En Simon Philips is gaaf. Iemand die Jeff Porcaro vervangt is zowiezo gaaf.

Iemand die Jeff Porcaro vervangt moet elke spelende seconde onthouden dat ie niet kan tippen aan de echte Porcaro.Thaumaturgy schreef:Je zou kunnen zeggen dat Ulrich het tegenovergestelde van Portnoy is. Hij heeft geen echt goede techniek maar heeft daarentegen wel gave drumpatijen geschreven.
En Simon Philips is gaaf. Iemand die Jeff Porcaro vervangt is zowiezo gaaf.
dat rechtoe rechtaan drummen vond ik zeer meevallen. er zullen natuurlijk betere zijn, maar simon grooved een aardig eind weg. soms werd het wat saai tijdens solo's.Erased schreef:Mwah, ik hoef Simon Phillips niet zo nodig te zien. Ik vind het te rechtoe rechtaan drummen. Ik had liever Virgil Donati nog een keer in Brabant gehad :d
Dat is het enige Nile album wat hij heeft gedrumt.HellcommandeR schreef:Tony Laureno ( vooral op het Nile - album "...In Their Darkened Shrines")
Nou hoi. Die kerel van The Berzeker kan de pot op met zn 1165 bpm, alsof je daarmee een goede drummer bent.Blackmetal schreef:[..]
Dat is het enige Nile album wat hij heeft gedrumt.
Jotan van The Berzerker, maar meer vanwege die video van 1165 beats in 1 minuut.
Dat hoef je mij niet te vertellen.Blackmetal schreef:[..]
Dat is het enige Nile album wat hij heeft gedrumt.
Jotan van The Berzerker, maar meer vanwege die video van 1165 beats in 1 minuut.
Portnoy is gewoon goed in shows spelen van 3 hele uren met daarin nummers van soms 20 minuten aan een stuk met een zooi maatwisselingen en veel breaks en andere fratsen. Z'n bassdrum techniek techniek is alles behalve goedHou toch eens op met die Mike Portnoy! Zo goed is hij niet! Zijn techniek is redelijk goed ja, maar verder ook niets!!!
Volgens mij bedoelen ze 1165 hits in een minuut, '1165BPM' slaat natuurlijk nergens op. Trouwens voor veel metalheads ben je wel een goeie drummert als je gewoon snel en strak of gewoon impressive speelt wat bij de muziek past. Veel rock/metal mensjes hebben echt niet zo'n hoge maatstaaf daarvoor heb ik vernomen als je af en toe wat rondvraagt.Rascul schreef:[..]
Nou hoi. Die kerel van The Berzeker kan de pot op met zn 1165 bpm, alsof je daarmee een goede drummer bent.
Niet dus he.
Hoezo dat? God Dethroned heeft ook RUSTPUNTEN in hun muziek, als je daaroverheen gaat raggen met blastbeats dan passen de puzzelstukjes niet. Tony is niet maf, hij heeft bij GD ook laten zien dat hij een drummer met aanpassingsvermogen is. Bij Nile had hij gewoon alles gegeven wat ie had kwa uithoudingsvermogen/snelheid. Het is echt insane hoe lang die kerel door blijft gaan, en alles strak houdt, dat terwijl hij de laatste 2 jaar volgens eigen zeggen bijna nooit specifiek getrained heeft, alleen veel live en huurling werk. Ik zie hun nieuwe drummer George Kollias dat eerlijk gezegd nog niet nadoen... Kollias is wel creatiever, maar daar heb je niet zoveel aan bij het spelen van bestaand Nile werkAlleen bij Ravenous(God dethroned), merk je gewoon dat ie een stap terug moet.
Hmm, ik vind dat Tony's spel op Ravenous perfect bij de muziek past.yelmer schreef:Ja maar met een stap terug refereer ik naar het niveau-verschil van GD en Nile. GD is zeker goed, maar bij Nile is het niveau zo hoog. Dat het extra moeilijk word om ''ingehouden'' te spelen. Tony had in principe veel meer beuk werk kunnen laten horen op Ravenous(in de lompere stukken). En daarom vond ik het waard om die opmerking te posten.
OK, maar zoals het daar stond leek alsof je dat niet wist.HellcommandeR schreef:Dat hoef je mij niet te vertellen.
Ik bedoelde dat wat hij in huis heeft het beste bij Nile heeft laten zien, aangezien hij ook bij Angelcorpse en God Dethroned heeft gedrumd.
Hmm dat kan, in het filmpje wordt in ieder geval gezegd: "when playing over 18 beats per second"Volgens mij bedoelen ze 1165 hits in een minuut
Hmm, als ik zo dat nummer hoor (Scorn Torrent), lijkt het nog wel binnen Joey`s straatje te vallen.Net zo min zie ik trouwens Joey Jordison Frost (Satyricon) naspelen nu hij hem vervangt tijdens de US tour. Om nummers als The Scorn Torrent na te spelen heb je meer dan een goede slagtechniek nodig.