downloaden/cdr's vs 2ehands cd's
- yesferro
- Contacteer:
downloaden/cdr's vs 2ehands cd's
Wanneer velen het over de negatieve kant van het downloaden/copieren van albums hebben, krijg je vaak te horen dat ze liever het album kopen om het artwork te hebben enzo. Maar wat als je het album 2ehands koopt? Kan iemand me het morele verschil uitleggen? Je steunt de artist toch ook voor geen reet en toch kan je pronken met een origineel schijfje.Begrijp me niet verkeerd, ik heb een 20tal 2ehandse cd's, vaak omdat ze gewoon spotgoedkoop waren, of omdat ik ze anders gewoon niet kon vinden. Ik wil gewoon weten waarom er zoveel gemekker is over artisten die geld verliezen wanneer je download, terwijl die 2ehandse schijfjes hen ook niets opbrengen
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- Samoht Slegov
Re: downloaden/cdr's vs 2ehands cd's
Als jij 2 exact dezelfde cds ziet liggen, de ene tweede hands maar nog in goede staat en de andere nieuw. De tweede hands is 5 euro en de nieuwe 10 euro. Welke koop je dan?yesferro schreef:Wanneer velen het over de negatieve kant van het downloaden/copieren van albums hebben, krijg je vaak te horen dat ze liever het album kopen om het artwork te hebben enzo. Maar wat als je het album 2ehands koopt? Kan iemand me het morele verschil uitleggen? Je steunt de artist toch ook voor geen reet en toch kan je pronken met een origineel schijfje.Begrijp me niet verkeerd, ik heb een 20tal 2ehandse cd's, vaak omdat ze gewoon spotgoedkoop waren, of omdat ik ze anders gewoon niet kon vinden. Ik wil gewoon weten waarom er zoveel gemekker is over artisten die geld verliezen wanneer je download, terwijl die 2ehandse schijfjes hen ook niets opbrengen
- yesferro
- Contacteer:
oops dubbelpost
Laatst gewijzigd door yesferro op zo okt 31, 2004 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- yesferro
- Contacteer:
lees mn tekst, ik zei dat ik zelf 2ehandse schijfjes heb omdat die vaak goedkoper zijnSamoht Slegov schreef:[..]
Als jij 2 exact dezelfde cds ziet liggen, de ene tweede hands maar nog in goede staat en de andere nieuw. De tweede hands is 5 euro en de nieuwe 10 euro. Welke koop je dan?

- Samoht Slegov
Overheengelezen denk ik.yesferro schreef:[..]
lees mn tekst, ik zei dat ik zelf 2ehandse schijfjes heb omdat die vaak goedkoper zijn
- yesferro
- Contacteer:
heh eigenlijk wel waar...maar soms vind je toch pareltjes in de 2ehands bakkenMarcus schreef:Het is de eigen schuld van de artiest als zijn of haar CD in de tweedehands bak beland, moeten ze maar betere platen maken.
- The Reckoning
- Samoht Slegov
Kutmannetje, God Hates Us All koop je overal voor een paar fucking euro's, iedereen heeft die cd in zijn tekooplijst staan, als je er meer dan 6 euro voor gelapt hebt ben je keihard genaait.The Reckoning schreef:Bij Discovery hebben ze een grote 2e-hands bak. Daar heb ik de nieuwste Slayer laatst ook gekocht. Verdomd goedkoop (€ 7,50-), en vooral als je je bedenkt dat 'tzelfde schijfje in de Music Store een paar blokken verder € 20- kost.
Music Store, daar vind je geen cd voor onder de 20 euro, dus dat zegt niks. Dus zo verdomd goedkoop is dat niet. Daarnaast wel een leuke cd, maar het is een beter idee om eerst de oude cd's op de kop te tikken. En daar kan je best 7,50 voor neerleggen. God Hates Us All is overal, maar dan ook overal voor minder te krijgen.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- The Reckoning