Thrash/Speed Metal IX

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » di okt 31, 2006 7:07 pm

Reunited British thrashers SABBAT will release remastered versions of their first two albums — "History of a Time to Come" (1988) and "Dreamweaver" (1989) — sometime next year via Sanctuary. "We've made a small bit of progress on this one," stated guitarist Andy Sneap. "I've been speaking to Sanctuary about reissues, and it looks as though we are doing remastered versions of 'History' and 'Dreamweaver', with a few bonus bits if possible. They (Sanctuary) have the multi-tracks to the first album and the live show in Berlin from the video, so again, possiblities there, and the BBC also has the session we did digitally archived."
JA!! Dreamweaver!! Eindelijk!!

*extase*
"Maya subjects you..."

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di okt 31, 2006 7:22 pm

Gaaf, die word natuurlijk aangeschaft :D

!slayer!

Bericht door !slayer! » di okt 31, 2006 7:28 pm

Vinden jullie het niet jammer dan dat je niet de originele persing hebt. Mijn hobby is echt om alles op de originele persing te hebben. Hechten jullie niet meer waarde aan een eerste uitgave ?

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » di okt 31, 2006 7:35 pm

Ik hecht meer waarde aan de inhoud van mn portemonnee.
Originele persingen zijn leuk, maar niet als ze +40 euro kosten.
"Maya subjects you..."

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di okt 31, 2006 7:43 pm

!slayer! schreef:Vinden jullie het niet jammer dan dat je niet de originele persing hebt. Mijn hobby is echt om alles op de originele persing te hebben. Hechten jullie niet meer waarde aan een eerste uitgave ?
Daar heb je gelijk in, maar als die lastig te verkrijgen is (ik bedoel in de trant van kosten) dan kan ik ook wel met een remaster leven en wellicht kom ik de orginele dan wel eens voor wat minder tegen.

The Horseman

Bericht door The Horseman » di okt 31, 2006 7:46 pm

!slayer! schreef:Vinden jullie het niet jammer dan dat je niet de originele persing hebt. Mijn hobby is echt om alles op de originele persing te hebben. Hechten jullie niet meer waarde aan een eerste uitgave ?
Nee, het gaat mij puur om de muziek en ik kan er niet meezitten dat het een re-release is.
Daarbij koop ik liever 4 cd's van ieder 10 euro dan één van 40.
En ik hecht ook waarde aan andere dingen zoals het biertje in de kroeg en groeit mijn inkomen ook niet tot in de hemel.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

!slayer!

Bericht door !slayer! » di okt 31, 2006 7:53 pm

Ach ja, ik ben ook zeikerd met labeltjes. Net zoals de pricekiller serie, een foeilelijke serie, maar sommige zijn flink zeldzaam, terwijl er van de meeste veel mooiere en betere re-releasen te koop zijn, die je overal voor een tientje kunt kopen. Het maakt de hobby wel leuker voor mij. Als ik na lang zoeken dan een originele persing heb gevonden ben ik toch weer als een kind zo blij. Ik snap wel dat het allemaal om de muziek gaat - bij mij ook - maar als de muziek dan ook erg goed is heb ik ook meer geld er voor over om deze dan bijvoorbeeld op E-bay aan te schaffen.

Parabellum

Bericht door Parabellum » di okt 31, 2006 9:03 pm

Destructor schreef:Cyclone reissues zal ook erg gaaf zijn, zie die dingen af en toe voor zo'n 100 euro staan bij collectors, is mij toch even wat te veel.
Ik weet niet wie de rechten op Cyclone momenteel bezit maar als het van de groepsleden afhangt zal er niet veel meer met Cyclone gebeuren, ze zijn niet meer de beste vrienden.

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » di okt 31, 2006 11:06 pm

Ja, duidelijk wel. Maar ze zijn vaak zo godverdomd moeilijk te vinden voor een normale prijs. Er is wat mij betreft daarnaast ook vaak nog van alles mis aan die nieuwe releases.
Als voorbeeld de re-release van de eerste twee Anthrax albums; ze zitten samen in één doosje.
Dat vind ik al vervelend. Ik wil al die shit gewoon leuk op een rijtje kunnen zetten! En niet 2 cd's in één doosje. Daarbij heb je nog het hoesje, dat ten eerste al niets bijzonders is en ten tweede ook nog "gecensord" is. Die vuist maakte het juist zo'n gave cover in the first place..

Er zitten zoveel nadelen aan re-releases. Nieuwe mix, bonustracks, ander frontje etc. Het enige wat ik weleens leuk vind, is een dikker boekje met info zoals dit bijvoorbeeld bij de Kreator albums het geval is.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di okt 31, 2006 11:20 pm

Elessar schreef:[..]

Ja, duidelijk wel. Maar ze zijn vaak zo godverdomd moeilijk te vinden voor een normale prijs. Er is wat mij betreft daarnaast ook vaak nog van alles mis aan die nieuwe releases.
Als voorbeeld de re-release van de eerste twee Anthrax albums; ze zitten samen in één doosje.
Dat vind ik al vervelend. Ik wil al die shit gewoon leuk op een rijtje kunnen zetten! En niet 2 cd's in één doosje. Daarbij heb je nog het hoesje, dat ten eerste al niets bijzonders is en ten tweede ook nog "gecensord" is. Die vuist maakte het juist zo'n gave cover in the first place..
Je kunt die albums ook gewoon los van elkaar kopen, ze zijn zover mij bekend is ook afzonderlijk gere-released. En volgens mij zat in de 2cd re-release ook een niet gecensorde cover.
It's the end of time

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di okt 31, 2006 11:27 pm

Fistfull of Metal is volgens mij alleen met Armed And Dangerous gere-released.

Maar als jullie graag de orginele uitgave wil, kopen jullie dan ook de lp's of gaat het echt om de cd?

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » di okt 31, 2006 11:27 pm

Dragonforce schreef:[..]
Je kunt die albums ook gewoon los van elkaar kopen, ze zijn zover mij bekend is ook afzonderlijk gere-released. En volgens mij zat in de 2cd re-release ook een niet gecensorde cover.
Is dat zo? Dat moet ik dan gemist hebben. Vreemd, want ik heb er wel naar gezocht.

De cover is bij mij gecensord waar je de "fist" had moeten zien. Hier zie je nu een zwarte plek.

"Wat?"

Ja dus.

The Wörld Is Yours

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » di okt 31, 2006 11:29 pm

Orklord schreef:Fistfull of Metal is volgens mij alleen met Armed And Dangerous gere-released.

Maar als jullie graag de orginele uitgave wil, kopen jullie dan ook de lp's of gaat het echt om de cd?
Zelf koop ik vooral cd's, maar mocht ik tegen een LP aanlopen die nog in goede staat is en erg goedkoop is, koop ik ze af en toe weleens.

"Wat?"

Ja dus.

The Wörld Is Yours

!slayer!

Bericht door !slayer! » di okt 31, 2006 11:37 pm

Orklord schreef:Fistfull of Metal is volgens mij alleen met Armed And Dangerous gere-released.

Ik zoek altijd naar de eerste originele release op CD. Bijvoorbeeld Holy Terror is in 1993 alleen in Japan uit gebracht ( + OBI ), terwijl wel gewoon de LP in 1987 op Under One Flag is uitgebracht.
Alleen van sommige vooral NWOBHM-bands zijn de albums nooit op CD verschenen, zou ik misschien nog wel op LP willen kopen dan. Alleen nu nog een LP speler en heb het verder niet zo op LP's.
Wat ik nog vervelender vind zijn bijvoorbeeld de bootlegs van de eerste 2 van Laaz Rockit door Oldmetal records en dat wordt verkocht als origineel. Bootlegs wil ik eigenlijk helemaal niet hebben tenzij het nooit origineel op CD is verschenen en gebrek aan een LP speler, zou ik nog een bootleg kunnen kopen voor niet meer dan 7 E. Anders kan je het net zo goed downloaden....

Daeminion

Bericht door Daeminion » di okt 31, 2006 11:39 pm

En toch kom je die eerste persing van Fistful Of Metal op cd met regelmaat tegen. Dit jaar op Wacken heb ik er ook weer genoeg van zien liggen (en zelf destijds ook gekocht).

Ik heb eigenlijk vrij weinig met eerste persings. Tis leuk als ik ze tegenkom, maar ik wil er zeker niet meer voor betalen dan de heruitgaves. Meestal koop ik ze als de latere persings digipacks of complete boxen zijn, waar ik sowieso al geen interesse voor heb.

Verder spaar ik uberhaupt al geen metal op vinyl, omdat 60's/70's vinyl bij mij de voorrang heeft.

!slayer!

Bericht door !slayer! » di okt 31, 2006 11:50 pm

Daeminion schreef:En toch kom je die eerste persing van Fistful Of Metal op cd met regelmaat tegen. Dit jaar op Wacken heb ik er ook weer genoeg van zien liggen (en zelf destijds ook gekocht).

Ik heb eigenlijk vrij weinig met eerste persings. Tis leuk als ik ze tegenkom, maar ik wil er zeker niet meer voor betalen dan de heruitgaves. Meestal koop ik ze als de latere persings digipacks of complete boxen zijn, waar ik sowieso al geen interesse voor heb.

Verder spaar ik uberhaupt al geen metal op vinyl, omdat 60's/70's vinyl bij mij de voorrang heeft.
Precies, die van Anthrax stelt niet zoveel voor qua zeldzaamheid.

Ernst

Bericht door Ernst » di okt 31, 2006 11:51 pm

Ik ben van het verzamel-principe met eerste drukken etc afgestapt, al vind ik het bij sommige bands wel erg leuk om alles van te verzamelen (Vio-Lence bijv.).

Destructor

Bericht door Destructor » wo nov 01, 2006 9:59 am

Ik heb wel redelijk wat eerste persingen en heb ze ook veel liever dan de re-releases. Vaak kom ik nog wel een hoop orginele persingen voor een tinetje tegen, maar meer dan 40-50 euro zou ik niet snel voor een cd neer leggen.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 10:03 am

Ik vind dit eigenljik wel een interessante discussie, ik geef zelf zeer zeker de voorkeur aan originel persingen. Vaak vind ik het bonusmateriaal en aangepast artwork een wreedheid. Er zijn echtere reissues die wel met oprechte liefde uitgebracht worden die wil ik nog wle eens kopen, zeker als het origineel alleen op vinyl verkrijgbaar is of onbetaalbaar op CD. Het is vaak gewoon een kwestie van geld, toen ik nog student was had ik het niet en zou het dus zeker niet aan een CD uitgeven. Aan de andere kant wordt tegenwoordig alles, zelfs de meest onbeduidende 80’s releases, te pas en te onpas maar op reissue uitgeknald, dat stoort me. Toen ik 16-18 was had je gen enkele reissue en moest je maar hopen het origineel bij een tweedehands zaak op de kop te tikken, wat, eerlijk is eerlijk, toen ook nog veel vaker lukte. Maar hetzelfde speelt met MP3’s, tegenwoordig kan iedereen met 1 druk op de knop een lijst van de meest obscure thrash releases vinden en met misschien 2 drukken op de knop downloaden bij soulseek of DC++, dat stoort me nog meer, het vraagt totaal geen dedicatie en moeite meer om over alles mee te kunnen praten, bij rereleases zijn de kopers iig nog bereid er geld aan te spenderen wat ze dus niet meer ergens anders aan uit kunnen geven. Op Ebay worden de meest waanzinnige prijzen betaald voor alles en iedereen dat er zelfs maar 80’s uitziet, zelfs sommige bootlegs gaan al voor veel geld, dat is een belachelijk fenomeen, en ik begrijp dat veel mensen dan afhaken tenzij je heel fanatiek bent.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo nov 01, 2006 10:38 am

Ik ben ook iemand die niks geeft om first print edities. Voornamelijk vanwege de kosten, maar aan de andere kant bieden reissues meer in de vorm van extra nummers op de cd. Het gaat me ten slotte toch om de muziek.

Daarbij wil ik trouwens wel zeggen dat ik, net als enforcer, er fel op tegen ben als de originele artwork veranderd wordt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Den

Bericht door Den » wo nov 01, 2006 10:41 am

in reactie op enforcer: wat betreft het downloaden zit dat mij ook het meest dwars. Aan de ene kant is het een mooi medium (zeker voor beginnende bandjes), maar de charme van het hebben van wat moeilijker verkrijgbaar materiaal gaat er wel een beetje af op deze manier...
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 01, 2006 10:42 am

enforcer schreef: dat stoort me nog meer, het vraagt totaal geen dedicatie en moeite meer om over alles mee te kunnen praten,
:lolup:

Jongetje toch.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 01, 2006 10:44 am

Ik vind extra nummers vaak (niet altijd) irritant. bijvoorbeeld als je er demo nummers bij in een ontzettend slechte kwaliteit, waar ik niet veel mee kan.

Ik vind verhalen in de boekjes zoals bij Megadeth en Kreator dan weer wel erg leuk.

Maar wat het is met de first press. Ik vind het altijd geweldig als ik er 1 kan vinden en dan ook nog eens betaalbaar. Dat is zeg maar de sport.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 10:52 am

:lolup:

Jongetje toch.
Sorry als ik je op je gevoelige plekje geraakt heb…..

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » wo nov 01, 2006 10:53 am

Ik vind die verspreiding van obscure jaren tachtig bands via het Internet met download programma's juist erg positief en blijven die bands niet het gemeengoed van alleen maar een klein groepje elitaire '80s only' metalfans.
Zo worden die bands weer geluisterd door een nieuwe generatie en loont het ook om die obscure albums opnieuw uit te brengen, gezien er een nieuw publiek voor die muziek is ontstaan dankzij het Internet. Anders waren die obscure bands op dat kleine groepje elitaire hardcore 80s fans na helemaal in de vergetelheid geraakt. Prijs het Internet dus!

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » wo nov 01, 2006 10:58 am

Orklord schreef:Ik vind extra nummers vaak (niet altijd) irritant. bijvoorbeeld als je er demo nummers bij in een ontzettend slechte kwaliteit, waar ik niet veel mee kan.
Dat heb ik dus ook. Meeste CD's luister ik vooral op m'n Discman, en dan op shuffle. Zet ik m'n M-16 digipack editie op, krijg ik tussendoor nummers van de eerste demo's, aarrggh!!

Verder doe ik niet speciaal m'n best om original pressings te krijgen, maar als ik ze heb ben ik er wel trots op!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 01, 2006 11:06 am

enforcer schreef:[..]

Sorry als ik je op je gevoelige plekje geraakt heb…..
Snap je het niet? Je komt over als een wanhopig elitair figuur met je 'dedicatie'. Alsof je jezelf onderdeel van een clubje voelt waar iedereen bij wil horen, maar waarvan oa jij beslist of ze er bij mogen. Redelijk infantiel als je het mij vraagt.
Facebook band

Last.fm profiel

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 11:18 am

Snap je het niet? Je komt over als een wanhopig elitair figuur met je 'dedicatie'. Alsof je jezelf onderdeel van een clubje voelt waar iedereen bij wil horen, maar waarvan oa jij beslist of ze er bij mogen. Redelijk infantiel als je het mij vraagt.
je trekt nogal makkelijk conclusies, en oordeelt nogal makkelijk over mensen dat vind ik vrij elitair overkomen. Ik vind het geweldig dat de thrash scene weer leeft, het laatste dat ik wil dat het weer zo doods is als halverwege de 90’s. Maar ik heb een hekel aan dat vrijblijvende en makkelijke downloaden. Het gaat erom dat je ook iets “over hebt” om aan je favoriete muziek te komen, dat geldt overigens niet alleen voor muziek, vrijblijvendheid en oppertunisme leiden vaak alleen maar tot vervlakking. Ik zeg absoluut niet dat iedereen zijn laatste cent moet omdraaien om een originele CD te kopen, noch zeg ik dat ik nog nooit wat heb gedownload. Ik ben een groot voorstander van mooie reissues en of iemand uit verzamelaarsmotieven dan belachelijk veel geld overheeft voor een origineel dat is aan iedereen zelf, het maakt je echt niet “meer” of “minder”, het is maar net waar je genoegen uit schept. Maar ik weet zeker dat 9 van de 10 mensen bij gelijke prijs liever een origineel zou willen hebben. Als jij het niet met mijn mening eens bent mag dat, maar ga niet over me lopen oordelen of me karakteriseren, alsof jij wel wet hoe iedereen in elkaar zit je hebt namelijk geen idee en komt behoorlijk betweterig over. Dat is gelijk het laatste wat ik erover zeg voor we nog meer OT gaan.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 01, 2006 11:34 am

Je doet precies hetzelfde. Ik zeg "je komt over". Ik zeg niet "je bent". Met je bovenstaande reply heb je gelijk het nut van nuance bewezen en nu zal je ook beter begrepen worden.
Facebook band

Last.fm profiel

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » wo nov 01, 2006 11:36 am

Ik irriteer mij ook altijd onwijs veel aan mensen die zeggen fan te zijn van een bepaalde band, maar niets kopen "omdat ze het net zo goed kunnnen downloaden" :roll: Dan vind ik dat je jezelf geen fan mag noemen. Anders is natuurlijk als je er echt geen geld voor hebt, maar het gaat mij om het krenterige..

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 11:47 am

KoenM schreef:Je doet precies hetzelfde. Ik zeg "je komt over". Ik zeg niet "je bent". Met je bovenstaande reply heb je gelijk het nut van nuance bewezen en nu zal je ook beter begrepen worden.
Ik vraag me af of je ook zo’n neerbuigende aanhef als “jongetje” zou durven bezigen als je me persoonlijk zou tegenkomen, dat bedoel ik dat hele internethelden gedoe….vreselijk, maar goed nu echt schluss.

Voorbeelden van mooie reissues zijn natuurlijk de hele Century Media combat classics serie, daar heb ik er behoorlik wat van thuisstaan. Ook de reissues op Axe Killer zijn altijd heel dik in orde. De 2-CD reissue van HOLY TERROR is ook vet, allen weer jammer van het veranderde artwork. Wat ik alleen af en toe wel jammer vind is dat tegenwoordig elke 80’s band gelijk legendarisch is en op een verhoging geplaatst wordt, dat uit zich ook in de prijzen op ebay die betaald worden. Natuurlijk waren niet alle 80’s bands goed, Thrash was toen en trend, ik wil het nit vergelijken met Nu-Metal van halverwege de 90’s maar er zaten zat followers tussen en tweederangs band die snel een penning me wilden pikken.

IROn

Bericht door IROn » wo nov 01, 2006 12:01 pm

Orklord schreef:Maar wat het is met de first press. Ik vind het altijd geweldig als ik er 1 kan vinden en dan ook nog eens betaalbaar. Dat is zeg maar de sport.
Inderdaad, aan een first press hecht ik op zich ook niet heel veel waarde. Het is wel leuk, maar alleen als het betaalbaar blijft en mocht je er dan toevallig eentje tegenkomen voor een schappelijke prijs ben ik daar stukken blijer mee dan wanneer ik een heel dure zou kopen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 12:16 pm

vanzelfsprekend, en als je goed kijkt kun je er ebst nog eens eentje voor weinig scoren! Veel van mijn vrienden houden van ouwe thrash dus ik hou altijd mijn ogen open voor hen en ik vnid regelmatig iets dat ik zelf al heb maar ik iemand anders erg blij mee kan maken.

Ernst

Bericht door Ernst » wo nov 01, 2006 12:19 pm

Ja, dat ken ik wel. Binnenkort krijgt een vriend van me op die manier Toxik - World circus cd. :)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 01, 2006 12:25 pm

Ik vraag me af of je ook zo’n neerbuigende aanhef als “jongetje” zou durven bezigen als je me persoonlijk zou tegenkomen, dat bedoel ik dat hele internethelden gedoe….vreselijk, maar goed nu echt schluss.
Hehe, dat denk ik wel. Ik vond je gelul over dedicatie gewoon belachelijk overkomen. Wat een heisa zeg.
Facebook band

Last.fm profiel

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » wo nov 01, 2006 12:33 pm

Hehe, dat denk ik wel. Ik vond je gelul over dedicatie gewoon belachelijk overkomen. Wat een heisa zeg.
Een beetje overdreven misschien, maar zeker niet belachelijk.
Als je ergens veel moeite, tijd en geld in stopt om te krijgen, en vervolgens komt er zo'n betweterig pubertje aanzetten die de volledige '80 scene op z'n pc heeft staan, snap ik wel dat dat best vervelend kan zijn.

Hetzelfde als maanden kromliggen voor een nieuwe gitaar, en dat dan vervolgens je buurjongen een duurdere van z'n pappie krijgt.
"Maya subjects you..."

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 01, 2006 12:35 pm

Vervelend? Daar lach je toch gewoon om. Als je dat erg vindt, wat is dan voor jou nog de waarde van een originele cd bezitten? Daarnaast vind ik dat mensen té veel naar anderen kijken. Tuurlijk is niemand invloedvrij, maar je laten opjutten ivm een duurdere gitaar... daar moet je boven staan.
Facebook band

Last.fm profiel

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » wo nov 01, 2006 12:40 pm

Ik maar er ook zeker geen drama van, zie het woordje "overdreven" ;).
Maar dat soort gevallen zijn stiekem toch wel een beetje jammer.

Maargoed, het kan natuurlijk dat jij je daar niets van aantrekt, prima hoor.
"Maya subjects you..."

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 12:48 pm

Het gaat om een principe, als je ergens meer moeite voor moet doen waardeer je het meer. geldt niet alleen voor muziek...
tuurlijk kan mijn betoog wat "overdreven" overkomen, maar de essentie meen ik wel, voor mij is muziek iig veel meer dan alleen muziek.

Gitaren, dat is ook een mooie passie trouwens..... :twisted:

Destructor

Bericht door Destructor » wo nov 01, 2006 12:50 pm

En een hele dure :?

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » wo nov 01, 2006 12:53 pm

Destructor schreef:En een hele dure :?
Inderdaad, ik wacht nog even met gitaren/amps verzamelen tot ik een full-time baan heb, hehe.
"Maya subjects you..."

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 2:14 pm

heel verstandig, heb ik ook gedaan! Ik heb ondertussen al zo’n 50 high end gitaren gehad, enige Gibson LP’s, V’s, SG’s en een explorer, een USA Washburn Dime-3, een USA Neckthru Mockingbird en Warlock supreme van BC Rich, Diverse Japanse ESP’s (Vipers en Eclipses), een tweetal USA Neckthru Jackson RR-1’s en een hele stapel USA DEANs (ML’s, V’s en Z’s) waarvan 2 custom made, en een USA DEAN caddilac-3. Qua amps heb ik een heel aantal Marshall gehad, een Mesa Boogie Dual Rectifier en een Mark III, een Crate BV 300, een Randall Cyclone, een Peavey 5150 en een triple XXX, een VHT 100 CLX een Diezel Herbert, een ENGL SAVAGE 120, Powerball en momenteel bestaat mijn arsenaal uit een ENGL SE EL34 en een Mesa Boogie Mark IV en ik denk dat die voorlopig even blijven. Ik ben me nu op recording gear aan het storten……hele dure maar leuke hobby.

!slayer!

Bericht door !slayer! » wo nov 01, 2006 4:17 pm

Wat ik alleen af en toe wel jammer vind is dat tegenwoordig elke 80’s band gelijk legendarisch is en op een verhoging geplaatst wordt, dat uit zich ook in de prijzen op ebay die betaald worden. Natuurlijk waren niet alle 80’s bands goed, Thrash was toen en trend, ik wil het nit vergelijken met Nu-Metal van halverwege de 90’s maar er zaten zat followers tussen en tweederangs band die snel een penning me wilden pikken.
Hehe dat klopt ja. In elke re-release van een 3e rangs bandje moet er altijd nog even gezegd worden dat nooit echt de kans en de respect hebben gekregen hebben die ze zouden verdienen, etc...

Er is heel veel thrash metal wat eigenlijk helemaal niet zo goed is, maar een ontzettende cult status hebben en ook een flink bedrag voor neergeteld wordt op bv Ebay terwijl er een re-release van is.

Destructor

Bericht door Destructor » wo nov 01, 2006 5:16 pm

enforcer schreef:heel verstandig, heb ik ook gedaan! Ik heb ondertussen al zo’n 50 high end gitaren gehad, enige Gibson LP’s, V’s, SG’s en een explorer, een USA Washburn Dime-3, een USA Neckthru Mockingbird en Warlock supreme van BC Rich, Diverse Japanse ESP’s (Vipers en Eclipses), een tweetal USA Neckthru Jackson RR-1’s en een hele stapel USA DEANs (ML’s, V’s en Z’s) waarvan 2 custom made, en een USA DEAN caddilac-3. Qua amps heb ik een heel aantal Marshall gehad, een Mesa Boogie Dual Rectifier en een Mark III, een Crate BV 300, een Randall Cyclone, een Peavey 5150 en een triple XXX, een VHT 100 CLX een Diezel Herbert, een ENGL SAVAGE 120, Powerball en momenteel bestaat mijn arsenaal uit een ENGL SE EL34 en een Mesa Boogie Mark IV en ik denk dat die voorlopig even blijven. Ik ben me nu op recording gear aan het storten……hele dure maar leuke hobby.

Tering, wat veel!!!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 5:39 pm

Destructor schreef:[..]

Tering, wat veel!!!
je belachelijk, ik weet het, ben ook serieus aan het downsizen.

Overigens ik heb eindelijk INC - The Visitor op CD gescoord!

Destructor

Bericht door Destructor » wo nov 01, 2006 5:42 pm

Da's Indestructible Noise Command toch, is het wat?

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 5:44 pm

Ik heb hun debuut album al, tja eerlijk is eerlijk het is meer verzamelaarswaarde dan dat het echt waanzinnig is. Het is zeker leuk voor ons liefhebbers, maar het geld dat die CD's kosten zijn ze niet waard als je alleen om de muziek geeft. Het tweede album schijnt een stuk beter te zijn, ben benieuwd!

!slayer!

Bericht door !slayer! » wo nov 01, 2006 6:12 pm

enforcer schreef:Ik heb hun debuut album al, tja eerlijk is eerlijk het is meer verzamelaarswaarde dan dat het echt waanzinnig is. Het is zeker leuk voor ons liefhebbers, maar het geld dat die CD's kosten zijn ze niet waard als je alleen om de muziek geeft. Het tweede album schijnt een stuk beter te zijn, ben benieuwd!
hoeveel heb jij voor die eerste betaald ?

Ik heb de laatste tijd de volgende cd's binnen gekregen:
Abattoir Vicious Attack
Agent Steel Unstoppable Force (Combat)
Attila Triad
Exodus Bonded By Blood (Combat 1985)
Indestroy Indestroy / Senseless Theories
Liege Lord Master Control (Roadrunner)
Savage Grace Master Of Disguise / The Dominatress
Slayer Haunting The Chapel (3 Track)
Slayer Live Undead (Metal Blade)

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 01, 2006 6:26 pm

Die eerste heb ik op de beurs in Utrecht gekocht voor iets van € 50

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » wo nov 01, 2006 7:03 pm

Wat is Zombie Attack van Tankard toch gaaf! Het album.

Fel, snel en af en toe ook nog een "punk" feel tussendoor. Zeer gaaf!

"Wat?"

Ja dus.

The Wörld Is Yours

Gesloten