Welke Enslaved?
Welke Enslaved?
Ja, deze ontzettend gave band verdient ook een 'beste album van..' topic.
Ik ben overigens zeer benieuwd wat mensen van Mardraum en Monumension vinden, die cd's zijn nogal ondergesneeuwd door de rest, en ik heb Mardraum laatst gekocht, en die is toch wel erg gaaf. Hoe klinkt Monumension?
Ik ben overigens zeer benieuwd wat mensen van Mardraum en Monumension vinden, die cd's zijn nogal ondergesneeuwd door de rest, en ik heb Mardraum laatst gekocht, en die is toch wel erg gaaf. Hoe klinkt Monumension?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Contacteer:
-
verwoesting schreef:Ach, ja. Eigelijk kunnen alleen de eerste paar albums me echt boeien (vooral Frost en Vikingligr Veldi).
Volgens mij had ik een keer Blodhemn van jou gekregen met een ruil, Amibor? Wat een kut album is dat zeg, haha.
Haha, die hoef ik ook niet terug nee. Maar ik moet eerst nog eens Monumension beluisteren eer ik dat echt het slechtste album kan noemen.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zou, als ik jou was, Isa eens gaan checken.
Minder psychedelisch en wat harder/rauwer. Maar nogsteeds die aparte stijl die Enslaved zich, na Blodhemn, heeft aangemeten. Terwijl ze, qua sound, ook iets meer terug gaan naar de tijd van Eld en Frost.
Minder psychedelisch en wat harder/rauwer. Maar nogsteeds die aparte stijl die Enslaved zich, na Blodhemn, heeft aangemeten. Terwijl ze, qua sound, ook iets meer terug gaan naar de tijd van Eld en Frost.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
ik heb alleen Isa en Frost niet, maar ik moet zeggen dat ik moelijk een beste album kan kiezen omdat ze allemaal vrij veel verschillen. Alleen vikingligr veldi vind ik toch wat minder.
Monumension en below the lights zijn toch ook erg goed!
Monumension en below the lights zijn toch ook erg goed!
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
phobia4 schreef:Allejezus hebben die gasten al zoveel uitgebracht?! Dan heb ik nog heel wat in te halen, ik heb nu enkel Below The lights in mijn bezit, wat ik een erg gave plaat vind.
Viel mij idd ook ineens op dat het nog best wel een discografietje van heb ik jou daar is. Mooi hoor, over het algemeen mogen goede bands van mij best meer albums uitbrengen. Ik bedoel, als je dan toch een goede band ben, breng dan maar wat meer uit!
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Kan moeilijk kiezen tussen Vikingligr Veldi en Frost. Uiteindelijk voor de eerstgenoemde gestemd. Ik kan mij altijd helemaal laten meeslepen door de epiek en dramatiek die Enslaved altijd fantastisch in scherpe nummers wist te verweven. Vooral de trage opbouw van Midgars Eldar weet mij keer op keer mee te voeren naar desolate, kille oorden.
De latere albums kunnen mij overigens evenzeer bekoren. Ik moet alleen Isa nog eens beluisteren.
De latere albums kunnen mij overigens evenzeer bekoren. Ik moet alleen Isa nog eens beluisteren.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- zwarte krijser
Yggdrasil
Iedereen met enig muzikaal besef kiest natuurlijk voor Frost, Eld of Vikinglir Veldi, maar ik ga meer voor de ultieme rauwheid om redenen die mij onbekend zijn; zoveel kan een VROTTE productie in principe nooit toevoegen hee.
Maarja, muzieksmaak en logica zijn dus niet altijd met elkaar te rijmen.
Yggdrasil was tevens mijn introductie tot de band, het zal daar wel aan liggen.

Iedereen met enig muzikaal besef kiest natuurlijk voor Frost, Eld of Vikinglir Veldi, maar ik ga meer voor de ultieme rauwheid om redenen die mij onbekend zijn; zoveel kan een VROTTE productie in principe nooit toevoegen hee.
Maarja, muzieksmaak en logica zijn dus niet altijd met elkaar te rijmen.
Yggdrasil was tevens mijn introductie tot de band, het zal daar wel aan liggen.
nuberus schreef:Frost en Vikingligr Veldi zijn volgens mij de enige echte releases die viking metal mogen heten. Vanaf Eld is hun stijl dermate verandert, minder rauw, dat ik ben afgehaakt.
Man, dat eerste nummer van Eld, 793, is de essentie van viking metal! Het boegbeeld wat mij betreft. Zeg niet dat dat geen viking is. Potjan.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- bowel decomposition
-
- Scream filled Silence
Tja heb alleen Frost, Blodhehm en Below the lights. Frost is erg gaaf, die sfeer erop is geweldig. Alleen heb toch Blodhehm gestemd, dat album rost geweldig, heeft ook al een heel aantal keer rondjes mogen draaien in mn cd-speler. Below the lights heeft me nog niet kunnen boeien, maar mischien komt dat nog.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]
- thecameraeye
- Scream filled Silence
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb de alure van Frost nog nooit zo gezien. Persoonlijk vond ik Eld een stuk sferischer, een stuk bruter en een stuk beter in elkaar zitten. En Isa is ook zeker de moeite waard. Ik denk zelfs dat ik Isa hun beste album vind. Ik mis alleen de blastbeats. Verder is alles aanwezig wat ik vroeger zo goed vond aan Enslaved, in het kwadraat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Frost heeft nog dat typische bezeten sfeertje van de 2e bm golf in zich. Eld is dan misschien bruter en sneller, maar mist in mijn optiek juist die sfeer.XnegativeX schreef:Ik heb de alure van Frost nog nooit zo gezien. Persoonlijk vond ik Eld een stuk sferischer, een stuk bruter en een stuk beter in elkaar zitten. En Isa is ook zeker de moeite waard. Ik denk zelfs dat ik Isa hun beste album vind. Ik mis alleen de blastbeats. Verder is alles aanwezig wat ik vroeger zo goed vond aan Enslaved, in het kwadraat.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
XnegativeX schreef:Ja, maar dat doet Isa waarschijnlijk ook. Terwijl Isa en Eld beide erg sfeervolle albums zijn. Alleen hebben ze niet meer diezelfde sfeer die de eerste Immortal cd's ook hadden.
juistem, die koude bezetenheid, het gevoel hebbende dat je er middenin zit...het zal wel jeugdig enthousiasme en onwetendheid zijn geweest hehe. Al had At the Heart of Winter dat dan wel weer.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Je zou gewoon eens onbevooroordeeld naar Isa moeten luisteren.
Dat album heeft namelijk sfeer tot aan het plafond. Je krijgt helemaal het idee dat je in de vickingtijd beland bent. Alleen dan meer het dagelijkse karakter van die tijd en niet de heldhaftige plundertochten zeg maar. (klinkt dat nog logisch?)
Dat album heeft namelijk sfeer tot aan het plafond. Je krijgt helemaal het idee dat je in de vickingtijd beland bent. Alleen dan meer het dagelijkse karakter van die tijd en niet de heldhaftige plundertochten zeg maar. (klinkt dat nog logisch?)
XnegativeX schreef:Je zou gewoon eens onbevooroordeeld naar Isa moeten luisteren.
Een viking in een volvo.....maar ik zal er ns een nr van luisteren.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb sinds gisteren Vikingligr Veldi / Hordanes Land in mijn bezit en ik snap nu al helemaal niet meer waar het probleem met Isa ligt. Het is me nu wel duidelijk dat Enslaved nooit een band is geweest die standaard black metal heeft gemaakt. Dat merk je vooral als je Vikingligr Veldi luistert. Lange, instrumentale stukken, onconventionele gitaar en keyboard partijen en progressieve opbouw van nummers. Zoveel verschilt dit werk helemaal niet van de muziek op Isa.
- Lord Leuber
- Contacteer:
Wat is het probleem met Blodhemn dan? Ik geef toe, dat het een aardig verschil is met iets als Vikingligr Veldi, maar zo ruk is het toch niet?Amibor schreef:[..]
Haha, die hoef ik ook niet terug nee. Maar ik moet eerst nog eens Monumension beluisteren eer ik dat echt het slechtste album kan noemen.
Sterker nog, ik heb erop gestemd. En dat terwijl ik ook Vikingligr Veldi, Hordanes Land, Eld en Monumension heb.
ik vind het erg irritante muziekXnegativeX schreef:Ik heb sinds gisteren Vikingligr Veldi / Hordanes Land in mijn bezit en ik snap nu al helemaal niet meer waar het probleem met Isa ligt. Het is me nu wel duidelijk dat Enslaved nooit een band is geweest die standaard black metal heeft gemaakt. Dat merk je vooral als je Vikingligr Veldi luistert. Lange, instrumentale stukken, onconventionele gitaar en keyboard partijen en progressieve opbouw van nummers. Zoveel verschilt dit werk helemaal niet van de muziek op Isa.
mischien gewoon te irritant, blodhem kon ik nog volgen
en de stem irriteert me
- XnegativeX
- Contacteer: