Hearse

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
StraightHate
Contacteer:

Hearse

Bericht door StraightHate » do okt 21, 2004 12:24 am

Wat vinden jullie van deze Zweedse death metalband? Naar mijn mening weten ze smerige gitaarpartijen mooi af te wisselen met melodieuze stukken die mij soms aan Iron Maiden doen denken. Johan Liiva is de zanger van dit gezelschap.

Hun albums:
Dominion Reptilian Full-length, 2003
Armageddon, Mon Amour Full-length, 2004

Ik ken alleen het laatste album, maar dat is zeker een aanrader!

De officiële bandsite: http://www.hearse.se/

Er staat verder geen mp3's op de site, helaas.
Nummers als 'Determination' en 'Mountain of the Solar Eclipse' zijn echter goed om mee te beginnen.

Afbeelding

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do okt 21, 2004 12:26 am

op de avond van dismember vond ik het weinig hebben.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » do okt 21, 2004 12:49 am

Er stond een nummer op een Rock Tribune cdtje, vond er niks aan, irritant zelfs.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do okt 20, 2005 8:17 pm

Wauw, dit is nog geen erg druk bezocht topic.
Toen een collega van me de 2 cd's van Hearse aan me uitleende verwachte ik er niet veel van. Tsja, het bandje van de ex-Arch enemy zanger...leuk.

Maar ik zat helemaal fout blijkt wel weer. Het oude Arch enemy heb ik altijd wel aardig gevonden, Wages of sin vond ik behoorlijk gaaf maar die ging na een tijd wel vervelen en alles wat daarna kwam deed me niet zo veel meer.

Hearse weet me daarintegen direkt bij de strot te grijpen en laat me de gehele duur van de cd (dit geld voor beide albums) niet meer los.

Waar ligt het verschil? Nou, Arch enemy tooit zich tegenwoordig met een hoop bravour en instrumentaal geweld terwijl Hearse veel meer sfeer en afwisseling in de strijd gooit. Ook gaat het bij Hearse ook lang niet altijd om hoe bruut ze spelen maar legt men meer nadruk op het detail.

Hearse klinkt, uiteraard, als het oude Arch enemy maar wijkt veel verder uit op die stijl door er invloeden van ouderwetse hardrock en zelfs een tikje black metal aan toe te voegen.

Mijn favoriet is Dominion reptilian maar Armageddon mon amour mag er ook zeker zijn!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie