Omnium gatherum
- XnegativeX
- Contacteer:
Omnium gatherum
Ik had al een paar goede reviews gelezen over deze Finse band. En gisteren kreeg ik de cd toegestuurd van mijn CD-dealer. Ik had er nog nooit wat van gehoord en ik was benieuwd of andere mensen deze band wel kende.
De band blijkt al te bestaan sinds 1996 en heeft al 4 geluidsdragers op z'n naam staan.
Steal the Light (mcd, Rage of Achilles 2002)
Spirits And August Light (cd, Rage Of Achilles 2003)
Spirits And August Light / Steal The Light (Re-issue, Nuclear Blast 2004)
Years In Waste (Nuclear Blast 2004)
Hun muziek valt het beste te omschrijven als melodieuse death metal. Namen als Soilwork en Arch enemy komen als eerste in me op.
Benieuwd wat jullie van deze band vinden. Mij weten ze om heel eerlijk te zijn nog niet echt te overtuigen. Muzikaal zit alles erg goed in elkaar maar op de een of andere manier is het het toch net niet.
http://www.omniumgatherum.org
De band blijkt al te bestaan sinds 1996 en heeft al 4 geluidsdragers op z'n naam staan.
Steal the Light (mcd, Rage of Achilles 2002)
Spirits And August Light (cd, Rage Of Achilles 2003)
Spirits And August Light / Steal The Light (Re-issue, Nuclear Blast 2004)
Years In Waste (Nuclear Blast 2004)
Hun muziek valt het beste te omschrijven als melodieuse death metal. Namen als Soilwork en Arch enemy komen als eerste in me op.
Benieuwd wat jullie van deze band vinden. Mij weten ze om heel eerlijk te zijn nog niet echt te overtuigen. Muzikaal zit alles erg goed in elkaar maar op de een of andere manier is het het toch net niet.
http://www.omniumgatherum.org
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Yokozuna
- Contacteer:
Ik ben blij dat je dit topic aanmaakt, dit is m'n favoriete nieuwe melodic deathmetal band. Iedereen die Amor Tonight nog niet heeft gehoord moet het zeker eens downloaden van hun site. Veel stukjes zijn dan wel typisch het oude Soilwork, maar de eigen draai die deze band eraan geeft is groot genoeg.
Het is lang geleden dat een nummer me in dit genre heb gehoord dat simpelweg ZO pakkend was, geweldig. Hoorde dit nummer voor het eerst op snakenet metal radio, was meteen verkocht. Misschien is dat een slecht teken, muziek die in 1x gaaf is, dooft vaak snel uit
Het is lang geleden dat een nummer me in dit genre heb gehoord dat simpelweg ZO pakkend was, geweldig. Hoorde dit nummer voor het eerst op snakenet metal radio, was meteen verkocht. Misschien is dat een slecht teken, muziek die in 1x gaaf is, dooft vaak snel uit

mp3's: http://members.home.nl/yoko
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat is idd hun grote manco, de zang, die is gewoon, ehh ja, klote! Spirits and August Light vind ik een stuk sterker dan hun nieuwe plaat, een stuk gevarieerder en simpelweg boeiender.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- Blikskaters
Re: Omnium gatherum
Dat zullen de heren leuk vinden, dat hun project het best te omschrijven valt met vmbo spelling.XnegativeX schreef:Hun muziek valt het beste te omschrijven als melodieuse death metal.
Ik heb hem gereviewd (http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3314) en vind hem muzikaal supergoed, maar vocal barslecht.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer
De zang is inderdaad niet bijzonder. Maar dat hoeft, wat mij betreft, niet onmiddelijk een ramp te zijn. In een recent topic over Black Sabbath (toch niet de minste band) werd ook weinig lovend over de zangkunsten van Ozzy gesproken.XnegativeX schreef:Wat vinden jullie van de zang dan? Die had van mij wel een stuk krachtiger gemogen. Tenmindste, wel op Years in waste. Dat is ook het enige album dat ik van ze ken.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]
- metal_rose
Deze finnen maken vrij aardige muziek. Kon ze al een tijdje maar vind ze best ok. En idd die zang is niet optimaal maar ik stoor me er ook niet zo aan eerlijk gezegd.
[url=http://www.imageshack.us][img]http://img76.imageshack.us/img76/295/ledzeppelinbanner8wn.jpg[/img][/url]
"we are two lost souls swimming in a fish bowl"
"we are two lost souls swimming in a fish bowl"
- Blikskaters
Als je je toch niet stoort aan het feit dat ze kutmuziek maken, kan je net zo goed naar Kane gaan luisteren of iets dergelijks. Of Opeth.metal_rose schreef:Deze finnen maken vrij aardige muziek. Kon ze al een tijdje maar vind ze best ok. En idd die zang is niet optimaal maar ik stoor me er ook niet zo aan eerlijk gezegd.
- SoulReaper
-
- Contacteer:
Dan maar gauw "Spirits and August Light" aanschaffen!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
Die ben ik nu aan het luisteren, kende deze band nog helemaal niet. Maar het bevalt me best wel goed! En het enige minpunt vind ik tot nu toe inderdaad de vocals, maar ik kan niet zeggen dat ik me daar op dit album erg aan stoor. Ze zijn gewoon niet bijzonder sterk, ook niet heel slecht. Zal er nog eens op letten bij de andere cd's.MadTinus schreef:Dan maar gauw "Spirits and August Light" aanschaffen!
Goed nieuws, want de band en zanger hebben hun conclusies getrokken en de zanger is opgestapt een paar maanden geleden en ze hebben inmiddels een nieuwe zanger.
Op www.myspace.com/omniumgatherum staan 2 nummers met de nieuwe zanger Jukka Pelkonen (Elenium).
Op www.myspace.com/omniumgatherum staan 2 nummers met de nieuwe zanger Jukka Pelkonen (Elenium).
Last.fm
Last.fm
Slechter kon ook bijna nietthe_dying schreef:...en die is idd wel beter.

Last.fm
Last.fm
- Tuska
- Eén hoofdletter is genoeg
- Contacteer:
(Godver wat een pech, had me hier toch een verhaal staan - wordt internet random afgesloten. Nog eens dan maar.)
Tja, het is zo vaak zo met bands dat de vocals het niet helemaal zijn, maar de boel muzikaal zo goed onderbouwd is dat het geen zak uit maakt en het meer een toevoeging is en het geheel toch maakt wat het is; de sound.
'Years in Waste' heb ik al een paar jaar in bezit en altijd wel een fijn plaatske gevonden (HOTDAMN! @ gitaarsolo's). Ik kende echter ook nummers van 'Spirits and August Light', die vond ik helemaal geweldig, maar het album was ik nog nooit ergens tegengekomen (en moest ik het maar doen met youtubefilmpjes). Tot gister, toen mijn bestelling eindelijk binnenkwam.
Overigens is het album inclusief 'Steal the Light', waardoor ik de twee versies heb van 'Son's Thoughts' (en 'Wastrel'). Maar de versie van 'SaAL' is die waar ik ooit verliefd op was geworden, en die vind ik dus ook beter dan die van 'StL'. Op laatstgenoemde viel het me trouwens ook op wat voor rol de synths hebben, en hoe erg het (daardoor) vaak op Skyfire lijkt. Anygay; puike plaat en blij dat ik hem eindelijk aan m'n collectie heb mogen toevoegen!
Ik heb ze wel al live gezien met de nieuwe zanger, en die is net zo goed weer apart. Wel een diepere grunt, maar ook een hoog 'ik-moet-poepen'-gehalte. Maarja daar zijn die Finnen sowieso goed in. Ik moet nog een beetje beslissen wat ik ervan vind, maar dat komt wel als ik ooit 'The Redshift' aangeschaft heb. Overigens heb ik van 'Stuck Here on Snake's Way' ook nooit echt iets gehoord. Die valt eigenlijk een beetje weg in de discografie. Heb hem wel eens bij de Fame zien liggen maarja dan was ie weer 20 euro, gaat me net iets te ver : P.
Ieder geval in november en december weer zien die hap. Kijken of het live nog steeds een beetje overkomt. En dan samen met 2 andere gewéldige bands (waarvan Insomnium mijn nummer 1 band is) ... DROOL! Can't wait!
Tja, het is zo vaak zo met bands dat de vocals het niet helemaal zijn, maar de boel muzikaal zo goed onderbouwd is dat het geen zak uit maakt en het meer een toevoeging is en het geheel toch maakt wat het is; de sound.
'Years in Waste' heb ik al een paar jaar in bezit en altijd wel een fijn plaatske gevonden (HOTDAMN! @ gitaarsolo's). Ik kende echter ook nummers van 'Spirits and August Light', die vond ik helemaal geweldig, maar het album was ik nog nooit ergens tegengekomen (en moest ik het maar doen met youtubefilmpjes). Tot gister, toen mijn bestelling eindelijk binnenkwam.
Overigens is het album inclusief 'Steal the Light', waardoor ik de twee versies heb van 'Son's Thoughts' (en 'Wastrel'). Maar de versie van 'SaAL' is die waar ik ooit verliefd op was geworden, en die vind ik dus ook beter dan die van 'StL'. Op laatstgenoemde viel het me trouwens ook op wat voor rol de synths hebben, en hoe erg het (daardoor) vaak op Skyfire lijkt. Anygay; puike plaat en blij dat ik hem eindelijk aan m'n collectie heb mogen toevoegen!
Ik heb ze wel al live gezien met de nieuwe zanger, en die is net zo goed weer apart. Wel een diepere grunt, maar ook een hoog 'ik-moet-poepen'-gehalte. Maarja daar zijn die Finnen sowieso goed in. Ik moet nog een beetje beslissen wat ik ervan vind, maar dat komt wel als ik ooit 'The Redshift' aangeschaft heb. Overigens heb ik van 'Stuck Here on Snake's Way' ook nooit echt iets gehoord. Die valt eigenlijk een beetje weg in de discografie. Heb hem wel eens bij de Fame zien liggen maarja dan was ie weer 20 euro, gaat me net iets te ver : P.
Ieder geval in november en december weer zien die hap. Kijken of het live nog steeds een beetje overkomt. En dan samen met 2 andere gewéldige bands (waarvan Insomnium mijn nummer 1 band is) ... DROOL! Can't wait!
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!
~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje
- Tuska
- Eén hoofdletter is genoeg
- Contacteer:
Oh en overigens, voor de liefhebber..
de misheard lyrics van't nummer Deathwite.
http://www.youtube.com/watch?v=iLJtI6A5ddM
"I have my fur on my feet!" \m/
de misheard lyrics van't nummer Deathwite.
http://www.youtube.com/watch?v=iLJtI6A5ddM
"I have my fur on my feet!" \m/
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!