Bericht
door Meltdown » do mar 03, 2005 11:02 pm
Ik draai nu sinds lange tijd weer eens m'n Mordgrund EP'tje, "Gottlose Dunkelheit".
Waarom nu pas weer? Wel, de inlay bestaat niet uit een handig, stevig papieren hoesje, maar zoals je helaas wel vaker bij EP's tegenkomt een soort goedkope boterhammenzak. Een schijthekel heb ik aan die krengen, want je krijgt ze achteraf dus echt voor geen meter meer terug in het hoesje zonder dat je zo'n bult krijgt die je hoes opentrekt, en omdat ze zo lekker slap zijn is het sowieso al een halve dagtaak om de eerste centimeter erin te schuiven. Pure brol zeg ik je!
De hoes zelf is wél in orde. Typisch eerste EP; sneeuwcover, bandleden en tracklist op de achterkant middels een lage resolutie print, handnummerinkje, je kent het wel.
Toch eens op zoek naar losse papieren inlayhoesjes om meerdere stuks van mijn vinyl een opwaardering te geven , want met deze troep ben ik dus niet bepaald geneigd om die EP zo nu en dan eens eruit te halen.
Nu de muziek nog, en die valt helemaal niet tegen. Zeker niet. Doet me nog het meest denken aan de Fullmoon Witchery bootleg (nummer 463 ofzo) van Moonblood. Nu weet ik wat men meestal over díe band denkt, maar in dit geval staat het gewoon voor een pot straightforward maar oerdegelijke Black Metal. Fijne tempowisselingen, mooi hakketakke-plof-plof drumwerk, een productie die wel te vergelijken valt met A Blaze In The Northern Sky met iets minder ruimte voor de vocalen, en geen 'overbodige' vulling zoals synths, gewoon rammen met die hap! Het tempo ligt redelijk in het midden, met een rockerige feel eraan, ook door de paar gave hoge uitschieters in het gitaarwerk. Een beetje van het soort Eulogy IV van Nachtmystium. Wel veel minder frequent, natuurlijk, het blijft vrij normale Black. De riffs klinken hier en daar misschien nog iets te opgewekt, maar al met al heeft Duitsland er toch alweer een potentieel interessante band bij. Het is pas release nummer twee, met een demo als eerste, dus er zijn nog zat mogelijkheden om de boel nog nét dat tikje extra te geven om speciaal te worden.
Als je enkel naar ik-vereis-veel-luisterbeurten-en-aandacht-voor-ik-me-ontluik-tot-die-tijd-klink-ik-als-een-berg-stront spul zoekt ben je hier aan het verkeerde adres, maar wie gewoon een sterke danwel niet cliché band zoekt, doet er zeker niet slecht aan om deze 7" eens op te pikken. THR zou 'm nog moeten hebben, en anders is er ook nog een split die laatst uitgekomen zou zijn.
Hêhêh, vishandel Berekoek.