Zarathustra

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Zarathustra

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 1:35 pm

Een reeds veelbesproken band, maar er is nog geen topic over deze band daar dit zeker verdiend is. Deze Duitse band die met haar laatste twee releases een goede combinatie tussen Black Metal en Thrash Metal neerzetten, zijn actief sinds 1996.
Alastor - Vocalen
Manox - Gitaar
Disruptor - Gitaar
Mersus - Drums
Later, in 1997, kwam F.T. erbij als bassist. De eerste tot 400 stuks gelimiteerde demo kwam uit met deze line-up.

Black Perverted Aggression - 1997

Het eerste wapenfeit van deze band. Ook toen al profileerde Zarathustra zich als een afwijkende band. Niet door extreem ingewikkelde composities, fenomenaal instrumentgebruik of anderszins exceptionele aspecten in de muziek, maar door het 'traditionele' Black Metal te combineren met een vleugje Thash Metal. Want dat was het in dit tijd, een 'vleugje'. Later zou dit veranderen. De muziek van Zarathustra op deze demo kenmerkt zich door hier en daar een solo, een ondermaatse productie, her en der wat onstrakheden en nummers die op volgende releases sterk verbeterd zouden worden.
Met Alastor op zang hebben ze een goede in huis gehaald. Met af en toe krijsen die door merg en been gaan, zoals Hat dat altijd zo goed kon, wordt Zarathustra een memorabele band met een smal oeuvre en veel potentie. De tape luistert lekker weg, al is het drumwerk van Mersus, hij die zich later tot een der betere drummers in de Black Metal zou ontpoppen, af en toe erg irritant. Het klinkt mat, droog en erg ondynamisch. Met wat slepende riffs, weinig afwisselende melodieën stoort het constante ge'boem' van de drums na verloop van tijd.
Op de B-kant van deze uitgave vinden we iets wat later behoorlijk opvallend zou blijken voor deze band; clean zang. De B-kant van de tape bevat twee nummers, Durch den Tiefen Wald en Endzeit - de outro. Durch den Tiefen Wald is een geweldig nummer, daar ik altijd wel te spreken ben over een combinatie van krijs en cleane zang. Het is verder een nummer dat prima in elkaar steekt, een prima afsluiter.

-------------------------------------------------------

Zarathustra boekte succes met de demo en in november '98 werd een nieuwe demo opgenomen. Deze demo werd tot 500 gelimiteerd en zelf uitgebracht. Later, in 2000, zou deze nog via Undercover Records (het huidige label) verschijnen.
De line-up is volgens de re-release als volgt:
Alastor - Vocalen
Disruptor - Gitaar
F.T. - Bas
Mersus - Drums

Heroic Zarathustrian Heresy - 1998

Deze tweede demo telt slechts vier nummers. Het is wel een compleet andere Zarathustra dan waarmee we kennis maakte op Black Perverted Aggression. Het geluid is nog steeds rauw en scherp, maar de melodieën zijn beter uitgesproken en Mersus' drumwerk beter verwerkt in de muziek.
Screams from the Past (A Hymn to the Unforgotten) is het openingsnummer, gelijk een erg goede. Een lange gitaarsolo als intro, verder een slepend, puur Black Metal nummer met extreem hoog gekrijs. Het doet me denken aan de oude Gorgoroth, nu sterker dan op de demo. Dit bevalt me zeer zeker. Met deze release brengt Zarathustra Black Metal zoals het hoort te zijn!
1999, het tweede nummer, ligt in hetzelfde straatje. Ook met het derde nummer, Oppose What Is False, zetten ze geen spectaculair afwijkende track neer. De beste track is de track waarmee de release afgesloten wordt. Het is getiteld 'Of Splendour, Honour and Bitterness'. Dit nummer is opgedeeld in drie stukken. Het eerste gedeelte heet 'Flaming Wounds', wordt gevolgd door 'Rotting Instinct' en afgesloten door 'Blood and Honour'. Het nummer is niet voor niets in drie gedeelten opgesplitst, daar het ook drie verschillende nummers onder één kap zijn. Geweldig samenspel, afwisselend geluid en melodie, typische riffs en de ontzettend gave krijs.

-------------------------------------------------------

Het was tijd voor een full-length album, nu ze een contract hadden bij het grote Undercover Records. De line-up bleef ongewijzigd, alleen verliet Manox, die nog wel invloed heeft gehad op de uitgave van Heroic Zarathustrian Heresy, de band die vervangen werd door Kerberos.

Dogma Antichrist - 2000

Het debuutalbum Dogma Antichrist is extreem afwisselend. Er wordt inspiratie geput uit Thrash Metal-bands, Death Metal-bands en de vanzelfsprekende Black Metal-basis. Een op gitaar gebaseerd intro opent de plaat, waarna we Dissenter's Blood te horen krijgen. Het is een agressief nummer, wat vooral getekend wordt door verschillende soorten vocalen door Alastor. Naast de 'normale' krijs, vinden we ook wat lager georienteerd geluid wat bijna voor grunt kan doorgaan. Nummers als Evoken Damnation volgen, deze zijn wat gitaar betreft wat zwaarder en hebben ook een lager tempo. Het album kent ook zeer snelle nummers, zoals de opvolger van Evoken Damnation. Deze is getiteld 'Yearning for Deliverance'. Mersus weet zijn dubbele bas goed te vinden, en dit voelt behoorlijk goed. Het rost als wat, zeker met die afwisselende vocalen van Alastor en de ondersteunende bas-hulp die door F.T. verleend wordt.
Op een der betere nummers van het album speelt Alastor geen rol, dat is namelijk de instrumentale track ' Bleeding Saint'. Het draait vooral om gitaar en bas, en het samenspel hiertussen. Dit deelt de release mooi in twee stukken op.
Nummers als Torment Written in Flesh, Beyond Infinity en Screams from the Past komen hierna en hebben allemaal dezelfde intentie: ontzettend rauwe en kwaadaardige nummers neerzetten. Dat lukt, de boxen blazen nummer voor nummer alle kwaadheid de kamer in. We horen duidelijk dat drummer Mersus zich ontwikkeld heeft sinds de vorige releases, hij komt nu veel beter mee met de muziek, hobbelt niet achter de gitarist aan en levert zijn eigen bijdrage aan de muziek.
Het is al met al een geweldige, 10 nummers-tellende plaat waar de band zeer trots op mag zijn. Voor een debuut album is dit extreem sterk.

-------------------------------------------------------

Aan het einde van 2000 besluit vocalist Alastor te vetrekken. Begin 2001 werd Hurricane bereid gevonden voor twee gigs in Zwitserland Alastor's taak over te nemen, als sessie-vocalist. Eind 2001 besloot Disruptor de band te verlaten, er bleef een driemansformatie over.
Dit duurde tot het begin van 2002. Nieuwe leden werden gevonden in ex-sessie-vocalist Hurricane en Massacre Ghoul als nieuwe gitarist. Met deze compleet vernieuwde line-up werd wederom de studio ingedoken. Een tot 500 gelimiteerde EP werd opgenomen en uitgebracht door Satan's Hammer Records.

Nihilistic Terror - 2003

Met deze drienummerige EP wordt een compleet nieuwe stijl neergezet. Na een ziek-klinkend intro wordt van start gegaan met het tweede en tevens middelste nummer 'Existence of Evil'. Dit is toch wel zo'n geweldig nummer. Een extreem zwaar gitaargeluid, zeer snelle drums en voor het eerst vastgelegde vocalen afkomstig van Hurricane! Zarathustra heeft zich in de drie jaar dat het stil lag behoorlijk verbeterd. De komst van de nieuwe gitarist en zanger lijken niet alleen veranderingen te hebben gebracht in de line-up, maar ook muzikaal is het met sprongen vooruit gegaan. We horen nu de Black/Thrash zoals we dat op het volgende album, Perpetual Black Force, ook te horen zouden krijgen. Opzwepende riffs, hatelijke krijs, ondersteunend en lijdend drumwerk, de typische basriedeltjes van F.T. en de niet erg opbeurende songteksten die geuit worden. Het enige minpunt is dat Hurricane's vocals af en toe wat verzuipen in de dubbele gitaarmuur, maar meer valt er niet op aan te merken.
Het enige wat we op de andere zijde van de EP vinden is een cover van Hobbs Angel Of Death. Het nummer heeft de naam 'Lucifer's Domain' gekregen. Ik ben erg geïnteresseerd in de originele versie, daar de cover zeer, zeer goed is. Met stampende drums, wat op de achtergrond liggende riffs en Hurricane's geweldige vocals. De nieuwe zanger en gitarist hebben zich door deze uitgave bewezen als prima bandleden. Ze doen niet onder voor de originele bandleden, de zanger prefereer ik stiekem zelfs boven de originele. Dit vooral omdat Alastor's vocalen meer bij de traditionele Black Metal past en die van Hurricane zeker niet misstaan onder de meer Thrash/Black-achtige muziek.

-------------------------------------------------------

Na dit kleine meesterwerkje zijn ze opnieuw de studio ingedoken. Ze brachten, nu via Undercover Records, het tweede album uit.

Perpetual Black Force - 2003

In navolging op Nihilistic Terror kwam Perpetual Black Force uit als tweede album. Met een lading gitaar waar je 'u' tegen zegt, een sterkere Mersus dan ooit en een F.T. op zijn hoogtepunt kan Hurricane zich volledig laten gaan. Destructieve songteksten, perfecte zanglijnen en een absoluut geweldige productie.
De climax van het gehele album bevindt zich, mijns inziens, in het eerste nummer 'Echoes in Eternity', wat mijn favoriete Zarathustra-nummer is. Een geweldige solo met een hoogtepunt zoals we die nimmer in de Black Metal tegenkomen, dat is het. Snel, thrashend en agressief. Zo kun je dit nummer en album het beste typeren.
De drie beste nummers van het album staan aan het begin. Dat zijn bovengenoemde, Reverence to Myself en Vulgus Necare. Met passages in de door Hurricane geschreven teksten als "My last sin will be your great pain", "The weak and the botched shall perish" en "Sacrifice what you love, worship what you'll destroy" draaien de teksten vooral over vernietiging.
Alle facetten in deze muziek kloppen. Het is een perfect geheel, maar de plaat zakt na een aantal nummers iets in. Ook al heeft het vierde nummer Cosmic Black nog een lekkere riffs, wat knappe solo's en een aantal wat kleinere climaxen...het doet onder voor de drie voorgaanden. Voor het nummer Mass Execution geldt eenzelfde iets. Al kenmerkt dit nummer zich door het geluid waarmee Zarathustra zich van oudsher kenmerkte. Een wat rauwer geluid. Dit is een nummer met wat minder Thrash Metal invloeden, vooral gebaseerd op Black Metal. Dat doet het nummer wel enigszins uitspringen. Ook al wordt de aandacht extreem gefocust op het begin van de plaat, nummers als My Pandemonium zijn nog steeds een genot om naar te luisteren. Vooral de snerpende gitaarsolo's, de overtuigingskracht die in de vocalen van Hurricane liggen en alle andere componenten maken elke seconde de moeite waard.
Dit 9-nummerige album kent een aantal nummers die onderdoen voor de eerste drie, maar totaal onverwachts wordt het album afgesloten met een nummer dat zich enigszins kan meten aan Echoes in Eterniy. Het heet Of Destroyers and Despisers, begint met zeer mooi gitaarspel en gaat daarna over in een meertempo-nummer. Toch worden de tempo's niet te hoog gelegd, zodat het wel een mooie afsluiter van het album blijft. Het is altijd even diep zuchten wanneer de laatste toon uit de speakers geblazen is, na het luisteren van het in mijn ogen beste Black Metal-album ooit.

-------------------------------------------------------

Na dit album heeft F.T. de horde verlaten, wat Mersus het enige overgebleven lid van de oude line-up maakt. F.T. is vervangen door Desecrator, die het eerst op de bas te horen zal zijn in de zomer van dit jaar. Er staat namelijk iets nieuws op de planning; Contempt. Een MLP/MCD dat wederom door Undercover Records uitgebracht zal worden. De mensen die het optreden in Arnhem van vorige maand hebben gezien weten dat ook dit weer in de stijl van de afgelopen twee uitgaven zal worden. Opzwepend, agressief en vooral origineel!

Houd Vampire Magazine in de gaten, binnenkort een interview met Mersus online!
Zie de originele website.
Klik hier voor een mp3.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za apr 09, 2005 1:43 pm

Kijk mensen, ZO open je een bandtopic!
Over Heroic Zarathustrian Heresy en Dogma Antichrist kan ik meepraten, Perpetual Black Force moet ik absoluut nog aanschaffen. ERg gaaf allemaal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 5:43 pm

Zeker doen, want nu heb je net de twee iets mindere releases in huis!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
Black_Goddess
Berichten: 2884
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 9:25 pm
Locatie: Valkenburg z-h
Contacteer:

Bericht door Black_Goddess » za apr 09, 2005 5:47 pm

Wat loop je nou weer te hoeren blackie hehehehe
Constant Paranoia Uber Groupie!

Kijk op www.constantparanoia.com voor de clip!

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » za apr 09, 2005 5:50 pm

precies, kan dat niet in het black metal topic?
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 5:51 pm

Nee, dit verdient een apart topic. Stop eens met zeiken. De een zeikt dat er te weinig bandtopics zijn, de ander zeikt dat 'het net zo goed in een ander topic past'.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » za apr 09, 2005 5:52 pm

Tja, het is niet slecht (Dogma antichrist en Perpetual black force) maar het weet me ook weer niet echt te grijpen. Om eoa reden ga ik toch altijd liever Deströyer666 draaien.

Vulgus Necare vind ik overigens het beste nummer.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » za apr 09, 2005 5:55 pm

Ik ben wel benieuwd nu. Die sample heeft me echter nog niet echt overtuigd.

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » za apr 09, 2005 5:56 pm

Nidhuggur schreef:Nee, dit verdient een apart topic. Stop eens met zeiken. De een zeikt dat er te weinig bandtopics zijn, de ander zeikt dat 'het net zo goed in een ander topic past'.
niet zo happen, zarathustraverslaafde.
net of er geen andere goede bands bestaan.
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za apr 09, 2005 5:56 pm

Heb alleen Perpetual Black Force op LP en ik moet zeggen, het rost aan één stuk door, de juiste plaat om mijn agressie in toom te houden.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 09, 2005 5:59 pm

Het zijn altijd de mensen die niet zoveel over muziek posten die zich ergeren aan dit soort topics.

Dit klinkt lang niet slecht. Ik snap de link naar Destroyer 666 wel maar toch vind ik dit lekkerder klinken. D666 mag dan wel strakker en beter zijn maar dit klinkt gewoon veel woester. Doet me heel af en toe ook wel lichtjes aan Sarcoma Inc. denken. Alleen trekt Sarcoma Inc. toch meer naar de thrash kant.
Dit knuppelt gewoon lekker bruut. Mag er zeker wezen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » za apr 09, 2005 6:12 pm

toch dogma nog maar eens aanschaffen dan.
vind de muziek toch meer op gospel of the horns-achtig is dan D666.
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za apr 09, 2005 6:28 pm

Ik ga dit maar eens checken. Hopen dat 't niet zo kvlt is dat soulseek 't niet vind :P
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » za apr 09, 2005 6:34 pm

Ik verwachte eigelijk een zoveelste 1e klas kloon-van-een-kloon-van-een-kloon kankerblekkie band met stofzuiger geluid, aangezien dit topic van Rob is.
Maar het valt me zeer mee. Het klinkt zelfs redelijk goed.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za apr 09, 2005 6:39 pm

AltarOfSacrifice schreef:Ik ga dit maar eens checken. Hopen dat 't niet zo kvlt is dat soulseek 't niet vind :P
Gebruik gewoon DC++, geen gezeik met ellenlange wachtrijen en de zoekresultaten zijn vele malen beter.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » za apr 09, 2005 7:41 pm

Ik ken eigenlijk alleen de Nederlandse Zarathustra, uit Hoofddorp. Maar die zijn ook goed! :D

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za apr 09, 2005 7:49 pm

Sinds kort een van mijn favo Black Metal bands.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za apr 09, 2005 8:00 pm

Dat klinkt ergens heel erg fout, 'favo' BM bands.
Ik heb ergens nog wat mp3's van Perpetual Black Force, laat ik die nou eens opzetten en kijken of het me genoeg bevalt om er iets van aan te schaffen, kan Rob misschien ook weer goed slapen vannacht.

Oh, en Rob, je hebt kankerveelteveel vrije tijd, kankerlul, hehehe.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 8:03 pm

Meltdown schreef:Dat klinkt ergens heel erg fout, 'favo' BM bands.
Ik heb ergens nog wat mp3's van Perpetual Black Force, laat ik die nou eens opzetten en kijken of het me genoeg bevalt om er iets van aan te schaffen, kan Rob misschien ook weer goed slapen vannacht.

Oh, en Rob, je hebt kankerveelteveel vrije tijd, kankerlul, hehehe.
Aanschaffen zult gij inderdaad!

Teveel vrije tijd? Nah...na 3 uur slaap met koppijn uit m'n bed komen strompelen, denkende "Ja, een Zarathustra-topic, da's wel nodig bij deze cultuurbarbaren!" hehehehe.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za apr 09, 2005 8:08 pm

Hehe, kan niet beter toch? Jij doet de kutmoeite, en wij hebben een complete discografie tot onze beschikking.

Maar een perfecte manier om een topic te openen is het zeker, hulde.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 8:09 pm

Dank je maat!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
Hecatomb
Berichten: 4791
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 11:54 pm
Locatie: Her en der.

Bericht door Hecatomb » za apr 09, 2005 8:15 pm

Toch maar eens uit gaan checken dan, dit.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » za apr 09, 2005 8:17 pm

Ik heb alleen Dogma Antichrist, best een gave plaat.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za apr 09, 2005 8:23 pm

Meltdown schreef:Dat klinkt ergens heel erg fout, 'favo' BM bands.
Ik heb ergens nog wat mp3's van Perpetual Black Force, laat ik die nou eens opzetten en kijken of het me genoeg bevalt om er iets van aan te schaffen, kan Rob misschien ook weer goed slapen vannacht.

Oh, en Rob, je hebt kankerveelteveel vrije tijd, kankerlul, hehehe.
Het is dan ook fout, maar Zarathustra is verre van fout.
En heel stiecum, reken ik Black Metal als een favoriet genre.
Maar niet doorvertellen hè!
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Obiit
Berichten: 159
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 10:24 am

Bericht door Obiit » za apr 09, 2005 9:46 pm

Ja, wel gave band inderdaad. Wat ik bij Robin heb gehoord klonk zeker niet verkeerd, integendeel.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » za apr 09, 2005 9:54 pm

TELEPETHERION schreef:[..]
Het is dan ook fout, maar Zarathustra is verre van fout.
En heel stiecum, reken ik Black Metal als een favoriet genre.
Maar niet doorvertellen hè!
grindcore mannetje hoor :silly:

Het valt me trouwens op dat veel mensen hier Zarathustra kennen. Ik wist niet dat het zo 'bekend' was
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op za apr 09, 2005 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za apr 09, 2005 9:56 pm

Hehe, sssht! :silly:
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 10:05 pm

Judas Iscariot schreef:[..]
grindcore mannetje hoor :silly:

Het valt me trouwens op dat veel mensen hier Zarathustra kennen. Ik wist niet dat het zo 'bekend' was
Propaganda, mein freund, propaganda!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za apr 09, 2005 10:17 pm

Knap staaltje propaganda is het, het verbaast me dat ik de moeite nam Zarathustra in te tikken op google.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » za apr 09, 2005 10:27 pm

Nidhuggur schreef:[..]

Propaganda, mein freund, propaganda!
Ben je aardig goed in dan :P

Ik ga het ook maar eens luisteren na al die positieve reacties.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo apr 10, 2005 2:52 am

Goed dat er mensen met een eigen wil zijn.

apoptose
Berichten: 3912
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 1:43 pm

Bericht door apoptose » zo apr 10, 2005 1:54 pm

Ik heb zelf Perpetual Black Force en Dogma Antichrist en ik vind de eerstgenoemde beter. ik vind het niet echt bijzonder, maar het is goed te luisteren af en toe.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 11, 2005 2:04 pm

geweldige band inderdaad.
Ken weinig andere bands die zo'n lekker mengsel tussen black en thrash in elkaar weten te schroeien.

Vette riffs, beukende tempo's, maniakale zangpartijen..ja hoor, absoluut gaaf.

Vooral Perpetual Black Force dankzij de stampende productie, op dat gebied schoot Dogma Antichrist wat te kort waardoor niet altijd even hard knalde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Arjan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 3:23 pm
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Arjan » do apr 14, 2005 1:37 pm

Zarathustra is dat niet een persoon in de boeken van Nietzsche?? Jammer dat zijn idee-en toch vaak verkeerd worden uitgelegd.

Maar ik ga dit bandje zeker eens uitchecken!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 14, 2005 1:48 pm

Voor zover ik weet was hij een oosterse wijsgeer die hier en daar wordt gebruikt in de boeken van Nietsche. Maar hij is geen figuur die gecreeerd is door Nietsche.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Fat Bastard
Berichten: 1094
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:44 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » do apr 14, 2005 2:30 pm

Ik ken alleen de Nederlands Zarathustra en die maken muziek in de stijl van Mr. Bungle, Dillinger Escape Plan, etc..

Iets heel anders dus!
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do apr 14, 2005 4:01 pm

Klinkt kut...dit moet wel beter zijn.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » do apr 14, 2005 4:30 pm

Klinkt goed, dat moet nog beter zijn.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Plaats reactie