PM!Mindkiller schreef:[..]
Velvet of Play it again? Ik zie geen kans meer te kijken deze week... jij?
Pain of Salvation 20 April De Boerderij Zoetermeer
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Zojuist de BE DVD beluisterd en bekeken.....OMFG wat is dat toch een briljant stuk muziek.
Ik verbaas me erover dat een stuk muziek wat ik tot nu toe al een 200 keer alleen beluisterd heb, met het bijbehorende beeld erbij weer precies dezelfde impact heeft als toen ik het voor het eerst op CD hoorde.
Niet dat er zulke bijzondere opnames te zien waren en ook de belichting, uitsluitend in blauw en rood, was niet echt speciaal te noemen.
Maar de manier waarop Gildenlöw deze muziek live vertolkt, laat bij mij de rillingen van emotie over mijn lijf lopen.
Dit gezien hebbende, zeg ik dat je dit met recht een stuk werk kan noemen dat in zijn leven een enorme impact moet hebben gehad en nu nog steeds heeft.
Ik kijk écht uit naar het optreden op 20 April, waar ik nu van weet wat ik ongeveer kan verwachten........en dat gaat niet tegenvallen!
Oh ja, voor ik het vergeet: Gildenlöw is absoluut één van de muzikale genieën van deze tijd, no doubt about it!

Ik verbaas me erover dat een stuk muziek wat ik tot nu toe al een 200 keer alleen beluisterd heb, met het bijbehorende beeld erbij weer precies dezelfde impact heeft als toen ik het voor het eerst op CD hoorde.
Niet dat er zulke bijzondere opnames te zien waren en ook de belichting, uitsluitend in blauw en rood, was niet echt speciaal te noemen.
Maar de manier waarop Gildenlöw deze muziek live vertolkt, laat bij mij de rillingen van emotie over mijn lijf lopen.
Dit gezien hebbende, zeg ik dat je dit met recht een stuk werk kan noemen dat in zijn leven een enorme impact moet hebben gehad en nu nog steeds heeft.
Ik kijk écht uit naar het optreden op 20 April, waar ik nu van weet wat ik ongeveer kan verwachten........en dat gaat niet tegenvallen!

Oh ja, voor ik het vergeet: Gildenlöw is absoluut één van de muzikale genieën van deze tijd, no doubt about it!
"Ehieh Asher Ehieh"
@Arawn: Ik heb de BE-dvd nog niet in mijn bezit, maar ik heb er tot nu toe nog niet één slechte kritiek over gehoord. Ik heb het voorlopig eigenlijk alleen bij de cd's gehouden. Vanavond toevallig nog The Perfect Element Part I beluisterd, ook een meesterwerk.
Ik zal BE eens gaan aanschaffen. Als ik jou er zo enthousiast over bezig hoor, ben ik toch wel heel erg benieuwd naar wat ik kan verwachten volgende week vrijdag in Helmond, dat wordt mijn eerste live-ervaring met Pain Of Salvation. Waar ik trouwens ook erg benieuwd naar ben, is het voorprogramma Dark Suns, op cd klinken ze geweldig! Maar ik zal hier vast al wel een kleine foto-impressie van je te zien krijgen na het concert in Zoetermeer.
@Dennus: ze wonen geen van allen in hetzelfde huis.
Ik zal BE eens gaan aanschaffen. Als ik jou er zo enthousiast over bezig hoor, ben ik toch wel heel erg benieuwd naar wat ik kan verwachten volgende week vrijdag in Helmond, dat wordt mijn eerste live-ervaring met Pain Of Salvation. Waar ik trouwens ook erg benieuwd naar ben, is het voorprogramma Dark Suns, op cd klinken ze geweldig! Maar ik zal hier vast al wel een kleine foto-impressie van je te zien krijgen na het concert in Zoetermeer.

@Dennus: ze wonen geen van allen in hetzelfde huis.

- Frituurmaster
- Contacteer:
Ik wil sommige mensen niet teleurstellen of zo, maar ik heb gelezen in een interview met Gildenlöw dat ze live geen nummers van BE gaan spelen deze tour, omdat ze geen klassieke delegatie met zich meenemen vanwege de tourkosten die dan de pan uit zouden rijzen....
Misschien als we mazzel hebben spelen ze 1 of 2 nrs van BE, maar ik verwacht merendeel oud werk....ook goed wat mij betreft!
Misschien als we mazzel hebben spelen ze 1 of 2 nrs van BE, maar ik verwacht merendeel oud werk....ook goed wat mij betreft!
Als dat werkelijk waar is, dan is dat jammer, doch begrijpelijk. Maar ik ben allang blij dat ik ze eens een keer live te zien krijg, mooi wordt het toch wel!Frituurmaster schreef:Ik wil sommige mensen niet teleurstellen of zo, maar ik heb gelezen in een interview met Gildenlöw dat ze live geen nummers van BE gaan spelen deze tour, omdat ze geen klassieke delegatie met zich meenemen vanwege de tourkosten die dan de pan uit zouden rijzen....
Euhhh, we hebben inderdaad elk onze eigen computer en er komt binnenkort nog een Powermac G5 bij. In totaal zijn er dat dan 4 dus....Dennus schreef:Hoe werkt dat eigelijk bij jullie, internetten jullie om de beurt of zijn jullie zo decadent dat jullie 3 computers hebben?

Oh ja, MK kan ook op zijn werk nog over een computer beschikken dus dat brengt het totaal op 5. Da's nog decadenter!

"Ehieh Asher Ehieh"
Tering jef hey, ik neem aan dat jullie uitsluitend over de chat communicerenArawn schreef:[..]
Euhhh, we hebben inderdaad elk onze eigen computer en er komt binnenkort nog een Powermac G5 bij. In totaal zijn er dat dan 4 dus....![]()
Oh ja, MK kan ook op zijn werk nog over een computer beschikken dus dat brengt het totaal op 5. Da's nog decadenter!

Een Powermac G5 ja? Toch de overstap? Mac OS X is wel erg handig in ieder geval!Arawn schreef:[..]
Euhhh, we hebben inderdaad elk onze eigen computer en er komt binnenkort nog een Powermac G5 bij. In totaal zijn er dat dan 4 dus....![]()
It is my job as a human being to let my ignorance take control
Mja, oud werk is ook niet erg natuurlijk. Het zou wel erg spijtig zijn als ze weinig of niks van 'Be' spelen! Maar toch, het zal zoiezo genieten geblazen zijn.Frituurmaster schreef:Ik wil sommige mensen niet teleurstellen of zo, maar ik heb gelezen in een interview met Gildenlöw dat ze live geen nummers van BE gaan spelen deze tour, omdat ze geen klassieke delegatie met zich meenemen vanwege de tourkosten die dan de pan uit zouden rijzen....

It is my job as a human being to let my ignorance take control
- Frituurmaster
- Contacteer:
- Frituurmaster
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Hmm, dat zou wel zeer kut zijn, maargoed ik ben desondanks wel benieuwd. Die twee bands in het voorprogramma zijn mij overigens geheel onbekendFrituurmaster schreef:Ik wil sommige mensen niet teleurstellen of zo, maar ik heb gelezen in een interview met Gildenlöw dat ze live geen nummers van BE gaan spelen deze tour, omdat ze geen klassieke delegatie met zich meenemen vanwege de tourkosten die dan de pan uit zouden rijzen....

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Soulcollector
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
De review op MF klonk ook veelbelovend jah. Nou ja, ik laat me wel verrassen.Soulcollector schreef:Dark Suns is de moeite waard! die ander is mij ook onbekend en komt uit de omgeving.
Het was gaaf! Nee, het was übergaaf!!
En er werd gelukkig ook meer dan genoeg van BE gespeeld, dus wees maar niet bang dat je er veel van moet missen.
De setlist was verdeeld in twee delen met een pauze van 10 minuten tussenin.
De complete CD collectie passeerde in chronologische volgorde de revue vanaf 'Entropia' tot 'BE' en er kwam als afsluiter ook nog een dubbele toegift, dus was het om kwart over 12 pas afgelopen.
Hoogtepunten: Used, Ending Theme, Undertow, Rope ends, Ashes, Aenima + Deus Nova, Iter Impu en nog veel meer!
Eigenlijk was gewoon alles supergoed en ik zit er nu hevig over te denken om morgen (vrijdag dus) gewoon nog maar een keer te gaan.....
Tip voor iedereen die morgen vooraan staat: Lees de teksten op de stickers eens die op de pedalen van Daniel zijn geplakt.
Het voorprogramma 'Dark Suns' kwam op sommige momenten niet helemaal goed uit de verf wat ook voor en groot deel aan het geluid lag.
Deze Duitse jongens deden desondanks toch heel erg hun best om er wat van te maken en naar het einde toe werd het dan ook wel steeds wat beter.
Indien ze hun nummers nog wat bijschaven hier en daar (sommige intro's waren mij veel te lang en saai) kan er nog wel iets uit groeien.
Potentie is er zeker aanwezig....

En er werd gelukkig ook meer dan genoeg van BE gespeeld, dus wees maar niet bang dat je er veel van moet missen.
De setlist was verdeeld in twee delen met een pauze van 10 minuten tussenin.
De complete CD collectie passeerde in chronologische volgorde de revue vanaf 'Entropia' tot 'BE' en er kwam als afsluiter ook nog een dubbele toegift, dus was het om kwart over 12 pas afgelopen.

Hoogtepunten: Used, Ending Theme, Undertow, Rope ends, Ashes, Aenima + Deus Nova, Iter Impu en nog veel meer!

Eigenlijk was gewoon alles supergoed en ik zit er nu hevig over te denken om morgen (vrijdag dus) gewoon nog maar een keer te gaan.....

Tip voor iedereen die morgen vooraan staat: Lees de teksten op de stickers eens die op de pedalen van Daniel zijn geplakt.

Het voorprogramma 'Dark Suns' kwam op sommige momenten niet helemaal goed uit de verf wat ook voor en groot deel aan het geluid lag.
Deze Duitse jongens deden desondanks toch heel erg hun best om er wat van te maken en naar het einde toe werd het dan ook wel steeds wat beter.
Indien ze hun nummers nog wat bijschaven hier en daar (sommige intro's waren mij veel te lang en saai) kan er nog wel iets uit groeien.
Potentie is er zeker aanwezig....

"Ehieh Asher Ehieh"
Een medewerker van Plato kon mij enige tijd geleden vertellen dat het concert tot half twaalf zou gaan duren.Draconian schreef:Hmm, half 9 eerste band, tot 9 uur ofzo...half 10 Dark Suns tot tien uur, half 11 pas Pain of Salvation....teringDaar ga ik niet alles van meekrijgen
Hoewel ik, nu ik dit verslag van Arawn lees, daar niet zo zeker van ben.
- Soulcollector
- Contacteer:
doe maar ja! dan kan je ons mooi in eindhoven afzettenArawn schreef:Eigenlijk was gewoon alles supergoed en ik zit er nu hevig over te denken om morgen (vrijdag dus) gewoon nog maar een keer te gaan.....

verdomme, ga je es naar een optreden op 10 minuten treinen van je af, gaat de laatste trein al om 12 uur. van mij mogen ze dat eerste voorprogramma er gewoon uitflikkeren.
wat was het precieze tijdschema van de bands in zoetermeer?
edit: ik ga gewoon ff de plato mailen. zo een paar dagen van tevoren zullen ze het tijdschema moeten weten.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Half negen tot 5 over negen: Dark Suns
Daarna direkt ombouwen wat nogal heftig ging.
De eerste keer dat ik zag dat monitorspeakers VOOR het podium langs werden afgevoerd. Daar waren veel mensen (incl. de roadies) niet zo blij mee.
Kwart voor tien tot kwart over twaalf: POS (incl. 10 minuten drink/plaspauze voor de watjes
en de toegift...
)
Oh ja....foto's nemen is NIET toegestaan! Er werden naast en achter mij een paar mensen gesommeerd om hun camera's op te ruimen.
Ik had geen camera bij deze keer, want ik vond de muziek net even iets belangrijker dan een paar foto's.
Buiten dat, was de belichting niet zo denderend om te fotograferen, ze hadden met opzet voor een donkere setting gekozen, zeker waar het de Nummers van BE betrof.
Daarna direkt ombouwen wat nogal heftig ging.
De eerste keer dat ik zag dat monitorspeakers VOOR het podium langs werden afgevoerd. Daar waren veel mensen (incl. de roadies) niet zo blij mee.

Kwart voor tien tot kwart over twaalf: POS (incl. 10 minuten drink/plaspauze voor de watjes

Oh ja....foto's nemen is NIET toegestaan! Er werden naast en achter mij een paar mensen gesommeerd om hun camera's op te ruimen.
Ik had geen camera bij deze keer, want ik vond de muziek net even iets belangrijker dan een paar foto's.
Buiten dat, was de belichting niet zo denderend om te fotograferen, ze hadden met opzet voor een donkere setting gekozen, zeker waar het de Nummers van BE betrof.
"Ehieh Asher Ehieh"
- Soulcollector
- Contacteer:
- Frituurmaster
- Contacteer:
Heb jij ook zo'n verrotte strot?Frituurmaster schreef:Verdomme, wat was dit concert gaaf!!
Ongetwijfeld één van de beste shows die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Maar liefst bijna 2,5 uur (!!) met nummers van alle albums...minimaal 3 per album geloof ik, en wel 5 van BE....zelden zo genoten.

Hebben we met 400 man die Duitsers en Grieken enzo wel effe te kakken gezet!
Laatst gewijzigd door Arawn op do apr 21, 2005 10:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ehieh Asher Ehieh"
- Draconian
- Lult over cdtjes
Hmm, dan zou ik niet zo heel veel missen, maar dan zou PoS dus wel vrij kort spelen...Vlammy schreef:[..]
Een medewerker van Plato kon mij enige tijd geleden vertellen dat het concert tot half twaalf zou gaan duren.
Hoewel ik, nu ik dit verslag van Arawn lees, daar niet zo zeker van ben.
Nou ja, als ze maar genoeg van BE spelen

Zeik niet kerel, ik moet om half 12 al naar de trein gaan rennenSoulcollector schreef:[..]
verdomme, ga je es naar een optreden op 10 minuten treinen van je af, gaat de laatste trein al om 12 uur. van mij mogen ze dat eerste voorprogramma er gewoon uitflikkeren.

- Frituurmaster
- Contacteer:
Haha...ik ben het gelukkig gewend om te schreeuwen, ik doe niet anders op het podium. Maar dat was wel indrukwekkend inderdaad! Viel me trouwens op hoe "dankbaar" het publiek was, na elk nummer werd goed uitbundig geklapt. Was uiteraard ook meer dan verdiend...zit er ook over te denken om vrijdag weer te gaan.Arawn schreef:[..]
Heb jij ook zo'n verrotte strot?![]()
Hebben we met 400 man die Duitsers en Grieken enzo wel effe te kakken gezet!
- Frituurmaster
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Zo, de planning voor vanavond:
dalijk met een paar koude blikjes Hertog-Jan aan de Maas zitten en wat muziek luisteren, daarna vanuit Maastricht de trein richting Helmond pakken en dan hopelijk een retegaaf optreden zien
dalijk met een paar koude blikjes Hertog-Jan aan de Maas zitten en wat muziek luisteren, daarna vanuit Maastricht de trein richting Helmond pakken en dan hopelijk een retegaaf optreden zien

- Soulcollector
- Contacteer: