Malignant Eternal / M-Eternal (met Enslaved leden erin)
Malignant Eternal / M-Eternal (met Enslaved leden erin)
Al sinds 1991 bezig hebben we hier het Noorse Malignant Eternal.
Bestaande uit o.a. Arve Isdal (Enslaved) en T-Reaper (Ex-Gorgoroth) ben je al zeker dat je kwaliteit krijgt.
Hun eerste release dateert al uit 1995 en was de demo promo 1995.
Hierachter kwamen de full-lengths Tarnet en Far Beneath The Sun.
Terwijl men op de demo en eerste full-length nog thrash/black speelde kwamen vanaf Far Beneath The Sun er Industrial invloeden in.
Op de EP 20th Century Beast ging men verder in deze stijl, zeer goede nummers op die EP jammer genoeg met een verkrachting van Iron Maiden's The Number Of The Beast erop.
Maar dit vergeef ik hen want hun volgende CD Alarm is een van de betere releases in de Industrial Black scene.
Nummers zoals Deathcon 6 en Beastwork zijn echt fantastisch.
Sindsdien is het stil rond de band maar men heeft hun naam veranderd in M-Eternal.
line-up:
T-Reaper (Ex-Gorgoroth)
Arve Isdal (Enslaved)
Tom Stien
Even Ormestad
Roy Ole Førland
Brynjulv Guddal
Discografie:
Promo 1995
Tarnet
Far Beneath The Sun
20th Century Beast EP
Alarm
Geen officiele site maar bezoek de site van Napalm Records eens voor meer informatie.
Een zeer goede band op iedere release, een aanrader voor iedereen die van goede muziek houd.
Bestaande uit o.a. Arve Isdal (Enslaved) en T-Reaper (Ex-Gorgoroth) ben je al zeker dat je kwaliteit krijgt.
Hun eerste release dateert al uit 1995 en was de demo promo 1995.
Hierachter kwamen de full-lengths Tarnet en Far Beneath The Sun.
Terwijl men op de demo en eerste full-length nog thrash/black speelde kwamen vanaf Far Beneath The Sun er Industrial invloeden in.
Op de EP 20th Century Beast ging men verder in deze stijl, zeer goede nummers op die EP jammer genoeg met een verkrachting van Iron Maiden's The Number Of The Beast erop.
Maar dit vergeef ik hen want hun volgende CD Alarm is een van de betere releases in de Industrial Black scene.
Nummers zoals Deathcon 6 en Beastwork zijn echt fantastisch.
Sindsdien is het stil rond de band maar men heeft hun naam veranderd in M-Eternal.
line-up:
T-Reaper (Ex-Gorgoroth)
Arve Isdal (Enslaved)
Tom Stien
Even Ormestad
Roy Ole Førland
Brynjulv Guddal
Discografie:
Promo 1995
Tarnet
Far Beneath The Sun
20th Century Beast EP
Alarm
Geen officiele site maar bezoek de site van Napalm Records eens voor meer informatie.
Een zeer goede band op iedere release, een aanrader voor iedereen die van goede muziek houd.
-
- Contacteer:
In tegenstelling tot jou vond ik Alarm ronduit kut, wat een saaie plaat.iscariah schreef:Wel ik vind hun later werk ook boeiender dan hun ouder, Alarm is echt geniaal.
Maar ik ben ook een grote Industrial BM fan.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Hieronimus
- Hieronimus
- Blikskaters
"Tarnet" is voor mij een van de gaafste Black Metal platen ooit gemaakt. Ik wil niet zeggen dat het muzikaal vakmanschap nou zo geweldig is ofzo, maar de sfeer van dat plaatje; GEWELDIG!
"Far beneath the Sun" die daarna kwam was ook nog wel aardig (beter productie, over het algemeen wat "bruter" etc) maar het mist toch de sfeer die "Tarnet" heeft.
De platen daarna heb ik nooit beluisterd, maar "Tarnet" beluister ik echt nog vaak. Het is ook echt zo'n cd die helemaal gaaf is als je naar buiten kijkt en besneeuwd landschap ziet.
"Far beneath the Sun" die daarna kwam was ook nog wel aardig (beter productie, over het algemeen wat "bruter" etc) maar het mist toch de sfeer die "Tarnet" heeft.
De platen daarna heb ik nooit beluisterd, maar "Tarnet" beluister ik echt nog vaak. Het is ook echt zo'n cd die helemaal gaaf is als je naar buiten kijkt en besneeuwd landschap ziet.