Titels en vertalingen:
1. Karhunkynsi (Berenklauw) - 14:00
2. Haaska (Aas) - 14:42
3. Pimeä (Duister) - 14:08
4. Jotunheim (Jotunheim, wereld van de Reuzen) - 19:28
5. Kaiku (Echo) - 8:19
www.moonsorrow.com
Kijk, "veel van hetzelfde". Dat lees ik de laatste paar dagen steeds meer in reviews over het nieuwe album.Hieronimus schreef: Dat wil zeggen, uitermate gave Folk-riedeltjes met krachtige gitaarriffs en soms zelfs wat strakke blastbeats. Dit had eigenlijk net zo goed een opsomming kunnen zijn van het gehele album, want, om eerlijk te zijn, is het veel van hetzelfde."
Het niet eens zijn met mij is je goed recht, maar ik hoop dat je een routekaart bij je hebt voor het land der dwaze uitspraken.Fenris schreef:Ik ben het niet met je eens, Blikskaters.
Het album heeft veel meer blackmetal-invloeden dan de vorige albums en is duisterder en ruiger.
Zeg Blikkie, ik mag dan wel niet bekend zijn met de promo's en ik zal vast wel niet de enige zijn, maar dat betekend niet dat ik ineens een dwaas ben.Blikskaters schreef:[..]
Het niet eens zijn met mij is je goed recht, maar ik hoop dat je een routekaart bij je hebt voor het land der dwaze uitspraken.
Moonsorrow begon als 100% black metal band, luister maar naar hun promo's uit eind jaren 90, met name een nummer als het waanzinnig gave Fimbulvetr Frost.
Moonsorrow is nu vrij opportunistisch op de polka bandwagon gesprongen, samen met Falkenbach, doodzonde. Is dit de band die nummers als 1065 Aika schreef? Waar zijn de epische monsters op dit album?
Zwakke reactie. Je bedoelingen uitdrukken in tekst is lastig....enzo....Blikskaters schreef:[..]
Wat is dit voor 'wat nou wat nou'-gebazel, mislukte trilobiet. Ben je een turk ofzo?
Wees gerust, ik kan met enige moeite toch wel de bedoelingen uit je oeverloos gebazel ontcijferen.Meltdown schreef:Je bedoelingen uitdrukken in tekst is lastig....enzo....
Suden Uni is smaakvolle folkmetal. Een band als Finntrol maakt polka, karnavalsmuziek, en die richting is Moonsorrow aan het opgaan.Meltdown schreef: Als ik één band ken die keuzes niet maakt om op de bandwagon te springen, is het Moonsorrow wel, en die polka waar je je schijnbaar zo druk over maakt stond ook al met bakken op Suden Uni. Met Verisakeet zetten ze juist een stap terug naar de roots, dus minder polka en minder blije zooi, en dan is het wéér niet goed. Dat begrijp ik niet, dus ik vraag het.
AHA!!! Zie je wel! Het is gewoon een complot! Eerst releasen ze supergave albums, en vervolgens worden ze met elk volgend album steeds gayer, om mij stiekem carnavalsmuziek in de maag te splitsen. Think again batman!Fenris schreef:[..] de persoon achter de keyboards van Finntroll dezelfde is als die achter de keyboards van Moonsorrow.
Promo = gedownload? Zoja, ja dat is hem.r1Co schreef:nou, van aan elkaar gemixte nummers is wat mij betreft niet echt sprake, heb de (promo?) nu een aantal keer beluisterd en ik ben zeeeeeeer onder de indruk, Moonsorrow is de definitie van epic. Ik had nog geen eerdere releases gekocht van deze band tot nu toe, maar deze zal ik zeker zsm aanschaffen 10 januari, wat een album!
Zoals ik al zei, als je Verisakeet niets vind zal deze je ook niet overdonderen. Heeft wel iets in zich, maar maakt niet vele los bij me. Of ik hem koop, geen idee!Oak schreef:Ik wacht netjes tot de 10e... en dan download ik hem.
Je weet maar nooit met die gasten. Van het laatste album was ik totaal niet onder de indruk, net zoals Voimasta Ja Kunniasta die snel gaat vervelen.
Nu maar hopen dat de goedheid van de albums van Moonsorrow echt om en om gaat, want dan moet deze nieuwe plaat wel goed zijn, gehehe.