Neptune Towers

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Robgoroth

Neptune Towers

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 7:00 pm

Wat heeft Fenriz toch een veelzijdige muziekcarrière. Rauwe Black Metal met Darkthrone, typische Folk/Viking Metal met Storm en een combinatie van die twee met Isengard. Wat er qua originaliteit echter uitspringt is het reeds overleden project Neptune Towers.

Aanvankelijk zouden er drie albums komen;
Caravans To Empire Algol
Transmissions From Empire Algol
Space Lab
Jammer maar helaas is het laatste album nooit uitgebracht, "de kwaliteit was niet goed genoeg op dit album" aldus hijzelf. Tevens mag het project definitief als 'dood' worden beschouwd.

De twee albums die wel uitgebracht zijn, hebben wel een enorme indruk achtergelaten. Het is dan wel niet bekend, maar de mensen die het wél kennen, zijn standaard onder de indruk. Of dit nou positief is, of niet, is in dat geval niet van belang.

Op Caravans To Empire Algol, het debuutalbum uit 1994, zijn twee nummers te vinden. Die twee nummers samen houden je gedurende 37 minuten bezig. Niet 'met je voeten op de grond' in ieder geval. Vocals noch percussie zijn gebruikt op dit album. Volgens Fenriz zelf, zijn die instrumenten te 'aards', iets wat niet de bedoeling geweest is met dit project. Enkel de naam geeft daar al blijk van.

"The Towers Will Appear Only When Your Mind Is Opened" is een kreet van de man zelf, die hierop van toepassing is. De vreemde Ambient in combinatie met Noize (Noize vooral op Caravans To Empire Algol) is niet aan iedereen besteed. Met ook nog invloeden uit de Industrial-hoek valt er over de originaliteit niet te klagen. Daar waar het tweede album zich voornamelijk op Industrial richt, is -zoals eerder vermeld- het debuut wat meer Noize-gericht. Met continu vreemde geluiden die een psycho-indruk maken, stel je jezelf de meest vreemde dingen voor. Alsmede is er gebruik gemaakt van door synthesizer geproduceerde piepjes, die eens in de zoveel tijd de kop doen opsteken. Dit door Moonfog gereleasede album is absoluut een hele goede combinatie van drie relatief uiteenlopende genres, met Ambient als basis, en Industrial en Noize als tweede laag.

Fenriz laat je nog geen jaar met rust, of er verschijnt reeds een tweede -tevens laatste- album, wederom door Moonfog uitgebracht. Met de nummers First Communication. Mode: Direct en To Cold Void Desolation verkeer je drie minuten minder lang in de ruimte, dan met het debuut. Doch is deze ruimtereis een stuk interessanter dan de bij tijd en wijlen wat saaie trip die in 1994 gemaakt werd. Transmissions From Empire Algol is een album die werkelijk verbazingwekkend veel psycho-geluidjes in zich heeft, en is dan ook niet bestemd voor mensen die al duizelig zijn. Met wederom een Ambient-basis, wordt er ditmaal iets meer aandacht aan Industrial dan aan Noize besteed. Vooral het einde van track een is erg op Industrial gebaseerd, daar To Cold Violation weer iets gevarieërder is qua gebruikte sounds. Mijns inziens een veel sterker album, vanwege de diversiteit en originaliteit. Deze release 'zweeft' als een huis.

Het gros van de Metalfanners zal hier niet van houden, maar voor enkelen ongetwijfeld een interessant project!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Svenson

Bericht door Svenson » vr jul 30, 2004 7:38 pm

Ik heb het al ontzettend lang niet geluisterd, maar kon de cd's altijd wel waarderen back in those days zegmaar.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr jul 30, 2004 8:40 pm

Al heel wat over gelezen ja
Als je het nu gister gezegd had, had ik vandaag kunnen kijken hehe
Iig, ik zal eens wat speuren
Front voor/der Matigheid
last.fm

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr jul 30, 2004 8:43 pm

En nu ik het vandaag zeg, kun je morgen kijken.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr jul 30, 2004 8:54 pm

Maar niet in Venlo, ga nog een keer daarheen fietsen :P
Front voor/der Matigheid
last.fm

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jul 31, 2004 11:29 pm

Bekrompen mongolen!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jul 31, 2004 11:36 pm

Svenson schreef:Ik heb het al ontzettend lang niet geluisterd, maar kon de cd's altijd wel waarderen back in those days zegmaar.
ja vroeger
net als je weer enthroned hoort of satyricon
toen was het nog gaaf

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za jul 31, 2004 11:39 pm

enthroned is kut.

Ik zal Neptune Towers eens even downloaden en kijken of de muziek mij bevalt ja of nee.

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jul 31, 2004 11:41 pm

dat boeit niet
satyricon ook

gaat om de memories

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 03, 2004 7:16 pm

zoals al eerder door Septhis was geopperd en wat ik ook al dacht na het horen van de beide Neptune Towers schijven, is er idd weinig animo voor deze band.

Mensen met een aparte/verfijnde en/of uitermate brede metalliefhebberij kunnen zich hier wellicht nog wel aan wagen. Dit topic geeft er iig een goede, natuurgetrouwe weergave van.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 7:18 pm

Dat men de genialiteit hiervan niet inziet :P.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 03, 2004 7:21 pm

Nou, het is natuurlijk wat je maar onder "genialiteit" verstaat!

Ik geef toe, het project is origineel, uniek, vrij ziekjes ook, want je moet er maar net op komen. dat soort dingen waardeer ik aan een muzikant.

Dat neemt niet weg dat de muziek zelf mij niet op de juiste manier weet te bereiken. Ik heb de beide albums uitgehoord zonder ergernis maar ook zonder de drang naar meer, wat dus betekent dat deze band ana mij voorbij gaat.

Maarja, dat zegt natuurlijk nix over het product, slechts over mijn consumptie ervan. Wellicht zul je dus nog medestanders vinden ;)!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 7:26 pm

Oef, dat zou leuk zijn.
Lot- of soortgenoten? :P
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 03, 2004 8:06 pm

Hmmm, als ik het dus goed begrijp is dit instrumentale ambient/noise. 2 Dingen waar ik nou net niet van houdt. Wat maakt dit zo anders dat ik het een keer zou moeten gaan luisteren?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 8:22 pm

XnegativeX schreef:Hmmm, als ik het dus goed begrijp is dit instrumentale ambient/noise/industrial. 2 Dingen waar ik nou net niet van houdt. Wat maakt dit zo anders dat ik het een keer zou moeten gaan luisteren?
De erg originele combinatie van deze drie. Waar het normaal vrij moeilijk is een goede mix van deze drie relatief uiteenlopende genres te maken, heeft Fenriz het precies goed afgewogen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » wo jan 05, 2005 4:40 am

Nog de moeite genomen het uit te checken? Het is fenomenaal, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo jan 05, 2005 7:34 am

Ik heb DC eens aangeslingerd. Ben de laatste tijd sowieso wel in de stemming voor vage muziek, dus dat komt goed uit.

Wat doe jij trouwens in godsnaam om 10 voor 5 op metalfan?:P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » wo jan 05, 2005 2:01 pm

Ik kon niet slapen, het is half 7 geworden, haha.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » za apr 09, 2005 11:53 pm

Inmiddels mensen die dit nog geprobeerd hebben?
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » zo apr 10, 2005 8:13 pm

Edit: O.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Krijst

Bericht door Krijst » zo apr 10, 2005 9:22 pm

Nidhuggur schreef:Inmiddels mensen die dit nog geprobeerd hebben?
ja, in de muziekwinkel. ik was er niet voor in de stemming denk ik.
dat soort muziek moet ik op de achtergrond hebben.
Geen idee of ik het nou wel of niet gaaf vindt. In de muziekwinkel in ieder geval niet.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Plaats reactie