Iedereen die Griekse Metalscene wat kent heeft zeker de naam Nightfall al gehoord.
Hun Symphonisch-getinte Death/Black is heerlijk gewoon.
Net zoals de Rotting Christ experimenteerde men met Electro en Gothic.
Dit kwam tot uiting op vooral Diva Futura, een CD, die wel goed was, maar toch niet goed genoeg.
Met I Am Jesus werd de muziek weer wat agressiever.
En nu heb ik hun laatste CD Lyssa - Rural Gods And Astonishing Punishments voor mij liggen.
De muziek is weer veel agressiever en doet denken aan het oudere werk.
Oosterse arrangementen worden gebruikten, soms lichte electro maar bijna de hele CD staat vol met agressieve Death/Black.
De muziek zelf klinkt soms melancholisch over de hele CD hangt gewoon een dreigende sfeer, zelf in de mid-tempo nummers.
Misschien kan dit het best vergeleken worden met die andere Griekse bands Rotting Christ en Septic Flesh.
Maar toch knaagt het schoentje daar, Nightfall heeft hun eigen stijl en die momenten zijn spordadisch.
Ik ben niet bekend met de releases voor Diva Futura jammer genoeg, maar hier komt verandering in.
Discografie:
'Parade into centuries'
'Oh black Queen, you’re mine (7΄)'
'Macabre sunsets'
'Eons Aura (EP)'
'Athenian Echoes'
'Lesbian show'
'Electronegative (EP)'
'Diva futura'
'I am Jesus'
’LYSSA: Rural Gods And Astonishing Punishments’
http://www.nightfallstar.com/
http://www.black-lotus-recs.com/bands.h ... _bands=443
Nightfall
- XnegativeX
- Contacteer:
@Bob: Ja? En?
Ik heb I am Jesus en dat vind ik een erg lekker album.
Typische griekse metal. Atmosferisch, melancholiek maar ook gewoon hard.
De nummers die ik van Lyssa heb gedownload klinken inderdaad een stuk agressiever en harder. Ik ben er nogsteeds niet helemaal uit of ik die nou wel of niet zal aanschaffen.
Ik heb I am Jesus en dat vind ik een erg lekker album.
Typische griekse metal. Atmosferisch, melancholiek maar ook gewoon hard.
De nummers die ik van Lyssa heb gedownload klinken inderdaad een stuk agressiever en harder. Ik ben er nogsteeds niet helemaal uit of ik die nou wel of niet zal aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.