Helloween - Keeper Of The 7 Keys III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di mar 22, 2005 5:24 pm

Lennert from hell schreef:Ik betwijfel of ze Nederland ooit nog aandoen gezien de 'overweldigende publieksreacties' van de voorgaande keren. Bob, hoe halfleeg was de zaal?
Ik ben in 013 Tilburg wezen kijken. Was idd bij langen na niet uitverkocht. Al weet ik zeker dat het drukker was geweest als het in het weekend had plaatsgevonden en dan was het waarschijnlijk ook gezelliger geweest. Ik vond het publiek wat tam en ik denk dat dat lag aan de overmatige consumering van Cola :P...dat krijg je op dinsdagavond :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bob

Bericht door Bob » di mar 22, 2005 6:14 pm

Lennert from hell schreef:Ik betwijfel of ze Nederland ooit nog aandoen gezien de 'overweldigende publieksreacties' van de voorgaande keren. Bob, hoe halfleeg was de zaal?
in 013 werd een deel van de zaal afgesloten met gordijnen. Ik heb gehoord dat het in Hardenberg wel stampvol was, een maand ervoor. Misschien komt 't daardoor.

Rene

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 6:34 pm

Helloween gaat gelukkig elke tour een keertje langs in Nederland. Veel power metal bands beginnen er niet eens meer aan, dus wat betreft heeft de band ballen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

disastercasper

Bericht door disastercasper » di mar 22, 2005 6:37 pm

Op de gecastreerde zanger na.

Maar het is wel mooi dat er hier nog iets leuks op Power Metal gebied verschijnt, het grootste deel slaat ons landje over.
http://www.last.fm/user/disastercasper

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » di mar 22, 2005 7:19 pm

disastercasper schreef:Op de gecastreerde zanger na.

Maar het is wel mooi dat er hier nog iets leuks op Power Metal gebied verschijnt, het grootste deel slaat ons landje over.

Nou kamelot doet ons zelfs 4 keer aan

Rene

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 7:29 pm

arnibes schreef:[..]

Nou kamelot doet ons zelfs 4 keer aan
Die heeft Epica als voorprogramma, die eigenlijk kamelot meeneemt als support.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di mar 22, 2005 7:55 pm

Bob schreef:[..]

in 013 werd een deel van de zaal afgesloten met gordijnen. Ik heb gehoord dat het in Hardenberg wel stampvol was, een maand ervoor. Misschien komt 't daardoor.
Zou het ook niet door gebrek aan promotie komen? Ik bedoel, als ik nog terugdenk aan hoeveel bijval Helloween kreeg tijdens hun optreden in Ahoy' als voorprogramma van Maiden (meen 1998, laatste tour met Blaze Blaaskaak), dan zou je toch denken dat complete volksstammen voor een zachte kaartprijs naar Tilburg willen afreizen? Ik denk dat we de komende tour als fans maar de handen in 1 moeten slaan en zelf maar veel promotie maken :)

Bob

Bericht door Bob » di mar 22, 2005 10:16 pm

Liever niet. Ik wil een beetje fatsoenlijk kunnen staan.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » di mar 22, 2005 10:42 pm

Rene schreef:[..]

Die heeft Epica als voorprogramma, die eigenlijk kamelot meeneemt als support.
Zolang kotipelto en kamelot maar goed spelen vind ik al die gothics niet erg.

Bob

Bericht door Bob » wo mar 23, 2005 8:11 am

Epica heerscht harder dan die andere twee bands tezamen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 23, 2005 10:11 am

De zangeres misschien

als ze haar mond houd dan
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob

Bericht door Bob » wo mar 23, 2005 11:30 am

We zullen zien morgen of Kamelot m'n respect terug kan verdienen.

Rene

Bericht door Rene » wo mar 23, 2005 12:00 pm

Bob schreef:We zullen zien morgen of Kamelot m'n respect terug kan verdienen.
Terugverdienen? Wat heeft Kamelot jou aangedaan dat zo erg is?

ps effe on-topic, in dat persbericht staat dus dat het album nog een naam moet krijgen, dus Keepers 3 zal wel van de baan zijn.

Bob

Bericht door Bob » wo mar 23, 2005 12:24 pm

Onaangekondigd een concert aflasten en daarmee m'n dag vergallen.

Rene

Bericht door Rene » vr mar 25, 2005 7:38 pm

Ook leuk. Op metalreviews.com las ik dat de cd een paar weken na de single verschijnt. Dat is dus al best gauw!

xeper

Bericht door xeper » vr mar 25, 2005 7:45 pm

Lennert from hell schreef:De zangeres misschien

als ze haar mond houd dan
Een pik er in en ze houdt haar mond wel.

Ik moet binnenkort eens die Helloween platen aan gaan schaffen, wat ik er zo over heb gehoord wordt het een goede plaat.
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Bob

Bericht door Bob » vr mar 25, 2005 8:04 pm

Rene schreef:Ook leuk. Op metalreviews.com las ik dat de cd een paar weken na de single verschijnt. Dat is dus al best gauw!
Zo werkt dat meestal eh.

Rene

Bericht door Rene » vr mar 25, 2005 8:09 pm

Zo werkt dat meestal eh.
Toen de single If I Could Fly uitkwam, kwam The Dark Ride pas over een kleine twee maanden uit

Bob

Bericht door Bob » vr mar 25, 2005 8:10 pm

dat vind ik ook best gauw. Pas met 3 maanden wordt het zeuren.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr mar 25, 2005 8:14 pm

Bands als Helloween brengen toch nooit frequent albums uit. We wachten al een paar jaar sinds RDCE dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij :P

Bob

Bericht door Bob » vr mar 25, 2005 8:18 pm

2 jaar, 2 maanden, valt best mee.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr mar 25, 2005 8:22 pm

Bob schreef:2 jaar, 2 maanden, valt best mee.
Ik denk dat Gamma Ray gaat overtreffen. NWO stamt alweer uit 2001 en nergens lees/ hoor ik dat er wat staat te gebeuren in het GR-kamp. Bestaat die band uberhaubt nog wel of staat Kai Hansen binnen nu en 2 jaar weer doodleuk met Helloween op 1 podium? :P

Bob

Bericht door Bob » vr mar 25, 2005 8:24 pm

Neen.

En Kai zit waarschijnlijk met een dikke writers block. NWO was aardig maar weinig vernieuwend en sindsdien heeft ie ook z'n inkomen maar een beetje bij elkaar gescharreld door gastrolletjes te vervullen en al dan niet verschijnen op feestjes.

EDIT: Daarbij, wie zou Kai moeten vervangen? Sascha Gerstner? Alsjeblieft niet, zijn nummers zijn tot nu to erg veelbelovend en ik had net wat moois om naar te kijken op 't podium.

Rene

Bericht door Rene » vr mar 25, 2005 8:31 pm

Laatste cd van Gamma Ray was die live-cd. Da's voor mij ook het teken dat Kai eventjes zonder inspiratie zit. Hopen dat na die lange periode van afwezigheid eindelijk weer een ouderwets goede cd zal komen.

Met Helloween zal het wel goed komen. Die stellen mij sinds de cd's met Andi nooit meer teleur.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr mar 25, 2005 8:32 pm

Bob schreef:Neen.

En Kai zit waarschijnlijk met een dikke writers block. NWO was aardig maar weinig vernieuwend en sindsdien heeft ie ook z'n inkomen maar een beetje bij elkaar gescharreld door gastrolletjes te vervullen en al dan niet verschijnen op feestjes.

EDIT: Daarbij, wie zou Kai moeten vervangen? Sascha Gerstner? Alsjeblieft niet, zijn nummers zijn tot nu to erg veelbelovend en ik had net wat moois om naar te kijken op 't podium.
NWO is zeker niet 1 van mijn favoriete GR albums. Al moet ik zeggen dat het een groeier bleek en dat het album na een jaar eenzaam in mijn kast te hebben gestaan nu regelmatig in mijn cd-la te vinden is.

Wat dat laatste betreft. Niet Sacha eruit flikkeren maar Weikath met z'n happydeuntjes en (wel hele) sneue huis-tuin en keuken engels teksten. Goed idee? :P

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr mar 25, 2005 8:33 pm

Rene schreef:Laatste cd van Gamma Ray was die live-cd. Da's voor mij ook het teken dat Kai eventjes zonder inspiratie zit. Hopen dat na die lange periode van afwezigheid eindelijk weer een ouderwets goede cd zal komen.

Met Helloween zal het wel goed komen. Die stellen mij sinds de cd's met Andi nooit meer teleur.
Mee eens!

Bob

Bericht door Bob » vr mar 25, 2005 9:42 pm

Rebellion666 schreef:[..]

NWO is zeker niet 1 van mijn favoriete GR albums. Al moet ik zeggen dat het een groeier bleek en dat het album na een jaar eenzaam in mijn kast te hebben gestaan nu regelmatig in mijn cd-la te vinden is.

Wat dat laatste betreft. Niet Sacha eruit flikkeren maar Weikath met z'n happydeuntjes en (wel hele) sneue huis-tuin en keuken engels teksten. Goed idee? :P
Dat met die teksten valt mee. Deris is erger.

Rene

Bericht door Rene » vr mar 25, 2005 10:40 pm

Dat met die teksten valt mee. Deris is erger.
Inderdaad, en ik vind zelfs dat Weikath juist één van de betere tekstschrijvers. Ik vind vooral van de laatste cd Nothing To Say een redelijk briljante tekst. In één nummer een relatie van begin tot eind verwoorden en dan de boodschap dat er veel relaties zijn die gewoon doodlopen.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo mar 27, 2005 8:27 pm

Inderdaad, en ik vind zelfs dat Weikath juist één van de betere tekstschrijvers. Ik vind vooral van de laatste cd Nothing To Say een redelijk briljante tekst. In één nummer een relatie van begin tot eind verwoorden en dan de boodschap dat er veel relaties zijn die gewoon doodlopen.
Mee eens, maar geef toe dat een tekst als Do You Feel Good om te huilen is.

Wat Deris betreft. Die schrijft 80% van de teksten. De 1 is wat minder dan de ander. Ik zal Deris dan ook niet snel beoordelen op teksten zoals die van Just a Little Sign. Okee, die was ook om te huilen :P :lol:

Bob

Bericht door Bob » ma mar 28, 2005 10:57 am

Ik vind Do You Feel Good juist gaaf. En dan niet alleen de tekst.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mar 28, 2005 4:30 pm

Bob schreef:Ik vind Do You Feel Good juist gaaf. En dan niet alleen de tekst.
Doe mij Liar of Open Your Life maar....heb ik qua muziek en tekst meer mee

Rene

Bericht door Rene » ma mar 28, 2005 4:42 pm

Doe mij Liar of Open Your Life maar....heb ik qua muziek en tekst meer mee
Ik keur elke tekst af waarin 'fire' gevolgd wordt met 'desire' en vooral in een refrein.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mar 28, 2005 4:46 pm

Ik keur elke tekst af waarin 'fire' gevolgd wordt met 'desire' en vooral in een refrein.
WHAHAHA, ik snap je punt :wink:

Bob

Bericht door Bob » ma mar 28, 2005 5:10 pm

Liar, liar, pants on fire

Renmaestro

Bericht door Renmaestro » wo mar 30, 2005 12:36 am

Dat refrein is echt kut. Zonde van het nummer. The Tune heeft trouwens wél een erg sterke tekst.
Een vrouw is als een vogelbekdier in een pedaalemmer vol yoghurt:
Niet in staat een goede vergelijking naar waarde te schatten.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo mar 30, 2005 6:36 pm

Renmaestro schreef:[..]

Dat refrein is echt kut. Zonde van het nummer. The Tune heeft trouwens wél een erg sterke tekst.
The Tune...okee....Happy Happy Helloween is Happy metal, maar The Tune vind ik iets té happy (ff de tekst daargelaten dan)

Als ik een lederhosen aantrek, mezelf bewapen met bockworst en bier en in een alpendecor The Tune ga zingen dan vindt mijn grootmoeder dit nummer zelfs leuk. Dát mag de bedoeling toch niet zijn van metal (...) :twisted: :lol:

Renmaestro

Bericht door Renmaestro » wo mar 30, 2005 10:54 pm

The Tune...okee....Happy Happy Helloween is Happy metal, maar The Tune vind ik iets té happy (ff de tekst daargelaten dan)

Als ik een lederhosen aantrek, mezelf bewapen met bockworst en bier en in een alpendecor The Tune ga zingen dan vindt mijn grootmoeder dit nummer zelfs leuk. Dát mag de bedoeling toch niet zijn van metal (...) :twisted: :lol:
De bedoeling van metal is dan ook niet om het uit te voeren met een alpendecor, terwijl je met lederhosen en een bockworst rondloopt. :)

Maar goed, dat happy metal bevalt me wel. Toch wel een reden waarom ik vrijdag naar Freedom Call ga, hehe.

En als de nieuwe drummer een beetje goed is, hoop ik dat ie het langer volhoudt dan zijn twee voorgangers.

Rene

Bericht door Rene » wo mar 30, 2005 10:59 pm

Renmaestro schreef:[..]
En als de nieuwe drummer een beetje goed is, hoop ik dat ie het langer volhoudt dan zijn twee voorgangers.
Nog even over het vertrek van Stefan Schwartzman. Ik snap die muzikale verschillen niet zo, want daarom is hij vertrokken. Ik bedoel, hij wist toch wat voor soort muziek Helloween maakt en dat de volgende plaat in het verlengde zou zitten van Rabbit?

Gelukkig heeft hij alweer werk als drummer van Accept.

Renmaestro

Bericht door Renmaestro » wo mar 30, 2005 11:17 pm

Over dat soort dingen kunnen we helaas alleen maar speculeren.

Op http://www.helloween.com.pl/ (Pools) zijn trouwens een paar leuke downloads te vinden. Gewoon op respectievelijk 'menu' en 'pliki' klikken.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do mar 31, 2005 5:40 pm

Nog even over het vertrek van Stefan Schwartzman. Ik snap die muzikale verschillen niet zo, want daarom is hij vertrokken. Ik bedoel, hij wist toch wat voor soort muziek Helloween maakt en dat de volgende plaat in het verlengde zou zitten van Rabbit?

Gelukkig heeft hij alweer werk als drummer van Accept.
Ik vermoed dat hij een beetje noodgedwongen is opgestapt. Ik kreeg tijdens de tour het idee dat hij het snelle materiaal niet aankon (goed, dat is een constantering die ík heb gedaan, daar hoeft een ander dus niet mee eens te zijn) Eigenlijk kan ik het hem niet zo erg kwalijk nemen ook want zijn voorgangers (en dan reken ik voor de vorm blaaskanon Mikkey Dee ook ff mee) waren geweldige slagwerkers :)

Bob

Bericht door Bob » do mar 31, 2005 6:41 pm

Stefan Schwarzmann kon bij Accept waarschijnlijk veel beter verdienen.

Rene

Bericht door Rene » do mar 31, 2005 7:01 pm

Hij kreeg de baan pas na zijn vertrek bij Helloween. En Accept gaat alleen deze zomer een tourtje doen. Dus daarna zit Stefan alweer zonder werk.

Bob

Bericht door Bob » do mar 31, 2005 7:26 pm

Rene schreef:Hij kreeg de baan pas na zijn vertrek bij Helloween. En Accept gaat alleen deze zomer een tourtje doen. Dus daarna zit Stefan alweer zonder werk.
Officieel misschien. Dacht je dat die hele reunie pas in kannen en kruiken was toen iedereen ervan wist?

Daarbij, Accept zou ook met een nieuw album komen meen ik.

Rene

Bericht door Rene » do mar 31, 2005 7:53 pm

Officieel misschien. Dacht je dat die hele reunie pas in kannen en kruiken was toen iedereen ervan wist?

Daarbij, Accept zou ook met een nieuw album komen meen ik.
Tja, het is mogelijk. Ach, het kan me ook weinig schelen. Stefan was niet lang genoeg bij Helloween om echt droevig te zijn om zijn vertrek.

Er komt geen nieuwe cd van Accept. Dat is gezegd in een interview. Het is gewoon een reunietje om snel wat geld te vangen door een paar keer op te treden. Dat is niet gezegd, maar dat is wat ik ervan denk.

Rene

Bericht door Rene » vr apr 01, 2005 12:22 pm

Mrs God is dus de nieuwe single die 4 juli uitkomt. En de cd komt pas uit op 31 oktober.

1 april?

Bob

Bericht door Bob » vr apr 01, 2005 3:43 pm

31.03.2005
> New Single - Mrs. God - 4th of July

The first single from the yet to be titled new Helloween studio album (release date October 31st) will be called „Mrs. God” (release date July 4th, Southeast Asia July 6th).

Apart from the title track, the single will contain various bonus features such as an exclusive non album track, one album track and the video for “Mrs. God”, which will be shot in Nueremberg / Germany beginning of May.

Due to a strong positive development of said track during the recording sessions, the band spontaneously decided to favor “Mrs. God” over the previously selected track “Come Alive”.

On November 18th, their world tour will kick off in the Czech Republic. Europe will be toured extensively until end of January; in February the band will be playing in Asia, followed by concerts in North and South America from March on.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr apr 01, 2005 3:51 pm

Rene schreef:Mrs God is dus de nieuwe single die 4 juli uitkomt. En de cd komt pas uit op 31 oktober.

1 april?
Ik ben benieuwd :roll:

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr apr 01, 2005 5:44 pm

Aftellen begonnen voor....

Therion 14 augustus.

Ik ben benieuwd wat ze ervan zullen maken

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo mei 01, 2005 12:59 am

Helloween doet voorlopig nog geen nederland aan met hun aankomende tour :cry:

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » zo mei 01, 2005 1:00 am

ik pak dit topic maar als algemeen helloween topic, ik heb better than raw en die is enorm gaaf. Which next?
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Plaats reactie