Was er al een Tiamat-topic?
- Sandr
- Contacteer:
Was er al een Tiamat-topic?
ik heb zeer recent wat van ze gedownload, en het klinkt erg lekker, wat zou een goede cd zijn om mee te beginnen? en uiteraard mag er gediscussieerd worden
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
-
Ik ga voor The Astral Sleep. Clouds is ook zeer de moeite waard evenals Wildhoney en het beukende Sumerian Cry.
Ik heb ook nog A Deeper Kind Of Slumber en Judas Christ, maar die vind ik niet meer dan aardig.
Kort samengevat: alles tot en met Wildhoney met The Astral Sleep als absolute uitschieter.
Ik heb ook nog A Deeper Kind Of Slumber en Judas Christ, maar die vind ik niet meer dan aardig.
Kort samengevat: alles tot en met Wildhoney met The Astral Sleep als absolute uitschieter.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- toffe_ellende
Wildhoney is hun absolute hoogtepunt. Daarvoor hadden ze wel wat aardige nummers (The Sleeping Beauty) maar als je het nu terughoort klinkt het wel gedateerd. De zang was ook niet altijd even best. Wildhoney heeft alles: deathmetal tot symfonische passages en gothic lang voordat Opeth het deed.
Tweede keus is A Deeper Kind of Slumber. Zo niet nog knapper gemaakt dan Wildhoney. Alleen kun je niet meer van metal spreken hier. Ambient versus Pink Floyd en Sisters. Echt een groei plaat.
De platen daarna zijn een beetje saai. Goede nummers maar vaak erg voorspelbaar. De teksten zijn ook niet erg goed meer. Sympathy for the Devil, Brighter than the Sun (Skeleton Skeletron) en Vote For Love, Heaven on Hight (Judas Christ) zijn wel de moeite waard om te horen. Het nummer Cain van hun laatste cd is ook goed. Maar nergens halen die cd's het niveau van Wildhoney en A Deeper Kind of Slumber.
[let op: mijn mening is gebaseerd op mijn afkeer van deathmetal. Het kan best zijn dat je the Astral Sleep of Clouds beter kunt waarderen]
Tweede keus is A Deeper Kind of Slumber. Zo niet nog knapper gemaakt dan Wildhoney. Alleen kun je niet meer van metal spreken hier. Ambient versus Pink Floyd en Sisters. Echt een groei plaat.
De platen daarna zijn een beetje saai. Goede nummers maar vaak erg voorspelbaar. De teksten zijn ook niet erg goed meer. Sympathy for the Devil, Brighter than the Sun (Skeleton Skeletron) en Vote For Love, Heaven on Hight (Judas Christ) zijn wel de moeite waard om te horen. Het nummer Cain van hun laatste cd is ook goed. Maar nergens halen die cd's het niveau van Wildhoney en A Deeper Kind of Slumber.
[let op: mijn mening is gebaseerd op mijn afkeer van deathmetal. Het kan best zijn dat je the Astral Sleep of Clouds beter kunt waarderen]
Laatst gewijzigd door toffe_ellende op ma aug 30, 2004 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- toffe_ellende
bij Tiamat zit het naar mijn mening een beetje er tussen in. Satanisch was het in elk geval wel. Vind het allemaal een beetje wannabee. Zweden kunnen veel beter dan dat.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
Inderdaad heel rustig ja, de beste cd's vind ik wildhoney en a deeper kind of slumber. Ik kan niet echt kiezen tussen die twee.
De andere nieuwere zijn af en toe wel eens leuk, heel poppy. Beetje zweverig.
Maar wel een band die hoog in mijn waardering staat. Heb ze wel eens in de 013 gezien, was erg gaaf.
De andere nieuwere zijn af en toe wel eens leuk, heel poppy. Beetje zweverig.
Maar wel een band die hoog in mijn waardering staat. Heb ze wel eens in de 013 gezien, was erg gaaf.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- toffe_ellende
- toffe_ellende
- toffe_ellende
Ja daar heb je wel gelijk in, maar de muziek is ok.
Bij Judas Christ zat ook zo'n fout postertje van de zanger met één of andere cowboyhoed op, hangt nog steeds boven mijn bed
Ik vond ze live eigenlijk nog heel goed, buiten het feit om dat de tweede zang ontieglijk vals was als ik het me goed herinner.
Bij Judas Christ zat ook zo'n fout postertje van de zanger met één of andere cowboyhoed op, hangt nog steeds boven mijn bed

Ik vond ze live eigenlijk nog heel goed, buiten het feit om dat de tweede zang ontieglijk vals was als ik het me goed herinner.
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- Forseti's Justice
- The Collector of Souls
- The Collector of Souls
- Soulcollector
- Contacteer:
Meningen verschillen daarover, ik bedoelde eigenlijk sfeervol maar dat is ook niet het juiste woord.The Collector of Souls schreef:[..]
Tiamat is bolvormig?
De sfeer van de muziek van tiamat gaat niet samen met een festival, wel met een donkere zaal.
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- The Collector of Souls
Ja veel beweging, ik zie ze zowieso nog niet huppelen over het podium, zou het voor sommigen wel wat minder saai maken.
Lowlands 2000 was mijn tweede festival (ben nog niet zo oud, was toen 15) en ik weet nog dat niemand mee wilde naar immortal, ben ik alleen gegaan om vervolgens half doof en bestoft de anderen weer terug te vinden. Maar het was wel de moeite waard, ik vond ze wel vet.
Lowlands 2000 was mijn tweede festival (ben nog niet zo oud, was toen 15) en ik weet nog dat niemand mee wilde naar immortal, ben ik alleen gegaan om vervolgens half doof en bestoft de anderen weer terug te vinden. Maar het was wel de moeite waard, ik vond ze wel vet.
^LOL pwned.
^LOL pwned.
Gebruik dan Kazaa lite, is spyware vrij. Als je echt spyware vrij wilt zijn, draai dan Adaware.Erased schreef:Doe ik niet aan, kazaa. Panisch voor spyware. (vraag het wel aan een vriend van me die dat wel heeft ofzo).
On topic: ben Tiamat fan t/m Wildhoney, Deeper Kind of Slumber is ook wel luisterbaar. Mijn persoonlijke favoriet is The Astral Sleep, prachtige, zeer duistere, sfeervolle plaat. Wildhoney is echter zonder twijfel hun meest bekende en populaire album, ik adviseer daarmee te beginnen. The Ar, Visionaire en Whatever That Hurts zijn toppers.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
offtopic nee kazaa lite is precies hetzelfde, of zowaar nog meer, er is zoveel zooi tegenwoordig, heb zelf nog andere progjes oa adaware, spysweaper, cwshredder, sppybot en ga zo maar door. Veel zooi die adaware niet vind. Been there, done that dus...MadTinus schreef:[..]
Gebruik dan Kazaa lite, is spyware vrij. Als je echt spyware vrij wilt zijn, draai dan Adaware.
On topic: ben Tiamat fan t/m Wildhoney, Deeper Kind of Slumber is ook wel luisterbaar. Mijn persoonlijke favoriet is The Astral Sleep, prachtige, zeer duistere, sfeervolle plaat. Wildhoney is echter zonder twijfel hun meest bekende en populaire album, ik adviseer daarmee te beginnen. The Ar, Visionaire en Whatever That Hurts zijn toppers.
On topic, ik zal The Astral Sleep eens uitchecken, ik heb ooit eens een dubbel box gekocht waar oa Clouds in zat maar die vond ik toen niet echt heel erg gaaf.
Al moet ik zeggen dat mijn smaak weer veranderd en het is al meer dan een jaar geleden dat ik hem voor het laatst draaide.
Misschien vind ik the astral sleep wel mooi, als hij sfeervol is.
Zelf heb ik dus Clouds, Wildhoney, A Deeper Kind of Slumber, Skeleton Skeletron, Judas Christ en Prey en ik ga binnenkort eens The Astral Sleep lenen.
^LOL pwned.
^LOL pwned.