Was er al een Tiamat-topic?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » wo sep 01, 2004 11:13 am

ik vond tiamat op summerbreeze 2002 een van de beste bands, kan prima op een festival.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » wo sep 01, 2004 11:17 am

Taimat is wel een redelijke band, heb er wat cd`s van. Ik zal het alleen niet meer zo snel opzetten.

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo sep 01, 2004 12:04 pm

Erased schreef:Is die echt zo vet? Heb ik nog nooit ergens zien staat ofzo. Ik ga toch the astral sleep zoeken, ik zal eens kijken.
Sumerian Cry is redelijk gammele Zweedse Death (Black) Metal met de typische begin jaren 90 Sunlight sound á la Entombed, Grave etc. Is wel OK, best sfeervol.

The Astral Sleep is een stuk sfeervoller en origineler, je zult even moeten wennen aan de productie, vooral het gitaargeluid is behoorlijk apart, maar het draagt alleen maar bij aan de unieke sfeer van het album. Er wordt zeer mooi gebruik gemaakt van akoestische gitaren en keyboards. Het intro van het album is één van de mooiste ooit.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Erased

Bericht door Erased » wo sep 01, 2004 1:50 pm

MadTinus schreef:[..]
Sumerian Cry is redelijk gammele Zweedse Death (Black) Metal met de typische begin jaren 90 Sunlight sound á la Entombed, Grave etc. Is wel OK, best sfeervol.

The Astral Sleep is een stuk sfeervoller en origineler, je zult even moeten wennen aan de productie, vooral het gitaargeluid is behoorlijk apart, maar het draagt alleen maar bij aan de unieke sfeer van het album. Er wordt zeer mooi gebruik gemaakt van akoestische gitaren en keyboards. Het intro van het album is één van de mooiste ooit.
Dan klinkt The Astral Sleep een stuk aantrekkelijker, vooral omdat Sumerian Cry als gammele metal beschreven wordt.
Ik heb wel ouder werk gehoord (idd perfect beschreven als gammele black/death zo van wil wel maar kan niet) wat ik dus niet gaaf vond, ze zijn veel beter in wat ze later deden en waar ze nu mee bezig zijn.
Ze groeien wel een andere richting op, misshien iets te rustig, maar ik blijf ze geweldig vinden.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Kimzel

Bericht door Kimzel » wo sep 01, 2004 2:24 pm

ik vind eht niet gammel en het is ook redelijk rustig
maar wel meer black en geen slijmerige zang

ik heb straks nog ff een cd geluisterd, vind het maar saai
ik ken nu veel betere muziek

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » wo sep 01, 2004 4:17 pm

toffe_ellende schreef:
De platen daarna zijn een beetje saai. Goede nummers maar vaak erg voorspelbaar. De teksten zijn ook niet erg goed meer. Sympathy for the Devil, Brighter than the Sun (Skeleton Skeletron) en Vote For Love, Heaven on Hight (Judas Christ) zijn wel de moeite waard om te horen. Het nummer Cain van hun laatste cd is ook goed. Maar nergens halen die cd's het niveau van Wildhoney en A Deeper Kind of Slumber.
dit is een van de weinige keren dat ik je moet gelijk geven, judas christ en vote for love zijn goeie albums maar er is geen/weinig vooruitgang, alles klinkt bijna hetzelfde. Er zijn wel wat goeie nummers te vinden, so much for suicide vind ik een verdomd grappig nummer, volgens mij een dikke fuck you aan veel van die fake huppelkutfans.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

MadTinus

Bericht door MadTinus » do sep 02, 2004 1:53 am

natassja schreef:ik vind eht niet gammel en het is ook redelijk rustig
maar wel meer black en geen slijmerige zang
Met 'gammel' bedoel ik niet per definitie 'slecht', maar vooral gammel qua instrument beheersing.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Kimzel

Bericht door Kimzel » do sep 02, 2004 8:10 am

ja iedereen moet ergens beginnen

Plaats reactie