James LaBrie 013, 26 April!
James LaBrie 013, 26 April!
Van de 013 site:
------------------------------------------------------------------------------------
di 26 april 2005
The Voice of Dream Theater
James LaBrie
Evergrey
SYMFO / PROGROCK
Kaartje 20 euro
Binnenkort brengt James LaBrie een zijn derde soloalbum 'Elements Of Persuasion' uit. Een enorm sterk heavy metal album met rustige momenten en veel variatie. Daarom gaat de zanger tussen het drukke schema van Dream Theater, zeven albums rijk, ook maar even met zijn eigen band on tour. In 1999 en 2001 verschenen zijn MullMuzzler-albums. De man uit Penetanguishene put inspiratie uit divers bronnen. Uiteraard horen daar legendarische (hard-)rockbands als Aerosmith, Van Halen en Judas Priest bij maar de liefde voor klassiek weerspiegelt ook vaak in de muziek van LaBrie. Vivaldi en Beethoven noemt hij als favoriet. Opvallend is dat je de zanghelden van James in zijn gezang terug hoort. Steve Perry (Journey), Sting, Paul Rodgers (Free/Queen), Freddie Mercury en Nat King Cole. De LaBrie band bestaat uit drummer John Macalusso (TNT/Ark), bassist Bryan Beller, keyboarder Matt Guillory en gitarist Marco Sfogli.
------------------------------------------------------------------------------------
En met Evergrey als voorprogamma, toch een tof avondje me dunkt!
Ik ga hier wel bij zijn! Wie nog meer?!
di 26 april 2005
The Voice of Dream Theater
James LaBrie
Evergrey
SYMFO / PROGROCK
Kaartje 20 euro
Binnenkort brengt James LaBrie een zijn derde soloalbum 'Elements Of Persuasion' uit. Een enorm sterk heavy metal album met rustige momenten en veel variatie. Daarom gaat de zanger tussen het drukke schema van Dream Theater, zeven albums rijk, ook maar even met zijn eigen band on tour. In 1999 en 2001 verschenen zijn MullMuzzler-albums. De man uit Penetanguishene put inspiratie uit divers bronnen. Uiteraard horen daar legendarische (hard-)rockbands als Aerosmith, Van Halen en Judas Priest bij maar de liefde voor klassiek weerspiegelt ook vaak in de muziek van LaBrie. Vivaldi en Beethoven noemt hij als favoriet. Opvallend is dat je de zanghelden van James in zijn gezang terug hoort. Steve Perry (Journey), Sting, Paul Rodgers (Free/Queen), Freddie Mercury en Nat King Cole. De LaBrie band bestaat uit drummer John Macalusso (TNT/Ark), bassist Bryan Beller, keyboarder Matt Guillory en gitarist Marco Sfogli.
En met Evergrey als voorprogamma, toch een tof avondje me dunkt!
Ik ga hier wel bij zijn! Wie nog meer?!
It is my job as a human being to let my ignorance take control
Ik ga absoluut niet. Stond een interview in de Rocktribune met James. Hij beweerde dat je alleen bestaansrecht hebt als band zijnde, wanneer je met de actualiteit meegaat. (Hij noemde daarbij o.a. Meshuggah, Linkin' Park en Metallica)
Van zo'n instelling moet ik kotsen!

http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
- The Horseman
Nou, dat was het dan weer.
Toen ik de zaal in kwam vanavond was Evergrey al eventjes aan het spelen. Deze band genoot alleen nog maar naamsbekendheid bij mij dus ik wist niet goed wat ik er van moest verwachten. Veel kan ik er daarom niet over zeggen, maar ik vond het wel een erg goed optreden, het publiek was ook al goed aan het opwarmen tijdens hun show. Het komt niet vaak voor dat een voorprogramma zoveel indruk op me achterlaat, ik wil van deze band wel wat studiowerk horen!
En vervolgens James Labrie, wat een geweldige kerel! Hij kwam op in zijn veel te strakke spijkerbroek en toen was het spreekwoordelijke hek van de dam, vooral voor de trouwste fans vooraan. Complimenten aan de band, en Labrie zelf was goed bij stem, hoewel hij bij sommige zanglijnen de plank mis sloeg. Ik vind zijn muziek goed te pruimen, hoewel ik tegen het eind van het concert tot mijn grote verbazing ontdekte dat ik zijn stemgeluid na anderhalf uur toch wel beu werd. Desondanks heb ik het naar mijn zin gehad!
Toen ik de zaal in kwam vanavond was Evergrey al eventjes aan het spelen. Deze band genoot alleen nog maar naamsbekendheid bij mij dus ik wist niet goed wat ik er van moest verwachten. Veel kan ik er daarom niet over zeggen, maar ik vond het wel een erg goed optreden, het publiek was ook al goed aan het opwarmen tijdens hun show. Het komt niet vaak voor dat een voorprogramma zoveel indruk op me achterlaat, ik wil van deze band wel wat studiowerk horen!
En vervolgens James Labrie, wat een geweldige kerel! Hij kwam op in zijn veel te strakke spijkerbroek en toen was het spreekwoordelijke hek van de dam, vooral voor de trouwste fans vooraan. Complimenten aan de band, en Labrie zelf was goed bij stem, hoewel hij bij sommige zanglijnen de plank mis sloeg. Ik vind zijn muziek goed te pruimen, hoewel ik tegen het eind van het concert tot mijn grote verbazing ontdekte dat ik zijn stemgeluid na anderhalf uur toch wel beu werd. Desondanks heb ik het naar mijn zin gehad!
klinkt als een flinke misinterpretatie van de vertaler eerlijkgezegd... zo dom schat ik m toch niet inTonger schreef:Ik ga absoluut niet. Stond een interview in de Rocktribune met James. Hij beweerde dat je alleen bestaansrecht hebt als band zijnde, wanneer je met de actualiteit meegaat. (Hij noemde daarbij o.a. Meshuggah, Linkin' Park en Metallica)
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal
-
...de tijd ging weer veel te snel gister. Jammer dat we te laat waren bij Evergrey. Maar wat ik zag heeft indruk op me gemaakt, dus die hebben er weer een fan bij
James labrie was ook geweldig. Goeie setlist, met als opening Crucify. Verder waren de drum, bas en gitaarsolo's heerlijk om te horen en duurde niet oneindig lang. Dit was een lekker opwarmertje voor Dream Theater (Arrow).

James labrie was ook geweldig. Goeie setlist, met als opening Crucify. Verder waren de drum, bas en gitaarsolo's heerlijk om te horen en duurde niet oneindig lang. Dit was een lekker opwarmertje voor Dream Theater (Arrow).

Ja en Lemmy heeft gezegd dat hij Evanescence goed vind, en Rob Halford dat hij van Linkin Park houd. Allemaal van die vreselijke nu metal bands, en daar kots ik op.Tonger schreef:Ik ga absoluut niet. Stond een interview in de Rocktribune met James. Hij beweerde dat je alleen bestaansrecht hebt als band zijnde, wanneer je met de actualiteit meegaat. (Hij noemde daarbij o.a. Meshuggah, Linkin' Park en Metallica)
Dus ga ik Motörhead, Judas Priest, en Dream Theater maar boycotten.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb uiteraard weer eens niemand van MF gezien volgens mij 
Maar het was zeker de moeite waard.
Concert review en het interview met de drummer van Evergrey zullen binnenkort op Metalfan verschijnen

Maar het was zeker de moeite waard.
Concert review en het interview met de drummer van Evergrey zullen binnenkort op Metalfan verschijnen

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- The Horseman
- Draconian
- Lult over cdtjes
Haha, dat ben ik me net ook af aan het vragen 
In ieder geval A Touch of Blessing, Blinded, I'm Sorry, She Speaks to the Dead (dacht ik), Mark of the Triangle en Masterplan.
Wie nog aanvullingen heeft (ben me net aan het bedenken welke nummers van The Inner Circle langs kwamen), you're welcome!

In ieder geval A Touch of Blessing, Blinded, I'm Sorry, She Speaks to the Dead (dacht ik), Mark of the Triangle en Masterplan.
Wie nog aanvullingen heeft (ben me net aan het bedenken welke nummers van The Inner Circle langs kwamen), you're welcome!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
en bruce dickinson luistert rammstein, so fuckin what?Djaser schreef:[..]
Ja en Lemmy heeft gezegd dat hij Evanescence goed vind, en Rob Halford dat hij van Linkin Park houd. Allemaal van die vreselijke nu metal bands, en daar kots ik op.
Dus ga ik Motörhead, Judas Priest, en Dream Theater maar boycotten.
je luistert toch wat je wilt, en als je mee wilt gaan met huidigde trends is dat nog altijd jou keuze
en lemmy vind evenescence natuurlijk goed, er speelt een vrouw in
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Daarbij nog More than ever en natuurlijk Recreation dayDraconian schreef:In ieder geval A Touch of Blessing, Blinded, I'm Sorry, She Speaks to the Dead (dacht ik), Mark of the Triangle en Masterplan.

Foto's Evergrey
Natuurlijk luistert Bruce Rammstein, hij heeft smaak net als ik!Kristof schreef:[..]
en bruce dickinson luistert rammstein, so fuckin what?
je luistert toch wat je wilt, en als je mee wilt gaan met huidigde trends is dat nog altijd jou keuze
en lemmy vind evenescence natuurlijk goed, er speelt een vrouw in
Maar good lord, ik word ook weer eens serieus genomen zeg

[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- The Horseman
Mooi, zie ik het ook weer goed in voor DynamoDraconian schreef:Haha, dat ben ik me net ook af aan het vragen
In ieder geval A Touch of Blessing, She Speaks to the Dead
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
-
-