Epic Metal II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jul 16, 2008 12:14 am

Hahaha dat op stang jagen lukt je iig aardig :P.

Maar dat iets onbekend is maakt het niet meteen oninteressant. Er worden bands aangekaart die erg goed zijn, klassiekers van een genre, dat iemand niet ken. De kans dat iemand het even zal chekken is best groot, zeker in deze moderne tijd met internet en alles. Ook goed dat iemand het niet zal chekken hoor.
Dat het een klein genre is spreek ik zeker niet tegen. Ik gok dat ik zo rond de 110 Epic Metalbands in mijn bezit heb. En, zonder arrogant te wezen, vermoed ik dat dat ook wel het grootste deel van het genre is, want ik heb ook een lading subtoppers, en middenmoten in mijn bezit.

Maar om even terug te komen op het onderscheid. Dat is natuurlijk al een moeilijker punt. Het is een manier van riffen en opbouw van de nummers. Je kan wel heel leuk zeggen, snellen riffs met ondersteunende drums, maar daar valt dan ook weer half metalland onder. Het is moeilijk om een precieze omschrijving te maken. Probeer dat maar eens door het verschil tussen Heavy en Power Metal te omschrijven. Gaat dat lukken? Deels waarschijnlijk.

True Metal is trouwens een aanduiding voor de 80ies kliek van Heavy, Epic, Speed, Thrash, Power en Doom ;). Maar verder kan ik wel in je verhaal inkomen, al ben ik het er niet mee eens :P.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo jul 16, 2008 12:44 pm

Jeroen schreef:Epische US Power Thrash ;)

Epic metal, Sabaton, toch Tom?
:' ) Niet weer.

Overigens, wat maakt het in godsnaam uit hoe het heet ? Het is gewoon gave muziek. Is dat nog niet genoeg ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo jul 16, 2008 12:58 pm

Daeminion schreef:Kan iemand wat Epic bands aanraden die een beetje de stijl van oude Manilla Road hebben ten tijde van Invasion en met name Mark Of The Beast? Met name dat laatste album blijft voor mijn een ware klassieker van begin jaren '80 metal. De ietwat zweverige, space/psych kant zeg maar.
Misschien moet je de eerste LP van Dark Quarterer eens proberen. Niet dat die platen erg op elkaar lijken, maar ik vind dat die plaat wel dezelfde kwaliteiten heeft als de eerste paar van Manilla Road. Erg progressief qua songstructuur enzo.

Die nieuwe van Dark Quarterer is trouwens kut met peren. Wat een klote album zeg. Rare prog meuk. Violence vind ik nog wel vet, met name omdat het nog erg apart klinkt en er toch wel dingen van de eerste drie platen in zitten, maar dat Symbols.... nee bedankt.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo jul 16, 2008 1:12 pm

Oftewel, een gave plaat voor iscariah ?

:mrgreen:
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do aug 21, 2008 12:57 pm

Iemand die Reflection - When shadows fall al gehoord heeft?
Laatst gewijzigd door number_17 op do aug 21, 2008 3:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do aug 21, 2008 3:33 pm

VIRGIN STEELE frontman David DeFeis is busy working on the reissues of "The Marriage Of Heaven And Hell Part I" (1994) and "…Part II" (1995/6) — two highly acclaimed and respected albums that are considered to be among the genre's all-time best. Also due to be re-released on October 10, 2008 is VIRGIN STEELE's 1992 LP "Life Among the Ruins". This album hosts the most commercial tunes in the career of Virgin Steele with outstanding hits like the anthemic '80s rocker "Love Is Pain", the tender ballad "Last Rose of Summer" and "I Dress in Black", which was said to be "especially successful" in Germany and Japan. To make these classics even more valuable, David is currently remastering them at The Hammer Of Zeus studios alongside Ed Warrin and is reworking the artwork. As-yet-undisclosed bonus songs will also appear on each CD.


VIRGIN STEELE's eleventh album, "Visions Of Eden", entered the Greek national chart at position No. 37 back in 2006. The CD was previously described as "quite epic," clocking in at 79 minutes and 57 seconds.


In other News:

A new VIRGIN STEELE album is expected to hit the streets in early 2009.


Last week David & Frank had the honour and the pleasure to attened the listening party for ROSS THE BOSS's new album "New Metal Leader".
A Glorious time was had by all, and David & Frank announced to us that Ross's new album is indeed most excellent!


Cheers & Thanks to you all for your great support!

VS HOME OFFICE
Mark Gorman


Klinkt goed.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 22, 2008 2:17 pm

Hun re-releases zorgen vaak wel voor gave bonustracks. Maar ik kan natuurlijk helemaal niet wachten op hun nieuwste album (het liefst met iets meer soleerwerk van Pursino)!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » za aug 23, 2008 3:04 pm

Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo aug 24, 2008 12:09 am

Klinkt weer anders dan alle epic bandjes uit hellas. Als de band in contact komt met een goed platenlabel die ze een goed geproduceerde plaat laat opnemen kan het erg goed uitpakken met deze band. Klinkt erg tof.

Dank u voor de tip gebruinde meneer.

En overigens. Met goed geproduceerd bedoel ik beter.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo aug 24, 2008 12:29 am

jeffrey schreef:http://www.myspace.com/hyboriansteel

Luisteren.

Morgen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo aug 24, 2008 2:12 pm

(Y)

Maar idd ik vind het ook erg veel potentie hebben. Beetje de lompere kant van de Epic Metal.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo aug 24, 2008 3:15 pm

Metalheank schreef:Last week David & Frank had the honour and the pleasure to attened the listening party for ROSS THE BOSS's new album "New Metal Leader".
A Glorious time was had by all, and David & Frank announced to us that Ross's new album is indeed most excellent!
Ik ben het toch niet helemaal met hun eens. Ross The Boss doet het geweldig. Ik mis alleen Joey, Eric en... Donnie. 8)
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo aug 24, 2008 10:07 pm

Strijdkreet schreef:Klinkt weer anders dan alle epic bandjes uit hellas. Als de band in contact komt met een goed platenlabel die ze een goed geproduceerde plaat laat opnemen kan het erg goed uitpakken met deze band. Klinkt erg tof.

Dank u voor de tip gebruinde meneer.

En overigens. Met goed geproduceerd bedoel ik beter.
Ze hebben naar je geluisterd, er staat nu een betere versie op van Cimmerian, echter staat wel de zang bij deze helemaal naar links... En een nieuw nummer, fokking goed.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo aug 24, 2008 11:33 pm

Klinkt inderdaad een stuk beter ja. Dit ga ik zeker in de gaten houden.

Valt me nu pas op hoe erg die zanger zn best doet om op Tann te lijken. :lol:
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo aug 24, 2008 11:45 pm

Strijdkreet schreef:Klinkt weer anders dan alle epic bandjes uit hellas. Als de band in contact komt met een goed platenlabel die ze een goed geproduceerde plaat laat opnemen kan het erg goed uitpakken met deze band. Klinkt erg tof.

Dank u voor de tip gebruinde meneer.

En overigens. Met goed geproduceerd bedoel ik beter.

Klinkt inderdaad erg goed! Binnenkort brengen ze waarschijnlijk een EP uit :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo aug 27, 2008 10:14 pm

Trouwens volk, mocht die demo uitkomen, dan wil ik wel als tussenpersoon fungeren om die dingen hier te krijgen. Uberhaupt interesse?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 27, 2008 11:07 pm

Ik wil! :wink:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 27, 2008 11:08 pm

+1 Dit klinkt erg goed!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo aug 31, 2008 1:44 pm

Iig 3 dus, al denk ik dat Strijdkreet er ook wel eentje wil. Is Matthijs nog in leven Tom?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo aug 31, 2008 4:59 pm

Matthijs is in leven alleen een beetje te lui om op het forum te kijken. Ik wil er iig wel 1 en matthijs melde net dat hij er ook wel eentje wil.

Dank. :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo aug 31, 2008 5:19 pm

Mooi, ik zal er 5 bestellen wanneer die uit is.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo aug 31, 2008 5:36 pm

Gaaf van je, bedankt.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo aug 31, 2008 5:38 pm

Ja zeker Jeff! Ik ben benieuwd.

Ik heb weer eens Airged l'amh opgezet, de nieuwe plaat Ode to Salvation. Wat een heerlijke plaat is dit toch. Ik weet alleen niet of ik hem nu beter wil noemen dan zijn voorganger, ik vind ze wel aan elkaar gewaagd.

Zijn er trouwens nog meer tips uit dit genre?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di sep 02, 2008 10:59 pm

Graag gedaan. Nu moeten ze als een jecko alle nummers fatsoenlijk opnemen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di sep 02, 2008 11:18 pm

Demo is wrs verleden tijd:

ON SUMMER 2008 HYBORIAN STEEL SIGN A DEAL WITH ITALIAN LABEL MY GRAVEYARD PRODUCTIONS TO RELEASE THEIR FIRST ALBUMbr>
We will update here on this page all our works, until "An Age Undreamt Of" is finally completed
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di sep 02, 2008 11:24 pm

Prima toch?

Ik blijf nog steeds in de race.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di sep 02, 2008 11:25 pm

Zeer zeker. MGP heeft altijd kwalitatief goede producten. En ze zijn altijd zeer snel en betrouwbaar. Ik had al een keer mijn tshirt binnen voor het geld van mijn rekening geschreven was.


edit: zelfde geld als voor de demo. Ik wil best een lading (+wellicht wat andere albums) hierheen halen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma sep 15, 2008 6:59 pm

Mensen, Holy Martyr heeft een nieuw album!! Dat wist ik niet eens.

Maar eens opzoeken:

Afbeelding

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2008 9:19 pm

Haha, na de film "300" is Sparta wel ineens een erg populair thema geworden :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 15, 2008 9:39 pm

Mwoah, Wotan zong er ook al eerder over :P Ik denk dat Grieken daar altijd wel mee zitten, zij hebben tenminste nog gave veldslagen.

Ooit ga ik nog een epic metal band oprichten met liederen over de 80-jarige oorlog, meer Neerlandse glorie dan dat kennen wij helaas niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2008 9:49 pm

Dacht je!

Wat te denken van de glorieuze opstand van de Batavieren tegen de Romeinen. De vele veldslagen tussen de Hollanders en de Friezen in de vroege middeleeuwen. De veldtochten van Jan van Brabant (Limburgers hoeken!), De hoekse en kabeljauwse twisten. De tocht naar Chatham van Michiel de Ruyter.

Ik kreeg laatst nog een mooi verhaal te horen van een Nederlander die al ruim 50 jaar in Zweden woont. Weten jullie welk land de oudste Zweedse vlag in handen heeft? Juist, die is in het rijksmuseum. Michiel de Ruyter heeft die eigenhandig van een Zweeds vlaggenschip (laten) plukken tijdens een Nederlands/Deense oorlog tegen de Zweden.


Een aantal gepensionneerde Zweedse militairen hebben een actie op touw gezet om de Nederlandse regering te vragen die vlag terug te geven :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 15, 2008 9:57 pm

Opstand tegen de Batavieren had nog niks met Holland te maken en een burgeroorlog (tenzij je de Friezen buitenlanders noemt, waar iets voor te zeggen is natuurlijk :P) is ook niet direct het toppunt van heroiek. Wat betreft Michiel de Ruyter ben ik het helemaal met je eens.

Maar 68 jaar strijden tegen den Spaansche overheerscher (met 12 jaar wapenstilstand) met man en macht, voor God, vrouw en kind, dat is grotere heroiek vind ik. Ik zou nu al een lied kunnen schrijven over het turfschip of de Armada!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma sep 15, 2008 10:09 pm

Lennert schreef:Mwoah, Wotan zong er ook al eerder over :P Ik denk dat Grieken daar altijd wel mee zitten, zij hebben tenminste nog gave veldslagen.

Ooit ga ik nog een epic metal band oprichten met liederen over de 80-jarige oorlog, meer Neerlandse glorie dan dat kennen wij helaas niet.
Mwah Grieken hebben het altijd al over Sparta en Hellas gehad. Anyway mooi nieuws van Holy Martyr.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2008 10:10 pm

Wat heeft Sparta dan met het huidige Griekenland te maken? Die stad bestaat immers niet meer ;) Troje evenmin, maar toch zijn het heroïsche verhalen. Bovendien zijn al die middeleeuwse oorlogen zeker geen burgeroorlogen te noemen, want in die tijd bestond de Benelux uit een kleine 20 zelfstandige staten. Van een 'verenigd' Nederland kun je eigenlijk pas spreken in de 16de eeuw en van het huidige Nederland pas vanaf 1815.


Maargoed, wat ik wil zeggen: Duik eens in de boeken over de vaderlandse geschiedenis, en je zult genoeg inspiratie krijgen voor tientallen platen :)





Nu we het hier toch over hebben: op het nieuwe album van Sabaton staat het nummer 40-1. Over een groepje Poolse soldaten dat een Duitse overmacht voor twee dagen tegen wist te houden.

Ik zou zeggen: kijk eens naar Kornwederzand in de meidagen van 1940. Een groepje Nederlandse soldaten die vijf dagen de Duitsers (ook een flinke overmacht) weten tegen te houden, maar door de capitulatie op moeten geven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 15, 2008 10:13 pm

Oeh, de Grebbeberg is daar ook zo'n mooi voorbeeld van!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Jeff Buckley
Berichten: 56
Lid geworden op: di mei 23, 2006 8:53 pm
Locatie: Randstad

Bericht door Jeff Buckley » ma sep 15, 2008 10:26 pm

Hoort het epische laatste album van Paradise Lost hier niet te staan?

Paradise Lost - Requiem
http://nl.youtube.com/watch?v=bWTKnuvKbC4

(wat een riff als de zang begint.. zucht..)

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma sep 15, 2008 11:36 pm

Niet wat we onder Epic Metal verstaan ;).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 15, 2008 11:38 pm

Ik heb trouwens een vraag die ik waarschijnlijk het beste hier kan posten: Ik wil graag wat bestellen bij Cruz del sur (Pharaoah & Battleroar). Zijn die lui beetje betrouwbaar?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » za sep 20, 2008 12:19 pm

Zo die nieuwe Holy Martyr beukt er stevig op in. De nummers die op de demo Hail to Hellas stonden zijn nu echt mooi uitgewerkt! Ze hebben trouwens wel teveel naar die 300 film gekeken. Aangezien je dat terug hoort op dat album. :lol:

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di okt 28, 2008 8:20 pm

Ik heb die nieuwe maar even besteld! Was het alweer bijna vergeten.

Ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di nov 04, 2008 5:24 pm

De nieuwe van Holy Martyr klinkt echt erg goed! Hup luisteren dus allemaal!
Dit album gaat over de Spartanen. Zeg maar de film 300, alleen dan in muziekvorm :P

Zijn er trouwens nog meer gave releases die ik gemist heb? Tot nu toe doen Valor, Battleroar en Airged L'amh het hier goed, maar er is vast nog meer moois uitgekomen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo nov 05, 2008 12:34 am

Ik heb ze zelf nog niet gehoord maar de nieuwe van Dark Quarterer en Assedium schijnen ook goed te zijn. En The Gates of Slumber moet je ook wel kunnen waarderen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo nov 09, 2008 5:14 pm

Die nieuwe Holy Martyr heb ik ook al een tijdje, maar heb 'm nog steeds niet aan een grondige luisterbeurt onderworpen. Zal d'r hopelijk nog een keertje van komen, hehe.

Dat nieuwe album van Dark Quarterer vond ik maar kut zeg. Lijkt meer op Dream Theater of zo'n andere kut prog metal band dan epic metal. Doe mij dan maar de LP van Etrusgrave, de nieuwe band van de eerste gitarist van DQ (die de eerste twee albums geschreven heeft). Etrusgrave klinkt als een iets toegankelijkere versie van de ouwe Dark Quarterer albums. Erg gaaf dus.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 12, 2008 10:57 am

Hmm verschillende meningen dus :wink: Ik ga het eens opzoeken.

Ik was helemaal vergeten dat Assedium een nieuwe plaat uit heeft. Die moet dus beluisterd worden.

Wat zijn jullie top platen tot nu toe eigenlijk? Voor mij zou het zoiets worden:

1. Valor - Destiny's Path
2. Battleroar - To Death and Beyond
3. Holy Martyr - Hellenic Warrior Spirit
4. Airged L'amh - Ode to Salvation

en de rerelease van Ison Torr is echt geweldig natuurlijk.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo nov 12, 2008 3:26 pm

Hellhammer schreef:Die nieuwe Holy Martyr heb ik ook al een tijdje, maar heb 'm nog steeds niet aan een grondige luisterbeurt onderworpen. Zal d'r hopelijk nog een keertje van komen, hehe.

Dat nieuwe album van Dark Quarterer vond ik maar kut zeg. Lijkt meer op Dream Theater of zo'n andere kut prog metal band dan epic metal. Doe mij dan maar de LP van Etrusgrave, de nieuwe band van de eerste gitarist van DQ (die de eerste twee albums geschreven heeft). Etrusgrave klinkt als een iets toegankelijkere versie van de ouwe Dark Quarterer albums. Erg gaaf dus.
Aight dat lijkt me supervet. Van het weekend maar eens naar opzoek gaan.
De laatste plaat van DQ ga ik iig even een kans geven. Violence heb ik ook ooit eens een keer in een verveelbui opgezet, ookal vond ik die echt kut, omdat ik totaal niet wist wat ik wilde luisteren. Blij dat ik die plaat toch een kans gegeven heb.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo nov 12, 2008 3:34 pm

Orklord schreef:Hmm verschillende meningen dus :wink: Ik ga het eens opzoeken.

Ik was helemaal vergeten dat Assedium een nieuwe plaat uit heeft. Die moet dus beluisterd worden.

Wat zijn jullie top platen tot nu toe eigenlijk? Voor mij zou het zoiets worden:

1. Valor - Destiny's Path
2. Battleroar - To Death and Beyond
3. Holy Martyr - Hellenic Warrior Spirit
4. Airged L'amh - Ode to Salvation

en de rerelease van Ison Torr is echt geweldig natuurlijk.
Qua topplaten enkel de Battleroar, Gates of Slumer en de Valor. Die van Airged L'Ahm vind ik er net buiten vallen. Goede plaat maar geen topper. HM heeft mij nog niet weten te pakken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 12, 2008 3:34 pm

Orklord schreef:Hmm verschillende meningen dus :wink: Ik ga het eens opzoeken.

Ik was helemaal vergeten dat Assedium een nieuwe plaat uit heeft. Die moet dus beluisterd worden.

Wat zijn jullie top platen tot nu toe eigenlijk? Voor mij zou het zoiets worden:

1. Valor - Destiny's Path
2. Battleroar - To Death and Beyond
3. Holy Martyr - Hellenic Warrior Spirit
4. Airged L'amh - Ode to Salvation

en de rerelease van Ison Torr is echt geweldig natuurlijk.

Ik denk dat mijn lijstje ook zoiets zal worden. Misschien dat ik Airged l'amh beter vindt dan HM. Op 5 zou ik Manilla road zetten en op 6 sacred blood.

Valor moet ik nog steeds goed beluisteren. De myspacenummers klonken in ieder geval erg goed! Deed me ook iets meer dan Battleroar.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo nov 12, 2008 3:36 pm

Verdomd ja MR had ook een nieuwe plaat! Dat ik die helemaal vergeten ben zeg...
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo nov 12, 2008 4:10 pm

jeffrey schreef:[..]


Aight dat lijkt me supervet. Van het weekend maar eens naar opzoek gaan.
De laatste plaat van DQ ga ik iig even een kans geven. Violence heb ik ook ooit eens een keer in een verveelbui opgezet, ookal vond ik die echt kut, omdat ik totaal niet wist wat ik wilde luisteren. Blij dat ik die plaat toch een kans gegeven heb.
Violence vind ik zelf echt bruut. Totaal anders dan de eerste paar platen, maar toch nog echt DQ. Die nieuwe doet echt helemaal niks bij mij.

Die Etrusgrave is trouwens uit op My Graveyard (hoe kan het ook anders). Staat ook een cover op van het DQ nummer "Lady Scolopendra" van War Tears. Die zanger van Etrusgrave lijkt bij vlagen echt verdomd veel op de zanger van DQ.
Orklord schreef:Hmm verschillende meningen dus :wink: Ik ga het eens opzoeken.

Ik was helemaal vergeten dat Assedium een nieuwe plaat uit heeft. Die moet dus beluisterd worden.

Wat zijn jullie top platen tot nu toe eigenlijk? Voor mij zou het zoiets worden:

1. Valor - Destiny's Path
2. Battleroar - To Death and Beyond
3. Holy Martyr - Hellenic Warrior Spirit
4. Airged L'amh - Ode to Salvation

en de rerelease van Ison Torr is echt geweldig natuurlijk.
IRONSWORD!!!!! Die staat qua epic metal op nummer 1 bij mij, met op 2 de nieuwe TGOS, 3 de langspeler van Valor en 4 de nieuwe Battleroar. De plaat van Etrusgrave heb ik nog net niet vaak genoeg beluisterd om een plaatsje te geven, maar die kom waarschijnlijk achter TGOS.

Zal de nieuwe Holy Martyr dit weekend eens beluisteren. Over het algemeen zijn mensen er nogal positief over, dus ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 12, 2008 5:25 pm

Manilla Road moet ik mij nog steeds in verdiepen, het komt er maar niet van :P

En elke keer als die gasten schijnen te touren mailen ze verdomme niet terug!

Holy Martyr komt misschien volgend jaar naar Nederland. Dat lijkt mij wel tof om live te aanschouwen.

Ironsword ga ik eens opzoeken net als TGOS.

Gesloten