Tja, dat is errug lastig ja... Ach, volgende keer beter?Hieron¡mus schreef:Hm, de volgende ochtend heb ik een mondeling Nederlands, haha. Het vervoer is gewoon het probleem, geld voor de trein heb ik niet.

A fine day to exit is inderdaad prachtig. Dat is wel de cd waarop ik een hoop 'fans' af heb zien haken, die houden meer van de anathema van silent enigma. Die vonden dit veel te rustig, anathema waren een stelletje watjes/whino's geworden.Kristof schreef:had je die kaart moeten verkopen, er gaan nog vier mensen die ik ken die geen kaart hebben
The Silent Enigma is een album dat binnen de Anathema catalogus een beetje op zichzelf staat vind ik, duidelijk een overgangsalbum van de oude naar de nieuwe stijl, ik vind het zelf hun minste album (Restless Oblivion is wel een erg gaaf nummer trouwens).Erased schreef:[..]
A fine day to exit is inderdaad prachtig. Dat is wel de cd waarop ik een hoop 'fans' af heb zien haken, die houden meer van de anathema van silent enigma. Die vonden dit veel te rustig, anathema waren een stelletje watjes/whino's geworden.
Persoonlijk vind ik dat de plaat minder wanhopig overkomt omdat ze in silent enigma gewoon in een andere periode in hun leven zaten, maar a fine day weet juist precies de goede sfeer weet neer te zetten.
Deze band groeit en groeit maar, dat is juist het mooie eraan.
The Silent Engima valt er inderdaad buiten, het was voor mij het eerste wat ik ooit van ze hoorde, iemand kwam eens naar me toe en zei hier heb je een cassettebandje met muziek die jij moet kennen. Heel vaag was dat, maar ik was iig wel gelijk weg ervan.MadTinus schreef:[..]
The Silent Enigma is een album dat binnen de Anathema catalogus een beetje op zichzelf staat vind ik, duidelijk een overgangsalbum van de oude naar de nieuwe stijl, ik vind het zelf hun minste album (Restless Oblivion is wel een erg gaaf nummer trouwens).
Het 'mindere' van de nieuwe stijl (van Fine Day en Natural Disaster) vind ik dat de structuur ontbreekt in de nummers. Niet dat ik allemaal hapklare couplet/refrein/couplet nummertjes wil, maar ik hou gewoon meer van de wat songgerichtere aanpak op albums als Eternity, Alternative 4 en Judgement. Het is me wat te zweverig/structuurloos op de laatste 2 albums.
Ik zou dus eerder willen zeggen dat de band verandert/ontwikkelt, dan 'groeit', wat qua speltechniek zijn ze er eerder op achteruit gegaan (drummer John in ieder geval wel).
De nieuwe DVD (die ik inderdaad voor mijn verjaardag heb gekregen) is wel mooi trouwens.
Op zich niet zo'n ramp dus, zelfs een verbetering, hehe.Erased schreef:Jep, een andere kit en een jong ventje met half lang haar erachter. We zaten zwaar te twijfelen, maar volgens mij was het een invaller. Hij speelde ook veel meer fills en andere gave truukjes tussendoor. Bij Flying ging hij helemaal los gewoon.
Nogmaals, ik weet het dus niet zeker. Het kan ook gewoon dezelfde zijn met een andere kit en langer haar.MK schreef:[..]
Op zich niet zo'n ramp dus, zelfs een verbetering, hehe.![]()
Tering wat een gave maand, deze week Anathema/PT, volgende week Dark Suns/Pain Of Salvation en de week daarna Evergrey/James LaBrie!!
Ik help je hopen, maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk..Dennus schreef:Zolang Anathema een paar nummers van hun eerste 3 cd's speelt vind ik het prima allemaal. Doen ze dit niet dan waren deze 23 euri slecht besteed.
Hmm, valt wel mee denk ik.Dennus schreef:[..]
Dan ga ik mij waarschijnlijk tamelijk vervelen.
Helemaal mee eens! De luistersessies van het oudere materiaal die ik de laatste dagen heb gehouden, hebben geholpen, ik kende alle nummers, op de nummers van "Up The Downstair" na, maar die klonken wel mooi in hun 'nieuwe' bewerking.Dennus schreef:Gaaf concert
Op dat nummer had ik dus gehoopt! En godver, wat heb ik staan janken als een klein kind... Op een positieve manier, want geen enkele band heeft ooit zo'n reactie in mij los kunnen maken.MadTinus schreef:[..]En ze speelden "Mellotron Scratch"!!En wat zongen ze dat laatste stukje mooi..
Inderdaad, sinds 2 maanden hoor ik iedereen erover.Richard schreef:echt, wat is dat met die band, nog nooit van gehoord en opeens is iedereen er fan van.
Ik ook!!!Vlammy schreef:[..]
Op dat nummer had ik dus gehoopt!
Briljant concert, super setlist, ook alleen maar supernummers van In Absentia, alleen Heart Attack in a Lay by had ik nog wel willen horen, maar de 3 die ze wel speelden waren ook precies mijn favorieten!Vlammy schreef: En godver, wat heb ik staan janken als een klein kind... Op een positieve manier, want geen enkele band maakt zo'n reactie in mij los.
Ik keek ook vooral heel erg uit naar PT, maar koester toch altijd die hoop dat Anathema weer een goed optreden zal doen, want dat wil ik zo graag.. Ik heb ze nu al een keer of 6-7 gezien, dat optreden ergens in '98 op de A4 tour (met Shaun Steels (nu in My Dying Bride) op drums, die is wél goed) in de Baroeg, was geweldig! Maar ja, ik zal kappen met zeiken, blij dat jij het tof vond iigVlammy schreef:Over het spelen van Anathema kan ik verder eigenlijk niet oordelen, dit was tenslotte de eerste keer dat ik ze zag optreden. Ik vond het een leuke show, maar verder niet bijster bijzonder. De oorzaak hiervan kan echter ook zijn dat ik vol verwachting uitkeek naar Porcupine Tree.
Doen! nu! Je weet niet wat je mist!Vlammy schreef:En Richard, dit moet je zeker eens gaan checken. Het is, in mijn ogen althans, méér dan de moeite waard.
Aah, oke.Vlammy schreef:[..]
Ik denk dat je de oorzaak beter kunt zoeken bij het feit dat Deadwing nu een paar weken uit is. Dat album heeft nogal ingeslagen als een bom.
Van mij ook, nog veeeeeeeel langer, vooral nog een paar Deadwing nummers, Open Car, gaaf ja, heb je de teksten al eens gelezen op de PT site? Nee? Doen! Maar ze hadden niet véél langer moeten spelen of ik had de laatste trein naar Utrecht gemist en had ik dit nu niet kunnen postenVlammy schreef:[..]
Ik had stiekem ook een beetje gehoopt op Open Car. Van mij hadden ze nog veel langer mogen spelen!
Dan zal Tinus een gelukkige peer zijn!Vlammy schreef:Hopelijk zie je ooit nog eens een ouderwetse Anathema-show.
Haha, ik dacht al wel dat jij er zoiets over zou zeggen.AmnesJAn schreef:[..]
Het is toch een beetje muziek voor op cd.
en de zanger van Porcupine Tree is een hippie.
Je bent dus in elk geval niet helemaal voor niks gegaan.AmnesJAn schreef:Naja de bands waren zeker goed, maarja live is het toch niet geheel mijn ding. Maargoed Anathema speelde wel One Last Goodbye en Fragile Dreams, dat was eigenlijk mijn reden om te komen dus dat zat wel goed.
Die combinatie was inderdaad gaaf gedaan.Vlammy schreef:[..]
Je bent dus in elk geval niet helemaal voor niks gegaan.
Wat ik trouwens apart, doch zeer mooi vond aan het concert van Porcupine Tree, was het visuele gedeelte op de achtergrond dat gecombineerd werd met de muziek en tevens gelijk liep met de zang.