Orphaned Land uit Israel speelt op Progpower in Baarlo
- Morticia Netherlands
- Contacteer:
Orphaned Land uit Israel speelt op Progpower in Baarlo
Hoeraaaaa- voor de fans die er hebben zitten te wachten om hun helden van ver weg eens live te kunnen aanschouwen> het is zover!
ORPHANED LAND speelt op 1 oktober op het Progpower festival in Baarlo
En voor degenen onder jullie die niet weten "what the fuss is all about" zal ik de band hier aan jullie voorstellen.
Als ik het heb over metal uit het midden oosten, denk ik namelijk niet dat er bij veel mensen een lichtje gaat branden.Toch valt de naam van Orphaned Land reeds lange tijd bij insiders uit de metal scene als er over exotische lekkernijen gesproken wordt.
Hun muziek kan worden omschreven als een perfecte mix van progressieve melodieuze orientaalse death metal- denk Opeth- met etnische invloeden- denk the Tea Party- voeg daar een snufje Rotting Christ en Symphony X en Dead Can Dance aan toe. Ze slagen erin om elementen van ogenschijnlijk onverenigbare genres als traditionele middenoosterse folk, metal en jazz met elkaar te vermengen en dit tot een natuurlijk geheel te smeden. Naast de standaard metal instrumenten maken ze gebruik van traditionele instrumenten als oud, bouzouki en saz. Ze zijn erin geslaagd om een brug te bouwen tussen Israel, het midden oosten en Europa door middel van hun muziek, persoonlijkheden en fantastische optredens.
Inmiddels staat Orphaned Land onder contract bij Century Media en vorig jaar is hun derde album Mabool uitgekomen dat over de gehele wereld lovende kritieken geoogst heeft bij de metalpers. Ze staan op t punt te gaan touren met Kreator en Tristania in Zuid Amerika. Afgelopen januari hebben ze een korte tour gedaan in Griekenland, Turkije en Bulgarije die zeer goed ontvangen is. In september spelen ze op het prestigieuze ProgPower festival in Atlanta in de USA.
Het gezegde is dat de kortste afstand tussen mensen een glimlach is.
Ik heb het bewijs gezien dat de kortste afstand tussen mensen van verschillende etnische,culturele en religieuze achtergronden metalmuziek kan zijn toen ik Orphaned Land vorig jaar op zag treden op het RTN metalfestival in Istanbul. Fans waren van heel Europa en het midden oosten gekomen om de band te zien en stonden zij aan zij te headbangen.
Dit is dan ook precies waar de band voor staat: ogenschijnlijke contrasten die prima samen blijken te gaan. Niet voor niets omschrijven ze hun muziek als "a tango between God and Satan".
Nieuwsgierig geworden? Bekijk hun site en beluister hun muziek: www.orphaned-land.com
Hieronder gedeelten van reviews betreffende "Mabool"
- Metal Hammer (Italy) - 6/6 * Rock Hard (Germany) - 9/10 * Metal Heart (Germany) - 9.5/10 * Aardschok (Netherlands)-82/100* Legacy (Germany) - 15/15* Terrorizer(UK)- 9/10
- “Once in a while, (and not very often mind you) I receive a CD and I'm totally lost for words. "Mabool..." is one of them. “Mabool" is an exemplary artistic success, and the illustration of a East-West and North-South integration perfectly successful, to meditate!”
- “Have you ever heard of ORPHANED LAND? No? Well, then the options are the following: you are either new to metal or you just haven't searched for a band that is different from everything else you've listened in terms of metal.”
- “"Mabool" is one of those albums that when I listen to it it makes me shake my head in wonder that human beings could even create something so beautiful.”
ORPHANED LAND speelt op 1 oktober op het Progpower festival in Baarlo
En voor degenen onder jullie die niet weten "what the fuss is all about" zal ik de band hier aan jullie voorstellen.
Als ik het heb over metal uit het midden oosten, denk ik namelijk niet dat er bij veel mensen een lichtje gaat branden.Toch valt de naam van Orphaned Land reeds lange tijd bij insiders uit de metal scene als er over exotische lekkernijen gesproken wordt.
Hun muziek kan worden omschreven als een perfecte mix van progressieve melodieuze orientaalse death metal- denk Opeth- met etnische invloeden- denk the Tea Party- voeg daar een snufje Rotting Christ en Symphony X en Dead Can Dance aan toe. Ze slagen erin om elementen van ogenschijnlijk onverenigbare genres als traditionele middenoosterse folk, metal en jazz met elkaar te vermengen en dit tot een natuurlijk geheel te smeden. Naast de standaard metal instrumenten maken ze gebruik van traditionele instrumenten als oud, bouzouki en saz. Ze zijn erin geslaagd om een brug te bouwen tussen Israel, het midden oosten en Europa door middel van hun muziek, persoonlijkheden en fantastische optredens.
Inmiddels staat Orphaned Land onder contract bij Century Media en vorig jaar is hun derde album Mabool uitgekomen dat over de gehele wereld lovende kritieken geoogst heeft bij de metalpers. Ze staan op t punt te gaan touren met Kreator en Tristania in Zuid Amerika. Afgelopen januari hebben ze een korte tour gedaan in Griekenland, Turkije en Bulgarije die zeer goed ontvangen is. In september spelen ze op het prestigieuze ProgPower festival in Atlanta in de USA.
Het gezegde is dat de kortste afstand tussen mensen een glimlach is.
Ik heb het bewijs gezien dat de kortste afstand tussen mensen van verschillende etnische,culturele en religieuze achtergronden metalmuziek kan zijn toen ik Orphaned Land vorig jaar op zag treden op het RTN metalfestival in Istanbul. Fans waren van heel Europa en het midden oosten gekomen om de band te zien en stonden zij aan zij te headbangen.
Dit is dan ook precies waar de band voor staat: ogenschijnlijke contrasten die prima samen blijken te gaan. Niet voor niets omschrijven ze hun muziek als "a tango between God and Satan".
Nieuwsgierig geworden? Bekijk hun site en beluister hun muziek: www.orphaned-land.com
Hieronder gedeelten van reviews betreffende "Mabool"
- Metal Hammer (Italy) - 6/6 * Rock Hard (Germany) - 9/10 * Metal Heart (Germany) - 9.5/10 * Aardschok (Netherlands)-82/100* Legacy (Germany) - 15/15* Terrorizer(UK)- 9/10
- “Once in a while, (and not very often mind you) I receive a CD and I'm totally lost for words. "Mabool..." is one of them. “Mabool" is an exemplary artistic success, and the illustration of a East-West and North-South integration perfectly successful, to meditate!”
- “Have you ever heard of ORPHANED LAND? No? Well, then the options are the following: you are either new to metal or you just haven't searched for a band that is different from everything else you've listened in terms of metal.”
- “"Mabool" is one of those albums that when I listen to it it makes me shake my head in wonder that human beings could even create something so beautiful.”
And I, I took the path less traveled by
And that has made all the difference
Robert Frost
[url=http://www.orphaned-land.com][img]http://www.orphaned-land.com/main/prog.gif[/img][/url]
Robert Frost
[url=http://www.orphaned-land.com][img]http://www.orphaned-land.com/main/prog.gif[/img][/url]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik zal het overwegen, het blijft een erg gave band natuurlijk. Vooral mn broertje zal staan te springen
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Morticia Netherlands
- Contacteer:
- Hieronimus
Aanwezig, goh. En dan ook nog eens Disillusion, godverdomme, hoe gaaf.
En de week daarop Arcturus.
Ik denk dat ik dan doodga, whehe, zo übergaaf!!!
En de week daarop Arcturus.
Ik denk dat ik dan doodga, whehe, zo übergaaf!!!

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Morticia Netherlands
- Contacteer:
- Hieronimus
Ja, duh!Erynide schreef:Strak plan. Maar dan pas ná Arcturus
Alleen 't wachten erop is een beetje minder hè.Morticia Netherlands schreef:Arcturus! Hoeraaaaaaa- er is veel moois in t verschiet.

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
GREEN CARNATION
Green Carnation is toegevoegd aan de line-up, ook voor zaterdag 1 oktober!
Re: GREEN CARNATION
Ook de newsletter in je mailbox gehad vandaag?ReneJanssen schreef:Green Carnation is toegevoegd aan de line-up, ook voor zaterdag 1 oktober!

Het duurt dan nog wel een hele tijd, maar ik vermoed dat ik wel aanwezig zal zijn bij ProgPower.
- Tony Montana
- Hieronimus2
Speelt the devin townsend band nu wel of niet hier?
Op de site staan namelijk van wel: http://www.hevydevy.com/tournews.html
(beetje naar beneden scrollen, onder de syl tourdates.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
Wow, goed gevonden!Erased schreef:Speelt the devin townsend band nu wel of niet hier?
Nog meer reden om naar ProgPower te gaan.

Ja, ik hoorde het van iemand, maar ik kon op de site van progpower niets vinden! voor mij staat het al vast dat ik hierheen ga, maar ik zou graag tdb willen zien namelijk. Dus ik had zoiets vanVlammy schreef:[..]
Wow, goed gevonden!
Nog meer reden om naar ProgPower te gaan.

^LOL pwned.
^LOL pwned.
Ik ga ook sowieso. Als het op de site van Devin staat, lijkt het me zeer waarschijnlijk dat The DTB speelt. Het had misschien nog even een verrassing moeten blijven, maar gaaf nieuws dus!Erased schreef:[..]
Ja, ik hoorde het van iemand, maar ik kon op de site van progpower niets vinden! voor mij staat het al vast dat ik hierheen ga, maar ik zou graag tdb willen zien namelijk. Dus ik had zoiets van![]()
![]()
- Hieronimus2
-
Geen Devin Townsend!
Hoi,
Als organisatie zal ik jullie uit de brand helpen, Devin Townsend zal NIET op ProgPower spelen, dat was namelijk afgelopen jaar. Er staat ook Saturday October 2, en dat was dus verleden jaar. Omdat het optreden fantastisch was zullen we zeker een poging wagen Devin Terug te vragen, mogelijk in 2006, dan zit de kans er wel in dat er een tour volgt van de Devin Townsend band. Sorry, maar geen Devin dit jaar.
Hopelijk is de line-up voldoende toch af te reizen, er komt voor de zaterdag nog een headliner, hopelijk dat we die binnen 3 weken bekend kunnen maken.
Rene Janssen
Als organisatie zal ik jullie uit de brand helpen, Devin Townsend zal NIET op ProgPower spelen, dat was namelijk afgelopen jaar. Er staat ook Saturday October 2, en dat was dus verleden jaar. Omdat het optreden fantastisch was zullen we zeker een poging wagen Devin Terug te vragen, mogelijk in 2006, dan zit de kans er wel in dat er een tour volgt van de Devin Townsend band. Sorry, maar geen Devin dit jaar.
Hopelijk is de line-up voldoende toch af te reizen, er komt voor de zaterdag nog een headliner, hopelijk dat we die binnen 3 weken bekend kunnen maken.
Rene Janssen
Re: Geen Devin Townsend!
We waren er inmiddels al achter, maar alsnog bedankt.ReneJanssen schreef:Hoi,
Rene Janssen

Voor mij is de line-up tot nu toe méér dan voldoende om naar Baarlo af te reizen! Ik ben wel benieuwd naar de headliner voor de zaterdag, maar dat wordt nog even afwachten dus.
Re: Geen Devin Townsend!
Inderdaad. Ik had aangenomen dat ze nog een keer speelden omdat iemand dat geroepen had en ik nam het blindelings aan toen het op de site van devin stond. Er stond dan ook geen jaartal bij.ReneJanssen schreef:Hoi,
Rene Janssen
Als ik wat beter op de jullie site had gekeken, had ik geweten dat ze niet nog een jaar kwamen.
Maar de line-up dit jaar is zeker al genoeg!!
Ik ben erg benieuwd naar de andere headliner en ga het zeker in de gaten houden, het stond voor mij al praktisch vast dat ik hierheen zou gaan!
En wat Devin betreft: maybe next year.
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- Tony Montana
- Hieronimus2
Euhm, precies aan de andere kant van Nederland, haha. Baarlo ligt in Midden-Limburg:
http://zoekplaats.nl/zoekplaats/cgi/waa ... LO+LB_0934
http://zoekplaats.nl/zoekplaats/cgi/waa ... LO+LB_0934
Ad Astra...
[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]
[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]
-
THE AURORA PROJECT
Zo, de openingsband voor de zondag is ook bekend, het nog onbekende The Aurora Project uit Nederland. Deze band speelt een soort van atmosferische rock/metal beinvloedt door bands als Pink Floyd, Porcupine Tree, Anathema en Tool. De band beschikt over uitstekende muzikanten en een boven gemiddelde zanger, meer informatie op www.progpower.com!
Dit betekend dat de line-up compleet is op de headliners na, die worden hopelijk eind deze maand bekend gemaakt!
Groetjes,
Rene Janssen
Dit betekend dat de line-up compleet is op de headliners na, die worden hopelijk eind deze maand bekend gemaakt!
Groetjes,
Rene Janssen
- Morticia NL
- Contacteer:
Als je enig idee wilt hebben hoe Orphaned Land gaat klinken volgende week in Tivoli, op deze link staat een review van de shows in Turkije en Griekenland:
http://www.reflectionsofdarkness.com/in ... &Itemid=43
http://www.reflectionsofdarkness.com/in ... &Itemid=43
And I, I took the path less traveled by
Robert Frost
Robert Frost