Thrash/Speed Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » za apr 23, 2005 1:22 pm

heb eens geinformeerd. best arrogante kerel hij moet er wel veel geld voor hebben en heeft volgens mij al een aardig bod staan dan. in iedergeval voor vio-lence
www.myspace.com/suddenthrash

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za apr 23, 2005 5:08 pm

Tja ik heb de VIO-LENCE ook dubbel, maar zou er als ik er geld voor zou vragen ook een hoop voor moeten hebben, simpel omdat ik dat er ook voor betaald heb.

Maar ik hou hem liever om ooit als ik iets leuks tegen het lijf loop te ruilen voor iets dat ik zelf nog zoek dat vind ik veel leuker dan hem simpelweg verkopen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst

Bericht door Ernst » za apr 23, 2005 7:11 pm

defenderofsteel schreef:heb eens geinformeerd. best arrogante kerel hij moet er wel veel geld voor hebben en heeft volgens mij al een aardig bod staan dan. in iedergeval voor vio-lence
Klopt. Hij beweert voor Morbid Saint een bod van 55 euro te hebben staan. Geloof er eerlijk gezegd geen reet van, die cd gaat normaal gesproken voor 40-50 euro op E-bay. Wel leuk geprobeerd door em overigens hehe

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 23, 2005 7:20 pm

wat boeien die 5 euro dan, als 50 euro normaal is? zou toch kunnen? ik heb het er iig niet voor over.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za apr 23, 2005 7:57 pm

Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo apr 24, 2005 10:19 pm

Zijn er hier mensen bekend met Mordred ?
Naar het schijnt is hun eerste album goed te verteren maar hebben ze op hun 2e album Funk aan hun sound toegevoegd en is dat rommel van de hoogste plank.
Zijn er hier mensen bekend mee toevallig ?

Ik ben gewoon benieuwd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo apr 24, 2005 10:30 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Ik heb alle 2 de cd's. Die eerste heet thrash with the devil, en heeft wel een paar aardige nummers, maar is niet echt bijzonder. De 2e cd is een stuk beter en profesioneler. De muziek is enigzins met destruction te vergelijken, alleen dan met een brutere krakende en krijserige zang.
Arrival Of The Carnivore klinkt afgaande op de mp3 en een clip die ik reeds ken inderdaad wel erg lekker. Een fantastische old-school sfeer, en een productie die veel weg heeft van Destruction's eerste albums.

Klopt het trouwens dat er op de hele plaat geen enkele solo voorkomt? Ik las in een interview met de gitarist dat 'ie dat nog niet onder de knie heeft. Zou nog best jammer zijn, in het nummer van die clip (Temples of Sin) zit een bepaalde break die voor je gevoel logischerwijs in een snelle solo zou moeten overgaan, maar dat gebeurt dus niet. Voelt heel apart. :lol:
Hêhêh, vishandel Berekoek.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » ma apr 25, 2005 7:39 am

Ik zal als ik terug kom van mijn werk, effe luisteren.
Ik kan het eerlijk gezegd niet herinneren ofdat er nou wel of geen solo's gebruikt worden op Arrival of the Carnivore.
Als ik de solo's op de eerste cd hoor, kan ik me in ierder geval wel voorstellen dat hij nog eerst effe moet oefenen, want de solo van het laatste nummer is echt belachelijk.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma apr 25, 2005 12:19 pm

The Horseman schreef:Zijn er hier mensen bekend met Mordred ?
Naar het schijnt is hun eerste album goed te verteren maar hebben ze op hun 2e album Funk aan hun sound toegevoegd en is dat rommel van de hoogste plank.

Ik ben gewoon benieuwd.
uiteraard, heb nog bootleg van op dynamo

ze gingen soms ook in blauw geschilderd het podium op, vaag bandje

tweede album heeft ook zijn charme hoor

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma apr 25, 2005 5:33 pm

Ik luister nu net een nummer van Incursion Dementa.
Voor zover ik weet, een Thrashband uit Friesland.
Maar mijn hemel dit rost heerlijk...
Doet me op een paar punten aan Sadus denken.

Iemand die misschien meer info heeft over deze band ?

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » ma apr 25, 2005 6:48 pm

Meltdown schreef:[..]

Arrival Of The Carnivore klinkt afgaande op de mp3 en een clip die ik reeds ken inderdaad wel erg lekker. Een fantastische old-school sfeer, en een productie die veel weg heeft van Destruction's eerste albums.

Klopt het trouwens dat er op de hele plaat geen enkele solo voorkomt? Ik las in een interview met de gitarist dat 'ie dat nog niet onder de knie heeft. Zou nog best jammer zijn, in het nummer van die clip (Temples of Sin) zit een bepaalde break die voor je gevoel logischerwijs in een snelle solo zou moeten overgaan, maar dat gebeurt dus niet. Voelt heel apart. :lol:
Er staan inderdaad geen solo's op die cd. Maar het blijft wel een vette cd.
Er staat trouwens een gave poster van Nocturnal in de mailorder catalogus van Displeased.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma apr 25, 2005 7:17 pm

Klopt, die heb ik inmiddels ook weer binnen. Staat ook een interview in.

Die plaat schaf ik op zeker nog wel eens aan, want ook zonder die solo's klonk het erg gaaf. Als ze nu ook nog een paar van die dingen erin weten te krijgen, wordt het volgende album een knaller!

Origineel is het allemaal niet, maar who gives a fuck? Het is niet alsof deze stijl Thrash de afgelopen jaren nog zo veel gespeeld wordt. Bandjes als Nocturnal houden de boel in leven.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » ma apr 25, 2005 7:24 pm

Meltdown schreef:Klopt, die heb ik inmiddels ook weer binnen. Staat ook een interview in.

Die plaat schaf ik op zeker nog wel eens aan, want ook zonder die solo's klonk het erg gaaf. Als ze nu ook nog een paar van die dingen erin weten te krijgen, wordt het volgende album een knaller!

Origineel is het allemaal niet, maar who gives a fuck? Het is niet alsof deze stijl Thrash de afgelopen jaren nog zo veel gespeeld wordt. Bandjes als Nocturnal houden de boel in leven.
Juist.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma apr 25, 2005 7:40 pm

nocturnal die hebben wel goede sfeer, een band als torment niet

mijn afbreekrecensie van nieuwe torment

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1755

voor wie ze niet kent, torment speelt al 20 jaar erg matige duitse thrash

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 25, 2005 8:08 pm

The Horseman schreef:Zijn er hier mensen bekend met Mordred ?

Ik ben gewoon benieuwd.

Fools Game is een hele toffe plaat waarop zelfs Chuck Billy nog een coupletje meezingt, de latere platen vind ik beduidend minder....maar die eerste is echt een aanrader!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma apr 25, 2005 8:46 pm

Kristof schreef:nocturnal die hebben wel goede sfeer, een band als torment niet

mijn afbreekrecensie van nieuwe torment

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1755

voor wie ze niet kent, torment speelt al 20 jaar erg matige duitse thrash
Ontwijken dus. :P

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 26, 2005 6:51 am

In de Rock Hard kreeg de nieuwe TORMENT een 7,5.....ken het niet hoor maar de recenties in de RH zijn meestal dik OK!

Ik heb mijn aardschok abonnement allang opgezegd maar de Rock Hard krijg iknog steeds...

Ernst

Bericht door Ernst » di apr 26, 2005 10:39 am

Kent iemand Hypnosia uit Zweden? Dat album van ze, Extreme Hatred rost keihard!

Jammer dat ze geen website meer hebben, maar op bol.com zijn fragmenten te beluisteren!

Decepticon

Bericht door Decepticon » di apr 26, 2005 10:58 am

Rattlehead schreef:Kent iemand Hypnosia uit Zweden? Dat album van ze, Extreme Hatred rost keihard!

Jammer dat ze geen website meer hebben, maar op bol.com zijn fragmenten te beluisteren!
Jammer dat de band niet meer bestaat (drummer is inmiddels overleden). Toffe band die best groot zou kunnen worden. Gelukkig heb ik hun laatste optreden nog mogen zien.
I demand your death!

Ernst

Bericht door Ernst » di apr 26, 2005 11:33 am

Ja ik wist dat ze inmiddels niet meer bestaan, erg, erg jammer. Ik denk dat deze band absoluut groot had kunnen worden, het rost zowat alle nieuwe thrash bands een heel eind naar huis. Hoe waren ze live?

Decepticon

Bericht door Decepticon » di apr 26, 2005 11:51 am

Rattlehead schreef:Ja ik wist dat ze inmiddels niet meer bestaan, erg, erg jammer. Ik denk dat deze band absoluut groot had kunnen worden, het rost zowat alle nieuwe thrash bands een heel eind naar huis. Hoe waren ze live?
Te gek. Ze konden het live prima waarmaken. Alleen die zanger is behoorlijk dun. Ik kreeg van hem een t-shirt, die ik van mijn leven niet kan dragen. Die bassist ziet/zag er behoorlijk weird uit.
I demand your death!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 26, 2005 6:40 pm

Ik heb die plaat maar vind het nu niet zo heel erg tof, gaat wel maar is een beetje identiteitsloos..

Dat heb ik met de meeste moderne thrash bands, alleen Speed Kill Hate kan me echt bekoren...

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo apr 27, 2005 4:24 pm

Is hier iemand bekend met Coven?
Ik ken 1 nr van het album Boneless Christians en dat klinkt wel lekker. Nu wil ik weten is dit album het aanschaffen waard of niet?

Ernst

Bericht door Ernst » wo apr 27, 2005 4:38 pm

Ik heb Blessed is the black of iets in die trant van Coven....erg gaaf!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo apr 27, 2005 7:26 pm

enforcer schreef:In de Rock Hard kreeg de nieuwe TORMENT een 7,5.....ken het niet hoor maar de recenties in de RH zijn meestal dik OK!

Ik heb mijn aardschok abonnement allang opgezegd maar de Rock Hard krijg iknog steeds...
rockhard is wel duits, en duitsers vinden elke thrash en powermetalband uit eigen land geniaal

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 28, 2005 7:06 am

NOu dat ben ik niet helemaal met je eens, een zekere mate van chauvinisme is ook de aardschook behoorlijk aan te rekenen, maar Duitse bands worden hier behoorlijk ondergewaardeerd, op het trieste af worden ze vaak afgezeken...nou moet ik zeggen dat TORMENT or whatever me nu ook niet gelijk aanspreekt hoor en heb het helemaal niet gehoord dus ik vel er geen oordeel over maar feit is dat WEL goede bands als RUNNING WILD, RAGE en GRAVE DIGGER vaak ten onrechte helemaal met de grond gelijk worden gemaakt!

Trouwens dit is goed nieuws!

NTHRAX Guitarist SCOTT IAN: Rehearsals Are Sounding 'Great' - Apr. 27, 2005
ANTHRAX guitarist Scott Ian posted the following message earlier today on the band's official web site:

"First day of rehearsal and it's already tight. Any worries I had as to what it would sound like were assuaged (did I spell that fancy word correctly? It's 2:14 AM and I just got back from drinking with Frankie [Bello, bass] and Izzy Z and my Washburn compatriots David and Kevin) by today's jam at Charlie's house. Spitz [Dan, guitar] plays the leads note for note. He should, right? He played them on the records. Sounds great. It's just different to hear them like that. Joey [Belladonna] sings more aggressively then he did 13 years ago. His energy is killer. We are playing songs we have never done. We're also playing stuff we did maybe once in '86 or '87. I won't give them away now. You'll know a few of them after Detroit on Friday but that's not all we've got up our sleeve. We're going to bust out the rarities all throughout the tour.

Daeminion

Bericht door Daeminion » do apr 28, 2005 8:37 am

enforcer schreef:NOu dat ben ik niet helemaal met je eens, een zekere mate van chauvinisme is ook de aardschook behoorlijk aan te rekenen, maar Duitse bands worden hier behoorlijk ondergewaardeerd, op het trieste af worden ze vaak afgezeken...nou moet ik zeggen dat TORMENT or whatever me nu ook niet gelijk aanspreekt hoor en heb het helemaal niet gehoord dus ik vel er geen oordeel over maar feit is dat WEL goede bands als RUNNING WILD, RAGE en GRAVE DIGGER vaak ten onrechte helemaal met de grond gelijk worden gemaakt!
De Aardschok besteedde er een paar maanden geleden slechts 3 of 4 zinnen voor, om het dan alsnog te grond in te boren.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do apr 28, 2005 11:44 am

enforcer schreef:NOu dat ben ik niet helemaal met je eens, een zekere mate van chauvinisme is ook de aardschook behoorlijk aan te rekenen, maar Duitse bands worden hier behoorlijk ondergewaardeerd, op het trieste af worden ze vaak afgezeken...nou moet ik zeggen dat TORMENT or whatever me nu ook niet gelijk aanspreekt hoor en heb het helemaal niet gehoord dus ik vel er geen oordeel over maar feit is dat WEL goede bands als RUNNING WILD, RAGE en GRAVE DIGGER vaak ten onrechte helemaal met de grond gelijk worden gemaakt!

.
vooral rage en grave digger worden onderschat in niet duitse magazines

maar de torment cd krijgt in aardschok 80/100 en dat snap ik niet

ik stel toch wel enige minimumvereisten aan een thrashplaat

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 28, 2005 4:59 pm

Coole fotoos van de eerste ANTHRAX oefensessie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 28, 2005 5:40 pm

Ik vind Torment ook niet zoveel aan . Die muziek gaat wel, maar die zang irriteert me.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do apr 28, 2005 5:50 pm

belladonna ziet er nog net hetzelfde uit, mooi!

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 28, 2005 5:56 pm

Kristof schreef:belladonna ziet er nog net hetzelfde uit, mooi!
Inderdaad. Ik ben benieuwd.

The Horseman

Bericht door The Horseman » do apr 28, 2005 6:49 pm

enforcer schreef:
Trouwens dit is goed nieuws!

NTHRAX Guitarist SCOTT IAN: Rehearsals Are Sounding 'Great' - Apr. 27, 2005
ANTHRAX guitarist Scott Ian posted the following message earlier today on the band's official web site:

"First day of rehearsal and it's already tight. Any worries I had as to what it would sound like were assuaged (did I spell that fancy word correctly? It's 2:14 AM and I just got back from drinking with Frankie [Bello, bass] and Izzy Z and my Washburn compatriots David and Kevin) by today's jam at Charlie's house. Spitz [Dan, guitar] plays the leads note for note. He should, right? He played them on the records. Sounds great. It's just different to hear them like that. Joey [Belladonna] sings more aggressively then he did 13 years ago. His energy is killer. We are playing songs we have never done. We're also playing stuff we did maybe once in '86 or '87. I won't give them away now. You'll know a few of them after Detroit on Friday but that's not all we've got up our sleeve. We're going to bust out the rarities all throughout the tour.
Mokersgaaf, ben benieuwd welke nummers ze er mee bedoelen
Ah in ieder geval kijk ik er zo nog meer naar uit.

Gung Ho !!!!!!

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » do apr 28, 2005 7:57 pm

Van mij mogen ze het hele Spreading the Disease album spelen, met name de nummers Lone Justice, S.S.C. Stand Or Fall en Armed & Dangerous.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

!slayer!

Bericht door !slayer! » do apr 28, 2005 7:58 pm

Het is weer tijd voor een geniale technische thrash metal band, uit Zwitserland. Coroner!

Ik vind R.I.P. het best. Wat een supergave plaat is dat. Heerlijke riffs en het luistert lekker weg.
No More Color mag er trouwens ook wezen.

Punishment For Decadence is nog niet in mijn bezit, maar komt er zeker nog wel bij.

Wat vinden de mede Metalfanners ervan?

EDIT: Reunie mag er ook wel komen!

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » do apr 28, 2005 8:04 pm

Coroner is gaaf, met name R.I.P. met een overkill aan riffs en snelle solo's _0_
"Maya subjects you..."

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr apr 29, 2005 6:57 am

CORONER is een van de weinige supertechnische bands die ik gaaf vind!

Maar zou nog liever een SABBAT (UK) reunie zien!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr apr 29, 2005 8:26 am

die reunie is paar jaar terug toch al geweest?

'return to the sabbat' was de naam

!slayer!

Bericht door !slayer! » vr apr 29, 2005 3:52 pm

enforcer schreef:CORONER is een van de weinige supertechnische bands die ik gaaf vind!

Maar zou nog liever een SABBAT (UK) reunie zien!
Van Sabbat heb ik alleen maar Mourning Has Broken maar die vind ik niet zo heel bijzonder, die andere 2 zoek ik nog maar daar moet je toch wel een flink bedrag voor neertellen.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr apr 29, 2005 5:00 pm

Ja maar dat is ook niet voor niets, die derde is met een andere zanger en veel minder dan de eerste twee! de eerste "history of a time to come" is overigens recent nog gereissued, de tweede "dreamweaver" is idd heel zeldzaa,!

PS. Return To The Sabbat was halfslachtig en geen echte reunie IMO!

The Horseman

Bericht door The Horseman » vr apr 29, 2005 7:40 pm

ruben somewhere online schreef:Van mij mogen ze het hele Spreading the Disease album spelen, met name de nummers Lone Justice, S.S.C. Stand Or Fall en Armed & Dangerous.
inderdaad, prachtig nummer
De laatste 3 tracks van STD zijn mijn favorieten.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo mei 01, 2005 12:08 pm

Flotsam & Jetsam zijn nieuwe cd

Afbeelding

Ik ben benieuwd. Ik had ook nog ergens een sample van het nieuwe album maar die kan ik niet meer vinden.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mei 01, 2005 12:16 pm

Wat een progcover. Stereotype haast.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » zo mei 01, 2005 12:20 pm

Vette cover, maar het past inderdaad niet echt bij de muziek.

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo mei 01, 2005 12:21 pm

Logo lijkt op Dream Theater inderdaad
Of het doet me er in ieder geval aan denken

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mei 01, 2005 12:24 pm

En wat dacht je dan van de half-tekening-half foto + een foto erín, dit allemaal zwaar bewerkt? Hoezo prog? Alles aan die cover is prog. Hehe.
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo mei 01, 2005 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo mei 01, 2005 12:29 pm

Tracklist:

1. Requiescat in Pace
2. Parasychic, Paranoid
3. Childhood Hero
4. Straight to Hell
5. Bleed
6. Bathing in Red
7. Nascentes Morimur
8. The Look in his Eyes
9. Out of Mind

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo mei 01, 2005 12:56 pm

Meltdown schreef:Wat een progcover. Stereotype haast.
ja erg boeiend is het niet.

Daarom ben ik dus ook benieuwd hoe het zal klinken

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mei 01, 2005 1:38 pm

De song Parasychic, Paranoid stond online, klonk wel OK maar lang niet zo goed als hun eerste 2,3 albums...ik wacht nog even tot ik het volledige album heb gehoord!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 01, 2005 2:02 pm

arnibes schreef:Flotsam & Jetsam zijn nieuwe cd

Afbeelding

Ik ben benieuwd. Ik had ook nog ergens een sample van het nieuwe album maar die kan ik niet meer vinden.
aha,ik heb al drie mp3's gehoord, stonden ooit op hun site

maar goed, toevallig, ik draaide net saturday's allright for fighting!! :P

Gesloten