Daar sluit ik me volledig bij aan. Want ik vind dat Dechristianize totaal dood getriggerd is.Sai schreef:[..]
Ik heb toch het idee dat sommige mensen hier een andere smaak hebben dan ik, en dat ik bovendien stront in mijn oren heb.
Death metal III
Als ik er naar luister krijg ik zin om op het strand te liggen met een biertje en ondertussen een boekje te lezen/slap ouwehoeren met maten. Met die cd HARD op de achtergrond (kan dat hard op de achtergrond?)Gr. Dracula schreef:[..]
Ja, ik zag `t idd. Nog geen kans gehad om die te checken, jammergenoeg.
Hoe is ìe?
Geen idee waarom maargoed
Plaag schreef:[..]
Daar sluit ik me volledig bij aan. Want ik vind dat Dechristianize totaal dood getriggerd is.
Sai schreef:[..]
Ik heb toch het idee dat sommige mensen hier niet helemaal sporen.
Under The Banner Of Death
- zwarte krijser
Vooral om dan Dawn of the Apocalypse wel goed te vinden he
Toch wel één van de meest ongeinspireerd klinkende schijven in mn bezit. De riffs zijn nul catchy evenals sfeerloos, de zang is op "zwarte krijser" niveau en alles begint na 1 nummer al te vervelen. De "highlight" van de cd is dan eoa instrumentaal nummer op het eind, wat op zich ook al triest te noemen is.

Toch wel één van de meest ongeinspireerd klinkende schijven in mn bezit. De riffs zijn nul catchy evenals sfeerloos, de zang is op "zwarte krijser" niveau en alles begint na 1 nummer al te vervelen. De "highlight" van de cd is dan eoa instrumentaal nummer op het eind, wat op zich ook al triest te noemen is.
Ik beweer ook zeker niet dat Vital Remains geniaal is ofzo. Ook voor Dawn of the Apocalypse geldt bij mij: Een stuk of twee, drie nummers horen en in de kast tiefen die schijf, om hem de eerstvolgende drie jaar te vergeten. En als ik hem dan weer draai klinkt ie lekker.
Maar Dechristianize niet. Die cd is dus al een tijdje weg hier.
Kop dicht, Thorko
ik ben er nog niet over uit dat je die cd kut vind.Plaag schreef: blablabla.
slechte jeugd gehad ofzo? traumatische ervaring(en)?
Zelfs m'n pa draait die cd wel es.
verder:

edit: en op teletekst pagina 666 zien dat de tussenstand 020-psv 0-4 is

Je zegt het zelf al: Immolation. Daarom vind ik CD's als Dechristianize niet goed.Sai schreef:[..]
ik ben er nog niet over uit dat je die cd kut vind.
slechte jeugd gehad ofzo? traumatische ervaring(en)?
Zelfs m'n pa draait die cd wel es.
verder:@wakker worden met kater en immolation
edit: en op teletekst pagina 666 zien dat de tussenstand 020-psv 0-4 is
En Ajax heeft idd een flink pak op de broek gekregen.
Dat is net zo kut als Dechristianize.
Kop dicht, Thorko
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik ben een grote Origin fan en ik heb het gevoel dat iets mist in het album, het zal wel zeker aan vooral John Longstreth liggen. Het is meer een emotie, een andere sfeer. Maar toch doet Origin zijn naam eer aan, rammen, rammen. Lekker getriggerd to the max (geen drumcomputer, maar menselijke snelheid), snelle riffs, goede grunt, duidelijk hoorbare baslijn.Gr. Dracula schreef:Zijn er mensen die de nieuwe Origin al hebben gehoord? Officieel nog niet uit maar geheid al via de nodige kanalen verkrijgbaar.
Ik vind `m persoonlijk stukken beter dan "Informis, Infinitas, Inhumanitas". Hoewel "Echoes Of Decimation" wel in het verlgende ervan ligt en Origin niet plots iets anders is gaan doen vind ik dat de nieuwe plak meer overzicht biedt. Er is ook meer ( direct en indirect, `t is maar hoe goed je luistert) samenhang tussen de nummers, meer herkenbaarheid, meer patroon.
Maar alsnog zo psychotisch als een loslopende TBS-ser.
En bovendien is "Echoes Of Decimation" ove rhet algemeen genomen gewoon een retesterk album. Fantastisch spel, goede productie, bruut geluidje...
Ja! Dit is wel weer een plaat waar ik het warm van krijg. Op hun site zijn er trouwens nummers te downloaden.
http://www.Origin-Site.com
Is er al bte folk dat Alfa Eridano Akhernar inmiddels uitgecheckt heeft ( zie mijn laatste post vorige pagina)?
Maar is Origin nu brute death of meer grindcore? Zij zeggen mix ervan.
Ik hoor niet altijd het verschil tussen beide kan iemand mij dit vertellen? Zijn het teksten of iets anders(serieuze antwoorden graag)
Rompeprop is grind, klinkt meer death in mijn oren. General Surgery is death achtig, maar is goregrind hoor ik. Disgorge (us) is brute death, Gorgasm ook, maar ze rammen als de tering. Alle hierboven genoemde zijn goede bands hoor.
SNK Rules
- Sturmblast
Plaag schreef:Ik beweer ook zeker niet dat Vital Remains geniaal is ofzo. Ook voor Dawn of the Apocalypse geldt bij mij: Een stuk of twee, drie nummers horen en in de kast tiefen die schijf, om hem de eerstvolgende drie jaar te vergeten. En als ik hem dan weer draai klinkt ie lekker.
Dechristianize is juist gaaf, vooral dat intro.
Let Us Pray vind ik wat minder, maar toch ook wel leuk om de boel omver te rossen.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
Het valt mij op dat de nieuwe Aborted niet te best wordt ontvangen. Ze zouden teveel een mainstream-kant opgaan, om zo meer zieltjes en centen te winnen (volgens sommige critici vanachter hun pc's).
Ik heb de cd zelf nog niet, maar de sample die ik heb gehoord deed mij al vermoeden dat het gedaan is met de brute slachting.
Anderen kunnen hier beter over meepraten, nl. degenen die de cd in zijn geheel hebben gehoord.
Ik heb de cd zelf nog niet, maar de sample die ik heb gehoord deed mij al vermoeden dat het gedaan is met de brute slachting.
Anderen kunnen hier beter over meepraten, nl. degenen die de cd in zijn geheel hebben gehoord.
Kop dicht, Thorko
World Downfall vind ik een verplichtte cd.Obiit schreef:Wat vind men hier van Terrorizer? Ik weet niet zo gauw waar ik deze band moet neerzetten: in dit topic of in het Grindcore-topic.
Zullen wel genoeg lui zijn die er geen zak aanvinden natuurlijk maargoed
Ik draai die cd nog steeds wel regelmatig iig.
grind/death is het, maar ik vind het iets meer grind.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Goremageddon en die erna anders wel hoor. Lekker timmeren, Carcass in de hoogste versnelling zeg maar, maar die elementen mis ik een beetje, afgaande op wat mp3 spul.XnegativeX schreef:Aborted lijkt me dan ook niet direkt jou muziek.
Ik zit verder weliswaar tot mijn nek in de blek, maar een genadeloze pot death moet ook af en toe.
Kop dicht, Thorko
- fetuskiller
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Terrorizer is idd noemenswaardige shit. World Downfall is een absolute blijver. Die doet hier ook nog zo nu en dan een ferme ronde.
Aborted is eigenlijk een band waar ik me nog eens goed in moet verdiepen. Ik heb The Purity of Perversion en Goremageddon wel eens gehoord maar niet goed genoeg naar mijn zin. Om over de nieuwe nog maar te zwijgen.
Op het ogenblik vermaak ik mij overigens met de nieuwe van Belphegor. Smakelijke kost. Iets langzamer dan de gebruikenlijke lading Belphegoriaanse pleurisherrie maar dat doet wat mij betreft absoluut geen afbreuk aan de kwaliteit van de plaat. Wat een sfeer op dat album...echt een must om dat soms tussen het brute beukgeweld door te incasseren.
Ja, fijne plaat wel!
Aborted is eigenlijk een band waar ik me nog eens goed in moet verdiepen. Ik heb The Purity of Perversion en Goremageddon wel eens gehoord maar niet goed genoeg naar mijn zin. Om over de nieuwe nog maar te zwijgen.
Op het ogenblik vermaak ik mij overigens met de nieuwe van Belphegor. Smakelijke kost. Iets langzamer dan de gebruikenlijke lading Belphegoriaanse pleurisherrie maar dat doet wat mij betreft absoluut geen afbreuk aan de kwaliteit van de plaat. Wat een sfeer op dat album...echt een must om dat soms tussen het brute beukgeweld door te incasseren.
Ja, fijne plaat wel!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik heb net de nieuwe van Origin gekocht.. ook een lekker bruut death metal schijfje en denk dan vooral aan Severe Torture, Internal suffering met een vleugje suffocation... lekker cdtje!
http://www.origin-site.com/
http://www.origin-site.com/
Sommige groepen evolueren, Aborted dus ook.Plaag schreef:Het valt mij op dat de nieuwe Aborted niet te best wordt ontvangen. Ze zouden teveel een mainstream-kant opgaan, om zo meer zieltjes en centen te winnen (volgens sommige critici vanachter hun pc's).
Ik heb het volste vertrouwen in Aborted en zal de nieuwe CD blind aanschaffen.
Bullshit. Vind ik. Wat niet wil zeggen dat ze hun geluid niet hebben uitgediept, maar de bovenste bewering is echt totaal uit de lucht gegrepen. Misschien zien de heren die dat hebben uitgedokterd Darkthrone ook wel als een popband, maar als er 1 plaat niet naar de commercie is gegaan is het wel The Archaic Abattoir. Dan mag je 'em nog minder goed vinden, maar commercieel? Voor geen meter. Alleen al nummers als Cold Logistic Slaughter of Voracious Haemaglobic Syndrome, dat zegt genoeg. Laat je niet misleiden door een tussendoortje als Dead Wreckoning.Plaag schreef:Het valt mij op dat de nieuwe Aborted niet te best wordt ontvangen. Ze zouden teveel een mainstream-kant opgaan, om zo meer zieltjes en centen te winnen (volgens sommige critici vanachter hun pc's).
Makkers staakt uw wild geraas
jij wel he?Gr. Dracula schreef:Zijn er mensen die de nieuwe Origin al hebben gehoord?

http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1696
- XnegativeX
- Contacteer:
Damn! Dat nieuwe nummer van Aborted klinkt geweldig. Er is nog meer aandacht besteed aan het herkenbaar maken van de songs. Niet meer alleen maar bruut geweld produceren maar ook sterke nummers schrijven. En ze doen blijkbaar hun best om meer hun eigen gezicht te creeeren en minder in het rijtje van Carcass, Exhumed, Impaled, Heamorrhage vast te blijven zitten.
Ik ben benieuwd naar de rest van het album.
Over Impaled gesproken, heeft iemand enig idee waar ik een MP3 van hun nieuwe album kan downen?
Ik ben benieuwd naar de rest van het album.
Over Impaled gesproken, heeft iemand enig idee waar ik een MP3 van hun nieuwe album kan downen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb net even een nummertje van de Century media site gehaald. Klinkt inderdaad lang niet slecht. Het lijkt wel erg op Carcass ten tijde van Heartworks maar opzich is dat geen negatief punt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Als je het bekijkt zijn de jongens van Aborted slimmer dan jullie denken.
Natuurlijk, iedereen wil dat de nieuwe weer vreselijk bruut is, bruter dan Goremaggedon maar ik denk dat de band het zelf doorheeft dat een eigen stijl ontwikkelen belangrijker is dan de hele tijd rammen zodat het na een tijdje eentonig word.
Natuurlijk, iedereen wil dat de nieuwe weer vreselijk bruut is, bruter dan Goremaggedon maar ik denk dat de band het zelf doorheeft dat een eigen stijl ontwikkelen belangrijker is dan de hele tijd rammen zodat het na een tijdje eentonig word.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb net even een paar nieuwe MP3's van Defleshed gehoord. Fuck zeg, dat knalt ook lekker!
Lekker frisse, opgefokte, energieke death metal met een lading thrash invloeden. En nog eens goede songs ook.
Lekker frisse, opgefokte, energieke death metal met een lading thrash invloeden. En nog eens goede songs ook.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ja?XnegativeX schreef:Ik heb net even een paar nieuwe MP3's van Defleshed gehoord. Fuck zeg, dat knalt ook lekker!
Oh...nou, misschien is er dan toch nog hoop voor de nieuwe Defleshed. Wat ik er van gehoord had viel mij nl behoorlijk tegen daar ik juist het idee hadden dat Defleshed haar thrashy jasje thuis was vergeten en daardoor enigzins kaal in mijn verwende oren klonk.
Perhaps you should try the morgue
- XnegativeX
- Contacteer:
Yup, de thrash is inderdaad iets minder geworden en ze trekken iets meer naar death metal toe. Maar wat mij betreft knalt het gewoon lekker. En het zijn vooral de sterke songs die me aantrekken. Het word ongelovelijk snel gespeeld maar vervalt een moment in chaos. Elk nummer staat op zich en is herkenbaar.
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
De lyrics gaan meestal over een thema dat met vikingen te maken heeft (variërend van veldslagen tot mythen) en de muziek zelf maakt doorgaans van verscheidene stijlen gebruik. Maar inderdaad, sommige vikingmetal bands zijn weldegelijk in de Death of Black hoek te zetten, zoals bijvoorbeeld Finntroll of Unleashed.
- Blikskaters
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer: