Black Metal Topic
Black Metal Topic
Hier maar weer verder dan.
Maar als ik het goed begrijp, Impaled, staan er in jouw versie van Horizons wel gewoon de Russische teksten in?!
Maar als ik het goed begrijp, Impaled, staan er in jouw versie van Horizons wel gewoon de Russische teksten in?!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- impaled succubus
Re: Black Metal Topic
jupo, ik heb de eerste persing.Nidhuggur schreef:Hier maar weer verder dan.
En koop iig eerst van Graveland: The Celtic Winter, Thousand Swords en Memory and Destiny.
Zeg heb jij nou dezelfde user-icon als Rogoroth of ben ik scheel.
TCW? TS? M&D? Following The Voice Of Blood is niet jouw album?
Robgoroth is dood. Ofwel: dat ben ik gewoon, ik vond 15000 posts te kansloos, hehe.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door impaled succubus:
[..]
Craft is Darkthrone pijpende bagger en de debut mini van Nachtmystium laat helemaal niets van Judas Iscariot over.
--------------------------------------------------------------------------------
Bek dicht, smerige trend blekkie.
Craft is gewoon goede black metal. Vooral Terror propaganda, dat is simpelweg een van de beste BM cd's uit mijn verzameling. De meeste Darkthrone cd's heb ik de deur weer uitgekickt omdat ik die te slaapverwekkend vond. Dan toch liever de interessante kopie.
[..]
Craft is Darkthrone pijpende bagger en de debut mini van Nachtmystium laat helemaal niets van Judas Iscariot over.
Craft is gewoon goede black metal. Vooral Terror propaganda, dat is simpelweg een van de beste BM cd's uit mijn verzameling. De meeste Darkthrone cd's heb ik de deur weer uitgekickt omdat ik die te slaapverwekkend vond. Dan toch liever de interessante kopie.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- impaled succubus
Tuttut niet zon onaardig jij:pXnegativeX schreef:quote:
[..]
Het wordt hoog tijd dat mijn Craft mij gaat verlaten maar gezien er nooit iemand is met iets boeiends in zijn/haar trade-list..
Darkthrone is btw ook simplistische bagger hoor;)
- XnegativeX
- Contacteer:
Hahaha, jij bent ook niet gauw tevreden he?
Misschien moet je het gewoon vaker luisteren. Net als die nu-metal band...Heaven shall burn
Maaruh, wat vind jij dan wel goede BM en vooral, waarom?
Misschien moet je het gewoon vaker luisteren. Net als die nu-metal band...Heaven shall burn

Maaruh, wat vind jij dan wel goede BM en vooral, waarom?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- impaled succubus
Asunder is een toffe plaat.XnegativeX schreef:Hahaha, jij bent ook niet gauw tevreden he?
Misschien moet je het gewoon vaker luisteren. Net als die nu-metal band...Heaven shall burn![]()

[quoete]Maaruh, wat vind jij dan wel goede BM en vooral, waarom?[/quote]hehe goede black... even denken.
Lunar Aurora, Absu, Marduk, Mysticum, Veles, Sigrblot, Taake, Seigneur Voland, Infinity, Lugubrum, Enslaved, Abigor en nog wel een berg.
Iig bands die net is meer doen dan een simpel rifje spelen en er een paar brakke 'tak tak' drums achter gooien
- XnegativeX
- Contacteer:
Asunder?! Antigone zul je bedoelen.
Hier zie je maar weer dat smaken verschillen want Veles vind ik eeeeeeenorm slaapverwekkende band. Lugubrum en Taake vind ik ook al geen hoogvliegers hoewel ik daar nog wel naar kan luisteren.
Lunar aurora is daarintegen ronduit geniaal. Hun nieuwe Zyklus geeft mij kippenvel op plekken voorheen onbekend voor mijzelf.
Maar ja, ik vind Craft dus geen hakke takke riffs spelen. Zeker niet op Terror propaganda. Daar gebruiken ze behoorlijk zieke, on-black metal, dissonante riffs die Blut aus nord op hun latere werk ook gebruikt. Alleen gebruikt Craft ze een stuk gedoseerder.
Hier zie je maar weer dat smaken verschillen want Veles vind ik eeeeeeenorm slaapverwekkende band. Lugubrum en Taake vind ik ook al geen hoogvliegers hoewel ik daar nog wel naar kan luisteren.
Lunar aurora is daarintegen ronduit geniaal. Hun nieuwe Zyklus geeft mij kippenvel op plekken voorheen onbekend voor mijzelf.
Maar ja, ik vind Craft dus geen hakke takke riffs spelen. Zeker niet op Terror propaganda. Daar gebruiken ze behoorlijk zieke, on-black metal, dissonante riffs die Blut aus nord op hun latere werk ook gebruikt. Alleen gebruikt Craft ze een stuk gedoseerder.
- impaled succubus
Nee Asunder. Antigone is geschreven door Slipknot.XnegativeX schreef:Asunder?! Antigone zul je bedoelen.

Veles heerscht erg hard. De demo is wel erg simplistisch maar boeiender dan bv Darkthrone. De vocalen zijn tegen het ziekke aan. Night on the Bare Mountain kost even tijd maar is uiteinderlijk nog gaver dan Gravelands 'Thousand Sowrd'. Wat is 'Nigth on...' toch een kille haatdragende plaat. Die wekt echt de sfeer van een koud en dood winterlanschap op.Hier zie je maar weer dat smaken verschillen want Veles vind ik eeeeeeenorm slaapverwekkende band. Lugubrum en Taake vind ik ook al geen hoogvliegers hoewel ik daar nog wel naar kan luisteren.
Lugubrum is geniaal. Hoe zij hun 'boerze humor' om kunnen zetten tot een bak vuige black metal in ongelooflijk. Het is dan wel humoristisch bedoelt en er zitten instrumenten als Banjo's in verwerkt maar toch zou je denken dat er een nihilistisch veenlijk achter de Totem zat. ( De vette Cuecken is wat minder)
Taake is ook een geweldig concept. 'Melodieuze' black metal met een goedde afwisseling van snelle rauwe stukken en midtempo. Ook weet Hoest donkere folky en 'nationalistische' sferen in zijn muziek te stoppen zonder naar een fluit te grijpen.
Zyklus is nou de eerste plaat van Lunar Aurora die ik ietwat vind tegenvallen. Hij is mij iets te eentoonig en het tempo ligt erg laag. Ook hoorr ik er te weinig echt gave keyboard stukken in die ik van Linar Aurora gewend was.Lunar aurora is daarintegen ronduit geniaal. Hun nieuwe Zyklus geeft mij kippenvel op plekken voorheen onbekend voor mijzelf.
Ik geeft toch de voorkeur aan Armagedda, die trouwens ook prutswerk hebben.Maar ja, ik vind Craft dus geen hakke takke riffs spelen. Zeker niet op Terror propaganda. Daar gebruiken ze behoorlijk zieke, on-black metal, dissonante riffs die Blut aus nord op hun latere werk ook gebruikt. Alleen gebruikt Craft ze een stuk gedoseerder.
- XnegativeX
- Contacteer:
- impaled succubus
Of je vergeet het hele gezeik en hebt het over Setherial - Nord.
Die band heeft het nooit meer voorelkaar gekregen om een gelijkwaardig album af te leveren, in mijn ogen, hoewel er lui zijn die vinden dat het latere werk van Setherial ook wat is. Mijn reet. Nord is een Black Metal-kathedraal en staat nog steeds recht overeind en er is ook nu meer dan zat rommel te horen die hier nooit tegenop zal kunnen.
Als Setherial dat zelf al niet meer kan..
Die band heeft het nooit meer voorelkaar gekregen om een gelijkwaardig album af te leveren, in mijn ogen, hoewel er lui zijn die vinden dat het latere werk van Setherial ook wat is. Mijn reet. Nord is een Black Metal-kathedraal en staat nog steeds recht overeind en er is ook nu meer dan zat rommel te horen die hier nooit tegenop zal kunnen.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Waarom is een stevige discussie op MF altijd direkt gezeik?
Zelfs de wat intelligentere mensen gaan een lekkere discussie liever uit de weg. Waar ligt dat precies aan?
Nord van Setherial is uiteraard een heerlijk album. Op hun latere werk vond ik ze iets meer standaard zweedse BM maken (lees: Marduk, Thy Primordial achtig). Maar op Nord hadden ze nog een echt sfeer rond de nummers. Een sfeer die hier en daar zelfs aan het oude Emperor werk deed denken.
Zelfs de wat intelligentere mensen gaan een lekkere discussie liever uit de weg. Waar ligt dat precies aan?
Nord van Setherial is uiteraard een heerlijk album. Op hun latere werk vond ik ze iets meer standaard zweedse BM maken (lees: Marduk, Thy Primordial achtig). Maar op Nord hadden ze nog een echt sfeer rond de nummers. Een sfeer die hier en daar zelfs aan het oude Emperor werk deed denken.
Ik heb die cd hier in de kast staan, binnenkort maar eens echt beluisteren dan.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
De laatste cd van Totenburg, Pestpogrom rost ook aars
lekker rauw en krankzinnig..goede productie ook
Overigens is Black Metal Jesus van Horned Almighty ook een heerlijke ziekelijke bm kraker
En daarnaast blijf ik gewoon zeggen dat Waffenweihe van Heldentum een sublieme plaat blijft..heerlijk
De twee cd's die van Forest zijn uitgebracht zijn trouwens ook heerlijk koude rauwe black metal pareltjes..
voor de liefhebbers ..dat wel, maar gegarandeerd hypnotiserend en snijdend
lekker rauw en krankzinnig..goede productie ook
Overigens is Black Metal Jesus van Horned Almighty ook een heerlijke ziekelijke bm kraker
En daarnaast blijf ik gewoon zeggen dat Waffenweihe van Heldentum een sublieme plaat blijft..heerlijk
De twee cd's die van Forest zijn uitgebracht zijn trouwens ook heerlijk koude rauwe black metal pareltjes..
voor de liefhebbers ..dat wel, maar gegarandeerd hypnotiserend en snijdend
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
XnegativeX schreef:quote:
Die heb ik een hele tijd geleden ook aangeschaft, vond het toen echt een superplaat. Nu vind ik het eerlijk gezegd vrij weinig meer hebben, ik mis toch gewoon de sfeer die ik op een Darkthrone album wel voel.
Maargoed misschien ben ik gewoon een beetje van die muziek af, waar ik een band als bijvoorbeeld Armagedda eerst geweldig vond, doet het me nu vrij weinig...
לֹא אעבוד
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik zal vast een hoop blekkes tegen het hoofd stoten als ik zeg dat ik hun muziek ook nog eens kut vind.
Maargoed ik moet sowieso niks hebben van een stelletje dilletanten uit de oosblok die geen geld hebben om fatsoenlijke instrumenten te kopen, daarom nooit live spelen (zeggen dat ze er te true voor zijn), sowieso niks te bieden hebben en dit alles verdoezelen door hun rechterarm zo ver mogelijk richting duitsland te
strekken.
Maargoed ik moet sowieso niks hebben van een stelletje dilletanten uit de oosblok die geen geld hebben om fatsoenlijke instrumenten te kopen, daarom nooit live spelen (zeggen dat ze er te true voor zijn), sowieso niks te bieden hebben en dit alles verdoezelen door hun rechterarm zo ver mogelijk richting duitsland te
strekken.
לֹא אעבוד
Weet ik veel. Je discussieert maar een eind weg. En laat je niet zo snel tegen een zeer been schoppen. Mijn opmerking is niet zo serieus bedoeld als je denkt.XnegativeX schreef:Waarom is een discussie van niks op MF altijd direkt gezeik?
Kop dicht, Thorko
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ach kerel, smaken verschillen..
ik ben vol van hun laatste platen..heerlijk rauw en folky..altijd gaaf
Die NS gedachte interesseert me geen zak, moeten ze maar lekker zelf weten en trouwens, bij Nokturnal Mortum kan ik dat ook niet serieus nemen
@ Amnesjan
ik ben vol van hun laatste platen..heerlijk rauw en folky..altijd gaaf
Die NS gedachte interesseert me geen zak, moeten ze maar lekker zelf weten en trouwens, bij Nokturnal Mortum kan ik dat ook niet serieus nemen
@ Amnesjan
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- zwarte krijser
- zwarte krijser
- impaled succubus
- Draconian
- Lult over cdtjes
Paysage d'Hiver - Paysage d'Hiver
Tracklist:
Welt aus Eis
Gefrorener Atem
Der Weg
Dit Zwitserse eenmansproject verdient met recht het predikaat "mysterieus". Maarliefst acht demo's zijn er inmiddels al verschenen van de heer Wintherr, evenals twee splits, en toch zal Paysage d'Hiver waarschijnlijk bij niet veel mensen een belletje doen rinkelen (hooguit bij kunstliefhebbers, aangezien de naam van een schilderij komt). Hoe dan ook, de drie nummers op deze demo (de vijfde alweer), die overigens samen op ruim vijftig minuten uitklokken, zullen zeker niet voor iedereen geschikt zijn. Paysage d'Hiver vermengt zeer rauwe black metal met bevreemdende, sfeervolle ambient-passages (hoewel die op deze demo nog niet zo duidelijk naar voren komen). Hier en daar wordt het geheel extra ingekleurd door het gebruik van violen, die een mooi contrast vormen met het lo-fi gitaarwerk. Ondanks de lengte van ruim zeventien minuten per nummer weet Paysage d'Hiver de aandacht van de luisteraar vast te houden. In eerste instantie klinkt het album wellicht voor de ongetrainde luisteraar als één grote bak ruis, maar wie zich de moeite neemt om eens goed voor de muziek te gaan zitten, ontdekt al snel de onderliggende schoonheid van het geheel. De ijzige riffs, de bij tijd en wijle aanvullende keyboardpartijen en de messcherpe zang van Wintherr zijn de belangrijkste ingrediënten hiervoor. Denk aan een mengeling van Drudkh en Wyrd, maar dan vele malen rauwer en ijziger, en je hebt een beetje een idee hoe dit album klinkt. Een sfeervol en ijskoud album om de lange winternachten (jammer dat die er bijna niet meer zijn hier) mee door te komen.

Tracklist:
Welt aus Eis
Gefrorener Atem
Der Weg
Dit Zwitserse eenmansproject verdient met recht het predikaat "mysterieus". Maarliefst acht demo's zijn er inmiddels al verschenen van de heer Wintherr, evenals twee splits, en toch zal Paysage d'Hiver waarschijnlijk bij niet veel mensen een belletje doen rinkelen (hooguit bij kunstliefhebbers, aangezien de naam van een schilderij komt). Hoe dan ook, de drie nummers op deze demo (de vijfde alweer), die overigens samen op ruim vijftig minuten uitklokken, zullen zeker niet voor iedereen geschikt zijn. Paysage d'Hiver vermengt zeer rauwe black metal met bevreemdende, sfeervolle ambient-passages (hoewel die op deze demo nog niet zo duidelijk naar voren komen). Hier en daar wordt het geheel extra ingekleurd door het gebruik van violen, die een mooi contrast vormen met het lo-fi gitaarwerk. Ondanks de lengte van ruim zeventien minuten per nummer weet Paysage d'Hiver de aandacht van de luisteraar vast te houden. In eerste instantie klinkt het album wellicht voor de ongetrainde luisteraar als één grote bak ruis, maar wie zich de moeite neemt om eens goed voor de muziek te gaan zitten, ontdekt al snel de onderliggende schoonheid van het geheel. De ijzige riffs, de bij tijd en wijle aanvullende keyboardpartijen en de messcherpe zang van Wintherr zijn de belangrijkste ingrediënten hiervoor. Denk aan een mengeling van Drudkh en Wyrd, maar dan vele malen rauwer en ijziger, en je hebt een beetje een idee hoe dit album klinkt. Een sfeervol en ijskoud album om de lange winternachten (jammer dat die er bijna niet meer zijn hier) mee door te komen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Goat Horns is precies even geweldig als de gemiddelde release van Mystic Circle. Het enige album van Nokturnal Mortum dat werkelijk de aanschaf waard is, is NeChrist naar mijn onbescheiden mening. To the gates of blasphemous fire is aardig maar weinig vernieuwend (zie Emperor, Odium, Lunar Aurora etc). En op Lunar Poetry staan nog een stuk of twee nummers die me weten te bekoren (te weten Perun's celestial silver en Ancient nation).impaled succubus schreef:Nokturnal Mortem - Goat Horns is echt geweldig. De rest is idd wel slap maar heeft zijn leuke momenten.
The True North, Strong and Free
Ik dacht, bij het beluisteren van Dawn of Iron Blades, 'het had The Second Fire Of Awakening kunnen heten', tót While I Ride With The Valkyries. Fucking hell, dat is echt een extreem bruut nummer! Op haar voorganger vond ik er niet een nummer enorm uitspringen, maar deze is echt vele, vele malen beter dan de - ook niet slechte - rest.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Op de voorganger waren alle vijf nummers gewoon geweldig. Hoewel, The Four Wings of the Sun is misschien wel net effe gaver dan de rest.
Eigenlijk is het enige dat sinds Creed of Iron uberhaupt varieert de productiekwaliteit, de songwriting is blijvend sterk. Dat er verder weinig vernieuwing te bespeuren is zal de fans voorlopig worst wezen denk ik.
Eigenlijk is het enige dat sinds Creed of Iron uberhaupt varieert de productiekwaliteit, de songwriting is blijvend sterk. Dat er verder weinig vernieuwing te bespeuren is zal de fans voorlopig worst wezen denk ik.
The True North, Strong and Free
Plaag schreef:Of je vergeet het hele gezeik en hebt het over Setherial - Nord.
helemaal waar, maar oud nieuws. Wel grappig dat dit zo om de zoveel tijd weer opduikt....[/list]
En de man zal heersen.
Mijn gedacht alsmede, maar hij mag Lord Wind ook wel weer aanslingeren wat mij betreft.Othrys schreef:Op de voorganger waren alle vijf nummers gewoon geweldig. Hoewel, The Four Wings of the Sun is misschien wel net effe gaver dan de rest.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Ik heb de nieuwe Graveland nog niet gehoord, maar aangezien ik zo lees dat ie een beetje in het verlengde ligt van de vorige twee albums, dan is aanschaf wel een must dacht ik zo.
Heeft iemand trouwens ook de split met Honor? Zo ja is iemand bereid dat ding te verkopen, zo houd ik mijn Graveland en Honor collectie een beetje op pijl.
Heeft iemand trouwens ook de split met Honor? Zo ja is iemand bereid dat ding te verkopen, zo houd ik mijn Graveland en Honor collectie een beetje op pijl.
HAP!AmnesJAn schreef:Ik zal vast een hoop blekkes tegen het hoofd stoten als ik zeg dat ik hun muziek ook nog eens kut vind.
strekken.
Toch vreemd dat ze regelmatig optreden dan.
En niks te bieden? Ik vind Warhead, Aryan terrorism, Temnozor, NM,Piorun,Munruthel best goed te pruimen.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.
Tja, als je genoegen wilt nemen met muziek die "best goed te pruimen" is moet je dat zelf weten.ThorWulf schreef:[..]
HAP!
Toch vreemd dat ze regelmatig optreden dan.
En niks te bieden? Ik vind Warhead, Aryan terrorism, Temnozor, NM,Piorun,Munruthel best goed te pruimen.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
Ik heb onlangs Ontös On - Sombre Chaotic Entrance besteld bij Ordealis, na het horen van een mp3: http://www.ordealis.com/exclusive%20dis ... lusive.htm Volgens mij zal ik mij hier geen buil aan vallen.
Laatst gewijzigd door Plaag op vr jan 14, 2005 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko
Yeah, wat heerscht master's hammer toch! Wat een veelzijdige band! En wat een talent! Jammer dat ze zo vroeg ermee zijn gekapt. Ik heb nou Mediální Kresby en dit is nou echt Joe Satriani meets Black Metal. Wat een gaaf instrumentaal nummer! Ik hoorde iets over een reünie! Iemand die hier meer over weet?
Terug van weg geweest
- zwarte krijser
Hm, dat zijn gewaagde vergelijkingen. Ik zal het eens checken.Plaag schreef:Iemand bekend met bovenstaande band? Ze komen uit Canada en de muziek (althans dat nummer op de site van Ordealis) doet me wat denken aan Emperor en Weakling.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Nee, de laatste cd (Slagry) is een hele rare cd, erg experimenteel. Ik zou er verder geen label op kunnen plakken welk genre het is.zwarte krijser schreef:Nou, ik ken ze niet echt hoor! Wel heb ik al geruime tijd wat mp3-tjes van ze! Tijd om de handel eens te checken! Best benieuwd eigenlijk naar JS meets BM! Een reunie, cool! Houden alle cd's grofweg dezelfde stijl aan?
Terug van weg geweest