Skyclad!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Re: Skyclad!
Ik zal dat zeker doen!
Ik heb zelf een zwak voor het verfoeide Mourning Has Broken. Ja, de sound is dun en afstandelijk, maar ik houd van de labyrint-achtige composities en ja, ik vind de zang van Ritchie Desmond ook gaaf. Het zangwerk is totaal anders en hij is geen kloon van Martin. Zijn stem geeft de nummers een flinke dosis mystiek mee.
Ik begrijp best dat Sneap en co er liever niet aan herinnerd willen worden, maar de bizarre structuren, de powermetalinjectie en het iets melodieuzere karakter weten me toch elke keer in te pakken. Kostte overigens wel moeite. Denk dat ik Mourning Has Broken zeker twintig keer gedraaid heb om er wijs uit te worden. Geen spijt van.
Plaat doet me ergens wel wat denken aan Deception Ignored van Deathrow. Eveneens veel te moeilijk en totaal wat anders dan het ouwe ragwerk, maar wel geniaal. Ik houd van die werkplaten.
Ik heb zelf een zwak voor het verfoeide Mourning Has Broken. Ja, de sound is dun en afstandelijk, maar ik houd van de labyrint-achtige composities en ja, ik vind de zang van Ritchie Desmond ook gaaf. Het zangwerk is totaal anders en hij is geen kloon van Martin. Zijn stem geeft de nummers een flinke dosis mystiek mee.
Ik begrijp best dat Sneap en co er liever niet aan herinnerd willen worden, maar de bizarre structuren, de powermetalinjectie en het iets melodieuzere karakter weten me toch elke keer in te pakken. Kostte overigens wel moeite. Denk dat ik Mourning Has Broken zeker twintig keer gedraaid heb om er wijs uit te worden. Geen spijt van.
Plaat doet me ergens wel wat denken aan Deception Ignored van Deathrow. Eveneens veel te moeilijk en totaal wat anders dan het ouwe ragwerk, maar wel geniaal. Ik houd van die werkplaten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- KoenM
- Contacteer:
In dat geval ga ik die bovenste 2 Skyclad nog eens aandachtiger luisteren.Ernst schreef: ↑ma mei 20, 2024 9:21 pmAls ik een lijstje zou moeten maken, waarbij ik tot en met de 5e Skyclad plaat ga, incl Sabbat, zou ik met zoiets eindigen:
1.Sabbat - Dreamweaver
2.Skyclad - A burnt offering for the bone idol
3.Skyclad - Wayward sons of mother earth
4.Sabbat - History of a time to come
5.Skyclad - Prince of the poverty line
6.Skyclad - Jonah's Ark
7.Skyclad - The silent whales of lunar sea
8. Sabbat - Mourning has broken
Waarom tot de 5e?
Ik vind Folkemon en zeker A Semblance Of Normality tot het beste werk van de band horen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Heel simpel: daarna ken ik de platen totaal niet. Zal die twee dan nog eens gaan luisteren.
Lang geleden Sabbat platen geluisterd en Skyclad eigenlijk nooit echt. Wel destijds naar Jonah's Ark geluisterd omdat ik op Headbanger's Ball de clip zag van Thinking Allowed en onder de indruk was, maar niks mee gedaan. Zag Skyclad in die tijd live in ATAK, en ik herinner me een volle zaal en goed optreden.
Naar aanleiding van wat hier is geschreven History of a Time to Come aan het luisteren, en het is veel beter dan ik me herinner. Ik focus me nu wat minder op de zang van Walkyier denk ik, en daardoor valt het instrumentale deel meer op, en het is sterk. Ik ga me meer in Sabbat en Skyclad verdiepen de komende tijd!
Naar aanleiding van wat hier is geschreven History of a Time to Come aan het luisteren, en het is veel beter dan ik me herinner. Ik focus me nu wat minder op de zang van Walkyier denk ik, en daardoor valt het instrumentale deel meer op, en het is sterk. Ik ga me meer in Sabbat en Skyclad verdiepen de komende tijd!
Ja, ik focuste vroeger te veel op de stem van Walkyier, dat is wel duidelijk. Gisteren in de gym ook Dreamweaver geluisterd, en het is veel beter dan ik me herinnerde. ![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Die dreunende stem is dan ook wel vrij dominant aanwezig in de mix.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
concert van voorbije weekend van Skyclad op Hellfest
ik heb het net bekeken, en het is wel aardig, drie songs van a semblance of normality, enige skyclad album dat ik nog wel eens luister
skyclad is wel echt combinatie van folk met wat hardrock/metal, veel meer authentiek imo dan al die party folk metal
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
'Authentiek zijn' is dan ook geenszins het doel van Alestrom en co.
Leuk optreden van Skyclad. Puike band.
Kun je ook lekker op roeien.
Leuk optreden van Skyclad. Puike band.
Kun je ook lekker op roeien.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik maar denken dat alestorm ouderwetse folktradities op creatieve wijze vermengt met de beste jaren 90 power metal om zo een authentiek eigen geluid te creeëren die bijdraagt aan de geschiedenis van de harde gitaarmuziek, die een nieuw hoofdstuk maakt in het boek van heavy metal
maar dat is dus niet hun bedoeling?
Ik heb echt geen idee wat je bedoeling van deze posts is. Laat maar.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Alestorm is teringslechte huppelmetal, doe normaal met je 'beste jaren 90 power metal'.Kriestof schreef: ↑wo jul 03, 2024 10:00 am ik maar denken dat alestorm ouderwetse folktradities op creatieve wijze vermengt met de beste jaren 90 power metal om zo een authentiek eigen geluid te creeëren die bijdraagt aan de geschiedenis van de harde gitaarmuziek, die een nieuw hoofdstuk maakt in het boek van heavy metal
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
geef me een
s en een
a en een
r en een
c en een
a en een
s en een
m en een
e
bovenstaande is forumkunst, ben er best trots op
s en een
a en een
r en een
c en een
a en een
s en een
m en een
e
bovenstaande is forumkunst, ben er best trots op
Dat was sarcasme, neem ik aan.
Kriestof: skyclad is authetieker dan partyfolkbands
Ik: partyfolkbands pretenderen niet authentiek te zijn
Kriestof, vanonder een laag sarcasme: dat klopt
Ik vraag me vooral af waarom Alestrom en co hier dan weer bijgesleurd moeten worden. Ja, Skyclad is beter. Ja, Kriestof vindt Alestorm kut. Waarom is die sneer dan weer nodig? Niet eens omdat ik het huppelgenre wel leuk vind, ik vraag me af waarom je niet gewoon kunt genieten van Skyclad zonder af te geven op andere bands. Je luistert ze toch niet neem ik aan, dus je hebt er weinig last van.
Maar goed. Ik zoek waarschijnlijk spijkers op laag water. Misschien ook wel omdat ik fan ben van het genre.
[edit]
nee spawn dit is geen fittie.
Kriestof: skyclad is authetieker dan partyfolkbands
Ik: partyfolkbands pretenderen niet authentiek te zijn
Kriestof, vanonder een laag sarcasme: dat klopt
Ik vraag me vooral af waarom Alestrom en co hier dan weer bijgesleurd moeten worden. Ja, Skyclad is beter. Ja, Kriestof vindt Alestorm kut. Waarom is die sneer dan weer nodig? Niet eens omdat ik het huppelgenre wel leuk vind, ik vraag me af waarom je niet gewoon kunt genieten van Skyclad zonder af te geven op andere bands. Je luistert ze toch niet neem ik aan, dus je hebt er weinig last van.
Maar goed. Ik zoek waarschijnlijk spijkers op laag water. Misschien ook wel omdat ik fan ben van het genre.
[edit]
nee spawn dit is geen fittie.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb alestorm helemaal niet in mijn eerste post vermeld overigens en ik heb ook nooit gezegd dat ik ze kut vind, ik heb zelfs een alestorm octopus tattoo, maar dat zijn eigenlijk jullie zaken niet, want die zit op gevoelige plek
ik zei dus dat ik persoonlijk iets als skyclad meer authentiek en gaver vindt dan party folk metal, terwijl meeste metalfans party folk metal leuker zullen vinden, zal altijd meer populair zijn, skyclad zal nooit op een hoofdpodium van graspop te vinden zijn, is constatering van mijn kant, dat is enige wat ik wilde zeggen
en wat is een fittie in hemelsnaam? een fit meisje? al die hollandse straattaal hier
ik zei dus dat ik persoonlijk iets als skyclad meer authentiek en gaver vindt dan party folk metal, terwijl meeste metalfans party folk metal leuker zullen vinden, zal altijd meer populair zijn, skyclad zal nooit op een hoofdpodium van graspop te vinden zijn, is constatering van mijn kant, dat is enige wat ik wilde zeggen
en wat is een fittie in hemelsnaam? een fit meisje? al die hollandse straattaal hier
- Shreds of Sanity
Kontbaard.
Ik ben waarschijnlijk een oude zeikerd, maar ik vind dit toch echt wat pit missen zonder die vocalen van Walkyier. Ik denk niet dat ik deze versie van Skyclad ooit live ga zien, die oude nummers komen niet lekker uit de verf voor mij hier.Kriestof schreef: ↑di jul 02, 2024 1:55 pm
concert van voorbije weekend van Skyclad op Hellfest
ik heb het net bekeken, en het is wel aardig, drie songs van a semblance of normality, enige skyclad album dat ik nog wel eens luister
skyclad is wel echt combinatie van folk met wat hardrock/metal, veel meer authentiek imo dan al die party folk metal
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
je moet het niet vergelijken met oude skyclad, ze hadden inderdaad beter een andere naam sinds a semblance gekozen
voor mij zijn dat ook twee aparte bands qua geluid
voor mij zijn dat ook twee aparte bands qua geluid