December wolves
- XnegativeX
- Contacteer:
December wolves
Ik luisterde net Completely dehumanized van deze amerikaanse band na tijden eens weer. En ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die bekend zijn met dit muzikale gezeldschap.
In 2002 brachten ze hun laatste album uit op Earache. Daarvoor zijn (als het goed is) nog 3 albums op de markt gekomen.
'Til Ten Years (1996)
We Are Everywhere (1997)
Completely Dehumanized (1998)
Blasterpiece Theatre (2002)
Ik ken zelf alleen de laatste 2. Blasterpiece theatre heeft me nooit zoveel gedaan. Dat viel te omschrijven als technische black/death met een drumcomputer. Waar beide de drumcomputer en de techniek de kracht een beetje uit de muziek haalden.
Completely dehumanized daarintegen is een heerlijk album. Een woeste mengeling van moderne black metal met een industriele tint (denk aan het latere werk van Satyricon) en snelle death metal. Wat ik zo mooi vind aan dit album is dat het bijna non-stop brute metal is. Constant aanhoudende blastbeats en razende riffs. En toch is elk nummer herkenbaar en bijna meezingbaar. Wat ik ook goed vind is hun gebruik van samples. Bij de meeste bands worden samples gebruikt om de muziek een beetje op te leuken. Maar December wolves integreert ze helemaal in hun muziek. De (film) samples zijn gewoon een deel van de tekst.
http://www.earache.com/index2.html
In 2002 brachten ze hun laatste album uit op Earache. Daarvoor zijn (als het goed is) nog 3 albums op de markt gekomen.
'Til Ten Years (1996)
We Are Everywhere (1997)
Completely Dehumanized (1998)
Blasterpiece Theatre (2002)
Ik ken zelf alleen de laatste 2. Blasterpiece theatre heeft me nooit zoveel gedaan. Dat viel te omschrijven als technische black/death met een drumcomputer. Waar beide de drumcomputer en de techniek de kracht een beetje uit de muziek haalden.
Completely dehumanized daarintegen is een heerlijk album. Een woeste mengeling van moderne black metal met een industriele tint (denk aan het latere werk van Satyricon) en snelle death metal. Wat ik zo mooi vind aan dit album is dat het bijna non-stop brute metal is. Constant aanhoudende blastbeats en razende riffs. En toch is elk nummer herkenbaar en bijna meezingbaar. Wat ik ook goed vind is hun gebruik van samples. Bij de meeste bands worden samples gebruikt om de muziek een beetje op te leuken. Maar December wolves integreert ze helemaal in hun muziek. De (film) samples zijn gewoon een deel van de tekst.
http://www.earache.com/index2.html
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Dat nummer is van Blasterpiece Theatre. Dat album vind ik overigens beter dan Completely Dehumanized (dat mij dan weer niet zoveel deed). BT is echt een ontzettend intens, hard en vuil industrial black metal-album. Die samples zijn inderdaad vaak ingenieus.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind hun laatste album nogal rommelig en die drumcomputer is irritant. Completely dehumanized is een stuk agressiever, rauwer en energieker.Draconian schreef:[..]
Haha, ja echt waar? Oeps
Naja, niet zo interessant, hmm, het laatste album is beter, maar toen ik CD nog eens luisterde vond ik die ook wel prima eigenlijk
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer: