ok hoop dat mijn vlaams iet of wat verstaanbaar is :
Vooreerst, nen dikke en welgemeende merci aan iedereen die er was !!
Ik ga de groepen niet bespreken om tweeërlei redenen :
1. ik heb hooguit 3 nrs per groep gezien
2. al genoeg reacties, en uit monde van de organizator klinkt het niet zo objectief
Hoe dan ook, bespreking vanuit mijn perspectief :
Beetje later dan gepland maar toch nog voor 10 uur gearriveerd met mijn aanhangwagen gevuld met materiaal om de metalmarkt op te bouwen. Content dat co-organizatoren
Brame,
Ske, nog nen Bram, en de Lemuria crew met guests al aanwezig waren om te helpen.
Tegen 11h30 waren er al aardig wat meer medewerkers present en was de metalmarkt uitgerust met een lichtpark waar zelfs de kerstman jaloers op zou zijn.
Toen brak het "happy hour" aan ; Filip en Rat van DeathMetal.be stonden van in Breda aan te schuiven in de file met de gasten van Illdisposed die waren toegekomen in Amsterdam rond 8h00 s' ochtends. Aan de telefoon :"ja er zijn idd geen wc-rollen, die moet je nog kopen in de supermarkt" - Een job voor Mr Protpit dus
Ook isabel was nog niet ter plaatse, zij had eveneens als de andere crew die er nog niet was nog essentiële "passen en lijsten voor de kassa" bij. Gelukkig had ik wel voor een medewerkers- en reservatielijst gezorgd. Maar Claudia van BMU ging pas rond 12h30 kunnen arriveren, en zij had een kassa. Dus compleet moeten improviseren om de kassa op te starten .... happy hour omdat ik iedere 30 seconden werd onderbroken door medewerkers tijdens het opstarten van kassa-, vestiaire, drank, ... gedurende een uur.
Verder vlak na Leng Tch'E nog een vettig intermezzo aangekondigd
Wat 't meeste voldoening gaf was toch wel de enorm feestelijke en familiale sfeer. Denk dat de tappers er ook hun aandeel in hadden, omdat ze "herkenbaar" waren, allemaal metal personeel van aanpalende jeugdhuizen en cafés (Antwerpen, Bornem, Edegem, Schoten). Er is in totaal 1130 liter gezopen, het equivalent van 3500 pinten voor een goei 600 aanwezigen
Ik kon mij geen beter verjaardagsfeestje wensen !
Enige kleine minpunt vond ik het aantal FYU zines dat op de grond lag, vanaf iets gratis is, is het voor sommigen ook waardeloos
Eerste geruchten duiden op een break-even ( geen winst / verlies ), des te meer omdat auteursrechtenorganisatie SABAM een bezoekje bracht...
Was eigl nooit echt de bedoeling om winst te maken, uit de kosten raken was genoeg.
Waarschijnlijk volgend jaar nog geen tweede editie, acht maand voorbereiding en een schuldenberg in de afgelopen maanden van ettelijke duizenden euro's is een serieuze (persoonlijke) belasting, zeker naast alle andere steun die we organizeren als
DeathMetal.be.
Dus nog's bedankt aan eenieder die aanwezig was, denk dat iedereen het verschil heeft gemaakt, zodat we niet met een gat in onze broekzak achterbleven van hier tot in Tokio
Nog wat trivia om af te sluiten ; Haemorrhage en Pig Destroyer in Zaventem, Rotten Sound in Dortmund(DE), Illdisposed in Schiphol(NL) gaan halen, ook redelijk wat over- en weer gecross tussen Antwerpen en Gent. Denk dat er in totaal zo'n 5000km is gereden dit weekend