Isis - Panopticon
- XnegativeX
- Contacteer:
Isis - Panopticon
Mensen, ik zit nu al een tijdje ademloos te luisteren naar het nieuwe album van Isis. Deze band bestaat al sinds 1997 en heeft al 3 CD's op hun naam staan.
Hun 3e, genaamd Panopticon, is net uitgekomen en is voor mij de eerste kennismaking met deze band.
Isis maakt lang uitgesponnen, sferische en emotionele soundscapes. In de harde momenten doet de band denken aan Neurosis gemixt met Tool. Maar als ze afzakken naar de rustige stukken doen ze me denken aan Godspeed you black emperor of het latere werk van Katatonia. Maar ze blijven constant origineel en vooral intrigerend.
Panopticon is een echte luister ervaring.
www.hydrahead.com/isis
http://www.ipecac.com
Hun 3e, genaamd Panopticon, is net uitgekomen en is voor mij de eerste kennismaking met deze band.
Isis maakt lang uitgesponnen, sferische en emotionele soundscapes. In de harde momenten doet de band denken aan Neurosis gemixt met Tool. Maar als ze afzakken naar de rustige stukken doen ze me denken aan Godspeed you black emperor of het latere werk van Katatonia. Maar ze blijven constant origineel en vooral intrigerend.
www.hydrahead.com/isis
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- The Reckoning
- Hieronimus
Inderdaad, ik zag eerst al heel wat mensen vol lof spreken over deze band, op een ander forum. Apart en lekker progressief cq origineel.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- The Reckoning
Re: Isis - Panopticon
Ik heb in het jaar 2000 ooit werk gehoord van deze band, klonk best nog lekker maar helaas verzuipten ze in de andere artiesten van wie ik nog werk moet kopen.XnegativeX schreef:Mensen, ik zit nu al een tijdje ademloos te luisteren naar het nieuwe album van Isis. Deze band bestaat al sinds 1997 en heeft al 3 CD's op hun naam staan.
www.hydrahead.com/isis
Aangezien de nieuwe cd goede reviews krijgt zal ik hem eens aanschaffen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb gisteren Panopticon gekocht. Echt een heerlijk album!
De vergelijking met Neurosis valt niet te ontvluchten om dat Isis hetzelfde soort "organische" soundscape muziek maakt. Maar Isis is op dit album een stuk minder drukken en massaal dan Neurosis. Isis last veel meer rust punten en ademruimtes is. Waardoor de sfeer meer verschuift van duister naar melancholiek. Ik denk dat ik Panopticon daardoor nog beter vind dan de laatste Neurosis.
De vergelijking met Neurosis valt niet te ontvluchten om dat Isis hetzelfde soort "organische" soundscape muziek maakt. Maar Isis is op dit album een stuk minder drukken en massaal dan Neurosis. Isis last veel meer rust punten en ademruimtes is. Waardoor de sfeer meer verschuift van duister naar melancholiek. Ik denk dat ik Panopticon daardoor nog beter vind dan de laatste Neurosis.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ondertussen denk ik niet alleen dat ik hem beter vind dan de laatste Neurosis maar ik weet het zeker. Sterker nog, ik vind hem ook nog beter dan Leviathan van Mastodon. Dit is echt een grandioze plaat.
Het baswerk doet me hier en daar trouwens aan Porcupine tree denken.
Het baswerk doet me hier en daar trouwens aan Porcupine tree denken.
Hmm, heb alle genoemde albums geluisterd (Isis, Cult Of Luna en Neurosis), maar het wist me tot nu toe totaal niet te raken.. Ook alweer van mijn harde schijf gepleurd.. Zal het wellicht nog een een kans geven, want ik ben wel groot liefhebber van Katatonia, Porcupine Tree, Rapture etc..
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- XnegativeX
- Contacteer:
Re: Isis - Panopticon
Treffend beschreven !!!XnegativeX schreef:Isis maakt lang uitgesponnen, sferische en emotionele soundscapes. In de harde momenten doet de band denken aan Neurosis gemixt met Tool. Maar als ze afzakken naar de rustige stukken doen ze me denken aan Godspeed you black emperor of het latere werk van Katatonia. Maar ze blijven constant origineel en vooral intrigerend.
Official Website: http://www.sgnl05.com/
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]
Op de site zelf staan ook geen samples (word nog aan gewerkt).
http://www.ipecac.com/audio/032.mp3
Veel te korte sample om de muziek goed in te schatten.
http://www.ipecac.com/audio/032.mp3
Veel te korte sample om de muziek goed in te schatten.
Ik hou echt van die band!
Voor de mensen die naar hun spul opzoek zijn, check onze shop eens, we hebben bijna alles van hen, ook op vinyl: ISIS in CODEX shop
en dan even naar beneden scrollen...
Voor de mensen die naar hun spul opzoek zijn, check onze shop eens, we hebben bijna alles van hen, ook op vinyl: ISIS in CODEX shop
en dan even naar beneden scrollen...
http://www.codex4.org/catalog Online metal|hardcore|grind shop/zine
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
In de stijl van de remix-EP's van Oceanic zal Isis een 2CD remix van Oceanic uitbrengen:
Isis - Oceanic: Remixes & Reinterpretations
The track listing has been announced for Isis' upcoming 2 CD set of "Oceanic Remixes", entitled "Oceanic: Remixes & Reinterpretations", here's how it looks:
Disc 01:
01 - "Weight" (Fennesz)
02 - "False Light: Carry Edit" (Ayal Naor)
03 - "Hym" (Thomas Koner)
04 - "The Other" (James Plotkin)
05 - "Carry: First Version" (Tim Hecker)
06 - "Maritime" (Teledubgnosis)
07 - "Maritime" (Mike Patton)
Disc 2:
01 - "The Beginning And The End" (Venetian Snares)
02 - "Carry: Second Version" (Tim Hecker)
03 - "False Light" (The Oktopus)
04 - "Carry: Like I Will Love Her Forever? (Fuckin Die!!!)" (DJ Speedranch)
05 - "From: Sinking, To: Drowning" (Destructo Swarmbots)
06 - "Hym" (J.K. Broadrick)
The set will see an April 12th release date through Hydra Head while an mp3 of the Venetian Snares' take on "The Beginning And The End" can be found online here :
www.hydrahead.org/hh/mp3s...vs_rmx.mp3
The track listing has been announced for Isis' upcoming 2 CD set of "Oceanic Remixes", entitled "Oceanic: Remixes & Reinterpretations", here's how it looks:
Disc 01:
01 - "Weight" (Fennesz)
Disc 2:
The set will see an April 12th release date through Hydra Head while an mp3 of the Venetian Snares' take on "The Beginning And The End" can be found online here :
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Oh, het zal ook best goed zijn. Ik zie inderdaad heel interessante namen staan. Maar ik ben niet zo weg van remix cd's. En daar komt nog eens bij dat ik altijd electronische refenties krijg bij het woord "remix". Dat zal dit wel niet zijn, of in ieder geval niet helemaal, maar toch...het beeld is bij mij gezet vrees ik.iscariah schreef:Er bestaan al 4 remix EP's van Oceanic, dus ik neem aan dat ze dus wel iets goed doen.
mp3 heb ik trouwens nog niet kunnen beluisteren wegens smallband.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
hmmz, waarom toch?iscariah schreef:In de stijl van de remix-EP's van Oceanic zal Isis een 2CD remix van Oceanic uitbrengen:
Disc 01:
01 - "Weight" (Fennesz)
Disc 2:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
remixen heeft des te meer met experimenteren te maken, neem maar een remix van Godflesh en vergelijk het met het origineel, dat noem ik pas experimenteren.Kristof schreef:[..]
remixen laten maken heeft weinig met experimenteren te maken
Sommige van die remixes zijn even sterk of zelf sterker dan het originele nummer.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat zijn uitzonderingen, meeste remix albums zijn het draaien niet waardiscariah schreef:[..]
remixen heeft des te meer met experimenteren te maken, neem maar een remix van Godflesh en vergelijk het met het origineel, dat noem ik pas experimenteren.
Sommige van die remixes zijn even sterk of zelf sterker dan het originele nummer.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Ik hou het nog steeds bij Panopticon. 'So did we' vind ik echt een geweldig nummer. Geweldige brute opening en dan vervolgens een geweldig 'melodisch' stuk. Eigenlijk kocht ik dit album voornamelijk voor dat nummer 
Maar de rest van de nummers zijn trouwens ook ijzersterk.
De Isis / Pig Destroyer split is trouwens ook erg vet.
(Godflesh cover)

Maar de rest van de nummers zijn trouwens ook ijzersterk.
De Isis / Pig Destroyer split is trouwens ook erg vet.
(Godflesh cover)
Ze komen ook in Belgie.
Naar wat ik gehoord heb op hun ander forum waren de optredens in Engeland ijzersterk van beide bands.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... light=isis
Naar wat ik gehoord heb op hun ander forum waren de optredens in Engeland ijzersterk van beide bands.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... light=isis