Pain of Salvation - "BE"

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Erased

Bericht door Erased » di mar 29, 2005 10:50 pm

Aaaargh, de dvd "be live" komt morgen al uit!!!!!! YEAH! :twisted:
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo mar 30, 2005 9:42 am

Fusion schreef:Dit zou een grote uitzondering zijn ja.
heb je "BE" al dan??
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo mar 30, 2005 9:54 am

Erased schreef:Aaaargh, de dvd "be live" komt morgen al uit!!!!!! YEAH! :twisted:
WTF, nu al?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MK

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 9:54 am

Hmpf... Anathema DVD en Pain of salvation DVD... het is maar druk deze maand! :D
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » wo mar 30, 2005 10:07 am

Erased schreef:Aaaargh, de dvd "be live" komt morgen al uit!!!!!! YEAH! :twisted:
Maar ik heb geen geeeheeeld!
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Erased

Bericht door Erased » wo mar 30, 2005 12:39 pm

Pain of Salvation Website schreef:DVD release date... preponed?
2005-02-03

Well, whatever the opposite of "postponed" may be, the DVD release date is just that! The date is now set for the 21st of March, two weeks earlier in other words. Whaddayaknow...
^LOL pwned.

MK

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 12:42 pm

!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 12:47 pm

Ik ben zeer nieuwsgierig hoe BE er op het podium uit gaat zien.
Maar aangezien ik de kans waarschijnlijk niet krijg om ze te gaan aanschouwen (ween) biedt die DVD natuurlijk uitkomst.

Ik moet wel zeggen dat ik hoop dat de volgende cd van PoS weer in de stijl van One hour..., Enthropia en Remedy lane gaat liggen. Dat vind ik toch hun sterkste werk.

Ps.
Als het goed is gaat het bedrijf waarbij ik werk de mokken voor BE drukken. :lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Erased

Bericht door Erased » wo mar 30, 2005 12:50 pm

XnegativeX schreef:Ik ben zeer nieuwsgierig hoe BE er op het podium uit gaat zien.
Maar aangezien ik de kans waarschijnlijk niet krijg om ze te gaan aanschouwen (ween) biedt die DVD natuurlijk uitkomst.

Ik moet wel zeggen dat ik hoop dat de volgende cd van PoS weer in de stijl van One hour..., Enthropia en Remedy lane gaat liggen. Dat vind ik toch hun sterkste werk.

Ps.
Als het goed is gaat het bedrijf waarbij ik werk de mokken voor BE drukken. :lol:
Aangezien jij waarschijnlijk de kans niet krijgt, er is dus een kleine kans van wel? 8)

Gaaf van die mokken trouwens, ik wil er wel 1 :silly:
^LOL pwned.

MK

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 12:55 pm

XnegativeX schreef:Ik ben zeer nieuwsgierig hoe BE er op het podium uit gaat zien.

Ps.
Waarom kun je waarschijnlijk niet dan?! (jammer!)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 12:58 pm

Erased schreef:[..]

Aangezien jij waarschijnlijk de kans niet krijgt, er is dus een kleine kans van wel? 8)

Gaaf van die mokken trouwens, ik wil er wel 1 :silly:
Eh, je eerste vraag snap ik niet maar dat 2e wil ik wel proberen te regelen.
ALS we ze gaan drukken. Ik heb alleen nog maar een aanvraag gezien.

@Mindkiller: Te ver weg.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

MK

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 1:00 pm

XnegativeX schreef:[..]

Eh, je eerste vraag snap ik niet maar dat 2e wil ik wel proberen te regelen.
ALS we ze gaan drukken. Ik heb alleen nog maar een aanvraag gezien.

@Mindkiller: Te ver weg.
Aj, ja die afstand is soms vrij rottig ja... Hopen dat de DVD in ieder geval geweldig is dan. :wink:

PS: Ook in het grafische wereldje dus? Hier hetzelfde. :)

Erased

Bericht door Erased » wo mar 30, 2005 1:01 pm

XnegativeX schreef: Maar aangezien ik de kans waarschijnlijk niet krijg om ze te gaan aanschouwen (ween) biedt die DVD natuurlijk uitkomst.
Je krijgt de kans waarschijnlijk niet, ik bedoelde te vragen of die "waarschijnlijk" betekende dat je misschien toch wel een kans zou kunnen krijgen?

Edit: dat zou tof voor je zijn!
^LOL pwned.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 1:02 pm

Erased schreef:[..]

Je krijgt de kans waarschijnlijk niet, ik bedoelde te vragen of die "waarschijnlijk" betekende dat je misschien toch wel een kans zou kunnen krijgen?

Edit: dat zou tof voor je zijn!
Hahaha, jij bent een "het glas is half vol" type?

@Mindkiller: Yup, DTP-er.
En jij?

Erased

Bericht door Erased » wo mar 30, 2005 1:03 pm

Als het om Pain of Salvation gaat wel ja, normaal word ik omschreven als pessimistische mannenhaatster ;)
^LOL pwned.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo mar 30, 2005 1:05 pm

Dat klinkt gezellig.
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 30, 2005 1:05 pm

Niks mis mee.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo mar 30, 2005 1:06 pm

ontopic: PoS heerscht!!
:P
progressive death metal

MK

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 1:10 pm

@Mindkiller: Yup, DTP-er.
En jij?
Ook in die richting ja.

Erased

Bericht door Erased » wo mar 30, 2005 6:42 pm

De d v d was er nog niet, ze snapten er niets van bij de velvet. Vrijdag ga ik naar Utregg en dan hoop ik hem daar, samen met were you there, te vinden :twisted:
^LOL pwned.

MK

Bericht door MK » wo mar 30, 2005 9:34 pm

Erased schreef:De d v d was er nog niet, ze snapten er niets van bij de velvet. Vrijdag ga ik naar Utregg en dan hoop ik hem daar, samen met were you there, te vinden :twisted:
Veel succes met vinden! En anders kun je ze daar misschien wel kopen joh. :P :wink:

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo mar 30, 2005 9:35 pm

Wanneer was dat optreden in Helmond nu ook alweer?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Vlammy

Bericht door Vlammy » wo mar 30, 2005 9:55 pm

Draconian schreef:Wanneer was dat optreden in Helmond nu ook alweer?
Vrijdag 22 april, 'BE' there!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo mar 30, 2005 9:58 pm

Dat was ik zeker van plan jah :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Erased

Bericht door Erased » di apr 05, 2005 2:23 pm

Nou ik ben dus weer langsgeweest, nu blijkt dat er productieproblemen zijn en 'be live' is weer uitgesteld naar 18 april (de originele datum was de 8ste van april, geloof ik). Er staat niets op de site, en volgens de winkel waren er productieproblemen. Dus 2 dagen voor de live show alvast een voorproefje. Ook mooi. Can't wait.
Laatst gewijzigd door Erased op wo apr 06, 2005 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
^LOL pwned.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » di apr 05, 2005 2:47 pm

Ja, dat antwoord kreeg ik ook
18 april dan maar
:(
progressive death metal

MK

Bericht door MK » di apr 05, 2005 2:49 pm

Geduld is een schone zaak joh.... maar wel lastig soms inderdaad!

Nakur

Bericht door Nakur » di aug 15, 2006 1:39 pm

ik ga even een lap tekst kopieëren van mijn blog, voor degene die willen weten waarom dit album op #1 staat in huize Tilborgs:

Ik heb nu slechts twéé artikelen gepubliceerd op mijn nieuwe blog en toch waag ik me al aan het meest gepassioneerde, diepgravende en vooral lastigste artikel wat ik wil schrijven. Een complete beschouwing van het muzikale meesterwerk wat sinds enkele maanden na de release in 2004 op #1 van mijn compact disc lijst staat… Het album wat de grootste impact op mij heeft gemaakt, een album wat nog steeds evolueert naarmate ik zélf leer. En dat beangstigd me, ik denk niet dat ik over de capaciteiten beschik om de 70 minuten aan muziek compleet uit de doeken te doen, laat staan welke lap tekst er dan hieronder zal verschijnen.

Dus dat ga ik ook niet doen. Voor een totaalanalyse van het concept, lyrics en (literatuur) verwijzingen kan men terecht op www.painofsalvation.com/be

Maar waarom is de cd dan in mijn ogen het allerhoogst haalbare op muzikaal gebied? Instrumentaal is de cd prachtig maar niet perfect. Een doorsnee rock- en metalliefhebber zal zelfs de eerste luisterbeurt flink meten doorbijten om door de gesproken passages, gospel- en klassieke stukken heen te komen, welke bij nadere beschouwing perfect zijn verweven met het concept. En dat is een geval apart. Samengevat word de schepping van de wereld en de opkomst en aftakeling van het menselijk bestaan onderbedeeld in subcategorieën, zoals de instincten en het egocentrisme van de menselijke avatar en religieuze kwesties. En dat is nog maar de bovenlaag. Geen makkelijke kost maar wél een die mijn leven op zijn kop heeft gezet.

Ik had vóór de release van BE zelden een filosofie boek gelezen. Zelf maakte ik wél (mentale) notities en leerde van mijn omgeving waardoor de gedachtespinsels ongestructureerd in mijn grijze pudding bleven rondzweven, altijd op zoek naar verbintenissen en oorzaken. Veel van deze gedachtespinsels worden behandeld in Pain of Salvation’s grootste meesterwerk en fascineerde me vanaf het begin. Voor het eerst wist ik alles te structureren, maar dat leverde veel meer vragen op. Langzaam ben ik bezig om, met delen van “BE” zijn concept als basis, aanknopingspunten te vinden en langzaam de puzzelstukjes aan elkaar te verbinden. Na het lezen van Het Rijk Van De Schaarste (Hans Achterhuis, over het handelen van de mensheid naar schaarste en hoe dat ons hele leven bepaald) en de Troost van de Filosofie is mijn drang naar kennis drastisch toegenomen. Ik pas het zelfs toe op mijn opleiding waar ik stukken wetenschaps- en landschapsfilosofie toepas op vraagstukken die de inrichting en functies van een landschap oproepen. En steeds leer ik van “BE”, het hele plaatje wordt steeds tastbaarder, al kan filosofie ook grote depressies tot oorzaak hebben. Daarom lees ik naast werken van Schopenhauer en Nietze ook Spinoza. Om de balans te behouden.

Dit is de grootste rede waarom “BE” op mijn nummer één staat, al kan men zich afvragen of ik het niet beter als een boek kan beschouwen dan als muziek. Gelukkig is het muzikaal schitterend. De afwisseling, de vocale prestaties van Daniel Gildenlöw en gedetailleerde muziek zijn de kers op de taart. Het is een prestatie van formaat welke die titel door mijn persoonlijke connectie en toewijding verdient, alsmede de schitterende muziek. Eind dit jaar komt de band met het album Scarsick, en ik weet niet of ik bang moet zijn voor een teleurstelling of juist moet juichen. Dat zie ik dan wel weer. “BE” is een album welke ik over 30 jaar nog luister, net als ik mijn lievelingsboek dan ook nog eens zal lezen. En misschien wordt dat boek wel het boekje van “BE”.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Edwynn

Bericht door Edwynn » di aug 15, 2006 5:48 pm

Je verwoordt het mooi. BE is een echt een prachtalbum.

Het is inderdaad wel een album dat je niet zomaar eventjes in je autoradio knalt. Je moet het echt met je koptelefoon op ondergaan als een boek of een film.

Alleen om die filosofische achtergronden van het concept te gaan doorgronden... Dat vind ik een tikje te vermoeiend. Als ik tipjes van de sluier lees, denk ik wel eens 'o ja'. Maar voor eigen onderzoek ontbreekt het me simpelweg aan tijd en ik moet er voor in de stemming zijn.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 15, 2006 7:48 pm

Wat betreft het concept ben ik het met je eens. En daarbij is "www.painofsalvation.com/be" ook niet echt behulpzaam. Daar staat eigenlijk alleen een lijst die bepaalde woorden verklaart. Maar als ik die woorden al niet zou begrijpen, welke kans heb ik dan om het concept te doorgronden? Ik had veel liever dat Daniel zelf ergens een verklarende lap tekst neer zou zetten. Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat hem tot deze teksten heeft aangezet en wat de diepere gedachte er nou precies achter is.

Nakur

Bericht door Nakur » di aug 15, 2006 9:32 pm

XnegativeX schreef:Wat betreft het concept ben ik het met je eens. En daarbij is "www.painofsalvation.com/be" ook niet echt behulpzaam. Daar staat eigenlijk alleen een lijst die bepaalde woorden verklaart. Maar als ik die woorden al niet zou begrijpen, welke kans heb ik dan om het concept te doorgronden? Ik had veel liever dat Daniel zelf ergens een verklarende lap tekst neer zou zetten. Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat hem tot deze teksten heeft aangezet en wat de diepere gedachte er nou precies achter is.
vampire-magazine.com is down maar daar staat een interview van 2 a4tjes waarin Daniel het deels aan elkaar praat
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 15, 2006 9:41 pm

Hehe, die link had ik ook al gevonden ja.

Plaats reactie