Nieuw album Gamma Ray in september!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rebellion666

Nieuw album Gamma Ray in september!

Bericht door Rebellion666 » za mar 26, 2005 10:09 pm

BINGO!

Als of het duvelke ermee speelde komt Gamma Ray dit jaar tóch nog met een nieuw album:

GAMMA RAY drummer Daniel Zimmermann revealed that the group's upcoming CD has a working title of "Majestic". A September release is expected.

Zimmerman deed deze uitspraak recent in een Zweeds magazine. Nu maar hopen dat het idd zo is :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mar 26, 2005 11:11 pm

Ik zei het toch dat gamma ray een nieuw album dit jaar maakt

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za mar 26, 2005 11:15 pm

Gaaf
Heerlijk Helder Taalloeder

Rene

Bericht door Rene » zo mar 27, 2005 12:19 am

Ik hoop dat ze dit keer weer eens een plaat maken vol met originele ideeen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mar 27, 2005 12:24 am

Rene schreef:Ik hoop dat ze dit keer weer eens een plaat maken vol met originele ideeen.
Zou me verbazen, GM is al jaren niet meer orgineel....maar wel lekker :P

Rene

Bericht door Rene » zo mar 27, 2005 12:25 am

Rebellion666 schreef:[..]

Zou me verbazen, GM is al jaren niet meer orgineel....maar wel lekker :P
Ik geef deze wel een goede kans. Ze hebben dit keer vier jaar de tijd gehad om de originaliteits-batterij op te laden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mar 27, 2005 12:28 am

Rene schreef:[..]

Ik geef deze wel een goede kans. Ze hebben dit keer vier jaar de tijd gehad om de originaliteits-batterij op te laden.
Liever dat ze niet orgineel zijn en lekker blijven klinken zoals we ze kennen dan dat ze rare dingen gaan doen. Wat moeten ze in godsnaam wijzigen....beter gezegd (gevraagd) wat vind jij orgineel?

Rene

Bericht door Rene » zo mar 27, 2005 1:21 am

Liever dat ze niet orgineel zijn en lekker blijven klinken zoals we ze kennen dan dat ze rare dingen gaan doen. Wat moeten ze in godsnaam wijzigen....beter gezegd (gevraagd) wat vind jij orgineel?
Heb jij New World Order gehoord? Er wordt veel gerecycled qua riffs, melodieen en teksten. En er wordt gejat van bands als Judas Priest.

Ik bedoel dus met origineel dat ze gewoon weer met nieuwe dingen proberen te komen en dan uiteraard met het typische Gamma Ray geluid.

This Dying Soul

Bericht door This Dying Soul » zo mar 27, 2005 10:29 am

Heb jij New World Order gehoord? Er wordt veel gerecycled qua riffs, melodieen en teksten. En er wordt gejat van bands als Judas Priest.

Ik bedoel dus met origineel dat ze gewoon weer met nieuwe dingen proberen te komen en dan uiteraard met het typische Gamma Ray geluid.
Er worden altijd wel wat dingen 'gejat' van andere bands, elke band doet dat wel. Ik hoop idd dat het GM geluid blijft bestaan maar daar ben ik niet bang voor en wat originele veranderingen kan nooit kwaad, ik vind het altijd wel goed als een band dat doet.

xeper

Bericht door xeper » zo mar 27, 2005 10:32 am

Waarom wordt Gamma Ray met GM afgekort?
Overigens goed nieuws.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

This Dying Soul

Bericht door This Dying Soul » zo mar 27, 2005 10:37 am

xeper schreef:Waarom wordt Gamma Ray met GM afgekort?
Overigens goed nieuws.
Sorry, tis nog vroeg en dr zal nog wel alcohol in mn bloed zitten. Nie zo muggezifteren (mz) hoor :twisted:

xeper

Bericht door xeper » zo mar 27, 2005 10:39 am

This Dying Soul schreef:[..]

Sorry, tis nog vroeg en dr zal nog wel alcohol in mn bloed zitten. Nie zo muggezifteren (mz) hoor :twisted:
Ik vroeg het me alleen af. Misschien dat ik wat heb gemist ofzo.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

This Dying Soul

Bericht door This Dying Soul » zo mar 27, 2005 10:41 am

xeper schreef:[..]
Ik vroeg het me alleen af. Misschien dat ik wat heb gemist ofzo.
kee dan :wink:

Rene

Bericht door Rene » zo mar 27, 2005 2:47 pm

This Dying Soul schreef:[..]

Er worden altijd wel wat dingen 'gejat' van andere bands, elke band doet dat wel. Ik hoop idd dat het GM geluid blijft bestaan maar daar ben ik niet bang voor en wat originele veranderingen kan nooit kwaad, ik vind het altijd wel goed als een band dat doet.
Dat weet ik. Maar op No World Order wordt het mij te veel en te opvallend gedaan. En vergeleken met albums als Land Of The Free en Somewhere Out In Space klinkt hij mij teveel als een Judas Priest tribute-cd.

Maar goed, om toch maar wat positiefs over de plaat te zeggen. Het speelplezier spat er weer behoorlijk van af. Dat maakt het voor mij wel een aangename plaat.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mar 27, 2005 4:55 pm

Dat weet ik. Maar op No World Order wordt het mij te veel en te opvallend gedaan. En vergeleken met albums als Land Of The Free en Somewhere Out In Space klinkt hij mij teveel als een Judas Priest tribute-cd.

Maar goed, om toch maar wat positiefs over de plaat te zeggen. Het speelplezier spat er weer behoorlijk van af. Dat maakt het voor mij wel een aangename plaat.
Zit wat in. Ik meen ooit in een interview gelezen te hebben dat Michael Weikath hetzelfde 'probleem' met Gamma Ray had.

Okee, NWO zit vol met stukken die we eerder gehoord hebben en zeker Heart of the unicorn is schaamteloos gejat van Judas Pries. Maar het is zo'n lekker nummer...ik vergeef het ze. Beter goed gejat dan slecht verzonnen :wink:

En wat willen we nu? Ik bedoel; Maiden krijgt de kritiek jaren hetzelfde te doen en wordt daarmee afgedaan als inspiratieloos en niet vernieuwend. Bands als Sepultura wordt verweten dat ze weer té vernieuwend zijn en daarmee hun roots verlochenen...bla bla bla.

Tot zover ik weet is Dream Theater tot nu toe de enigste band die geen commentaar krijgen vanwege hun muzikale vernieuwingen :)

Rene

Bericht door Rene » zo mar 27, 2005 5:34 pm

Okee, NWO zit vol met stukken die we eerder gehoord hebben en zeker Heart of the unicorn is schaamteloos gejat van Judas Pries. Maar het is zo'n lekker nummer...ik vergeef het ze. Beter goed gejat dan slecht verzonnen :wink:
Heart Of the Unicorn is zeker wel het best nummer van die cd. Vooral de zang van kai is behoorlijk indrukwekkend.

Ik las ook eens in een interview met Gamma Ray ten tijde van Powerplant dat ze hun manier van schrijven enigzins hadden aangepast. Eerst werd elke riff off melodie die bekend in de oren klonkt resoluut afgekeurd. Maar voor Powerplant hadden ze daar niet meer zo'n zin in.

Djaser

Bericht door Djaser » zo mar 27, 2005 5:34 pm

Heel goed, die gaan we in de gaten houden.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Bob

Bericht door Bob » ma mar 28, 2005 10:59 am

Tot zover ik weet is Dream Theater tot nu toe de enigste band die geen commentaar krijgen vanwege hun muzikale vernieuwingen :)
En Train Of Thought dan?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 28, 2005 11:10 am

Ik ben benieuwd.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mar 28, 2005 4:41 pm

Bob schreef:[..]

En Train Of Thought dan?
Tsja, ik heb daar zelf geen negatieve recensies over gelezen. Of de échte die-hard DT-fans met dit album blij waren betwijfel ik. Ik denk wel dat dat gemiep over het terugkeren naar het geluid van IAW en Awake eens over moet zijn. DT zál nooit terugkeren naar het geluid omdat de band daar gewoonweg teveel voor gegroeid is. Zeker de stempel van Jordan Rudes is in het hedendaagse geluid van DT groot. Persoonlijke mening; ik vind het er niet slechter op geworden. :)

Rene

Bericht door Rene » ma mar 28, 2005 4:53 pm

Tsja, ik heb daar zelf geen negatieve recensies over gelezen. Of de échte die-hard DT-fans met dit album blij waren betwijfel ik. Ik denk wel dat dat gemiep over het terugkeren naar het geluid van IAW en Awake eens over moet zijn. DT zál nooit terugkeren naar het geluid omdat de band daar gewoonweg teveel voor gegroeid is. Zeker de stempel van Jordan Rudes is in het hedendaagse geluid van DT groot. Persoonlijke mening; ik vind het er niet slechter op geworden. :)
Een discussie die in elk DT-topic pagina's lang gevoerd wordt ;)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 28, 2005 5:02 pm

Ik hoop eigenlijk een heerlijke kloon van hun albums vanaf Land of the free, met veel gerecycle en veel jatwerk. New world order heerscht, en het kon me geen anus schelen dat ik het al eerder had gehoord.

Waarom? het antwoord heeft 3 letters: Kai
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob

Bericht door Bob » ma mar 28, 2005 5:09 pm

Ik denk wel dat dat gemiep over het terugkeren naar het geluid van IAW en Awake eens over moet zijn.
En hoe zit dat dan met je geblaat dat Kai in Helloween zou moeten spelen?

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mar 28, 2005 5:12 pm

Lennert from hell schreef:Ik hoop eigenlijk een heerlijke kloon van hun albums vanaf Land of the free, met veel gerecycle en veel jatwerk. New world order heerscht, en het kon me geen anus schelen dat ik het al eerder had gehoord.

Waarom? het antwoord heeft 3 letters: Kai
Ik sluit me er maar weer eens bij aan! :lol:

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mar 28, 2005 5:13 pm

Bob schreef:[..]

En hoe zit dat dan met je geblaat dat Kai in Helloween zou moeten spelen?
Blááááááááááat :twisted:

Renmaestro

Bericht door Renmaestro » wo mar 30, 2005 1:00 am

Is er ook ergens een bron voor dit nieuws? Op de site van Gamma Ray staat niets (maar goed, die wordt dan ook niet erg vaak geupdate). Verder zou ik niets aan Gamma Ray willen veranderen en moeten ze gewoon doorgaan met wat ze al jaren doen, en dat is power metal leveren van uitstekende kwaliteit.
Een vrouw is als een vogelbekdier in een pedaalemmer vol yoghurt:
Niet in staat een goede vergelijking naar waarde te schatten.

Rene

Bericht door Rene » wo mei 18, 2005 7:28 pm

Nieuws:

German power metallers GAMMA RAY have completed work on their new album, "Majestic", at Hansen Studios in Hamburg, Germany. Mastering duties were handled at Finnvox Studios in Helsinki, Finnland by Mikko Karmila and Kai Hansen. The follow-up to 2001's "No World Order" includes 11 tracks which represent "all of the characteristic strengths of the band's musical career to date," the group write on their web site. A late September release is expected.

The band had the following to say with regards to the songwriting/recording process for new album:

"Since December 2004 we have been working on the production of the new album and it was a long period of blood sweat and tears, but also of joy and pleasure.
Everyone in the band went through some personal suffering or difficulties during this time and occasionally we had the feeling that something or someone wanted to stop us from making this record. Finally, two months ago, we got the message that we had to leave our studio complex at the end of May because some sharks bought the whole building and had nothing more constructive in mind than kicking out all the bands that were rehearsing there only to rebuild it into a storage place for rich people's dirty attorney files or whatever.....! With this in mind it made working in a relaxed atmosphere even harder. But we could not be stopped and fought our way through and....presto... WE MADE IT!!!

"We are sure that the long wait has not been in vain and everyone's gonna be rewarded with an album that goes beyond the expected (as always this is just our humble opinion and the rest is up to the listener). Now we're working out the big promo and touring game plan with Sanctuary and All Access and of course getting everything ready to move to the new studio location which we found a few weeks ago. It is near the old place and actually much bigger and nicer than the old one, with a waterfront view of the river Bille, a tributary of the Elbe.

"When everything is ready there's gonna be a massive party for selected friends, fans, journalists, musicians and so on. We hope that you will be patient for just a little while longer until the album is finally released and not kick our butts for keeping you on hold for so long. We're more alive than ever and we're damn hungry to go out on tour and get this album on to a stage."

Borknasorg

Bericht door Borknasorg » wo mei 18, 2005 7:43 pm

Dat er gejat wordt is zeker waar, maar het blijft een absoluut heerlijk album :)
We'll rise from down below

Plaats reactie