Puissance

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Puissance

Bericht door Gr. Dracula » zo jan 02, 2005 9:02 pm

Om met de deur in huis te vallen heb ik aanvankelijk even moeten tobben om de topic waarin mijn relaas zal verschijnen. Metal of Non-Metal.

Ik heb uiteindelijk voor Non-Metal gekozen omdat wat ik van Puissance ken voornamelijk uit toetsen is voortgebracht en meer weg heeft van een klassieke benadiring met een zwaarmoedige metalspirit.

Puissance is een uit Zweden afkomstig project dat op een wonderbaarlijke toets weet te tikken. Hun schitterende muziek is voornamelijk heel atmospherisch, heel slepend en verwoord diverse emoties in geur en kleur. Dan is het chaotisch, dan triestig, dan strijdlustig en dreigend en dan weer verhalend. En hoewel vocalen lang niet altijd deel uitmaken van het geheel kun je de trieste bedoeling van deze band goed volgen, mits je open staat voor deze aparte aanpak van zaken.

Puissance heeft 5 albums uit ( en een hele waslijst aan demo`s n co):

-Let Us lead (96)
-Back In Control (98 )
-Mother Of Desease (98 )
-Total Cleansing (01)
-State Collapse (04)

Ikzelf ben onlangs op Mother Of Desease gestuit wat een prachtige afwisseling tussen al het bruut geweld heeft weten te vormen. Een warme aanrader voor mensen die van tijd tot tijd ook van relaxte herrie met diepgang houden.

Indien er manschappen zijn die de andere albums kennen zie ik reacties graag tegemoet. Ik ben nu zeer benieuwd naar hun ander werk.

mp3`s heb ik nog niet online kunnen traceren. Een link volgt dus nog, indien die ergens opduikt.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo jan 02, 2005 10:11 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1209

Review van State Collapse...

Erg apart..hoewel ik erg lang ermee heb gezeten.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Sater

Bericht door Sater » ma jan 03, 2005 12:57 am

Ik had Let Us Lead en War On.
Die laatste een verzamelwerkje. Vind de militante drumstukken en die preken wel aardig, maar werd het naar mate de cd vorderde het nogal in achtergrond muziek.

Heb nu alleen nog A Call To Arms op wit vinyl en het titelnummer is wel te pruimen op zijn tijd hoewel ik dat ding in geen maanden gedraaid heb.
Dictius Te Necare

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jan 05, 2005 9:49 am

Sater schreef:Ik had Let Us Lead en War On.
Die laatste een verzamelwerkje. Vind de militante drumstukken en die preken wel aardig, maar werd het naar mate de cd vorderde het nogal in achtergrond muziek.

Heb nu alleen nog A Call To Arms op wit vinyl en het titelnummer is wel te pruimen op zijn tijd hoewel ik dat ding in geen maanden gedraaid heb.
Ja, het is ook niet echt muziek om vaak te draaien. Daar was ik ook al achter. Te specefiek...
Maar zo op z`n tijd kan ik hier aardig mee uit de voeten.

Verbaast me dat niemand hier voor de rest van gehoord heeft. Puissance timmert immers al langer dan vandaag aan de weg.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » do jan 06, 2005 5:39 pm

Ik heb 'Total Cleansing' en ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan moet vinden.
Aan de ene kant is het een erg sfeervol plaatje met hele degelijke composities. Erg fijn plaatje voor thuis rustig eens op te zetten, het heeft hier en daar wel wat raakvlakken met bijvoorbeeld een 'The Smell of Rain' van Mortiis.

Aan de andere kant zit ik weinig tot zelden alleen thuis muziek te draaien, dus dan wordt er toch al snel voor wat minder sfeervolle muziek gekozen, en muziek voor in de auto is het ook niet echt.
Dit kan op de stapel waar ook bijvoorbeeld een Bunkur ligt (hoewel dat totaal andere muziek is), sombere muziek voor op de eenzame donkere winteravonden.... tja... en als je dan niet eenzaam bent, houdt het snel op.

Ik vind het een twijfelaartje.
Hoegaarden or die!

Sater

Bericht door Sater » vr jan 07, 2005 7:42 pm

Juist.
De de contibuties vanF Soderlund ofhoeheettie aan verschillende black metalprojecten zijn ook de moeite waard.

Sorhin en Octinomos ao.
Dictius Te Necare

Greet

Bericht door Greet » vr jan 07, 2005 9:03 pm

Ik heb Mother of Desease nog ergens liggen. Tijd dat ik er nog eens naar luister, denk ik.
Ik heb het wel altijd al goed gevonden, maar heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept.
Het wordt tijd dat ik dat eens ga doen, denk ik.

V.

Bericht door V. » ma feb 05, 2007 3:18 pm

Puissance is heerlijk, Puissance is prachtig, Puissance is geniaal!

Deze band vergt echter wel meerdere luisterbeurten per CD voordat die schijf tot je doordringt (Niets mis mee; Zulk soort muziek behoudt vaak langer z'n waarde dan catchy rotzooi).
Ik heb zelf 'Let us Lead', 'Back in Control', 'Mother of Disease' en
'Grace of God'.
'Let us Lead' is behoorlijk minimalistisch. Niet slecht, het heeft haar charme. Maar toch vind ik dit de minste release van Puissance die ik bezit.
'Back in Control' bevat lekkere militaristische neo-klassiek. Vooral het nummer 'Totalitarian Hearts' vind ik geweldig.
'Mother of Disease' bevat prachtige bonbastische muziek en is naar mijn mening toch hun sterkste; Al bevat 'Back in..' ook hele leuke songs.
Vandaag trof ik 'Grace of God' op mijn deurmat aan. Deze schijf is pas net uit en ligt gewoon in het verlengde van het vorige werk. Epische zeer aardige neo-klassiek. Afentoe zeer rustig, een tikje minimalistisch, hierendaar een militairistische inslag. Al weet ik, na een luisterbeurt, nog niet of wel het gehele album mij kan bekoren. Er staan een paar nummers op met zanglijnen die niet aan mij besteed zijn. Maar het geheel is weer zeer aardig.

Bij 'Grace of God' zat ook Arditit - Marching towards Victory. Dit is een ander project van een vd Puissance leden. Ook neo-klassiek maar iets meer militairistisch dan het meeste Puissance werk.
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Plaats reactie