Zephyrous
- Hieronimus2
Zephyrous
Een bandje waar ik eens over struikelde op een ander forum, het werd beschreven als Black Metal met invloeden uit Death, Prog, Folk en nog wat andere stijlen. En daar ben ik natuurlijk altijd wel voor te vangen! Zo gezegd, zo gedaan, en nu ben ik Towards... eens voor het eerst aan het beluisteren. Wat van start ging als een Black Metal plaat die vergelijkenissen met Sigh goed zou kunnen doorstaan, mondde uit in een krachtig werkje dat meer dan eens wat wegheeft van Arcturus, soms zelfs van de latere Ulver! En is dat nu bij het nummer Shadow Path een saxofoon dat ik hoor? Jazeker!
Avantgarde Black Metal? Hm, ja. Denk Sigh met wat Arcturus-trekjes, aparte moodswings, maar toch redelijk compacte songs. Erg gaaf als je van maffe dingen houdt!
Hun laatste album stamt alweer uit 1999, dus iets nieuws in het verlengde van deze stijl zou ik absoluut niet afslaan! Officiële bandsites, daar doet dit soort bands blijkbaar niet aan, dus voor samples zul je even op de gebruikelijke fileshareprogramma's moeten kijken!
Leden:
Serpent King - bass, guitars, keyboards
Dreamlord - vocals
Emperor of the Mourning Moon - drums
Discografie:
Entrance and Wandering on the seven Zones - CD, 1995
Vorphalack/Zephyrous - Split, 1997
A Caress of War and Wisdom - MCD, 1998
Towards... - CD, 1999
Extra weetje: het logo van deze band is ontworpen door C. Szpajdel. Kenners kennen hem van onder meer Emperor, Enthroned, ...
Avantgarde Black Metal? Hm, ja. Denk Sigh met wat Arcturus-trekjes, aparte moodswings, maar toch redelijk compacte songs. Erg gaaf als je van maffe dingen houdt!
Hun laatste album stamt alweer uit 1999, dus iets nieuws in het verlengde van deze stijl zou ik absoluut niet afslaan! Officiële bandsites, daar doet dit soort bands blijkbaar niet aan, dus voor samples zul je even op de gebruikelijke fileshareprogramma's moeten kijken!
Leden:
Serpent King - bass, guitars, keyboards
Dreamlord - vocals
Discografie:
Entrance and Wandering on the seven Zones - CD, 1995
Vorphalack/Zephyrous - Split, 1997
A Caress of War and Wisdom - MCD, 1998
Towards... - CD, 1999
Extra weetje: het logo van deze band is ontworpen door C. Szpajdel. Kenners kennen hem van onder meer Emperor, Enthroned, ...
Ad Astra...
[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]
[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
Re: Zephyrous
En alle andere BMbands, behalve Neslos.Hieron¡mus schreef: Extra weetje: het logo van deze band is ontworpen door C. Szpajdel. Kenners kennen hem van onder meer Emperor, Enthroned, ...
Maar klinkt wel gaaf zo wat je zegt.
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
Hieron¡mus schreef:

The True North, Strong and Free
- Hieronimus2
Niet ergens een mp3 tje op een server gezet ofzo? Ik weiger Kazaa en al die andere troep te instaleren.
Niet ergens een mp3 tje op een server gezet ofzo? Ik weiger Kazaa en al die andere troep te instaleren.
- Hieronimus2
- Hieronimus2
- Hieronimus2
- Hieronimus2
- Hieronimus2
Juist:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
vomitmetal@hotmail.com
Final-Recipient: rfc822;vomitmetal@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.2.2
Diagnostic-Code: smtp;552 5.2.2 This message is larger than the current system limit or the recipient's mailbox is full. Create a shorter message body or remove attachments and try sending it again.
Ad Astra...