Black Metal Topic
Jezus, wat is Finland toch eigenlijk een land met ontzettend veel héle gave Black Metal, zo veelzijdig ook.
Horna - Heel erg strakke, agressieve, snelle, duistere Black Metal die de kamer op haar grondvesten doet trillen. Wat heb ik veel zin in zaterdag, dat gaat écht heersen!
Pest - Lekker vuige, ranzige, smerige, lompe Black Metal. Met onder meer Satanic Warmaster in de line-up lieten ze met de compilatie 'Hail the Black Metal Wolves of Belial' de wereld zien wat Satanisch is!
Azaghal - Terror Black Metal, aldus onze vriend Narqath. Af en toe extreem chaotisch, doch erg doordacht. Snelle drums, hysterische vocalen, bruut gerag op de gitaren!
Wyrd - Narqath heeft verborgen talenten! Met Wyrd maakt hij fe-no-me-naal mooie 'Heathen Metal'. Met als meesterwerk het eennummer-album 'Heathen' laat hij horen hoe je een prachtige, natuurlijke sfeer door Black Metal kunt uitstralen. Een rustigere, subtielere variant van Drudkh op Forgotten Legends!
Behexen - Na wat mp3's van deze band gehoord te hebben direct een cd besteld, ik heb hem nog niet binnen maar ik kan niet wachten! Slepende melodieën, snerpende riffs en sluwe vocalen. Gewoon Black Metal, niets meer ende niets minder!
Beherit - Een absolute topper in de Finse scene! Black Metal zoals Von, een simplistische en wat meer bombastische vorm van Venom. Zware gitaren, Satanische teksten, gestoorde lage vocalen, makkelijk drumwerk. Niet alles van deze band is goed, maar Drawing Down The Moon is een der betere BM-platen ooit!
Barathrum - Barathrum! De enige band met duidelijke invloeden uit andere hoeken. Met een album als Venomous laten ze duidelijk horen ook in de Thrash scene thuis te zijn, want met deze opzwepende riffs blijft niemand met het hoofd stilzitten! Prachtige riffs, onder normaal drumwerk en onoriginele, doch extreem goede krijs!
En zo zijn er nog ontzettend veel enorm gave bands in Finland te vinden!
Horna - Heel erg strakke, agressieve, snelle, duistere Black Metal die de kamer op haar grondvesten doet trillen. Wat heb ik veel zin in zaterdag, dat gaat écht heersen!
Pest - Lekker vuige, ranzige, smerige, lompe Black Metal. Met onder meer Satanic Warmaster in de line-up lieten ze met de compilatie 'Hail the Black Metal Wolves of Belial' de wereld zien wat Satanisch is!
Azaghal - Terror Black Metal, aldus onze vriend Narqath. Af en toe extreem chaotisch, doch erg doordacht. Snelle drums, hysterische vocalen, bruut gerag op de gitaren!
Wyrd - Narqath heeft verborgen talenten! Met Wyrd maakt hij fe-no-me-naal mooie 'Heathen Metal'. Met als meesterwerk het eennummer-album 'Heathen' laat hij horen hoe je een prachtige, natuurlijke sfeer door Black Metal kunt uitstralen. Een rustigere, subtielere variant van Drudkh op Forgotten Legends!
Behexen - Na wat mp3's van deze band gehoord te hebben direct een cd besteld, ik heb hem nog niet binnen maar ik kan niet wachten! Slepende melodieën, snerpende riffs en sluwe vocalen. Gewoon Black Metal, niets meer ende niets minder!
Beherit - Een absolute topper in de Finse scene! Black Metal zoals Von, een simplistische en wat meer bombastische vorm van Venom. Zware gitaren, Satanische teksten, gestoorde lage vocalen, makkelijk drumwerk. Niet alles van deze band is goed, maar Drawing Down The Moon is een der betere BM-platen ooit!
Barathrum - Barathrum! De enige band met duidelijke invloeden uit andere hoeken. Met een album als Venomous laten ze duidelijk horen ook in de Thrash scene thuis te zijn, want met deze opzwepende riffs blijft niemand met het hoofd stilzitten! Prachtige riffs, onder normaal drumwerk en onoriginele, doch extreem goede krijs!
En zo zijn er nog ontzettend veel enorm gave bands in Finland te vinden!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Satanic Warmaster ken ik qua muziek niet goed. Van Clandestine Blaze ken ik alleen Fire Burns In Our Hearts, dat vind ik een baggerplaat.Plaag schreef:Dat je Clandestine Blaze niet noemt.. Satanic Warmaster, Baptism..
Natuurlijk meld je wel dat er zoveel andere goeie bands te vinden zijn, maar een aparte vermelding is wel op haar plaats.
En Zemial, die is ook niet echt verkeerd.
Zemial ken ik niet.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Alleen is Zemila niet Fins maar dat neemt niet weg dat het een goede band is.Plaag schreef:Dat je Clandestine Blaze niet noemt.. Satanic Warmaster, Baptism..
Natuurlijk meld je wel dat er zoveel andere goeie bands te vinden zijn, maar een aparte vermelding is wel op haar plaats.
En Zemial, die is ook niet echt verkeerd.
Een andere goede Finse band (welke zelden wordt genoemd) is Archgoat die trouwens weer bijelkaar zijn. De nieuwe ep (met overigens oude opnamen) van ze is erg goed. Ik ben benieuwd of het nieuwe materiaal van hetzelfde niveau is.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
Naast de Griekse Zemial is er ook een Finse. Maar nu je het zegt, vraag ik me af of ik niet in de war ben met de Griekse, gezien het feit dat de Finse maar één demo uit heeft, met niet bijster tot de verbeelding sprekende titels.puist schreef:[..]
Alleen is Zemila niet Fins maar dat neemt niet weg dat het een goede band is.
Een andere goede Finse band (welke zelden wordt genoemd) is Archgoat die trouwens weer bijelkaar zijn. De nieuwe ep (met overigens oude opnamen) van ze is erg goed. Ik ben benieuwd of het nieuwe materiaal van hetzelfde niveau is.
Kop dicht, Thorko
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- Judas Iscariot
- Judas Iscariot
Wyrd is inderdaad super. Ik heb dan alleen Heathen en Vartimmen 1 gehoord en dat beviel me zeer goed. Met name Heathen is, zoals je al opmerkte, een geniale release.Nidhuggur schreef: Wyrd - Narqath heeft verborgen talenten! Met Wyrd maakt hij fe-no-me-naal mooie 'Heathen Metal'. Met als meesterwerk het eennummer-album 'Heathen' laat hij horen hoe je een prachtige, natuurlijke sfeer door Black Metal kunt uitstralen. Een rustigere, subtielere variant van Drudkh op Forgotten Legends!
Check ook Svartkraft. Een ander project van Narqath. Hier heeft hij in 2004 zijn eerste album van gereleased, Den Onda Pesten. De muziek is iets rauwer dan Wyrd. De nummers varieren van snel to heel langzaam en alles wat daartussen zitten. Veel slepende stukken, zieke vocalen. Sommige nummers zijn wat depressiever en langzamer andere juist weer wat agressiever, sneller en straight forward. In de opener zitten ook een beetje Filosofem achtige keyboards.
Apart project, erg gaag ook als je het mij vraagt.
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
Onzin..Judas Iscariot schreef:[..]
Ik vind ze gaver toen ze nog Crimson Evenfall 'waren' eerlijk gezegd.
Crimson Evenfall is vele malen minder gek!!!
die demo is wel ok, maar niet echt geweldig..
de Usvan Lapset demo van MS is veeeeeeeeel beter.. geniaal gewoon
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
- Judas Iscariot
Een rauwer geluid dan Wyrd, maar alle instrumenten zijn wel goed uitgebalanceerd, alles is goed te horen.Nidhuggur schreef:Productie?
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op do mar 17, 2005 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Judas Iscariot
Dubbelpost
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op do mar 17, 2005 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Judas Iscariot
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- Judas Iscariot
- zwarte krijser
- zwarte krijser
- fetuskiller
- Contacteer:
- Judas Iscariot
- Judas Iscariot
- Blikskaters
- The Reckoning
- Judas Iscariot
- ruben somewhere online
Is een puik album, goede koud aanvoelende productie, nummers die ook goed blijven hangen.NIBDEM schreef:Ik ben de band Canadese black metal band Operation Wintermist nog niet tegen gekomen op dit forum; sommigen zullen het misschien kennen, maar voor anderen is dit zeker een aanrader, het album 'Winter Warfare II' heerscht enorm en doet me bij vlagen denken aan een geslaagde kruising tussen darkthrone en satyricon.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
........Judas Iscariot schreef:[..]
Fuck off, ik weet wanneer iets melodieuze metal is als ik het hoor. Ik kan het alleen niet definieren.
In mijn ogen is iets melodieuze metal als de melodie het belangrijkst aspect van het nummer is.
Dan verkies ik toch mijn beschrijving. Die zal ook geen nobelprijzen in de wacht slepen, maar ja.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Judas Iscariot
Dus ben je eigenlijk gewoon een ontzettend onnozele dwaas. Kankeren op andermans beschrijving zonder zelf van wanten te weten, idioot. De beschrijving van Meltdown was tamelijk scherp, in tegenstelling tot jouw nietszeggende analyse. Opsodemieteren.Judas Iscariot schreef:[..]
Prima, het maakt ook eigenlijk weinig uit.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
En nu je er toch bent, haal je vriendje Mausoleum nou eens als de bliksem uit je hol.
Die moet me nog steeds vertellen hoe het nou zit met zijn Alkmaarse blekkie padvinders vereniging die al die gave releases van al die inspirerende bands zeg maar niet uitbrengt.
http://www.metal-archives.com/userbands ... me=Kieloth
Gaaf.
Roze Sfeerverlichting mang!!1
Die moet me nog steeds vertellen hoe het nou zit met zijn Alkmaarse blekkie padvinders vereniging die al die gave releases van al die inspirerende bands zeg maar niet uitbrengt.
http://www.metal-archives.com/userbands ... me=Kieloth
Gaaf.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do mar 17, 2005 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Judas Iscariot
Ja daar kwam ik naderhand achter. En ik vond mijn beschrijving beter.Nidhuggur schreef:[..]
Dus ben je eigenlijk gewoon een ontzettend onnozele dwaas. Kankeren op andermans beschrijving zonder zelf van wanten te weten, idioot. De beschrijving van Meltdown was tamelijk scherp, in tegenstelling tot jouw nietszeggende analyse. Opsodemieteren.
- Judas Iscariot
Het boeit je allemaal wel enorm he. Flikker op, waarom spreek je mij erover aan.Meltdown schreef:En nu je er toch bent, haal je vriendje Mausoleum nou eens als de bliksem uit je hol.
- Judas Iscariot