Het kutte van die cd is dat ik het hoesje wel heb, maar het schijfje kwijt ben :x
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » zo apr 24, 2005 10:14 pm

N.E. schreef:AC/DC roeleert de pan uit. :!:

Manowar is gewoonweg gay...

:curse:
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Daisycutter
Berichten: 4809
Lid geworden op: di sep 30, 2003 8:17 pm
Locatie: Avenhorn

Bericht door Daisycutter » zo apr 24, 2005 10:27 pm

ach, rainbow rost ze er tien keer uit
Sir Cliff Richard Front!

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo apr 24, 2005 10:33 pm

Daisycutter schreef:ach, rainbow rost ze er tien keer uit
Jammer dat Rainbow allang niet meer bestaat. AC/DC daarentegen rost nog lekker door.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma apr 25, 2005 8:34 am

waarom zou je rainbow met ac/dc vergelijken?
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma apr 25, 2005 12:27 pm

De nieuwe cd maakt vorderingen:

AC/DC frontman Brian Johnson was interviewed by Eddie Trunk on the "Friday Night Rocks" show on New York's Q104.3 FM this past Friday (April 22). Several excerpts from the interview follow (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET):

On the status of the new AC/DC studio album:

"We should be getting together pretty soon. I've already been with Mal [Malcolm Young, guitar] and Ang [Angus Young, guitar] and we've run a few tunes by each other, and it's sounding great. I think Mal said it best when he said, 'We don't wanna just bring out another album.' It's gotta be something really… It's gotta be perfect. And now him and Angus are really working hard to get something so special. I've been in the studio and I sang a few of the songs with the boys, a couple of little teasers, and I've gotta tell you, I was knocked out with the stuff they were coming up with."

On whether there is any truth to the report that the upcoming CD may be a double:

"I said the other day to somebody, I said, 'Jesus, we've written enough songs, it could be a box set.' And Sony Records got on the phone and said, 'Don't ever say that. Don't ever say that again.' [Laughs] 'These people will be expecting one.' I said, 'I was kidding.' I think it's basically the fact that the guys wanted as much down as possible just so we could pick some gems out. And the great thing is, there'll be a load of songs left over for something in the future — you never know."

On when he expects to begin recording the new AC/DC album:

"I haven't got a specific date, but I just know that once we start, it's like an avalanche — we just start moving, and we move quick and fast. But we do want it to be good. And I know Malcolm and Angus have stressed that they want it to be perfect — they want everybody to have a great show, great songs… It's tough to put your finger on it, but we just want it to be good. Nobody goes in the studio to do a bad album — nobody. But this time they're looking for a 100 percent guarantee of a great album."

On which studio they will use to record the new album:

"I don't know where we're gonna record it — you know, there's so many great studios. Last time [for 2000's 'Stiff Upper Lip'] we did in Vancouver, 'cause it was a fabulous little studio, Bryan Adams' studio [Warehouse]. He's got a great studio up there which isn't digital, which gives you lovely warm sounds — it's analog and it's fabulous. We had a great time there, so I'm hoping we go back, but you never know — there's always another deal coming in from somebody else who's got a great studio, so you've just gotta keep your eyes and ears open."

On which producer they will use for the upcoming CD:

"I haven't got a clue. George, I love George — George Young, the boys' [Angus' and Malcolm's] brother. He's lovely. He's just great, he gets the best out of us, but so does 'Mutt' Lange, but I know Mutt wants to try to keep away from the scene as much as possible with his lovely wife. But let's put it this way: That's the short list. And it doesn't get any better than that."
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » ma apr 25, 2005 2:51 pm

arnibes schreef:AC/DC is simpele overdonderende hard rock van de bovenste planken.
Wat nou simpel? Gil eens een heel optreden lang eens als Brian, speel eens een solo zoals Angus dat doet.
Bek houwe dus!

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma apr 25, 2005 3:40 pm

NecroNoud schreef:[..]


Wat nou simpel? Gil eens een heel optreden lang eens als Brian, speel eens een solo zoals Angus dat doet.
Bek houwe dus!
De riffs en de structuur van de songs zijn simpel. De solo's inderdaad niet, nee.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » di apr 26, 2005 8:24 am

Ik ben niet echt een supergrote fan van AC/DC, maar ik vind ze zeker weten een goeie band en heb ook heel veel respect voor ze :) Ik hoop ze ook zeker een keer live te zien.

En om nog even terug te komen over dat respect... Gister zei een Cradle of Filth fan tegen mij dat ie Kiss een kutband vindt en dat ze er niet uit zien :?

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » di apr 26, 2005 9:12 am

Rene schreef:[..]


De riffs en de structuur van de songs zijn simpel. De solo's inderdaad niet, nee.
Een goed en pakkend nummer schrijven is anders niet zo makkelijk. Kan me er nogal aan ergeren hoe mensen dat onderschatten.

Gebruikersavatar
Disinter
Berichten: 661
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:22 pm
Locatie: Rotterdoom
Contacteer:

Bericht door Disinter » di apr 26, 2005 10:31 am

Darth Vader schreef:Ik ben niet echt een supergrote fan van AC/DC, maar ik vind ze zeker weten een goeie band en heb ook heel veel respect voor ze :) Ik hoop ze ook zeker een keer live te zien.

En om nog even terug te komen over dat respect... Gister zei een Cradle of Filth fan tegen mij dat ie Kiss een kutband vindt en dat ze er niet uit zien :?
zozooo probeer jij je ff het forum binnen te likken?

ik vind zelf AC/DC niet veel, ik weet dat ze wel goed zijn maar het is niet mijn kopje thee.
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di apr 26, 2005 11:01 am

NecroNoud schreef:[..]


Een goed en pakkend nummer schrijven is anders niet zo makkelijk. Kan me er nogal aan ergeren hoe mensen dat onderschatten.
Dat snap ik. Maar als zo'n nummer eenmaal geschreven is, is het weer makkelijk om na te spelen. Behalve de solo's dan ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Decepticon
Berichten: 203
Lid geworden op: ma apr 04, 2005 8:35 pm

Bericht door Decepticon » di apr 26, 2005 11:05 am

Rene schreef:[..]


Dat snap ik. Maar als zo'n nummer eenmaal geschreven is, is het weer makkelijk om na te spelen. Behalve de solo's dan ;)
Naspelen is van de meeste bands makkelijk. Onderschat de band niet. Gek genoeg hoor je bij ACDC welke drummer aan het spelen is. Phil heeft er een bepaalde swing in zitten, die de voorgaande drummers niet hadden. Dit terwijl de meeste nummers gewoon 4/4 maat is.
I demand your death!

Decepticon
Berichten: 203
Lid geworden op: ma apr 04, 2005 8:35 pm

Bericht door Decepticon » di apr 26, 2005 11:11 am

De nieuwe dvdset is te gek. Aanrader! Nu nog de Let there be rock video op dvd en dan heb ik voorlopig genoeg shit.
Hopelijk spelen ze op een volgende tour minder bekende nummers. Whole lotta rosie, High Voltage e.d. heb ik inmiddels te vaak gehoord. Geef mij maar nummers als Let me put my love into you en Rock n roll ain't noise pollution. Hells Bells blijft ook favoriet!
I demand your death!

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » di apr 26, 2005 5:58 pm

Disinter schreef:[..]


zozooo probeer jij je ff het forum binnen te likken?

ik vind zelf AC/DC niet veel, ik weet dat ze wel goed zijn maar het is niet mijn kopje thee.
En daarmee bedoel je? :?

Gebruikersavatar
metal-willem
Berichten: 4058
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:41 pm

Bericht door metal-willem » di apr 26, 2005 6:01 pm

Rene schreef:[..]


She Got Balls staat niet op TNT --> cd's zijn dus niet hetzelde :wink:

Het kutte van die cd is dat ik het hoesje wel heb, maar het schijfje kwijt ben :x
aah ok! Naja, gave cd is het in ieder geval.

Plaats reactie