p-drum (piano & drums)

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

p-drum (piano & drums)

Bericht door Erased » ma mar 28, 2005 1:17 pm

Of het een band is weet ik niet eens. Maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die het kunnen waarderen. De naam is redelijk simpel, daardoor dacht ik eerst ook dat het niets was, maar het tegendeel is bewezen De muziek is heel rustig. Ik ga niet teveel verklappen, luister maar gewoon, er zijn mp3tjes op de site.

Let ook even op naar de verwijzing bij "song for Claire": composer Dave Weckl.

Ze hebben 2 websites waar volgens mij niet veel verschil in zit, alleen de layout:
nummer 1
nummer 2
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » ma mar 28, 2005 1:23 pm

een project lijkt mij... Maar headbang technisch lijkt het mij niks...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » ma mar 28, 2005 1:23 pm

Hahaha, nee, is het ook niet. Daarom ook onder NON metalbands. 8)
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » ma mar 28, 2005 2:53 pm

WOw, Cantaloupe Island klinkt echt belabberd.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » ma mar 28, 2005 4:56 pm

Piano en drums vind ik samen (zonder andere instrumenten dus) niet zo mooi klinken, ik speel wel eens samen met mijn broertje maar echt heel gaaf klinkt het nooit. Ook is het moeilijk om die 2 instumenten goed op elkaar af te stemmen.....
"Doe zelf eens normaal man!"

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » di mar 29, 2005 8:07 am

Ik vind het wel gaaf klinken eigenlijk. Piano en drums, voor de rest niks, is wel een hele moeilijke combinatie natuurlijk. Ik heb juist het nummer "Fast jazz" beluisterd, dat klinkt mooi.

(Je gaat trouwens een hele aparte richting op Erased, leuk!) 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 29, 2005 8:21 am

klinkt mij een beetje als liftmuziek in de oren. als ik dan drums met piano zou willen horen, dan zou ik voor michel camilo gaan. technisch ook vele malen beter dan dit.

http://www.michelcamilo.com/
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di mar 29, 2005 10:37 am

Soulcollector schreef:klinkt mij een beetje als liftmuziek in de oren. als ik dan drums met piano zou willen horen, dan zou ik voor michel camilo gaan. technisch ook vele malen beter dan dit.

http://www.michelcamilo.com/
:roll:

Jij snapt er ook niets van, het is allemaal heel erg leuk hoor. Maar ik vind het zwak van je dat je zo'n reactie geeft.
Je had op zijn minst iets verder kunnen kijken dan je neus lang is, of in de geval luisteren.
Maar wat de boer niet kent dat eet hij niet, dat blijkt wel.

p.s. dacht je dat ik michelcamilo nog niet kende?
Laatst gewijzigd door Erased op di mar 29, 2005 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 29, 2005 10:41 am

dan snap ik er maar niks van. muziek is altijd nog gebonden aan je persoonlijke interpretatie.
ik heb het in ieder geval een keer geluisterd.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di mar 29, 2005 10:42 am

(ik heb mn post al geedit)

En om even te reager op je reactie, dan vind ik dat je een nogal rare interpretatie hebt van liftmuziek. Dat is het namelijk absoluut niet, ok het is niet technisch tot en met.
Maar het lijkt alsof alles tegenwoordig supertechnisch moet zijn of het wordt al afgeschreven, en dat vind ik jammer.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 29, 2005 10:51 am

met liftmuziek bedoel ik dat dit mij weinig uitdagend in de oren klinkt en waarschijnlijk alleen leuk is om op de achtergrond te draaien. meestal luister ik liever actiever muziek en wil ik uitgedaagd tot goed luisteren worden.

michel camilo was als voorbeeld van wat ik verder ken van piano met drums en wat ik erg goed vind en de link voor mensen die het eventueel nog niet kennen, wat eigenlijk onwaarschijnlijk is als dit topic je interesseerd.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » di mar 29, 2005 10:53 am

Dan is het voor SC dus meer een kwestie van smaak en niet zo zeer een aanval over de kwaliteit van p-drum. 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di mar 29, 2005 10:57 am

Echt jammer, je zou het een betere kans kunnen geven.
Ik snap wat je bedoelt met de term liftmuziek, dat het niet uitdagend is, maar op zich wil dat niet zeggen dat het niet mooi is.

Als je eens naar het Keith Jarret Trio zou luisteren, weet je misschien waar ik het over heb. Bijv. een nummer dat heet Endless, pure improvisatie (live opname) en ook heel erg rustig. Maar juist omdat het zo rustig is, is het technisch hoger dan je je zou kunnen voorstellen.
Keith Jarret Trio is overigens piano, drums en bass.

@mindkiller: juist.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Arawn
Berichten: 242
Lid geworden op: do jul 15, 2004 11:37 am
Locatie: Anwnn the Kingdom of Shades

Bericht door Arawn » di mar 29, 2005 11:01 am

Soulcollector schreef:met liftmuziek bedoel ik dat dit mij weinig uitdagend in de oren klinkt en waarschijnlijk alleen leuk is om op de achtergrond te draaien. meestal luister ik liever actiever muziek en wil ik uitgedaagd tot goed luisteren worden.

michel camilo was als voorbeeld van wat ik verder ken van piano met drums en wat ik erg goed vind en de link voor mensen die het eventueel nog niet kennen, wat eigenlijk onwaarschijnlijk is als dit topic je interesseerd.
Hmmm, ook rustige muziek kan uitdagend zijn hoor...zolang het voor jou een spanningsveld weet te creeëren zullen we iets 'mooi' vinden namelijk. En dat is denk ik wat jij bedoeld met het 'uitgedaagd willen worden'
En inderdaad, soms kan technisch hoogstaande muziek dan toch slaapverwekkend saai klinken.
Het gekke is overigens dat mensen altijd de neiging hebben om hun muzikale voorkeuren in hokjes in te willen delen, waardoor er, om maar eens wat te noemen, nu bijvoorbeeld tig soorten metal zijn. :)
"Ehieh Asher Ehieh"

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 29, 2005 11:07 am

Erased schreef:Echt jammer, je zou het een betere kans kunnen geven.
Ik snap wat je bedoelt met de term liftmuziek, dat het niet uitdagend is, maar op zich wil dat niet zeggen dat het niet mooi is.
ik heb dan ook niet gezegd dat ik het niet mooi vind. ik zal het nog een keer luisteren, dan kan ik ook daar een beter oordeel over geven.
misschien kan ik dan ook zeggen dat de muzikale kwaliteit te wensen overlaat, mk. :wink:

@arawn: sfeer is voor mij vaak het belangrijkste en als ik me herinneer, het was nog vroeg, ontbrak mij dat bij dit duo een beetje. ontbreekt dat, een soort vibe, dan kom je toch op saaie muziek uit inderdaad.
en laten we maar niet in de valkuil van hokjesdiscussies vallen :P
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di mar 29, 2005 11:11 am

Soulcollector schreef:[..]


ik heb dan ook niet gezegd dat ik het niet mooi vind. ik zal het nog een keer luisteren, dan kan ik ook daar een beter oordeel over geven.
De eerste post die je maakte klonk alsof je het absoluut niet interesseerde. Doorgaans luister ik geen muziek die mij niet interessert, dus sorry dat ik dat zo opvatte. Je zei ook dat je wel wat anders zou gaan luisteren, michel camillo in dit geval.
Of die eerste post was heel ongelukkig, of je spreekt jezelf een beetje tegen.
Desalniettemin, het ligt niet aan de muziek die p-drums maakt, maar aan hoe de mensen het opvatten. In dit geval niet erg goed. Kan gebeuren.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di mar 29, 2005 11:45 am

Kent iemand hier Cantaloupe Island van Herbie Hancock? (Zo, niet dan moet je het kennen, het is een klassieker). P-Drum's versie is echt vele malen lelijker. Dan hoor je goed het niveauverschil.

Als ik ze hoor krijg ik het gevoel dat deze band meer een 'feesten en partijen'-band is die je kan boeken voor een trouwerij.

En ik vind het jammer dat hun keyboard toch lichtelijk synthetisch klinkt. Ik vind een echte piano altijd vele malen mooier klinken. Ondanks dat je met een piano de bas zou kunnen spelen mis ik het geluid van een contrabas.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di mar 29, 2005 11:48 am

Een echte piano klink inderdaad vele malen mooier, daar heb je gelijk in.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » wo apr 06, 2005 4:59 pm

Miss G. Fish schreef:Piano en drums vind ik samen (zonder andere instrumenten dus) niet zo mooi klinken, ik speel wel eens samen met mijn broertje maar echt heel gaaf klinkt het nooit. Ook is het moeilijk om die 2 instumenten goed op elkaar af te stemmen.....
Sorry maar...laat maar

:roll:
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo apr 06, 2005 7:28 pm

Hahaha, dat het nooit echt 'gaaf' klinkt zal wel niet te maken hebben met de combinatie piano en drums zelf nee. :lol:
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Plaats reactie